plusje met nieuw bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamvd

Re: plusje met nieuw bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:06

Tanjake13 schreef:
Ziet er inderdaad niet zo goed uit, maar ik vind dat dat niet wilt zeggen dat opeens heel bokt zo grof moet reageren!
Ik heb niet alle berichten geleze, heb geen zin om 5 pagina's te lezen, maar ik vind dit eigelijk wel enorm overdreven.
Gewoon om een nieuw bitje te kopen!
Zielig dat je dan allemaal zo moet reageren vind ik !
Maarjah dat is mijn mening.
Je kunt het ook op een vriendelijkere manier zeggen hoor !

dan zou ik toch de pagina's maar doorlezen. Dan kan je misschien wel begrijpen waarom er zo gereageerd wordt.
en tja, met zulke foto's kan je verwachten dat er zo gereageerd wordt. Tenslotte zijn (bijna) alle bokkers paardenliefhebbers en als je zulke foto's hier neer zet waar die pony zo gereden wordt schieten er hier en daar indderdaad wat bokkers uit hun vel.
naar mijn mening terecht.
Denk ook dat de TS (en hopelijk meerdere van hier) een heeeeele wijze "bit" les heeft gehad en er nu over na gaat denken

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 14:18

zirkoontje schreef:
Tanjake13 schreef:
Ziet er inderdaad niet zo goed uit, maar ik vind dat dat niet wilt zeggen dat opeens heel bokt zo grof moet reageren!
Ik heb niet alle berichten geleze, heb geen zin om 5 pagina's te lezen, maar ik vind dit eigelijk wel enorm overdreven.

dan zou ik toch de pagina's maar doorlezen. Dan kan je misschien wel begrijpen waarom er zo gereageerd wordt.
en tja, met zulke foto's kan je verwachten dat er zo gereageerd wordt. Tenslotte zijn (bijna) alle bokkers paardenliefhebbers en als je zulke foto's hier neer zet waar die pony zo gereden wordt schieten er hier en daar indderdaad wat bokkers uit hun vel.
Denk ook dat de TS (en hopelijk meerdere van hier) een heeeeele wijze "bit" les heeft gehad en er nu over na gaat denken

Ik had die les al gehad. Ik weet ook dat dit bit niet goed is hoor Maak je maar geen zorgen.. Als ik zo aan die bitten ben zou ik in mijn paard ook zo'n bitten steken en dat doe ik bewust niet Laat dit duidelijk zijn aub

Tanjake13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 16:13

zirkoontje schreef:
Tanjake13 schreef:

De rijstijl van het meisje is misschien wel niet zo goed, maar dat wilt toch niets verkeerd zeggen?
Ik geloof niet dat jullie vanaf de eerste dag dat jullie op je paard stapten al direct zo goed konden rijden he..
Geef iedereen toch een kans om fotos op bokt te plaatsen zonder dat ze 5 pagina's kommentaar krijgen over de rijstijl en het bitje..
En er zijn veel mensen die de neiging hebben om naar voor te zitten als hun paardje hevig is of wegschiet ofzo
Maarjah, dat is mijn mening over deze fotos he...
XXX
Tanja

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 16:50

Het gaat, degene die de commentaar geven, ook niet alleen om die foto's.
Maar dat staat natuurlijk in die 5 pagina's die niet gelezen zijn.

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 16:51

Okee nu is het wel weer genoeg?

Tanjake13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:36

hey!
Sorry voor mijn preek, t zal de laatste zijn...
Maar hier is hij dus :
Ik erger mij gewoon harder aan die reacties dan aan de fotos...
Ik bedoel onderandere deze reacties:
*Nog ergere maneges? Kan dat nog dan?
*Arme, arme, arme pony.......
*Als ze nu eerst eens leert zitten
dan heeft ze dat pokke bit helemaal niet nodig.
*nou joepie, een ander scherper bit.
*In een woord uitgedrukt: AFSCHUWELIJK!!!
Dat bit...en dan zo'n houding..getsie als ik dat paard was smeet ik de ruiter eraf..en trok ik mn mond niet meer eens open voor dat bit in mn muil te krijgen!!
bahbah

Ik dacht dat het leuk moest blijven?
Volgens mij is dit toch niet echt meer leuk hoor!
Als bokkers nu eens iets rustiger zoude reageren zou het gewoon veel aangenamer zijn om fotos neer te zetten!
Binnenkort durft niemand meer fotos te zetten uit schrik dat ze zo een kommentaar krijgen!
Ik heb zelf ook al zo een kommentaar gekregen van fotos die ik er op had gezet!
Ik weet hoe bonitobol zich voelt, want ik heb het zelf ook al meer dan 1 keer gehad!
Het is dan echt niet meer leuk hoor!
Als iedereen nu eens zou reageren als vb. Noppes:
Gut gut wat een berichten toch weer..
Ik vind niet dat het meisje beoordeeld kan worden op haar rijstijl aangezien deze foto's een heel beperkt beeld geven wat ook nog eens voor de sprong is genomen.
Het bit, tsja daar ben ik ook op tegen, erg vreemd dat dit bij manege pony's word gedaan.
Verder vind ik het een erg leuk paardje =)

Daar sluit ik mij volledig bij aan!
Sorry voor mijn preek maar ik vind het gewoon ziekelijk hoe sommige (veel) bokkers toch reageren!
En als je weet dat je het niet op een vriendelijke manier kunt zeggen, zwijg dan toch gewoon!!

pff deed eve goed om te zeggen wat ik hier over dacht
Nog altijd eve vriedelijke groetjes
Tanja

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:39

als jij nu eens leert lezen, dan weet je dat bonitol er zelf niet op zit
en dat meisje de reacties niet eens leest

verder wat is er hard aan dan zeggen dat iemand eens moet leren zitten, dat zo'n bit dan ook niet nodig is?

het is gewoon de waarheid, kun je daar niet tegen, ga dan dammen, dan ben je tenminste niet met een dier met gevoel bezig.

het is gewoon misselijk hoe makkelijk mensen over het gevoel van een dier heen kunnen walsen, als ze zelf maar lekker kunnen rijden...

Hilde_92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:01

Dat bit is niet zielig,het is zielig op de manier waarop het gebruikt wordt dat is wel zielig

Want ten eerste ik heb nog nooit zo'n slechte zit gezien
Ten 2de als je recht zit en je hangt niet aan de teugels kan je wel met dat bit rijden.

Tanjake13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:01

runningkawa schreef:
als jij nu eens leert lezen, dan weet je dat bonitol er zelf niet op zit
en dat meisje de reacties niet eens leest

verder wat is er hard aan dan zeggen dat iemand eens moet leren zitten, dat zo'n bit dan ook niet nodig is?

het is gewoon de waarheid, kun je daar niet tegen, ga dan dammen, dan ben je tenminste niet met een dier met gevoel bezig.

het is gewoon misselijk hoe makkelijk mensen over het gevoel van een dier heen kunnen walsen, als ze zelf maar lekker kunnen rijden...

Jah weet goed genoeg dat bonitol er niet zelf op zit, maar het is gewoon niet leuk als je zo een commentaar krijgt!
En je mag je mening zeggen ja!
Ik heb ook mijn mening gezegt op de rijstijl van het meisje en op het bit, maar niet zoals sommige andere het doen..
Een vriendelijke manier kan ook..
En er is nooit gezegt dat ik of wie dan ook geen gevoel heeft voor het dier, want anders zoude we niet op bokt zitten he!
Ik denk (hoop) dat iedereen zijn paard graag ziet..
En het is idd niet eigen plezier, maar ik vind hier gewoon niets abnormaal verkeerd aan, alleen dat de fotos zo ontzettend onduidelijk zijn dat hier discucies over komen..
Spijtig, maarjah..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:03

Citaat:
maar ik vind hier gewoon niets abnormaal verkeerd aan

Dit vind ik werkelijk enger dan de grove (die ik niet grof vind) uitspraken hier

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:08

runningkawa .. ik geniet altijd van jou commentaar en ben het er ook meerendeel van de tijd mee eens ^^ deze keer heb ik niet heel het topic gelezen maar wel de fotos gezien en ik vind het er ook niet uitzien ..

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:11

Idd.

Mssn kunnen sommigen vriendelijker reageren, maar als iets er niet uitziet, kan je niet zeggen: Oh gut, wat ziet dat er geweldig uit! Leuk joh, ga zo door!

En dit ziet er alles behalve paardvriendelijk uit, mensen op Bokt zijn paardenvrienden, dus die vinden dat erg. En zeer zeker als dat dan ook nog eens als normaal wordt beschouwd.

En als je op Bokt zit, weet je ook hoe het werkt en hoe de commentaar gegeven wordt. Nee, het is niet leuk om negatieve commentaar te krijgen, maar doe er dan wat mee zodat je er iets aan kan veranderen!

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:10

ik begrijp dat het ene manegepony is??
zo ja ; dan heb je niets over het bit te zeggen..
zo nee ; ik hou m'n commentaar voor me

Tanjake13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:12

runningkawa schreef:
Citaat:
maar ik vind hier gewoon niets abnormaal verkeerd aan

Dit vind ik werkelijk enger dan de grove (die ik niet grof vind) uitspraken hier

Oke, zo was het ook niet bedoelt, maar ik vind eigelijk gewoon dat je over deze fotos niet kunt oordelen omdat ze zo onduidelijk zijn..
Eige mening.
Waardeer die dan ook!

En Sylleke, ik heb ook niet gezegt dat je zo moet reageren, maar gewoon op een minder harde manier mag ook
Er word hier precies gesproken over een mishandelt paard, en dit is volges mij echt alles behalve mishandeling!!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:13

het gaat ook niet alleen om deze foto's er zijn meerdere foto's van deze stal op bokt geplaatst.......... en die waren allemaal om nou niet echt vrolijk van te worden

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:15

Wat ik nou niet begrijp is dat een heleboel bokkers er over zeuren, als het je iets van 3 keer word vertelt snap je het denk ik ook wel hoor.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:18

er zijn er nog steed die het niet snappen, zelfs na 6 pagina's
want er zijn er nog steeds die het niet erg vinden....

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:51

Wij kunnen niet meer doen dan het tegen de eigenaars zeggen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:52

Dat begrijp ik.
Maar het is wel erg dat er zulke eigenaar zijn

Tanjake13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:09

runningkawa schreef:
er zijn er nog steed die het niet snappen, zelfs na 6 pagina's
want er zijn er nog steeds die het niet erg vinden....

Ik denk dat iedereen het erg vind hoor, en misschien lijkt het van mij ook of ik het niet erg vind, maar is dus wel..
Vind gewoon dat je na 6 pagina's niet altijd alles moet herhalen..
Ik ga stoppen met zagen
Dikke kus!!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 23:45

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:55

sjongejongejonge

Ik zal me wel 10 x bedenken voor ik een foto van mijn paard op bokt zet. Wat kunnen jullie zeuren!!!

Wie gaat er nu op basis van wat wazige foto's oordelen over wat voor bit dit paard in moet? Ziet er trouwens uit als een thiedemann, zo erg is die nou ook weer niet. Ja, als je gaat trekken wel, maar dat geldt voor elk bit!!
Jullie weten niets van dit paard of van de beweegredenen om dit bit erin te hangen.
Ik hoop, en ga er vanuit dat de instructeur er heus wel over na heeft gedacht.

En ook heel flauw om commentaar te leveren op de zit van de ruiter. Bah, kan dat nu niet een klein beetje opbouwender, als je toch zo nodig moet laten weten dat je er verstand van hebt? Op zo'n manier is de lol van het Bokken er gauw af!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:09

De manege ligt in belgie.ik woon nu 20 jaar in belgie en ben nog geen echt goede manege tegen gekomen.
Of ik ben in nederland gewoon te verwend geweest, kan ook.Ik heb altijd in Amersfoort gereden.
Mijn dochter krijgt priveles en dan heb ik nog goed moeten zoeken voor een instructrice.
Als ik naar de foto's kijk dan is het helaas maar waar,echt nog wel één van de betere manege's.De meisjes die hier rijden hebben ook geen ander vergelijkings matriaal en weten niet beter dan dat het zo hoort.

Mijn dochter had van morgen privéles,en er stond nog een mens in de piste les te geven aan een kind met een pony.ik wilde me er net mee bemoeien omdat de pony niet goed liep .Toen iemand zei dat het één van de beste instructeurs van Belgie was .Hij geeft clinics in australie en zo.Weetje wat hij tegen het meisje zei,pak je slof wat strakker,die slof stond er zo gespannen op dat de pony kreupel liep op de teugel.Ik word hier soms echt wel verdrietig van.helaas ben ik ook niet nationaals grootste crack,dus van mij zullen ze ook niet veel aan nemen,maar ik zie en weet wel w hoe ik het wil zien kan er iemand nog volgen

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:23

Nou ik ben het met je eens dat het niveau in Belgie wel een beetje lager ligt, voorzover ik maneges in Belgie heb gezien.

maar laten we eens even relativeren. als je op een gemiddelde springwedstrijd kijkt, zul je heel regelmatig foto's kunnen maken met net zulke gespannen, tegen-de-hand lopende paarden met net zulke trekkende ruiters. Ook nog weleens met exotische bitjes. Wat dacht je van een Pessoa bijvoorbeeld? Zie je toch volop!!

Betekent dat dan dat ze niet geleerd hebben hoe het moet?

Nog even terugkomen op het bit:
Nee, ik ben ook niet op voorhand voorstander van toeters en bellen. Ik vind het echter niet eerlijk om van tevoren te roepen dat het bit fout is als je niet eens de reden hebt gehoord. Wel eens gehoord van het recht van hoor en wederhoor??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:16

beanstje

zo'n bit is Altijd fout in de handen van een beginner
daar hoeft verder geen enkele discussie om heen gevoerd te worden

En als je dan als manege zoiets er in pleurt, wat leren leerlingen dan?
Juist, als het niet gaat hangen we er wel een scherp bit in.

nee, zo los je dingen niet op.
Als het niet gaat, ga je oefenen aan je dressuur
en waarempel na een poos, kan het met je gewone bit.

En dat is wat er weggeleerd moet worden aan onze toekomstige ruiters.

En op wedstrijd zie je idd ook dingen die niet horen, daar zal ik dan idem reageren, maar daar ging het hier niet over, of wel?