alison op soraya.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:02

wow 22 ik dacht toen ik dit topic las dat je of even oud was of jonger dan mij

ff voor de duidelijk hijd ik ben 16..

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 18:03

normaal trok ze niet zo in de mond, en t was al lang geleden dat ze erop reed. zonder de thiedeman komt ze moeilijker omlaag en zij wilde die er niet aan hebben...dus vandaar denk ik dat het er zo uit ziet...
maar hou er ook niet van als mensen zo trekken..
heb er een keer iemand opgehad die zei ook toen ze niet nagaf ik doe t wel even...gewoon met zagen en trekken..
dus heb ook gezegt je mag erop maar niet in dr mond trekken en je teugels gewoon langer..want vind dat zielig voor dr. dan loopt ze maar niet aan de teugel en gewoon dr neus vooruit..
bij mij loopt ze nu ook niet netjes...maar dat komt omdat ik er bijna niks mee doet en ze al vanaf dr veulen stilstaat...

maar heb zelf wel met dr gelest en daarna ging t allemaal beter...ze is best moeilijk. maar geen rede om te trekken en te zagen..ga als ze strax dr nieuwe zadeltje heb ook weer lessen enzo..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:05

Nagevelijkheid komt vanuit de achterhand, niet vanuit de voorhand.. dus waarom zou je meer moeten trekken als de thiedeman er niet aanhangt? Die beredenatie volg ik even niet

En nogmaals, zou je jouw antwoord willen geven op mijn vraag... Wat versta jij onder nagevelijkheid en hoe bereik jij dat of hoe wil/ probeer jij dat te bereiken tijdens het rijden?

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:06

waarom heb je een paard als je er bijna nooit op rijd ... natuurlijk als zo een dier iets heeft snap ik dat je niet rijd maar je kan toch op de weg stappen en draven ... rustig aan en daar oefeningen doen ... en je wilt beweren dat soroyalover wel vriendelijk rijd ... Ik zou haar nooit op mijn paard laten .. je praat er erg omheen vind ik

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 18:07

ik ben 23 en sorayalover1 is wel 16..
zal even kijken of ik er heb van mij en anders moet ik even scannen..
ik trek ze niet naar beneden. ik hou de teugels langer miss iets te lang zelfs zodat ze van zelf naar beneden komt en maak dan m'n teugels gewoon ietsjes korter en dan loopt ze vanzelf lager(miss niet helemaal netjes)maar rij ook geen wedstrijden..
maar hou niet constant sruk op de mond als ze ontspannen en laag loop is de druk eraf en komt ze omhoog dan weer beetje druk...weet niet goed hoe ik t uit moet leggen...maar niet naar beneden trekken..maar heb vaak de laatste tijd de thiedeman eraan omdat ze buiten nogal fel kan zijn en ze heeft dan slechte remmen....zal even een foto gaan zoeke

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 18:08

ik rij ze niet vaak omdat ik geen bak heb en de wei is slecht en heb nog 3 andere paardjes ook waarvan 2 op een andere stal..ook heeft ze vorig jaar een veulen gehad waardoor ze rust had,,en tegen de tijd dat die eraf ging was het weer slecht weer...
en nu ligt dr zadel niet goed dus vandaar dat ik bijna niet rijd en als ik rijd zonder zadel...
maar als ze verhuisd is van stal en dr nieuwe zadel is er dan ga ik wel rijden..ik longeer dr wel. en ze komt ook iedere dag in de wei..maar heb nog andere paardjes ook dus komt het er met dit weer niet van

heb daar ook geen licht enzo..

ga nu even kijken voor een foto
Laatst bijgewerkt door Arabian_Girl op 27-02-06 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

skippy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:08

meerdere paarden dacht ik zelfs

Mexx93

Re: alison op soraya.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:09

Ontspanning is ver te zoeken.
Alison trekt de pony in de krul en vraagt overdreven stelling waardoor pony kantel en evenwicht verliest.
Die schoenen lijken me ook niet echt super, hier heb je helemaal geen goede grip in de beugels.
ook mogen de beugels wel wat langer

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:11

jah ze heeft 3 p[aarden dacht ik te lezen in haar profile.
sorry maar in je profile staat 22 vandaar dat ik dat dacht

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:11

shadowflower schreef:

waarom heb je een paard als je er bijna nooit op rijd
... natuurlijk als zo een dier iets heeft snap ik dat je niet rijd maar je kan toch op de weg stappen en draven ... rustig aan en daar oefeningen doen ... en je wilt beweren dat soroyalover wel vriendelijk rijd ... Ik zou haar nooit op mijn paard laten .. je praat er erg omheen vind ik

Sorry..?
Een paard houden betekent niet dat je er altijd op moet rijden!
poetsen, wandelen, VDen, longeren, los longeren enz dat hoort er ook allemaal bij. Vind dit wel een beetje een penny reactie.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:12

Arabian_Girl schreef:
ik hou de teugels langer miss iets te lang zelfs zodat ze van zelf naar beneden komt en maak dan m'n teugels gewoon ietsjes korter en dan loopt ze vanzelf lager(miss niet helemaal netjes)

En dit vind ik dus eerlijk gezegd ook niets met nagevelijkheid te maken hebben.. Dat komt vanuit je been, en niet door de teugels langer te doen en zodra je paard zakt de teugels weer strakker aan te nemen. Op dat moment trek (ja, trek) je het hoofd in een houding.
Ik neem aan dat je hier omschrijft hoe jij je paard nagevelijk probeert te rijden? En voor de derde keer nou, wat je ontwijkt m'n vraag steeds kennelijk?

WAT versta jij precies onder 'nagevelijk'?

skippy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:13

vind ik eigenlijk niet
ben fanatiek ruiter dus zal nooit een paard kopen als ik er niet regelmatig op rijden kan

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:13

Hele mooie pony, meer commentaar zal ik maar niet geven, want ik hoop dat de TS en degene die erop rijdt zelf wel inzien dat het om te janken is...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:14

Elena schreef:
shadowflower schreef:

... natuurlijk als zo een dier iets heeft snap ik dat je niet rijd maar je kan toch op de weg stappen en draven ... rustig aan en daar oefeningen doen ... en je wilt beweren dat soroyalover wel vriendelijk rijd ... Ik zou haar nooit op mijn paard laten .. je praat er erg omheen vind ik

Sorry..?
poetsen, wandelen, VDen, longeren, los longeren enz dat hoort er ook allemaal bij. Vind dit wel een beetje een penny reactie.

Ik snap niet wat Shadowflower's reactie met een penny reactie te maken heeft? Dat vind ik nogal een zwakke opmerking- en een nog veel zwakkere vergelijking.

skippy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:16

ja ben ik met je eens

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:18

Ik heb al even foto's van jou op je paardje gezien. Iets van Augustus vorig jaar met springen?

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:23

Elena schreef:
shadowflower schreef:

Sorry..?
poetsen, wandelen, VDen, longeren, los longeren enz dat hoort er ook allemaal bij. Vind dit wel een beetje
een penny reactie

.

Citaat:
Ik snap niet wat Shadowflower's reactie met een penny reactie te maken heeft? Dat vind ik nogal een zwakke opmerking- en een nog veel zwakkere vergelijking.

Nou omdat de meeste penny's allemaal maar denken dat ze een paard hebben om er op te rijden. maargoed, dat is dan mijn mening.
Laatst bijgewerkt door Mexx93 op 27-02-06 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:23

dan doe je het juist fout ..... Je moet je paard rustig aan warm laten lopen .. lekker los teugeltje . Dan druk erop zetten als je paard soepel is en de achterhand er onder zit ... naar benee begelijden door een beetje met je pink te friemelen en dan druk er op houden ... Daardoor blijft het paard aan de teugel ..en druk is geen spanning ...

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:29

pardon ik heb zelf ook paarden en troetel er genoegt mee ..maar rijd er ook dagelijks mee anders kun je net zo goed geen knol nemen . . ik dacht dat pennys juist troetelde .... Ik weet ook niet echt waar je het vandaan haalt om te zeggen dat dit een penny reactie zou wezen ...

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 18:34

ik hou er zelf wel druk op maar trek niet in dr mond of hang er niet op... en hou er wel mijn benen aan anders komt ze niet naar beneden als je je teugels korter pakt en je been eraan zakt ze vanzelf al..maar van mij hoefd ze niet de hele tijd aan de teugel enzo te lopen. ik heb dr niet voor de wedstrijden enzo..gewoon voor de lol..

weet iemand hoe je een wazige foto duidelijk krijg.heb er 1 met de digi vanuit me fotoboek gemaakt maar die is heel erg wazig. ze scanner doet t niet..maar misschien heb ik er ergens anders nog 1 zal even kijken

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:36

shadowflower schreef:
pardon ik heb zelf ook paarden en troetel er genoegt mee ..maar rijd er ook dagelijks mee anders kun je net zo goed geen knol nemen . . ik dacht dat pennys juist troetelde .... Ik weet ook niet echt waar je het vandaan haalt om te zeggen dat dit een penny reactie zou wezen ...

dat mag jij dan vinden, maar dit is wat ik ervan denk
En jij zou geen paard nemen als je er niet op kunt rijden, maar dat is jouwn mening en dit de mijne

AMEN!

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:39

Idd .... Ik neem deels een paard om mee te rijden anders kan je net zo goed een konijn nemen of iets dergelijks ... het kost genoegt geld om zo een dier te houden ... Ik heb ook nog een shet maar die heb ik omdat dat mijn vroegere liefde was ... mijn eerste ponytje wat ik heb terug gekocht .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:40

Arabian_Girl schreef:
ik hou er zelf wel druk op maar trek niet in dr mond of hang er niet op... en hou er wel mijn benen aan anders komt ze niet naar beneden als je je teugels korter pakt en je been eraan zakt ze vanzelf al..maar van mij hoefd ze niet de hele tijd aan de teugel enzo te lopen. ik heb dr niet voor de wedstrijden enzo..gewoon voor de lol..

weet iemand hoe je een wazige foto duidelijk krijg.heb er 1 met de digi vanuit me fotoboek gemaakt maar die is heel erg wazig. ze scanner doet t niet..maar misschien heb ik er ergens anders nog 1 zal even kijken

AANDACHT!

Ergens vaag overheen banketstaaf en iemand negeren is ook vak he? Voor de vierde keer.. wat versta jij onder nagevelijkheid / aan de teugel?

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:41

Grappig topic

Ja, alles is al gezegd...
Maar ik vraag me sterk af hoe zij is opgestapt...

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:48

[b]Heeft het paard geen pijn?!?! Het ziet der vét pijnlijk uit
Arm beesje!!!!!!