sterkte er nog mee.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

succes verder met je leuke jonge paard! magic_lover schreef:oo bah, waarvoor moest ze geopereerd dan![]()
sterkte er nog mee.
Marije1984 schreef:magic_lover schreef:oo bah, waarvoor moest ze geopereerd dan![]()
sterkte er nog mee.
OCD. En dank je wel. Ik zal het aan haar doorgeven hihi
Bombarie schreef:Altijd makkelijk hé zo anoniem via een forum iemand afkraken enzo, ik zat in iedergeval met een glimlach jou foto's te bekijken, in zie een ontspannen paardje dat plezier heeft in zijn werk. Doet leeftijd er dan toe (kijk er zijn grenzen) maar iedereen wil toch het beste voor haar/zijn paard? Ik heb één tip, luister en kijk naar je paard en laat je deskundig begeleiden.. en trek je vooral niets aan van kwetsend bedoelde reacties. Wissel het werk van zo'n jong paard af met werk aan de hand, schriktraining, buiten wandelen, wat freestyle en dergelijke. Sommige paarden zijn zo braaf dat ze er om lijken te vragen om overbelast te worden, in dat geval moet jij de wijste zijn. Maar vanaf foto's kan niemand dit beoordelen, dat is mijn meningsucces verder met je leuke jonge paard!

abcde schreef:succes ermee! sziet er goed uit, wij maken ze allemaal per 1 januarie zadelmak en dan van de zomer lekker nog een paar maanden op het land!
zal je zeggen ze leven allemaal nog!! ahaha
en ze doen het super dus denk niet dat ze het erg zwaar gehad hebben!!

hahahah

:D:D

maar dat zien we dan wel weer
. Dus het lijkt me dat je ook rust en geduld zal gebruiken om je paard in te rijden.Nikske schreef:nou ziet er toch heel netjes uit maar mag ik vragen waarom je een halster touw om zijn nek hebt?

miesie schreef:Ieder moet voor zich weten wat hij of zij met zijn paard doet... Ik vind het wel grappig dat mensen vaak gelijk over handelsstallen enz. beginnen dat die de paarden ook heel vroeg inrijden de enige reden daarvoor is de waarde stijging.. Bij een handelsstal is het hun brood dus elke cent meer is mooi meegenomen!
Je doet het iig wel op een vriendelijke manier al ben ik er zelf ook absoluut voor om een paard pas rond zijn 3e/4e jaar in te rijden.
Ik snap eigenlijk ook niet waarom ze paarden inrijden en dan altijd op de wei gooien.. Waarom dan niet een paar maanden op de wei en daarna inrijden? Ik ben er zelf niet zo in thuis dus dit is geen aanval maar ben er wel benieuwd naar? De paarden die in mijn omgeving ingereden werden waren al redelijk snel startklaar en dat werd ook met beleid gedaan vandaar dat ik de "haast" niet snap zeg maar..

larixfire schreef:Kijk aub uit met zo vroeg inrijden.
Paard van een meisje bij ons op stal is ook zo vroeg ingereden en die heeft nu heel veel problemen omdat de spieren en pezen niet de tijd hebben gehad om aan te sterken en nu last gaat krijgen van allerlei dingen. Vraag het eens na aan je dierenarts en zeker zo goed paard (qua afstamming) wat jij hebt moet je zuinig op zijn.
Veel succes ermee
MISTRAL94 schreef:Goh Angela, dat ziet er goed uit zeg! Ze pakt het super op...
Ga zo door en trek je niks van het gezeur aan![]()
Ik vind het gezeur over de leeftijd, eigenlijk erg hypocriet!!!!
Wat denk je dat al die hengstenhouders doen, dat zij wachten tot het paard het 4e jaar gepasseerd is om het dan te gaan beleren?
Kom op mensen haal die koppen eens uit het zand....
Hoeveel paarden worden al niet op hun 3e in de sport uitgebracht?
Hoeveel paarden springen al niet huizenhoge hindernissen op die leeftijd?
Hoeveel paarden lopen op hun 5e al niet Z dressuur? Zal ik nog even door gaan?
TJT-lover: Op een andere manier een reactie geven kan ook, je komt nu niet over, als iemand die zegt dat ze er zoveel verstand van heeft