Oscar@work, Gister en Vandaag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:11

Heel fftjes n offtopic reactie voor chingyi: goed dat je zo "chill" reageert, dat is in vorige topics wel andes gegaan soms Goed!

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 19:21

dankjwel Krista
achja ik kan af en toe gewoon echt uitbarsten
Maar soms kan ik me ook wel beheersen

Moesji

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:22

BlazingBoots schreef:
Het wordt zo langzamerhand een beetje een ' zeik-elkaar-af'-topic...dat vind ik opzich wel grappig hoor. Maar ik vind het wel verre van zinvol!
Ik vind dat er niets mis is met deze foto's (
tuurlijk zijn er kleine dingen maar volgens mij kan ze daar niet strafrechtelijk mee vervolgt worden
).

Whaha hier moest ik wel even hard om lachen! Geweldig gewoon!
Verder zijn jullie volgens mij wel zo'n beetje klaar met deze discussie, heb er van genoten

Ik vind dat TS vooruit gaat, het is te zien dat ze iets doet met de tips die ze krijgt. Ga zo door! Niemand heeft leren paardrijden in 1 dag!

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:33

Ik denk idd ook dat enkele mensen een beetje beinvloed zijn door een aantal vorige topics van Chingyi.. Kan ik me goed voorstellen.

Persoonlijk vind ik de foto's waar jij op Oscar rijdt er goed uitzien, je zet er zelf al bij dat je hem iets meer los kunt laten in de galop en daar ben ik het mee eens.
Verder zou ik ook niet die 2 andere meisjes er op laten, maar goed.. das je eigen keus

Anora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:44

Dat 'deze pony is te oud' geld niet voor iedere pony!
Het hangt af van de conditie!
Mijn oude verzorgpony was 23 en ik reed er wedstrijden mee, ze deed het super en ik heb altijd winst met haar gereden!
Maar zij ziet er aanzienlijk een stuk beter uit (wordt 10-15 geschat) als Oscar.

Orchid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:47

Ik voelde hem al aankomen met 6 pagina's...
Ik ga maar geen commentaar over het rijden geven, da's wel weer genoeg gedaan, maar wou wel zeggen dat ik het een leuk ponytje vind

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:51

Het lijkt me niet nodig om elkaar de grond in te gaan trappen nav wat foto's .

ChingYi heeft in het verleden foto's geplaatst waar je op zn minst je wenkbrauwen zou optrekken. Je ziet nu dat ze wel degelijk veel heeft gedaan met de opmerkingen op Bokt en ook veel beter is gaan rijden .

Om dan maar te gaan afzeiken vind ik erg flauw, natuurlijk is er op elke foto van elke TS wel wat aan te merken.

milo

Re: Oscar@work, Gister en Vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:52

rambo is bijna 30, en wordt elke dag bereden.
hij krijgt elke dag beweging, en dat is juist goed, want rust roest!!!

natuurlijk wel verantwoord, goed loswerken en niet te pittig, alhowwel we nog steeds gallopschangementen maken hoor!

lieve pony, maar wees voorzichtig met zijn rug en mond.

klaar discussie.

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:54

milo schreef:
rambo is bijna 30, en wordt elke dag bereden.
hij krijgt elke dag beweging, en dat is juist goed, want rust roest!!!

natuurlijk wel verantwoord, goed loswerken en niet te pittig, alhowwel we nog steeds gallopschangementen maken hoor!

lieve pony, maar wees voorzichtig met zijn rug en mond.

klaar discussie.

Kijk dit is commentaar waar ChinYi iets aan heeft!

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:00

Wat kinderachtig weer zeg sommige reacties .

Volgens mij valt het allemaal wel mee hoor, pony lijkt er geen moeite mee te hebben.

Verder valt het me op dat bijna ieder topic van ChingYi eindigd met een slotje... Volgens mij niet omdat ze steeds van die zogenaamde 'slechte foto's'plaatst, want je ziet d'r gewoon vooruit gaan, maar gewoon omdat bokkers weer wat te zeiken moeten hebben, en daar zijn dit soort topics zo ontzettend makkelijk voor .

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:01

Ik ben het helemaal met Milo eens!
Naar mijn mening plaats chingyi deze foto's om lekker met haar (verzorg??)pony te showen, leuk toch!
Het lijkt mij duidelijk dat hier geen sprake is van doodserieus dressuurwerk dus waarom zo'n ophef erover maken?
Chingyi heeft duidelijk wat gedaan met de tips die ze in voorgaande topics kreeg, en heeft duidelijk vooruitgang geboekt!
Ga zo door meid!

(btw: Het is inderdaad zoals Krista al zei, goed dat je je niet meer zo laat opfokken! )

Katie1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:16

Martine1232 schreef:
Whisperke schreef:
Ik wil wel een compliment geven over de stallen want dat is wel een hele verbetering. Maar het jammere vind ik wel dat ze veel beinvloed worden!!
Alles moet opeens aan de teugel!!

Er is een verschil tussen "aan de teugel rukken" en tussen "aan de teugel nageeflijk". Ik vind dat dat 2e altijd moet. Behalve op buitenrit ofzo. Je wil toch lekker rijden?! Als je paard niet NETJES aan de teugel loopt, loopt ie automatisch niet heel goed. Zullen vast niet veel mensen met me eens zijn maar zo vind ik het.
Het heeft er ook mee te maken of het paard voor je wil werken. Dus er zit ook een pietsie respect in..
"Alles moet opeens aan de teugel.."

Is het niet andersom, als je paard lekker door zijn lijf loopt en aan het werk word gezet komt hij vanzelf wel nagevelijk, of in ieder geval makkelijker.

Ik vraag me inderdaad af wat jij dan onder aan de teugel verstaat, omdat je zegt dat dat móét, ik kan ben met mijn fjord nu een jaar aan het dressuren en hij is het uit zichzelf aan gaan bieden, en dán heb je naar mijn mening echte nagevelijkheid en ontspanning.

Eerdere opmerking over dat de pony wel wat zou doen als hij het er niet mee eens zou zijn vind ik niet geheel waar. Als ik een tik geef en Nero is het daar niet mee eens krijg ik een bok. Maar als iemand dwingend rijd geeft hij gauw over. Hij laat het maar over zich heen komen, maar leuk is anders!

Verder nog aan de TS:
De meningen zijn verdeeld zoals je kunt lezen. Haal tips eruit waarvan jij denkt dat ze het beste zijn... Want één ding heeft iedereen hier gemeen, ze willen het beste voor je verzorgpony !!

Clinnn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:33

bliksemluver schreef:
Wat kinderachtig weer zeg sommige reacties .

Volgens mij valt het allemaal wel mee hoor, pony lijkt er geen moeite mee te hebben.

Verder valt het me op dat bijna ieder topic van ChingYi eindigd met een slotje... Volgens mij niet omdat ze steeds van die zogenaamde 'slechte foto's'plaatst, want je ziet d'r gewoon vooruit gaan, maar gewoon omdat bokkers weer wat te zeiken moeten hebben, en daar zijn dit soort topics zo ontzettend makkelijk voor .

idd.

ALLE topic van chingyi en haar vriendin - waarvan-ik-de-naam-niet-ken hebben meestal 4 pagina's en eindigen meestal met een slotje.

Vroeger heb ik wel foto's gezien waarvan ik dacht ga aub een andere sport doen...

Maar ik denk dat iedereen als ze heel eerlijk zijn kunnen zeggen dat ze erop vooruit gegaan is .

Tja, je beugels zouden wel langer mogen.
Rij maar lekker recreatief met oscar zodat hij blijft bewegen.
Je zult oscar wel goed genoeg kennen om te weten of het verantwoord is om dat meisje op hem te zetten.

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 21:34

dankjulliewel
Ik zal de tips meenemen