Tom@M1 wedstrijd, specataculare steigerfoto!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:33

Aii... altijd een moeilijk probleem, steigerende paarden. Die van mij kan het ook zo vreselijk doen...

Als haar echt bang is dan is ze echt gevaarlijk, ben op de foto bijna achterover gegaan... gelukkig gaf ik voor genoeg ruimte en zat ik goed mee, anders had het ook anders af kunnen lopen...

Afbeelding

Behoorlijk vervelend, maar je 2e foto ziet er alweer goed uit ondanks de spanning.

Groetjes Kate

(PS: hoop niet dat de TS het erg vind dat ik de foto er bij zeg )

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:39

Oei Kate, ze staat op de foto ook nog een beetje schuin, en echt op de rand van het evenwicht naar voren-naar achteren!
Doet ze dat vaak of is dat een incident? Hoe komt ze eigenlijk aan die witte plekjes op haar benen? (off-topic)

TS vind het vast niet zo erg, zo wordt haar spectaculaire foto nog vaker bekeken (en ik zeg wederom: petje af dat je nog de proef doorgekomen bent!)

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:42

Ik heb je gepb't

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:58

PS: Dan ben je trouwens niet blij dat je alleen maar een hoedje op hebt Zat er stevig over te denken om maar gewoon met cap te gaan rijden de volgende keer

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:34

kijk mijn paard heeft ook een hele tijd lang gesteigerd. Op zich vond ik dit geen probleem, want ik kon ermee overweg, en ik wist dat hij niet gemeen is door zichzelf achterover te laten vallen. Bij hem bleef ik dan ook gewoon zitten. Maar ik heb vorige keer op een ander paard gereden dat gewoon gemeen was. Ik wist van hem dat hij zich achterover liet vallen en dat hij dus levensgevaarlijk is. Toen hij bij mij omhoog ging heb ik acuut mijn beugels uitgegooid. Nu viel hij nog achterover ook! Ik had het geluk dat ik mijn beugels uit had gegooid zodat ik niet onder hem terecht kwam. De eigenaresse heeft een keer vergeten haar beugels uit te doen. Toen viel hij ook om. Gevolg: Zij had haar bekken verbrijzeld. Daarom moest ik erop. Nu is dat paard wel afgemaakt, omdat je zo'n paard niet gaat verkopen. Voor die paar rotcenten wil zij geen ongeval op haar geweten hebben. Maar wat ik laatst zei was dus niet omdat ik het denk beter te weten maar ik ben gewoon heel voorzichtig geworden met deze dingen. Dus bettine: dit was niet tegen jou echt gericht maar......
ow en wat ik ook nog wou zeggen. Mooi paardje heb je !!!!

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:47

Ik bedoel, kijk maar naar arme Hester Dat toont wel aan hoe gevaarlijk het kan zijn...

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:48

wie is hester?

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:51

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:57

ikke snappe!

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:01

KiWiKo schreef:
Das nou net even niet aangenaam Maar wie weet wordt het ooit nog eens een olympisch onderdeel......... A binnenkomen halthouden en steigeren (ik heb er ook een tijd op mogen oefenen )

volgende keer maar het paard wakker maken met een kopje thee

Whahaha dat was ook het eerste wat ik dacht.. hij steigert in ieder geval nog netjes op de letter

"van H naar K verzamelde draf, E enkele passen steigeren"

ik zie je de volgende concoursdag al de stal binnen komen.. "liefje?? ben je al wakker? goedemorgen, hier is je croissantje"

lucasjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:04

Wat je inderdaad al zei: Het is en blijft een Ferro!
ZO is het karakter gewoon...als het ze even niet aanstaat dan kome ze omhoog of doen ze allerlei andere gekke dingen om niet te hoeven doen wat jij ze zegt!

Maar als je daar eenmaal doorheen bent, zijn het super paarden!
Heel veel succes ermee!!!

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:07

je krijgt hem in ieder geval goed op zijn achterhand

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:08

kjoetie schreef:
je krijgt hem in ieder geval goed op zijn achterhand

Ja hij gebruikt hem goed!!! Laat niks hangen!!!!

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:19

die van doet gevaarlijk katleen!! dan zou je er echt bijna achterover afvallen :s

zie bij jou de stang ook nog aangetrokken, dat zou er ook wel niet goed voor zijn geweest niet dat je er wat aan kan doen, maar valt me gewoon op

Die plekjes komen door peesbeschermers die om zijn gelaten een paard nachten he?

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:20

mijn paard heeft ze ook overgehouden aan de oude eigenaresse. Jammer maar het paard wordt er ook niet lelijker op!

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 18:11

kjoetie schreef:
Whahaha dat was ook het eerste wat ik dacht.. hij steigert in ieder geval nog netjes op de letter

ik zie je de volgende concoursdag al de stal binnen komen.. "liefje?? ben je al wakker? goedemorgen, hier is je croissantje"

Ja heb ik hem goed geleerd he

Maar inderdaad, ontbijtje op bed, croissantje, vers geprestje jus erbij
Wie weet helpt het

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:16

Nimmedor schreef:
die van doet gevaarlijk katleen!! dan zou je er echt bijna achterover afvallen :s

zie bij jou de stang ook nog aangetrokken, dat zou er ook wel niet goed voor zijn geweest niet dat je er wat aan kan doen, maar valt me gewoon op

stang is niet aangetrokken

kyrkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:42

heb ik ook een keer gehadmijn pony kan niet stilstaan tijdens het opstappen nou zijden mensen we houden uum gewoon vast en dan staat ie wel stil maar door ervaringen bij handelaren wordt ze dan heel angstig dus toen steigerde ze uit angst en als mijn pony echt bang is laat ze zich dan achteroverklappen en omdat die mensen toen zo dom waren is ze boven op me gevallen maar ik had gelukkig helemaal NIKS maar het had ook anders af kunnen lopen zoals hester wat 9ik ook niet zou doen is je paard bij de nek vast houden want dan hang je helemaal aan je paard en als die laag steigerd geen probleem maar als ze echt hoog steigeren kan dat gewicht net genoeg zijn om om te klappen dus ik v ind bij laag steigeren houdt je maar vast bij hoog steigeren laat je los beter dat jij alleen valt dan samen met je paard toch ??

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:15

Nimmedor schreef:

Die plekjes komen door peesbeschermers die om zijn gelaten een paard nachten he?

Ik wil niet veel zeggen hoor, maar als je goed kijkt zie je dat de stangteugel gewoon loswapperd

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:10

MIjn vorige instructie is dus achterover geklapt met haar tinker Jeppe...
jeeetje zeg wat schrok ik mij lam, op de stenen! ze had geen cap op!!! dom dom dom
gelukkig kwam de ambulanche snel en had ze verder nie veel dan wat gekneuste ribben en een bult op d'r hoofd, maar ze reed met een stock zadel dus die knop in d'r ribben eh..
pony is uiteindelijk toch verkocht..

mesastamp

Re: Tom@M1 wedstrijd, specataculare steigerfoto!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 08:57

wat is zijn afstamming??? komt me bekend voor dit gedrag bij nieuwe dingen leren

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:02

ferro x zuidhorn zei ze geloof ik
Nou bettine, spectacuair is het wel haha, hij kan zo naar Apassionata

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 11:44

Ferro x Zuidhorn ja
Hahaha en ja idd, hij kan kunsten genoeg
Of spaanse rijschool ofzo

Maaiikii

Re: Tom@M1 wedstrijd, specataculare steigerfoto!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:10

Gelukkig heb ik een paard die niet steigerd, ik zou er toch niet aan moeten denken.
Mijn pony weet amper wat bokken is als je met hem rijd. Hij heeft het 1x gedaan in de tijd dat ik hem heb.
Maar ik vind het wel een chique paard en jammer van je punten!

Yentl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:55

hij heeft wel een lekkere gespierde ass