Filmpje van mn manegeles

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:22

Naar mijn mening hoef je helemaal niet aan de teugel te rijden, als je maar met aanleuning rijdt.

Stap = stap als ik aanstap dan trek ik me paard niet naar links of recht om! maar leg ik mijn been aan.

Draf=draf halve kneep op de teugel been weg en niet een uur schoppen en met zweep slaan.

Galop = galop vanuit een beweeste draf aanspringen. en niet schoppen tot je geen adem meer hebt.

Dat is gewoon basis en dat zie ik hier gewoon niet terug overgangen kunnen rijden zonder te trekken of te schoppen.

En voor diegene die denken dat ik alleen slechte kijk op manege's heb helemaal niet gewoon een mening.

Ken een super goede manege je rijdt meestal alleen of op zijn minst met zijn tweeen.
Er staat een amazone die rijdt grand prix, en ze vragen 50 euro per uur.
maar de meeste hebben daar het geld niet voor over.
Dan zeggen ze daar kun je voor een tientje graag of niet graag.

Maar op die manege jezus een meisje reed 3 maanden wat kon die al rijden gewoon 3 maanden een wereld verschil met dit!

En owee als meisje schopte of boos werd op pony dan kreeg ze er van langs.
dat is een perfecte manege lekker rustig alleen serieuze mensen.
Als ze al met zijn tweeen mogen rijden owee als je je mond open doet tegen elkaar, en gelijk hebben ze.
gewoon perfecte tuig voor die beestjes, splinternieuwe wintec zadeltjes voor kinderen van die looney tunes dekjes.

Voordat je de bak binnen komt hoeven uitkrabben voordat je naar stal gaat hoeven uitkrabben en beginnerlessen die zien er zo super uit het en die kindjes rijden 3 maanden!

christellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:37

Ja hallo als je priveles krijgt is het een ander verhaal! 50 euro is echt ONTZETTEND veel. Zo kan iedereen het wel. Ik vind wel dat je nu minder kritisch bent, dacht eerst dat je alleen Z-ruiters tot de gevorderden rekende...

Enne...bij de meeste maneges leer je eerst hoeven uit te krabben voordat je gaat rijden, en erna!

Nistria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:12

Haha wat een gezeur zeg!!
De gene met de grootste mond hebben waarschijnlijk net hun eerste B wedstrijdje gereden.

Op een manege moet je plezier hebben, en kun je de basisbeginselen leren.
Manege ponys zijn nou eenmaal niet zo super goed aan de hulpen als de 'eigen pony's', maar als je alleen maar rondjes blijft draven en figuren rijdt wordt dat ook saai want dat ken je wel na 2 jaar.
Daarom beginnen ze al met stelling vragen en wijken; dat is juist de uitdaging! Om een manege pony die moeilijkere oefeningen te laten doen.

christellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:00

Dat bedoel ik

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:12

Nistria schreef:
Haha wat een gezeur zeg!!
De gene met de grootste mond hebben waarschijnlijk net hun eerste B wedstrijdje gereden.

Degene met de grootste mond zullen waarschijnlijk net hun eerste B wedstrijdje gereden hebben? Ja en dus? Wat áls dat zo zou zijn?
Betekent dat dan dat ze niet kunnen rijden? Dat ze er geen kijk op hebben?
Sorry maar dat vind ik echt de grootste onzin opmerking.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:14

Ik heb op de vorige pagina gevraagd om de discussie netjes te houden. Dit lijkt niet te lukken, dus een slotje.