Nescio (te koop) @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:48

Nikita12 schreef:
hoe oud is het paardje ??

4 jaar

nog lekker jong, maar kent best al wel veel al zeg ik t zelf

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:49

en dan leer je hem zo te rijden,, miss snapt hij je wel nog neit helemaal ofsow,,:S

en die handel stal waar je rijd,,, de paarden zien er niet echt als sportpony's uit ,, nja dikke vacht enzo rommelige manen... niet echt te vlechten denk ,,

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:50

maar het zijn wel mooie pony's !!

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:53

Nikita12 schreef:
maar het zijn wel mooie pony's !!

nee, momenteel worden er niet veel op wedstrijden gereden, maar er zijn er al een paar meer geschoren!

maar, er zijn er maar 2 die er nog met een dikke vacht uitzien, 1tje word geschoren, en 1tje heb ik nog geen geschoren foto van!!

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:55

maar wat voor een soort handelstal is het dan,,, want ze worden bv. niet echt door hele goede ruiters ingereden ik heb het dan over de gegevens want ik zie ze natuurljik niet rijden

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:56

hmm.. back ontopic??

HengstAron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:57

_KiMbErLeY_ schreef:
amsolusa schreef:
Dit is ook niet echt mijn rijstijl, maar ze zegt dat ze daar goed les krijgt, en ik neem aan dat die mensen daar er wel verstand van hebben. het zadel heeft ze al toegegeven, leuke pony! en probeer iets met het commentaar te doen!
succes

jaa, zeker die mensen weten donders goed waar ze het over hebben, ze hebben al diverse meiden tot Z springen/dressuur gebracht, maar niet door een zachte hand!!

als een pony niet luisterd vinden wij dat je ze moet aanpakken (niet slaan en trekken) maar door door te rijden tot WIJ onze zin hebben!! anders lopen ze zo over je heen!!

Als of het wat uit maakt of je mensen leert zitten of helpt naar de Z te komen om te weten waar je het over hebt.

En waar haal je de wijsheid vandaan dat een paard dat niet aan de teugel loopt zo over je heen loopt?
Laatst bijgewerkt door HengstAron op 19-02-06 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:58

Nikita12 schreef:
maar wat voor een soort handelstal is het dan,,, want ze worden bv. niet echt door hele goede ruiters ingereden ik heb het dan over de gegevens want ik zie ze natuurljik niet rijden

de meeste ponys die we hier krijgen zijn al ingereden, of worden zadelmak gemaakt en ook ingereden!!

De mensen die daar rijden kunnen wel goed rijden, alleen die 2 meisjes onderaan die rijden gewoon wat ponys op conditie

maar zoals Wendy, Renee, en ikzelf kunnen wél rijden en rijden dus de meeste ponys door!!

en, Wendy en ik hebben nog niet echt de wedstrijdervaringen, maar kunnen zeker wel rijden!!

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:58

hoe hoog heb je dan gereden ?

HengstAron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:00

Een eigendunk heb je ook wel he. Wij kunnen wel rijden.
Voor de duidelijkheid iedereen die een paard rond kan sturen kan rijden. Alleen rijden die niet goed, maar rijden doen ze en dat is de manier waarop ik tegen jou foto's aan kijk.
Laatst bijgewerkt door HengstAron op 19-02-06 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 22:01

HengstAron schreef:
HengstAron schreef:

quote="amsolusa"]
Dit is ook niet echt mijn rijstijl, maar ze zegt dat ze daar goed les krijgt, en ik neem aan dat die mensen daar er wel verstand van hebben. het zadel heeft ze al toegegeven, leuke pony! en probeer iets met het commentaar te doen!
succes

jaa, zeker die mensen weten donders goed waar ze het over hebben, ze hebben al diverse meiden tot Z springen/dressuur gebracht, maar niet door een zachte hand!!

als een pony niet luisterd vinden wij dat je ze moet aanpakken (niet slaan en trekken) maar door door te rijden tot WIJ onze zin hebben!! anders lopen ze zo over je heen!!

Als of het wat uit maakt of je mensen leert zitten of helpt naar de Z te komen om te weten waar je het over hebt.

En waar haal je de wijsheid vandaan dat een paard dat niet aan de teugel loopt zo over je heen loopt?
[/quote]

Nou, dat is bij HEM wel zo, jij kent hem natuurlijk niet, dus kun je daar ook niet over oordelen, maar als je HEM niet aanpakt als hij irritant doet, dan doet hij de volgende dag ook weer irritant.
Dit is alleen als je hem echt goed wil laten lopen!!

als hij gewoon mag lopen en hij niks hoeft te doen vind hij het wel best!!
maar zo werkt het niet bij mij
[/quote]
[/quote]
[/quote]

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:01

HengstAron schreef:
Voor de duidelijkheid iedereen die een paard rond kan sturen kan rijden. Alleen rijden die niet goed, maar rijden doen ze en ze kijk ik ook tegen jou foto's aan.

je hebt best wel gelijk

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 22:02

HengstAron schreef:
Voor de duidelijkheid iedereen die een paard rond kan sturen kan rijden. Alleen rijden die niet goed, maar rijden doen ze en ze kijk ik ook tegen jou foto's aan.

nou, het is maar net wat je onder "rijden" verstaat, en als je vind dat ik eigendunk heb vind ik dat prima hoor!!

en trouwens IK heb niet gezegd dat julie niet kunnen rijden!

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 22:03

Nikita12 schreef:
hoe hoog heb je dan gereden ?

ik heb niet gezegd dat ik hoog heb gereden, maar dat ik wel kán rijden!!

pAardenMeiid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:03

de discussie blijft maar doorgaan hè, laat haar ook een keer, wil ze een topic openen krijgt ze zoveel commentaar en moet ze zichzelf nog gaan verdedigen ook?

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:04

Het maakt niet uit hoe hoog je rijd om te kunnen rijden,
Mijn zus en ik rijden paarden tot de L2, zo worden netjes beleerd.
toch rijden wij geen wedstrijden..
Kunne wij dan niet rijden

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 22:04

pAardenMeiid schreef:
de discussie blijft maar doorgaan hè, laat haar ook een keer, wil ze een topic openen krijgt ze zoveel commentaar en moet ze zichzelf nog gaan verdedigen ook?

ja, inderdaad eigenlijk te belachelijk voor woorden

pAardenMeiid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:05

amsolusa schreef:
Het maakt niet uit hoe hoog je rijd om te kunnen rijden,
Mijn zus en ik rijden paarden tot de L2, zo worden netjes beleerd.
toch rijden wij geen wedstrijden..
Kunne wij dan niet rijden

zo is het!

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:06

dat zij ik togh ook niet

HengstAron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:08

_KiMbErLeY_ schreef:

[/quote]

Nou, dat is bij HEM wel zo, jij kent hem natuurlijk niet, dus kun je daar ook niet over oordelen, maar als je HEM niet aanpakt als hij irritant doet, dan doet hij de volgende dag ook weer irritant.
Dit is alleen als je hem echt goed wil laten lopen!!

als hij gewoon mag lopen en hij niks hoeft te doen vind hij het wel best!!
maar zo werkt het niet bij mij
[/quote]

Denk je nu dat het alleen aan die pony ligt dat hij zo dwars doet? Het kan niet altijd goed gaan, maar waarom moet dat dan bij jullie wel? Een paard kan ook wel een keer z'n dag niet hebben.

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 22:08

Nikita12 schreef:
dat zij ik togh ook niet

zo komt het op mij wél over
en zo te zien op amsolusa ook!!

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:10

goh nog even en dit topic krijgt een slotje

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 22:11

Denk je nu dat het alleen aan die pony ligt dat hij zo dwars doet? Het kan niet altijd goed gaan, maar waarom moet dat dan bij jullie wel? Een paard kan ook wel een keer z'n dag niet hebben.[/quote]

ja, dat ligt aan de pony ja dat hij dwars doet, ik rijd soms 6 x in de week op hem, maar ook wel eens 4 x in de week op hem, hij krijgt dus genoeg rust, en genoeg afwisseling qua rijden

we maken zeker 1 keer per week een buitenrit omdat hij dat zo leuk vind!!

En ja, als wij erop rijden dan willen we graag dat het goed gaat!!
dat is denk ik zo bij iedereen!! of laat ik dat maar niet zeggen, want dan krijg je dat gezeur weer, maar bij de meeste mensen neem ik aan of niet?

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 22:11

Antoontje schreef:
goh nog even en dit topic krijgt een slotje

ja, graag volgens mij kan je helemaal NIKS meer op bokt zetten, dan krijg je toch wel iets naar je hoofd geslingerd!!

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:12

nou als je graag een slotje wil dan stuur je even een TEM, dat is de knop met het rode uitroepteken.