Mijn pony vertoond af en toe precies de zelfde trekjes (steigeren, niet willen ontspannen), en we laten ieder jaar (soms 2x in het jaar) de tandarts komen

En bitloos is ook een oplossing, maar dat is niet toegestaan op wedstrijden.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CooLLady schreef:HOezo de oplossing in een bit gevonden??Je maakt van die mooie bitloze optomingen dat ik denk heb je die wel geprobeerd(mijn ervaring is dat het bitloos veel ontspannnender rijden word) en miss had je paard wel last van zijn gebit ooit wel s een paardentandarts erbij gehad??OF idd een andere vorm van rijden daar je alles voor het natural horsemanship maakt ook die manier van rijden proberen als je ver genoeg bent komt daarin ook dressuur eraan te pas..
Tis maar een suggestie hoor;-)
LIQUITA schreef:@ lovelance en Ulissa:
Werkte het bit bij jullie meteen, of ging het langzaam beter? Ik heb nu 1 keer met een Myler gereden, en merkte niet meteen heel veel verschil.
patos schreef:Heel veel paardenmensen denken dat een dikker bit beter is dan een dunnere, nu vergeten ze dat veel sportpaarden kleine smalle mondjes hebben en zo'n groot bit heel niet kwijt kunnen. Mijn paard heeft bijv. maar maat 12, 12.5 van bit, daar kun je niet een 21mm in hangen. Op haar myler kauwt ze veel meer, als je er rustig mee rijdt kan het geen kwaad, het is natuurlijk wel waar dat je wat sterker in kan komen met de hulpen, maar dan moet je wel grof rijden.
Ulissa schreef:Ik moet Patos helemaal gelijk geven. Een paard heeft meestal maar 18 mm ruimte in zijn mond, als je er dan een 21 mm bit inlegt dan kan ie de kaken niet meer op elkaar krijgen.
links naar foto's hoe het niet moet verwijderd
CooLLady schreef:HOezo de oplossing in een bit gevonden??Je maakt van die mooie bitloze optomingen dat ik denk heb je die wel geprobeerd(mijn ervaring is dat het bitloos veel ontspannnender rijden word) en miss had je paard wel last van zijn gebit ooit wel s een paardentandarts erbij gehad??OF idd een andere vorm van rijden daar je alles voor het natural horsemanship maakt ook die manier van rijden proberen als je ver genoeg bent komt daarin ook dressuur eraan te pas..
Tis maar een suggestie hoor;-)