lol hebben met je pony kan ook~~!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

polly2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:47

superhaffies schreef:
roosjuh1994 schreef:
waarom zit iedereen ons zo af te kraken je doet zeker niej alles zelf ook geweldig of zonder je paard pijn wat denk je van het wrede nageeflijk zijn dus te schuren dat zou ik dus nooit doen sommige van jullie vast wel

het wrede nageeflijk zijn dus te schuren??? lees ik het nou in het verkeerde zinsverband, of klopt er niets van.. waarom leren ze op bokt geen punten en komma's te zetten? maar oke, nu on-topic, ik vind dit nou een typisch geval van: Penny. zogenaamd lol hebben ( ja, zij hebben lol) en ik vind haar ook te groot. ze loopt zo ong. mee.

polly2 schreef:
De beste ruiters zitten op de barkruk...

In dit geval zou ik zeggen: de beste ruiters zitten bij dit topic...tjonge...we weten allemaal zo goed hoe het moet....bah!

dus jij vind het allemaal wel kunnen? ik vind dat je mag zeggen wat je wilt, en natuurlijk kun je te ver gaan. maar er is nog steeds vrijheids van meningsuiting

ik vind dat overdrijven ook een vak is. Ik zie hier nou echt niks dramatisch in. Ga eens bij de gemiddelde dressuurwedstrijd kijken...daar zie ik veel ergere dingen...die we kennelijk allemaal normaal vinden...maar hier op bokt rolt iedereen gelijk over elkaar heen...zo heb ik vroeger ook met pony's gespeeld....en daar hebben ze niks van gekregen hoor...nogmaals....ik vind het opgeklopt gebeuren en ik word er zo moe van dat iedereen het altijd zo goed denkt te weten...maar als ik om me heen kijk zie ik veel ernstiger dingen gebeuren....en dan denk ik: dat zijn vast dezelfde moraalridders van bokt.....
Want bijna iedereen vind dit kennelijk vreselijk... En in ijn dagelijkse praktijk zie ik maar een paar mensen die correct kunnen rijden...en zie ik bijna iedereen ergere praktijken uitvoeren dan dit...
Iedereen heeft recht op zijn mening uiteraard....maar spiegel het ook eens aan jezelf zou ik zeggen...en dit is mijn mening....heb ik kennelijk ook recht op

Bliksem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:48

roosjuh1994 schreef:
ja maar kun je dan nooit foto,s voor de lol maken moet er altijd wat achter zitten??

Het zal vast hardstikke gezellig zijn geweest, maar daar gaat het nu niet over. Mensen proberen je adviezen te geven en ik denk dat het heel verstandig zou zijn als je er iets mee zou gaan doen.

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:48

Pff. Laat die kids ze zijn zo eigenwijs dat ze toch niet luisteren. Domme domme domme mensen zijn er toch. 'volgens mijn vriendin die veel van paarden weet ben ik niet te groot'. En volgens de rest van de paardenwereld wel wijfie. Think again.

En @ t berichtje hierboven: Nee, Bokt doet dit echt alleen om jou te helpen hoor. Als jouw vzpony straks hartstikke bevangen is, komt dat niet omdattie te dik is oid. Slijtage heb je sneller dan je denkt schat.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:49

Mischien is lol maken zonder je paard daarmee te pesten wel leuk.
Wij zien dat de pony het niet leuk vind...
Raar dat wij nou eenmaal gek op paarden zijn...

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:50

ik wist niet dat ze een mexicaans hoofdstel in shetland hadden

polly2

Re: lol hebben met je pony kan ook~~!!!

Maxielover schreef:
Meid, doe aub voorzichtig met zo'n hoofdstel !!! Die werken veel scherper in en als je onvoorzichtig bent kun je de neus van een paard ermee breken.

Ik denk dat jij in de war bent met een hackamore....het is wel zo dat een mexicaanse neusriem wat pittiger inwerkt...maar jemoet je er niet te veel van voorstellen.

superwoman

Re:

monteaura schreef:
Pff. Laat die kids ze zijn zo eigenwijs dat ze toch niet luisteren. Domme domme domme mensen zijn er toch. 'volgens mijn vriendin die veel van paarden weet ben ik niet te groot'. En volgens de rest van de paardenwereld wel wijfie. Think again.

En @ t berichtje hierboven: Nee, Bokt doet dit echt alleen om jou te helpen hoor. Als jouw vzpony straks hartstikke bevangen is, komt dat niet omdattie te dik is oid. Slijtage heb je sneller dan je denkt schat.

heel netjes verwoord!

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:51

Ramonalover schreef:
ik wist niet dat ze een mexicaans hoofdstel in shetland hadden

Ja die vind ik ook wel apart. Maar de front zit ook scheef dus misschien is het een cob die verkleind is?

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:51

topsylover schreef:
Paardrijden is niet voor de lol Dan heb jij geen idee waar je mee bezig bent als je op een paard zit.
Ookal heb je een paard voor de recreatie, toch wil je dat het paard naar jou luisterd en een band met je krijgt.

Ja duh tuurlijk moet je een band krijgen met je paard
Maar als je geen lol hebt is het paardrijden toch niks Vind het nergens op slaan dat paardrijden niet voor de lol is

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:52

conclusie; meisjes, doe dit de pony niet aan, weet waar je mee bezig bent.. en denk aan je pony.

Michje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:53

Ik vind van mezelf dat ik niet zo super goed rijd... Vele mensen die het veel beter kunnen als ik. Daarom heb ik graag foto's van hoe ik rijd, om daar van te kunnen leren. Ik kijk ook veel naar hoe anderen rijden, en wat voor commentaar ze daarop krijgen, daar leer ik van. (het enige probleem is dat m'n ouders nu steeds geen tijd hebben om foto's te maken) Ik ben nu op zoek naar een eigen paard, waar ik privé en groepslessen mee ga volgen (om te leren). Zodra ik daar foto's van heb, (het rijden), komen die zeker op bokt, omdat ik graag wil leren van mijn fouten.

Ik kan wat hier gezegd word dan ook alleen maar als hulp opvatten. Het begon lief.. mensen zeggen je dat je het beter anders kan doen, omdat dit niet fijn is voor de pony. Jij zegt dat je het wel goed doet.

Mijn vraag is: waarom zet je dan je foto's op bokt? De wereld is hard, mensen geven graag kritiek, en de (meeste) mensen op bokt willen het beste voor alle paarden. Als jij niet snapt (niet wil snappen) dat je iets verkeerd doet, moet dat toch op een of andere manier duidelijk gemaakt worden! Desnoods met minder lieve woorden!

Doe ons bokkers een lol en maak nieuwe foto's die WEL vriendelijk zijn. Dus met een normaal hoofdstel, eventueel met zadel, en met een passende ruiter die niet op de nek van je pony zit!

Gekke_meid

Re:

TriscaDelia schreef:
heej, ik ben die mafkeez die erop zit. let niet op mijn hoofd sta er nooit noormaal op.
zou zo een award voor meest domme koppen op foto kunnen krijgen vind je niet?
En bij die foto dat ik er net afgevallen was klopt niet moest wat pakken en liep erlangs toen ze opeens dacht dat ik er zo kaboem op wou springen ofzo want ze wou me schoppen *niet lief trisca!!*

en dat we haar aldoor in de mond trekken is niet zo hoor!
roos maakt alleen per ongeluk aldoor net een foto waneer ze ervandoor schiet en het er dus nogal raar en gemeen uitziet.

Nou daar lijkt het anders heel erg op.
Je bent ook wel te groot voor t arme ding.

Sylvia

Re:

Idd. Je kunt ook best foto's voor de lol maken, maar dat is dit niet. Dat is wat iedereen ook probeerd uit te leggen. Een Mexicaanse neusriem werkt scherp in en jullie hangen aan de teugels (zelfde zou ook voor een bit gelden trouwens, daar zou ik jullie ook niet graag aan zien hangen ). Jullie zijn te groot en belemmeren daarmee die Shetlander. Springen etc lijkt me dan niet verstandig, daarbij is de grond bevroren... Extra klappen die de rug op moet vangen. Etc.

Er is toch zoveel leuks te doen zonder te rijden? Of gewoon erop zittend een ritje maken zonder veel te draven en te galopperen. Je schrijft dat hij verzorgt wordt door een kleiner meisje, dus beweging zal hij wel krijgen. Hij zal er zeker niet dood van gaan als jullie ritjes maken, ik klom bij Kelvin ook wel eens op de Shet die daar stond als ik geen zin had om te lopen Verder lekker tutten, wandelen, evt. mennen...

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:54

de foto;s die ik hier zie, zijn precies de reden dat ik het niet aandurf een verzorgstertje voor mn shet te zoeken, die m verzorgt zonder dat ik erbij ben:(
lol op je knol ben ik absoluut voor! enm voor een lekker ontspannen buitenritje vind je ook niet te groot en vind ik verreweg van 'sjielug' maar springen met sneeuw... hoe hard moet die bak niet geweest zijn?
verder ga ik met de reacties mee... je trekt het je pony veel te veel in zn mond en belemmerd m daarmee in zn bewegen,sowieso vind ik je voor springen wel veel te groot moet voor het beestje niet fijn zijn

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:54

ik vind dat overdrijven ook een vak is. Ik zie hier nou echt niks dramatisch in. Ga eens bij de gemiddelde dressuurwedstrijd kijken...daar zie ik veel ergere dingen...die we kennelijk allemaal normaal vinden...maar hier op bokt rolt iedereen gelijk over elkaar heen...zo heb ik vroeger ook met pony's gespeeld....en daar hebben ze niks van gekregen hoor...nogmaals....ik vind het opgeklopt gebeuren en ik word er zo moe van dat iedereen het altijd zo goed denkt te weten...maar als ik om me heen kijk zie ik veel ernstiger dingen gebeuren....en dan denk ik: dat zijn vast dezelfde moraalridders van bokt.....
Want bijna iedereen vind dit kennelijk vreselijk... En in ijn dagelijkse praktijk zie ik maar een paar mensen die correct kunnen rijden...en zie ik bijna iedereen ergere praktijken uitvoeren dan dit...
Iedereen heeft recht op zijn mening uiteraard....maar spiegel het ook eens aan jezelf zou ik zeggen...en dit is mijn mening....heb ik kennelijk ook recht op
[/quote]

Oke ben het echt helemaal eens met jouw!!! Precies wat ik denk maar wat me de hele tijd niet lukte om te verwoorden!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:56

roosjuh1994 schreef:
ja maar kun je dan nooit foto,s voor de lol maken moet er altijd wat achter zitten??

Voor de lol foto's maken is er op ziten foto maken en afstappen, niet rijden

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:56

Sylvia schreef:
Idd. Je kunt ook best foto's voor de lol maken, maar dat is dit niet. Dat is wat iedereen ook probeerd uit te leggen. Een Mexicaanse neusriem werkt scherp in en jullie hangen aan de teugels (zelfde zou ook voor een bit gelden trouwens, daar zou ik jullie ook niet graag aan zien hangen ). Jullie zijn te groot en belemmeren daarmee die Shetlander. Springen etc lijkt me dan niet verstandig, daarbij is de grond bevroren... Extra klappen die de rug op moet vangen. Etc.

Er is toch zoveel leuks te doen zonder te rijden? Of gewoon erop zittend een ritje maken zonder veel te draven en te galopperen. Je schrijft dat hij verzorgt wordt door een kleiner meisje, dus beweging zal hij wel krijgen. Hij zal er zeker niet dood van gaan als jullie ritjes maken, ik klom bij Kelvin ook wel eens op de Shet die daar stond als ik geen zin had om te lopen Verder lekker tutten, wandelen, evt. mennen...

Mijn god praat ze nou ajb het mennen niet aan, dan gooien ze dr een liverpool in en gaan ze de straat op. Nou die heb je zo onder een auto, desnoods in de sloot.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:00

Geluk bij een ongeluk: ik neem aan dat de eigenaar het dan wel weet?
Of ben ik echt zo naief dat ik denk dat ze met karretje en tuig weg komen zonder medeweten van de eigenaar?

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:03

Alles kan. *zucht* de jeugd van tegenwoordig *draait met de ogen*

polly2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:13

monteaura schreef:

Die jeugd heeft een grote hobby: elkaar afzeiken....hahaha...

Michje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:15

polly2 schreef:
monteaura schreef:

Die jeugd heeft een grote hobby: elkaar afzeiken....hahaha...

zo kan je het ook noemen

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:17

dit heeft geen zin meer hoor.. tot pagina 3 heb ik nog zoiets van jaa zinvolle dingen maar daarna wordt er alleen nog maar teruggekomen op eerder genoemde dingen..

LuckyRemi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:23

Leuke pony ?

Commentaar is al gegeven ..

Idineb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 09:00

bliksem schreef:
mijntjuhh schreef:
ik begrijp het triscadelia! ik heb ook zo'n shet achtig iets... mensen weten idd niet hoe ze zijn..

Denk je dat jullie de enigen zijn met een shet

nee dat denken wij niet maar zoals iedereen reageert zou ik denken van wel ja

Idineb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 09:08

superwoman schreef:
Citaat:
nou ik kan NIET met zadel rijden omdat die oud is en hindert al helemaal de pony ik zou haar oude hoofdstel wel indoen en verder kijken we wel

ik vind dat je zonder zadel te groot bent en steeds verschuift (door je lengte) wat dus vroegtijdige slijtage kan brengen...
Dat is niet vriendelijk voor je pony.
Het bokken zal ook niet voor niets zijn - evenals het racen

als we haar willen vangen of de eigenaar wil haar vangen om te borstelen of wat dan ook staat ze ook altijd te rennen en te bokken met haar oortjes naar voren.