Stoere haf zonder zadel over de 1.20!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:09

dit zijn er 5 pagina's...en @meklabo.. R.I.P....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:10

amsolusa schreef:
aii.. merel.. je bent wel gevaarlijk bezig hoor.. daak breek je je nek:O enroxanne ook.. en amy ook.. en dan gaan we allemaal doooooood:(

En dat slaat waar op..?

Maarja,ik vind het knap,zou het zelf niet zo gauw kunnen hoor

meklabo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:11

lynn:: Ben Je Lelijk Of Je Zeurt OPGEPLEURT

dankje dankje lynn.. teminste nog iemand met begrip voor dierenbeulen

enne IndianRose nii zeure maar oppleure ( nee grapje .. )

meklabo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:12

jeuj 6 pagina's.. op naar de 10 :D:D

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:14

@indiana.. was eenonderonsje.. maar k wetenii hoek moet pm-en.. sorrie.. als je mee wil laggen ik leg het wel even uit..:
kijk..
wij waren aan het rijden zonder cap.. en een man die we tegenkwamen zei dat wel allemaal wel dood konden gaan als we zouden vallen en hij werd hemal hysterisch

@ Rox.. Ik Hou Van Jeeeee..
See You In Heaven:d

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:16

en ook sorrie voor mijn msn taal.. ik zal het niet meer doen *heilig* En jij ook niet rox!.. anders bel ik je moeder:P

nikkigioa

Re: Stoere haf zonder zadel over de 1.20!

zelma schreef:
kwou even wat kwijt
ik vind het leuk dat je zo hoog springt..
maar haflingers kreupelen snel
en haflingers zijn gen echte spring pony's ..
ik heb een tip voor je..
ik zou niet hoger gaan springen als de 1,30
ik heb zelf met mijn haf gehad dat ze op begevemoment erg gaat kreupelen en dat ze dan ook nog eens veel valt

Whahahaha!!! Ronduit onzin dit!
Ik vind het erg leuk en knap dat jullie dit kunnen, wow!! Leuk is dat, dat je paardje er zoveel plezier in heeft! Mijn vorige hafje was ook helemaal gek op springen, ze sprong 1,30m terwijl ze zelf maar 1.35 meter was. Met parcours sprongen we altijd 1 meter. Trek je niks aan hoor, van deze stomme reacties! En blijf zoveel plezier in het rijden houden zoals ik dat op deze foto's terug zie!

Swintha_13

Re:

Gave haflinger!! stoer dat ie zo hoog kan:p
En t is moeilijk om zonder zadel zo hoog te gaan lijkt me minder lekker voor die haf al kom je neer..
maar ik hoop dat jullie plezier hadden!!

meklabo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:18

jaa.. lynn mijn liefste.. CU2 in heaven.. wzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz ..
joow wazzup .. im on a cloud.. and you lynn-daa?? ..
I'm a gohst .. do we gonna scare some people?? ..
wazzaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. hey pick up the phone

doeii (K)

hvj LOve Yaa .. Heavens RoxXxjee

lynn flikker maa lkkr op en bel me moeder ajb ..

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:19

we hebben een clubske opgericht voor mensen die haflingers waarderen.. en gij... ge heurt erbij...... (8)..
(parodie: we hebben een clubske opgericht voor mensen met een lelijk gezicht)

Deze is voor de brabanders onder ons:D

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:20

we hebben een clubske opgericht voor mensen die haflingers waarderen.. en gij... ge heurt erbij...... (8)..
(parodie: we hebben een clubske opgericht voor mensen met een lelijk gezicht)

Deze is voor de brabanders onder ons:D

meklabo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:31

whahaha lynn .. hou jij maar op met je gekaraook .. zo goed ben je nou tog ook weer nii .. nee grapje (K) hvj

jaimpjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:32

meklabo schreef:
lynn.. je vergeet is .. IK BEN AL DOOD .. en mijn pony ook.. want wij gaan niet goed met onze pony;s om.. want wij springen zonder zadel.. en weet je hoe slegt da wel niii is.. daarom zijn we nou dood

mag ik vragen waar dit op slaat?! niemand hier zegt dat je niet zonder zadel mag springen maar iedereen (bijna iedereen) zegt dat je deze hoogtes niet zonder zadel moet springen dat is zielig voor de paardenrug!!!
ik vind jullie nou heel stom l*llen maarja wie ben ik?!
jullie zeggen wel dat wij zeuren enzovoort maar ik raad jullie dan aan om geen foto's meer op bokt te plaatsen als jullie niet tegen het commetaar kunnen wij zijn eerlijk tegen over ons paard maar dat kan je nu niet zeggen over jullie.. want we krijgen wel elke keer te horen dat hij nu gewoon nog springt en er plezier in heeft maar dat is NU nog.. dan moet je ook vooral zonder zadel gaan springen want dan doet die het helemaal niet meer met plezier straks.. en dan gek staan kijken en boos worden op de pony terwijl je het dan aan je zelf te danken heb..
wij (tenminste ik) willen jullie daar dus voor waarschuwen maar als jullie niet tegen commetaar kunnen zou ik jullie als tip geven om geen foto's hier meer te plaatsen!

Mizz_mol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:56

jaimpjuh schreef:
meklabo schreef:
lynn.. je vergeet is .. IK BEN AL DOOD .. en mijn pony ook.. want wij gaan niet goed met onze pony;s om.. want wij springen zonder zadel.. en weet je hoe slegt da wel niii is.. daarom zijn we nou dood

mag ik vragen waar dit op slaat?! niemand hier zegt dat je niet zonder zadel mag springen maar iedereen (bijna iedereen) zegt dat je deze hoogtes niet zonder zadel moet springen dat is zielig voor de paardenrug!!!
ik vind jullie nou heel stom l*llen maarja wie ben ik?!
jullie zeggen wel dat wij zeuren enzovoort maar ik raad jullie dan aan om geen foto's meer op bokt te plaatsen als jullie niet tegen het commetaar kunnen wij zijn eerlijk tegen over ons paard maar dat kan je nu niet zeggen over jullie.. want we krijgen wel elke keer te horen dat hij nu gewoon nog springt en er plezier in heeft maar dat is NU nog.. dan moet je ook vooral zonder zadel gaan springen want dan doet die het helemaal niet meer met plezier straks.. en dan gek staan kijken en boos worden op de pony terwijl je het dan aan je zelf te danken heb..
wij (tenminste ik) willen jullie daar dus voor waarschuwen maar als jullie niet tegen commetaar kunnen zou ik jullie als tip geven om geen foto's hier meer te plaatsen!

Ik was niet van plan om op dit topic te reageren.. maar na deze laatste post wil ik wel even een kantekening maken...

Jaimpjuh.. ik vind het absoluut belachelijk dat je gaat beweren dat ze niet eerlijk zijn tegen over het paard en dat ze ze zonder respect behandelen en het beest verkl*ten..
Ten 1e je kent ze niet
ten 2e je kent het paard niet
Ten 3e Je was er niet bij.. van foto's is moeilijk te beoordelen
ten 4e Als het paard zo slecht behandeld was zag die er ook niet zo lekker gevult en vrolijk uit
ten 5e We zijn niet allemaal zo perfect als jou..

Meiden.. het ziet er super leuk uit.. ik doe het jullie niet na... en er is niks mis met LOL MET JE KNOL..
Jullie weten hoe ver je kan gaan het is tenslotte jullie paard. Laat de mensen maar l*llen.. jullie kennen het paard en jullie kunnen dus als geen ander zien wanneer het paard wat mankeert of niet heppie is.

Sissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:14

Ik vind het een goed uitzien!
Leuke haf ook
Maarre Phante mag soms wel wat minder fel commentaar geven

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:20

Amsolusa en Meklabo, willen jullie ophouden met deze onzin?
HAW is bedoeld voor serieus rijtechnisch commentaar.
Onderonsjes graag via PB zodat we hier ontopic kunnen blijven.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:32

Hey,

heb de hele topic gevolgd. het belangrijkste is dat je paard en jij er lol aan hebben.

Ik moet echter toegeven dat het niet is omdat hij met zijn oortjes vrolijk naar voor springt dat het goed is voor hem. Mijn pony is niet tegen te houden als hij een sprong ziet, zo graag wil hij. Toch wordt hij er elke keer weer kreupel van (oudje, 21 jr). Dus ik spring niet meer alhoewel hij het wel kan. Wat ik wil zeggen is dat paarden niet altijd zelf kunnen beslissen wanneer iets goed is voor ze of niet.

Verder heb ik in zijn en mijn jonge jaren vaak zonder zadel gesprongen, ook in de springles. Ook rond de 1.20m. Zonder probleem. De instructeur adviseerde mij toen om mezelf niet zo omhoog te duwen met mijn benen boven de sprong, maar juist om een beetje meer op de rug te blijven zodat de klap (die onvermijdelijk komt na zo een hoge sprong zonder zadel) voor de rug minder hard is bij het landen. Dat zag ik namelijk wel op de fotos: Hoog boven de rug. Hoe hoger boven de rug en hoe minder kans tot opvang van de klap (geen zadel) hoe pijnlijker het is of wordt voor jou en je paard.

Verder weet ik natuurlijk niet hoe vaak dit gedaan wordt met deze pony, dus daar kan ik ook geen oordeel over geven. Of het goed of slecht is voor de pony is per dier verschillend...

Oh ja enne zonder cap rijden is idd eigen risico. Maar je gaf al aan dat wel met zou rijden als hij gepast had. En zonder sporen en zweep springen zonder zadel is wel een goed punt. Zeker als je houding nog niet helemaal goed is.

Mooie Haf trouwens.....

Ps de mijne is niet kreupel gaan lopen door het springen zonder zadel. Hij is gewoon oud en heeft artrose.

Tenshi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:33

Topicstarter die niet tegen commentaar kan, positieve reacties worden zeer gewaardeerd, goed bedoelde adviezen hadden niet gepost hoeven worden, een stelletje breezerkippen die er doorheen gaan zitten tokken wat mij zeer irriteert. Ga naar school ofzo, en kom terug als je abn kunt typen.

Wat een humoristisch topic eigenlijk. Zelfs ik weet dat foto's posten nutteloos is als je niet tegen commentaar kunt, dat je sowieso tegen een stootje moet kunnen als je hier zit. En hoe lang zit ik hier nou? 2 weken ofzo?

Leuk dat jullie plezier hebben met je pony, en zolang het dier er zelf plezier in heeft zal ik jullie niet tegenhouden.

Vind het wel knap stom dat je zonder cap alsnog zo gaat springen, je moet het verder lekker zelf weten hoor, zal er ook niet om treuren als jij je nek breekt. Ook ik vind beenbescherming met dit soort sprongen toch wel een prettiger idee. Hoop ook dat die pony zn rug een beetje gespaard is gebleven.

Amy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 23:21

Eh sorry, maar ik zei, geen commentaar op het zonder cap rijden.
En wat jullie allemaal zeggen, sorry hoor, maar jullie kennen ons niet, de pony ook niet, dus wat is dit voor een onzin?
Ik dacht ook eens, goh laat ik eens wat springfotos zien. En niet met de bedoeling dat iedereen gaat lopen zeiken dat het slecht is voor de pony.
En Milord, bedankt voor de tips!

Amy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 23:21

En Lynn en Roxanne: praat ff met elkaar op msn, dalijk sluiten ze mn topic

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:25

Hou nu eens op met meteen mensen af te zeiken!
Je plaatst foto's, dan weet je dat je commentaar krijgt. Ik snap heel erg goed dat niet iedereen het eens is dat je zonder cap en zadel zo hoog springt, maar beter is dan dat je dat commentaar links laat liggen of op een normale manier op reageert!

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:42

pffff jullie hebben wel lange tenen zeg,
verder gaat het hier echt nergens over en sluit ik me bij de post van Sonja aan op de één van de eerst pagina's

Tenshi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:56

Phante schreef:
Eh sorry, maar ik zei, geen commentaar op het zonder cap rijden.
En wat jullie allemaal zeggen, sorry hoor, maar jullie kennen ons niet, de pony ook niet, dus wat is dit voor een onzin?
Ik dacht ook eens, goh laat ik eens wat springfotos zien. En niet met de bedoeling dat iedereen gaat lopen zeiken dat het slecht is voor de pony.
En Milord, bedankt voor de tips!

Als jij alleen maar positief commentaar wil, ga dan lekker ergens anders heen, je kan verwachten dat je hier niet door iedereen de hemel in wordt geprezen. En nee, wij kennen jullie inderdaad niet. Maar jij post foto's, en op basis daarvan geven wij commentaar. En ja, dat is vaak goed bedoeld, ook al komt het afkeurend over.

Wat jij doet is foto's posten en vervolgens het hele topic door lopen gillen dat je niet gediend bent van het commentaar. Nuttig ja.

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 01:42

Oké, slecht voor je pony is het niet, maar toch zouden een cap en beenbescherming inderdaad geen overbodige luxe zijn want het brengt echt wel veel risico met zich mee.

Ik weet dat jullie hier niet op zitten te wachten maar dan kan je dit topic beter gewoon op slot doen.

Askim

Re: Stoere haf zonder zadel over de 1.20!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 01:47

kan hier niet beter een slotje op?
de meningen zijn best verdeeld jullie komen er toch niet uit denk ik.
word ongeveer 30 keer hetzelfde gezegd en zo blijft het maar door gaan.