Paint en Fjord @ buiten en.... Boomstammen springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_loekie_

Re: Paint en Fjord @ buiten en.... Boomstammen springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:01

Dancie schreef:
pffff de meeste mensen die zeggen dat je hem in de krul trekt hebben waarschijnlijk een makkelijk paard onder hun kont lopen mijn fries doet het ook dan spant ze haar nek aan dat is logisch maarjah dat de gemiddelde bokker zo banketstaaf kan reageren

die kleine lijkt me geen paint tenminste niet 100% vol
die fjord vind ik geweldig echt waar

Zou je denken?
Van mij mag je loek wel even uit proberen hoor

Ook als hij niet stil wilt stan proberen ik mijn handen op de juiste plaats te houden.
Af en toe moet het misschien eens wat strenger want luisteren moeten ze zeker wel, maar handen naar beneden drukken is dan toch niet echt nodig?
Heb het zo vriendelijk mogelijk uit proberen te leggen nu.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:22

En het bonte paardje op de foto is geen paint, want ik heb nog eens goed naar de foto's gekeken en het ook gevraagt aan mensen die er verstand van hebben

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:24

Die bonte is absoluut geen paint! 100% zeker.

Het ziet er niet echt prettig uit, maar daar is al commentaar genoeg over gegeven, nu kunnen jullie in iedergeval lekker verder oefenen met alle kritieken!

Succes

Tsummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:52

wat een lieve paardjes

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:11

ladylay schreef:
mooie fjord heb je...
en dat van in de krul trekken, heb de foto's bestudeerd..en nee...als je goed kijkt zijn de teugels niet strak.....

ze hangen op sommige foto's ook te los om in de krul te "trekken" en toch buigt hij af,, dus doet hij het denk ik ook inderdaad zelf.. ik ken het met drukke pony's felma bijvoorbeeld wou op een gegeven moment alleen achteruit toen gaf ik been deed me handen een stukkiej naar voren en toen ging zij ook zo staan

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:24

milo schreef:
op veel foto''s staat de mond van het paard open, en lijkt het of de handen vastgezet worden. tijdens het rijden wordt de fjord naar beneden gewerkt, of is dat om het langzamer te laten lopen?

als je paard zo heet is, ga dan niet een uitgebreide fotoshoot van weet-ik-veel-hoeveel foto's maken. of ga eerst oefenen om netjes stil te staan.
de houding is erg slecht, rug ingezakt, handen op rare plaatsen evenals de voeten/benen.

en ja, ik rij heel vaak buiten, en Rambo kan ook knap opgefokt zijn.

ehm over het bakstuk heb je gelezen of niet, dat verklaart de plaats van het bit.. moet wat aan gedaan worden. voor de rest geen bullshitt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:33

[/quote]
Kom jij maar lekker op meghan rijden, kijken wat jij er van bakt
Die eerste opmerking slaat dus helemaal nergens op!
[/quote]
sorry ik ga mijn kunsten niet op jou paard laten zien dan word je dalijk jaloers
[/quote]

jaloers? je zit scheef, en je springt over een vaste sprong in ut bos
.. en of het nu paint is of niet. misschien paint keer welsh blijft klein en schattig,, boeiend.. lieve "paint" of paint hoor . en gave fjordie

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:36

AMEN!

Bamboetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:01

suusiejj schreef:
AMEN!

ik vindt het hier altijd zo jammer, dat er altijd zovaak gezegd wordt wat er fout gedaan wordt, en noiot wat er goed gedaan wordt.
wil je zeggen dat je nou nooit is iemand ziet die het paard als hij stilstaat zagend omlaag doet, nou ik héél vaak. en dat is niet goed, maari k vind niet dat je iemand zó kan beoordelen op een paar foto's waar het paard omlaag staat met zijn hoofd. je kent het paard niet en de ruiter dus ik vind het onzin, het paard heeft een martingaal om wat ook al zegd dat het niet de rustigste is, en dat zegt zij zelf ook.
dus mensen doe is een beetje aardig hier
ik vind het echt lieve pony's!

KisSs_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:19

Daar gaaaaaan we weer,gezeik altijd hier op Bokt over alles
Kom op zeg,TS heeft toch gezegt dat het paardje druk was,en ieder paard dat druk is kruipt wel eens achter de teugel
Verder weet ik niet wat er hier allemaal besproken is,dus ik ga me er niet mee bemoeien
Veel plezier verder

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:13

'K heb de discussie niet echt gevolgd, maar het ziet er op sommige foto's nou eenmaal niet zo leker uit, en daar kan je wel op gaan zitten fitten maar ik weet niet of er al mensen tips hebben gegeven, en ik hou daar nou eenmaal van dus als je er geen bezwaar tegen hebt .....

Op veel foto's kijk je naar beneden, of je nou rijdt of wil stil staan. Het kan heel goed helpen om duidelijk actief te zitten en heel goed te fcussen op waar je heen wilt als jullie lopen, maar dan ook het omgekeerde als je stil wil staan-->uitademen, relaaaaxed, naar beneden kijken. Het kan soms erg lastig zijn om te ontspannen als je wilt stil staan en je pony denkt daar anders over. Probeer ook echt als hij maar een fractie van een seconde stil staat alles "los te gooien" dus je teugels totaal ontspannen en belonen, desnoods heel af en toe wat laten grazen als íe stil staat. Hóe je je pony laat stil staan maakt dan nog niet eens zo heel veel uit, als je maar direct stopt met de hulp als hij het goed doet, want dat maakt een wereld van verschil.

Succes hoor, je hebt een leuke fjord hoor, veel plezier nog

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 20:11

als ik de teugels los laat gaat ze er a la directa van door dat lijkt me niet zo geslaagd

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:23

Geduld is een schone zaak.

Probeer logisch te redeneren. Je pony houdt van lopen en niet van stil staan. Je pony houdt nog minder van getrek aan de teugels.
Is het niet heel normaal dat hij al gaat lopen als je de teugels los laat? ij heeft immers (dat denk ik dan) nooit geleerd dat hij ontspanning krijgt als hij stil staat.

Op dit moment is dus "teugels los" een soort hulp voor hem om te gaan lopen, maar ik neem toch aan dat dit niet helemaal de bedoeling is want je wilt imers lekker ontspannen door de bossen kunnn rijden.

Ik geef een meisje les op mijn shetje, en het stil staan gaat ook niet altijd geweldig, maar ik zie gewoon, dat zodra zij direct haar handen ontspant als Saartje (shettie) stil staat, het de volgende keer nog beter gaat. En ook als ik haar zeg te ontspannen i.p.v. krampachtig tot stilstand te gaan zitten trekken, geeft dat een wereld van verschil.

Wat je namelijk ziet (als ik het goed heb hoor ). Is dat je trekt en daarmee, waarschijnlijk om kracht te zetten, je bovenlichaam naar voren gaat, automatisch gaan je benen dan naar achter, waar ze op dat moment even niet horen. (zeg het me als ik het fout heb, het zijn ook maar foto's). Probeer dus, desnoods als een aardappelzak, achterover te zitten, dan blijven je benen gewoon rustig op hun plaats.

Ik begrijp dat het moeilijk is om dat knopje om te zetten, en het moeilijk is om hem die ontspanning te geven, maar als hij dan gaat rennen neem je hem rustig weer terug. De rustige aanhouder wint toch altijd wel. Als je hem 10 keer hebt teruggenomen als hij is gaan rennen na het stilstaan, zal er ook bij hem een knopje omgaan.

Kan hij trouwens achteruit lopen onder het zadel? Want het zou ook nog wel goed van pas kunnen komen om dat te oefenen. Je kan het eerst aan de hand proberen, en daarna in het zadel. Als je hem niet altijd maar vooruit laat gaan na het stilstaan maar ook vaak achteruit, wordt het rennen geen automatisme meer.

'K hoop echt dat je wat aan mijn tips hebt en dat ik ze niet voor jan doedel zit te typen . Het is allemaal opbouwend bedoeld, niemand is een perfecte ruiter, ik ook niet, maar 'k probeer zo goed mogelijk tips te geven.

Succes hoor

*oeps sorry, ik heb het steeds over "hij" maar ik was even vergeten dat ze toch echt een dame is *

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 21:16

dankje dat zijn goede tips, en ik ga ze ook zeker gebruiken. Ik kan me echt vinden in dit commentaar

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 01:23

Heb geen idee waar die 6 pagina's commentaar overgaan, maar vind het erg leuke pony's!!
Weet niet of de pony's nat zijn van de regen of van het zweet, maar als ze zo zweten en ze staan buiten zonder deken dan moet je misschien minder arbeid verichten, anders geen probleem!
Het ziet eruit alsof je erg veel druk op de teugels legt waardoor ze aan de teugel lopen, en het ziet er niet bepaald ontspannen uit. Je kan beter ook beenhulpen gebruiken als je ze graag aan de teugel wilt hebben, teugels hou je een beetje in, met je benen geef je aan beide kanten wat druk. Verder moet je niet aan beide kanten telkens een rukje geven, maar is het juist de bedoeling dat je aan beide kanten evenveel druk bewaard en af en toe aan beide kanten de druk iets verhogen. Op die manier is het wat ontspannender voor jou en je paard.
Weet niet of jullie les hebben, kan misschien geen kwaad een keertje een les te nemen. Diegene kan meteen zeggen wat je fout doet en wat je juist goed doet, is soms erg moeilijk te zeggen via de computer.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 08:36

ik persoonlijk vind het niet gek dat de fjord niet stil wil staan.......