Waventy @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 19:53

Ben zeker fanatiek, zou niet goed zijn als dat niet zo was...
Maar ik uit dat niet door mijn paard te over vragen.. Dus nogmaals..
Ieder zijn manier ok?

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:54

wjerdo schreef:
Doe eens realistisch aub...
Jullie weten allemaal dat een paard van lichte arbeid, op een leeftijd van bijna 3 jaar niet slechter wordt.
Dat hij geestelijk en lichamelijk moet groeien ben ik het helemaal met jullie eens! Maar die kans heeft hij en die krijgt hij.
Daar gaat niets vanaf omdat hij af en toe een rondje loopt met een zadel en hoofdstel aan.
ALs ik er nu iedere dag 1 uur op zou zitten, dan kon ik jullie alleen maar gelijk geven.

Foto's zet je neer omdat je trots op je paard bent, en mensen wil laten zien dat het goed gaat ookal zijn ze er al vanaf dat ik hem heb over aan het zeuren... Dat hij dat niet kon en dat dat te vroeg was.. en dat hij niet op stal mocht bla bla.. Ik heb het tegendeel bewezen.. Mijn paard wordt paard en is volwassen aan het worden.. Als ik alles niet had gedaan wat ik nu had gedaan, had ik niet zn makkelijk en happy paard gehad en dan zeker niet zo ontwikkeld zoals hij nu al is.

Zou er geen reden zijn waarom zoveel mensen aan het "zeuren" zijn?

En hoe weet je dat je paard niet eenzelfde soort ontwikkeling had doorgemaakt als je hem wel lekker had laten uitgroeien op de wei?

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:54

Anoukie schreef:
Volgens mij wordt longeren als zeer belastend omschreven voor de benen. Een paard die een peesblessure heeft gehad, mag je eerder rijden dan longeren.

ja, dat is waar. als je rondjes loopt wordt 1 kant zwaar belast. als jij rondjes gaat rennen voel je dat ook.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:55

Zelf zou ik zeggen: prima dat je hem "zadelmak" maakt, maar zet hem daarna in het voorjaar minimaal nog een half jaar in de wei!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:56

karoliena schreef:
Wie doet dat dan?
Ik geef gewoon aan dat ik het er niet mee eens ben.
Ik leef heus niet in de naieve veronderstelling dat zij er iets mee doet.

Sneu en zielig vind ik niet je mening geven meer dat word meer afkraken en duidelijk door laten schemeren dat je het belachelijk vind
[/quote]

Euh, misschien moet je iets aan je grammatica doen, want ik snap echt je zin niet.

Sjoert

Re:

Volgens mij is HAW ook voor een groot deel bedoeld zodat mensen er commentaar op kunnen geven.
Positief ofwel negatief..

MissJ

Re:

karoliena schreef:
Ik ben het er ook niet helemaal mee eens maar vind een hoop mensen hier echt te ver gaan

Ik snap niet zo goed waar jij problemen om maakt.
De TS geeft gewoon nette antwoorden, dus waarom die jij zo moeilijk?

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 19:58

Door veel op het harde te lopen.. Worden zijn pezen ook gesterkt.. En door meer op het harde te lopen worden zijn pezen dus ook sterker. En een klein rondje is zeer slecht.. Een grote cirkel, kan niet zo zeer kwaad. Dat het niet goed is is duidelijk, maar dat is rijden ook niet.
Anders had je ook geen bandages ed.

Anoukie, dat gebeurt.. Dadelijk eind december staat hij tot mei lekker op de wei. en dan begin ik net zoals nu. alleen iets langer en intensiever. Miss dat ik er dan eens op ga. Weet het nu nog niet, licht er aan wat hij deze winter+ voorjaar doet.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:03

Ik vind je er behoorlijk vroeg bij. Doe toch rustig aan, als het goed is kun je nog jaren genieten van je paard en lekker rijden/longeren etc.!

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 20:05

Hij is bijna 3 he.. is wel een verschil tussen een bijna 3 jarige of een 2 jarige..

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:06

En je kon niet tot het voorjaar wachten zodat hij in de winter nog lekker buiten kon spelen en dat hij echt goed 3 was? Zie de meerwaarde er niet van dat je nu al zou beginnen. Wat hij nu leert kan hij over een half jaar namelijk ook leren

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 20:08

ja ben ik met je eens.. Maar nu leert hij het al en heb ik daar in het voorjaar plezier van.. Waarom dan iets leren, als de intensiviteit het zelfde is en wanneer hij het nu aan kan?
Hij speelt nu 23.50/7
Die 10 minuten zullen hem echt niets uitmaken.. Slaapt hij niets minder door..

Kan natuurlijk ook wachten tot hij 4 of 5 is.. dan kan hij dat ook allemaal nog leren

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:10

Nee dat klopt. Ik zeg verder ook niet dat je helemaal niet mag longeren. Maarrr doe het dan zonder dat hij zo ver naar beneden moet.

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 20:11

Ja oke, dat hoeft hij dus niet, dat is iets wat hij zonder hoofdstel ook doet... En denk dat daar de meeste over vallen.. terwijl hij zelf die ontspanning zoekt.. Deed ie als ukkie al, toen hij nog niet bij de groep kon en ik hem losgooide..

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:11

wjerdo schreef:
Hij is bijna 3 he.. is wel een verschil tussen een bijna 3 jarige of een 2 jarige..

Wanneer wordt hij 3 dan, welke maand?

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 20:12

in maart.

bambi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:18

Dat is dus nog 4 maanden ,vind ik eerder nog een 2,5 jarige dan een 3 jarige. KIjk het word wel meer gedaan maar daarmee is het nog niet goed! De kans dat je er alter problemen mee gaat krijgen is gewoon veel groter. Dan als je hem gewoon uit laat groeien, dit geld ook voor sportpaarden die te jong in een te hoge klasse rijden. Alles word dan te snel belast en na een X aantal jaar is het paard in zeker mate 'beschadigd'

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 20:24

Ja goed 2 jaar en 8 maanden, is toch een stuk meer dan 2... Mijn punt is denk ik net zoals die van iedereen in dit topic nu wel duidelijk..
hoop dat jullie en ik weer ontopic kunnen gaan...

maakt niet uit of je nu een 2.8 jarige of een 4 jarige ziet lopen, je ziet er wat aan.. En daar zou ik gewoon eens wat over horen en niet over het feit dat jullie het wel of niet goedkeuren.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:27

Dan was je eerste post bijzonder ongelukkig gekozen.

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:29

Tsjaa, (mijn) paardje is nu ook 2,5 en wordt in april 3. Wij zijn nu ook begonnen met longeren maar nog niet met bijzets. Gewoon aan een halstertje. Ik vind dat je wel erg snel doet met bijzets want hij ziet er nog niet echt uitgegroeid uit (maar is ook moeilijk te zien van 2 foto's) maar het is je eigen keus Verder vind ik het een leuk paardje

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 20:30

Dat was om dit te voorkomen Misj..
Nee tuurlijk is hij niet uit gegroeid .. Een paard groeit snel door tot zijn 6de he.. Maar dat wil niet zeggen, dat hij nix kan en mag doen..
Laatst bijgewerkt door Waventy op 07-12-05 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:31

wjerdo schreef:
Dat was om dit te voorkomen Misj..

Dat snap ik wel, maar daarmee trek je juist de aandacht, snappie?
Ik bedoelde het ook niet rot.
Ik vind wel dat je paard een lekker bekkie heeft, om maar ontopic te gaan.
Laatst bijgewerkt door MissJ op 07-12-05 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:35

jaa hij groeit wel tot zn 6e maar dan nog maar een paar cm hooguit.. en nu zijn de meeste nog volop in de groei dat bedoel ik ermee

Wiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:40

Hulde aan Wjerdo!
Super meid dat jij 6 pagina's lang de moeite neemt om zo kalm en duidelijk verwoordend reageert op de positieve/negatieve reacties.
Ik wil hiermee niemand beledigen *zoekt alvast stoeptegel om onder weg te kruipen* maar ik vind het super hoe je reageert. Ik was allang uit mijn vel gesprongen! (als is ook dat niet goed natuurlijk).

Ik vind je knollie een enorm lekker bekkie hebben. Ben benieuwd volgend jaar naar de rijfoto's!

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:43

2 jaar en 8 maanden is voldoende om te beginnen met zadelmak maken. De meeste paarden van 3 jaar zijn zadelmak. Op keuringen zoals de VSN die laatste geweest en zie je toch ook alleen maar 3 jarige paarden die worden gereden? Maar longeren is idd handiger met een longeersingel en bijzet. Leuk paardje!