Lance met Myler-bit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:00

Ik denk eerlijk gezegt dat ze echt wel alles heeft geprobeerd in 4 jaar, inclusief de tandarts laten kijken.
Mijn pony vertoond af en toe precies de zelfde trekjes (steigeren, niet willen ontspannen), en we laten ieder jaar (soms 2x in het jaar) de tandarts komen
En bitloos is ook een oplossing, maar dat is niet toegestaan op wedstrijden.

lovelance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 23:13

CooLLady schreef:
HOezo de oplossing in een bit gevonden??Je maakt van die mooie bitloze optomingen dat ik denk heb je die wel geprobeerd(mijn ervaring is dat het bitloos veel ontspannnender rijden word) en miss had je paard wel last van zijn gebit ooit wel s een paardentandarts erbij gehad??OF idd een andere vorm van rijden daar je alles voor het natural horsemanship maakt ook die manier van rijden proberen als je ver genoeg bent komt daarin ook dressuur eraan te pas..
Tis maar een suggestie hoor;-)

Ik heb me de afgelopen 4 jaar suf gezocht..

Natuurlijk gaat hij regelmatig naar de tandarts, al sinds ik hem heb, zijn rug is vaak nagekeken.. We hebben er echt genoeg aan gedaan..

Wij maken inderdaad bitloze optomingen en daar rijd ik (noem het hobbelen) af en toe ook mee en dan loopt ie met zijn neusje over de grond..

Maar dressuur wedstrijden is wat ik wil.. en ik heb de oplossing inderdaad in een bit gevonden..

Ulissa

Re: Lance met Myler-bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 23:41

Ik had ook altijd het idee dat ik het niet moest zoeken in een bit . Rechtrichten dat was het. Maar ik moet zeggen en ook mijn paard komt omdat ze nu tussen de 4 en 5 jaar is per 0,5 jaar bij de paardentandarts. Ook ik ben op een Myler overgestapt, tot noch toe werkt dit uitstekend.

LIQUITA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 01:19

@ lovelance en Ulissa:

Werkte het bit bij jullie meteen, of ging het langzaam beter? Ik heb nu 1 keer met een Myler gereden, en merkte niet meteen heel veel verschil.

lovelance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 10:51

Lance was meteen veel rustiger en meer ontspannen, sterker worden duurt natuurlijk veel langer..

maar nu die ontspanning er is, kan ik daar aan werken

_Noah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:15

Wat ik me af vroeg is ik vind het bit er zo dun uitzien is het niet erg scherp??
Ik heb ook regelmatig over myler bitten gelezen en ze adviseren om met level 1 te beginnen met inrijden, heeft iemand hier ervarring mee het inrijden van een paard met een myler??

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:57

Heel veel paardenmensen denken dat een dikker bit beter is dan een dunnere, nu vergeten ze dat veel sportpaarden kleine smalle mondjes hebben en zo'n groot bit heel niet kwijt kunnen. Mijn paard heeft bijv. maar maat 12, 12.5 van bit, daar kun je niet een 21mm in hangen. Op haar myler kauwt ze veel meer, als je er rustig mee rijdt kan het geen kwaad, het is natuurlijk wel waar dat je wat sterker in kan komen met de hulpen, maar dan moet je wel grof rijden.

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:03

super zeg!

kan geloven dat je je nu supergoed voelt!

Heel veel plezier met hem, en goed dat je niks van die stal mensen hebt aangetrokken, vind het een superleuk paard!

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:06

voor mij is het ook nieuw maar geweldig dat ie er zo op reageerd! wat een verandering je had het zeker nooit verwacht?
nou ik duim voor jullie dat jullie ver komen

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:07

Zo je ziet duidelijk veel verschil.
Je weet en voelt zelf het beste wat goed is voor je paard, en wat werkt.
Dit is een duidelijk positief verschil, ik hoop dat dit gewoon de oplossing is voor je

Tivara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:08

geweldig voor je !
hoop dat het goed blijft gaan!
en het is meteen een heel ander paard om te zien hoor!

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:21

Wat super zeg! ookal raden veel mensen andere bitten af, dit is toch het bewijs dat bit veranderen ook nut kan hebben!

Ik vind het een super leuk paard om te zien! je ziet ook aan de foto's dat hij er meer plezier in heeft! En jij ook zo te merken! Echt super! Heel veel succes! ik ben benieuwd naar nieuwe foto's binnenkort

Ulissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:56

LIQUITA schreef:
@ lovelance en Ulissa:

Werkte het bit bij jullie meteen, of ging het langzaam beter? Ik heb nu 1 keer met een Myler gereden, en merkte niet meteen heel veel verschil.

1ste keer was ze er wat onwennig mee. Vanaf de 2e keer merkte je duidelijk verschil.

Ik moet Patos helemaal gelijk geven. Een paard heeft meestal maar 18 mm ruimte in zijn mond, als je er dan een 21 mm bit inlegt dan kan ie de kaken niet meer op elkaar krijgen.
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 17-02-06 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Links verwijderd omdat deze off-topic zijn

_Noah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:20

patos schreef:
Heel veel paardenmensen denken dat een dikker bit beter is dan een dunnere, nu vergeten ze dat veel sportpaarden kleine smalle mondjes hebben en zo'n groot bit heel niet kwijt kunnen. Mijn paard heeft bijv. maar maat 12, 12.5 van bit, daar kun je niet een 21mm in hangen. Op haar myler kauwt ze veel meer, als je er rustig mee rijdt kan het geen kwaad, het is natuurlijk wel waar dat je wat sterker in kan komen met de hulpen, maar dan moet je wel grof rijden.

Ulissa schreef:
Ik moet Patos helemaal gelijk geven. Een paard heeft meestal maar 18 mm ruimte in zijn mond, als je er dan een 21 mm bit inlegt dan kan ie de kaken niet meer op elkaar krijgen.

links naar foto's hoe het niet moet verwijderd

O'nee wat op die foto's staat zal bij mij nooit gebeuren, ik rij met een hele zachte hand, ik wilde eerder meer de ervarringen horen van mensen met groene paarden en het gebruik van een myler bit en ik weet ook wel dat je niet een heel dik bit in een paardenmond moet stoppen, maar ik vond hem dr zo heel dun uit zien op de foto en misschien valt dat in het echt wel mee!!

_Madelon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:20

CooLLady schreef:
HOezo de oplossing in een bit gevonden??Je maakt van die mooie bitloze optomingen dat ik denk heb je die wel geprobeerd(mijn ervaring is dat het bitloos veel ontspannnender rijden word) en miss had je paard wel last van zijn gebit ooit wel s een paardentandarts erbij gehad??OF idd een andere vorm van rijden daar je alles voor het natural horsemanship maakt ook die manier van rijden proberen als je ver genoeg bent komt daarin ook dressuur eraan te pas..
Tis maar een suggestie hoor;-)

Ik vind niet dat je zo mag praten, dit meisje heeft al 4 jaar lang vanalles eraan gedaan om het op te lossen, Niks werkte, nu heeft ze iets anders gevonden en jij kraakt het meteen af. Ik denk dat jij je een beetje in Myler moet gaan verdiepen ofzo voordat je weer wat gaat zeggen. Myler bitten zijn zo vriendelijk als jou hand is.

Ben zondag met ons paard naar een myler bit clinic geweest, mn zusje en ik hebben er ook een besteld. Ons paard liep erg te hangen op de rechterkant en deed het bit erg moeilijk in ook liep hij veel te vervelen met zijn tong, probeerde de tong over het bit te gooien enzo. Zijn tong werd helemaal paars door de druk van het bit op zijn tong. Echt zielig. toen het myler bit inging was hij meteen een stuk rustiger met zijn tong, werd niet meer paars en was al iets minder zwaar op rechts. Ben benieuwd wat het myler bit gaat doen op langere termijn..

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:42

ik heb niet alle reacties gelezen hoor, enkel naar de foto's gekeken en je verhaal gelezen !
ik kreeg er gewoon kippevel van, 4 jaar lang je best doen, aanhoren dat je een lelijk paard hebt en dan de oplossing vinden in een ander bit.

ik vind echt dat je een heel mooi paard hebt hoor! ook al op de eerste foto's al liep ie daar niet zo lekker.

top meis geniet lekker van je goedlopende paardje, als hij zo lekker zijn rug gebruikt en netjes loopt dan voelt ie zich zeker goed !

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:07

Wat fijn dat hij nu zo goed reageerd!
Nog veel plezier ervan!
En dan kan je nu misschien echt wedstrijden starten.

Tooeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:12

Nou super hoor, je hebt je paardje weer lekker aan het lopen. Ik denk dat ik het ook maar eens ga proberen, mijn paard vind het soms ook erg moeilijk om te ontspannen. Wie weet helpt het!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:42

Bij ons op stal zijn er ook enkele paarden die op zo'n Myler bit lopen en die doen het er ook prima op. De mondstukken zijn wel dun, maar dat zegt ook lang niet altijd alles. Ik vind de Myler bitten wel mooi gevormd. Fijn dat je paard er zo goed op loopt!!

Succes verder.

En volgens mij is het model wat jij hebt wel erkend om er op wedstrijden mee te rijden.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:23

TS: Ben blij voor je dat het nu eindelijk beter gaat. En je ziet inderdaad goed verschil in de foto's hoor!

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:47

netjes die vooruitgang ! echt netjes.
ik vind het super dat je hebt doorgezet ! echt waar
zo zie je maar.. ook al ligt het aan t bit, en misschien loopt hij dan niet super nagefeliijk of wat dan ook, het is echt een super vooruitgang !

ik vind het echt netjes ! Succes verder !

Napoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:49

Ik vind het ook een mooi paard.

Ben heel blij (en je paard vast ook) dat je niet geluisterd hebt naar je stalgenoten en dat je hebt doorgezet.

Proficiat! En hopelijk zal je droom uitkomen (ivm dressuurwedstrijden).

Maar het ziet er heel netjes uit, lekker ontspannen!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:50

zit der echt stukken ontspannender uit

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:17

hihi dat bit doet wonderen
oke grapje maar ziet er stukken beter uit en wat kan die kwaad zijn zeg hahaha gaaf beesje en niks te lelijk

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:47

Mensen, gaan we niet een beetje heel erg offtopic ?

Weer ontopic
Ik heb mijn bit dus besteld, maar ze wisten niet hoe lang het ging duren voor de Eggbut ringen er waren. Ze kon wel zo aan de Dee-ringen komen, maar wat is precies het verschil tussen deze 2 ?