Toekomst in dressuur voor dit springpaard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FZ_Lin

Re: Toekomst in dressuur voor dit springpaard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:13

princess69 schreef:
Ik zal de volgende keer de teugels aan de bitringen doen..De eigenares is er toch nooit ( alleen in het weekend) ..

ziet er leuk uit maar je kan als je met de eigenaresse hebt gepraat en ze stemt niet toe in een andere bit, toch stiekem doordeweeks (aangezien ze er alleen in het weekends is) een andere bit indoen, ik weet het hoort niet want het is niet jouw paard maar ik zou het heel stiekem wel doen, mjaa dat ben ik
en het is echt een leuk paard om te zien!!! en leuke combi zijn jullie 2

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:18

Heey , leuk paardje, ik vind dat jij er beter op past dan de eigenaresse

tips:

probeer met wijken niet teveel stelling te krijgen, en niet je binnehand over zijn schouder plaatsen, hierdoor trek je hem als het ware in een binnestelling, endat is niet helemaal de bedoeling

verder mag je je schouders iets naar achtere brengen,zodat je iets rechter op gaat zitten.

voor de rest zijn ze al gegeven

veel plezier met rijden!

groetjes Robin

AstriddJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 15:25

leuk paardje hoor wel jammer van het bit, dat hij altijd zo gereden is. Ik moet je eerlijk zeggen, ik hoor het steeds vaker.. dat mensen hun paard met een scherper/strenger bit moeten rijden omdat hun paard altijd zo gereden is/was. Erg zonde.

Als ik jou was zou ik het als een uitdaging zien om hem op een normaal bitje te laten lopen wel denken om je eigen veiligheid natuurlijk gaaf paardje nogmaals!

princess69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 17:49

Astridd schreef:

Als ik jou was zou ik het als een uitdaging zien om hem op een normaal bitje te laten lopen wel denken om je eigen veiligheid natuurlijk gaaf paardje nogmaals!

Ja we gaan dat proberen hé

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 12:48

Mensen dat bit is helemaal niet zo scherp als jullie denken! Het is gewoon een trensbit wat waarschijnlijk enkel of zelfs dubbel gebroken zal zijn. Pas als je paard sterk wordt en je dus wat meer ingrijpt met je hand, gaat de hefboom van de ringen in werking. Zolang je normaal contact hebt met de paardenmond, werkt deze dus net zo in als een doodnormale watertrens. Je ziet soms wel dat dit paardje nog een beetje op de voorhand loopt en daarmee een beetje op de hand gaat hangen, maar voor de rest zie ik een rustige hand die met dit bit niet veel kwaad zal doen bij dit paard. Of het dan wel of niet nodig is dat dit bit erin hangt is een ander verhaal. Vergeet niet dat de eigenaar best een klein meisje is wat de werking van dit bit misschien soms nodig heeft, omdat het paard anders te sterk is voor haar. Kijk als er een stang inhangt mag iedereen van mij klagen wat ie wil en dan nog; wij weten niet hoe sterk dit paard kan zijn en als je hem dus niet de baas kan op een normale trens dan is dit bit een goede (naar mijn idee de beste) uitkomst.

Nu nog even iets waar de amazone wel wat een heeft:
Wat ik zie is dat ze soms ook wat veel op je hand komt hangen doordat ze op de voorhand komt. De beste oplossing hiervoor is overgangen rijden (om de achterhand sterker te maken) en op het moment dat ze gaat hangen 'been' geven en een klein ophoudinkje naar boven geven (dus niet naar je toe, want dan snapt ze er geen reet meer van). Op den duur weet ze dat als je been geeft dat ze maar beter der hoofd naar boven kan doen en dan hoef je die ophouding naar boven ook niet meer te geven. Ik zie het niet op alle foto's dus je zit al op de goede weg, maar dit zet nog meer de puntjes op de i.

princess69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 23:08

@Lotj85: danku aan je reactie heb ik echt wel veel

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 23:18

princess69 schreef:
@Lotj85: danku aan je reactie heb ik echt wel veel

Graag gedaan meis. Ik ken deze probleempjes, want ik heb ze zelf ook allemaal meegemaakt

SuuZzZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:35

Ziet er goed uit! Ik vind Princess echt heel mooi!!

jessy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:15

heey mooie foto's hoor
ziet er goed uit
ik rijd zelf ookwel eens met een pessoa bit maar je kunt haar ook met twee teugels rijden 1 aan de grote ring en 1 aan bijv. de tweede als ze dat te heftig wordt geef je even een ophouding met de onderste teugel
en als ze dan weer braaf is laat jee hem in een boogje hangen en dan rijd je alleen nog maar op de trens
succes iig

doei doei

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:20

Ziet er best netjes uit