tumberlane @ training (z1)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Re: tumberlane @ training (z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:15

Robijntjah schreef:
Ik wou dus eigenlijk de eer aan mezelf houden en niet reageren, maar nu ik die laatste reactie van je lees kan ik het echt niet laten!
DRESSUUR IS NIET JE PONY DWINGEN IN DE HOUDING TE LATEN LOPEN!!!
Dressuur is testen van de gehoorzaamheid, en je hoort je pony VRIENDELIJK over te halen om lekker ontspannen over de rug te lopen, en van achteruit te laten komen... En wie zegt dat dat met freestyle niet kan???
Jezus, nu ben ik best heel boos!
Trek je pony maar verder de vernieling in, je komt er nog wel achter!!!

Niks aan toe te voegen inderdaad!

tummielover schreef:
dat zeg ik niet dat een arabier niet kan lopen of weet ik veel wat

tummielover schreef:
nu ga je een arabier vergelijken met een dressuurpony

Je spreekt jezelf een beetje tegen nu

tummielover schreef:
maar ik kan me pony ook in de rond laten lopen en doen wat ik wil met een touw om zijn hoof heen ofzow

Ik kan fatsoenlijk dressuur rijden zonder al dat leer en prut waarmee ik mijn paard alleen maar kwel als ik zo zou rijden als jij in dit topic doet.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:15

OMG: jongens de kerstgedachte?!
Oke nu ontopic:
* 1 ik denk dat iedereen het hier positief bedoelt, dus waarom die grote mond?
* 2 Lotte Jansen bedoel je zeker? tja, die heeft idd dezelfde methode
* 3 Ik vind het er niet echt fijn uitzien, je kan m wel laag en rond losrijden(zie mijn foto's in profiel, zij loopt ook beneden met losrijden!) maar dan kun je nog steeds luchten in je hand en hoef je niet elke keer zo'n grove ''ingreep'' te doen
* 4 Het feit dat je Z bent geworden, zegt helemaal niks, dus mensen die zeggen: Ja maar ze is Z en dat word je niet vanzelf. Onzin!
* 5 Ik denk dat je toch eens serieus moet gaan nadenken wat je wil met die pony?? Wil je m gymnastiseren? of juist vasttrekken(wat je nu feitelijk doet, want je laat m niet los over de rug gaan!)
[edit]
* 6 Ik vind dat als je m daarna ''naar boven'' pakt, je losser in je hand moet zijn en meer het neusje eruit moet rijden!
Veel succes verder! want ik vind het wel een leuke pony

Corelli_2018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 23:21

ik ga dr zeker over nadenken* is aan het nadenken en is al gelijk klaar
ik blijf gewoon op deze manier rijden en niet zijn neusje eruit rijden want ik weet dan prezies wat er gebeurt maar dat maakt nuiet uit,, het heeft zo tog geen zin dus hier mag een slotje op, maar ik weet niet hoe je dat moet doen, dus als iemand dat weet of kan doe dat dan maar!

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:24

Nadenken en gelijk klaar. Oké, dat is duidelijk en eigenwijs.
Je zal vast wel weten hoe je paard beter reageert maar kijk een bij de link in missmiekie's onderschrift. Dat is dus diervriendelijk en een goede manier.

Voortaan als je een topic start neerzetten: Ik wens geen opbouwende kritiek of ander commentaar. 0 reacties heb je dan maar oké, je wordt niet 'afgezeken'.

Somebody_

Re:

tummielover schreef:
ik blijf gewoon op deze manier rijden en niet zijn neusje eruit rijden want ik weet dan prezies wat er gebeurt maar dat maakt nuiet uit,, het heeft zo tog geen zin dus hier mag een slotje op, maar ik weet niet hoe je dat moet doen, dus als iemand dat weet of kan doe dat dan maar!

ehh oke, doe maar eigenwijs! Ik denk(weet eigenlijk vrij wel zeker) dat de juryleden liever een pony zien, die netjes naar de hand toe gereden wordt, met een stille aanleuning en de neus(correctie) OP de loodlijn, dan een pony die volledig in de krul getrokken wordt, maar ja: wie ben ik?!
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 25-12-05 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Pubertijd de gekste

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:25

Akke schreef:
Pubertijd de gekste

Hahaha ik kom niet meer bij. Sorry.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:27

AnneB schreef:
Je zal vast wel weten hoe je paard beter reageert maar kijk een bij de link in missmiekie's onderschrift. Dat is dus diervriendelijk en een goede manier.

Voortaan als je een topic start neerzetten: Ik wens geen opbouwende kritiek of ander commentaar. 0 reacties heb je dan maar oké, je wordt niet 'afgezeken'.

thanks
En over dat 2e: lees de regels van HAW: als je geen kritiek(opbouwende) wenst te ontvangen, start dan geen topic!

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:27

tummielover schreef:

Ik heb al een mod getipt over dit topic.
Als je niets van anderen aan wilt nemen, zou ik zeker niet weer een topic op bokt starten.
Nogmaals, iedereen hier wil alleen helpen, en niemand is er op uit om jou of je manier van rijden afkraken.
Veel succes nog verder met wedstrijden!
Je hebt in ieder geval een superpony onder je kont, dat hij dit allemaal van je pikt!

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:28

haha grapjas,, ik ga me methode egt niet veranderen omdat jullie zo dom commentaar zitten te geven,[/quote]

Doet het je helemaal niks

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:29

missmiekie schreef:
AnneB schreef:

thanks
En over dat 2e: lees de regels van HAW: als je geen kritiek(opbouwende) wenst te ontvangen, start dan geen topic!

Hallelujaaaaaaaaah

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:29

missmiekie schreef:
tummielover schreef:

ehh oke, doe maar eigenwijs! Ik denk(weet eigenlijk vrij wel zeker) dat de juryleden liever een pony zien, die netjes naar de hand toe gereden wordt, met een stille aanleuning en de neus(correctie) OP de loodlijn, dan een pony die volledig in de krul getrokken wordt, maar ja: wie ben ik?!

iemand die weet hoe het moet

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:30

tummielover schreef:

prima als je hem dieper insteld bij het losrijden, doe ik zelf ook, maar blijf wel altijd een begrenzende buitenteugel en een meegaande binnenhand hebben en niet dat gepluk wat jij soms laat zien
en in de proef zal je toch echt met je been naar je stille hand moeten rijden, en zn neusje net íets voor de loodlijn, dus een klein stukje eruit
dat is de houding waar hij hoort te lopen nml, nu bij de pony's zal je er misschien nog mee wegkomen, maar een paard achter de loodlijn begin je in het Z niets meer mee qua punten(en ook dat weet ik uit ervaring, die van mij is extreem kijkerig, hield ik iets dieper erdoor anders kwam ik de ring niet rond, maar zag dat meteen aan mn punten!en terecht overigens!)

Corelli_2018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 23:30

ik wil best iets aannemen maar dan wel normaal graag want sommige gingen wel heel erg te keer, en ik vind dat me pony zo fijn loopt dus waarom zou ik het gaan veranderen,, maarja

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:30

BeLoVeD schreef:

Hallelujaaaaaaaaah

uhh die snap ik even niet?! uitleg??

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:31

We gaan niet tekeer. Als jij vind dat je pony zo fijn loopt, prima.
Maar start dan geen topic. Iedereen denkt er weer anders over en is vrij om dat te zeggen

Bluem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:32

tummielover schreef:
ik wil best iets aannemen maar dan wel normaal graag want sommige gingen wel heel erg te keer, en ik vind dat me pony zo fijn loopt dus waarom zou ik het gaan veranderen,, maarja

Omdat je pony dit misschien wel minder fijn vindt

Somebody_

Re:

tummielover schreef:

ging ik tekeer?? Ik weet dat ik soms nogal: direct kan zijn. Maar ik hield mezelf heel erg in de hand vandaag *kerstgedachte*
Ik denk alleen dat je van sommige best ''kritiek''/ advies kan aannemen! Want zelfs als je Z ben, kun je nog zoveel leren!!! En ja, zelfs JIJ kan jezelf stukken verbeteren!
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 25-12-05 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Dito schreef:
tummielover schreef:

Omdat je pony dit misschien wel minder fijn vindt

Alsof dát belangrijk is zeg

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:33

Jij hebt nu het perfecte "beeld "... Maar stel je eens voor bij een overgang echt de energie te voelen . Dit is gewoon onbeschrijfelijk .Ik kan dit ook niet uitleggen . Pas als je zo gaat rijden zul je dat voelen . Dan voel je je ook de koning te rijk

robincera

Re:

is dit een chatbox, of topic ?

AnneB

Re:

Zelfs Anky is nog niet uitgeleerd. Niemand raakt ooit uitgeleerd.

Corelli_2018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 23:34

missmiekie schreef:
tummielover schreef:

ging ik tekeer?? Ik weet dat ik soms nogal: direct kan zijn. Maar ik hield mezelf heel erg in de hand vandaag *kerstgedachte*
Ik denk alleen dat je van sommige best ''kritiek''/ advies kan aannemen! Want zelfs als je Z ben, kun je nog zoveel leren!!! En ja, zelfs JIJ kan jezelf stukken verbeteren!

nee jij niet maar anderen wel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:34

AnneB schreef:
Zelfs Anky is nog niet uitgeleerd. Niemand raakt ooit uitgeleerd.

Zij wel Snáp dat dan joh

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:34

Ik ging te keer?