Oleander voor de vierde keer onder het zadel (filmpjes)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Avanti

Re: Oleander voor de vierde keer onder het zadel (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:57

Petersburg schreef:
Jeetje wat een commetaar allemaal zeg!! ten eerste, kunnen jullie zelf wel rijden?? Dat paardje moet juist alles leren over een tijdje zullen jullie zien wat een goed paard!!!

En ze kan echt wel rijden, hoor!!!!!!!!!!! Anders kun je geen kamioenschappen winnen, en paarden naar het Z -ZZlicht rijden!

Ga zelf eerst oefenen voordat je wat zeg!!

En tevens iedereen z´n eigen rijstijl!!!

En over tijd gesproken, mensen kiezen er zelf voor om binnen een bepaalde tijd het paard zadelmak te hebben. Maar dat staat tevens al een paar keer vermeld!

Dus jij vind dat er goed ingereden word op het filmpje

Ze kan haar handen nog niet stil houden, ze geeft geen stemhulpen en blijft maar klikken en schoppen. Nou sorry maar ik heb het toch wel eens wat beter gezien.

Nu geloof ik wel dat het goed komt met dit paard en deze over een paar maanden netje's loopt, maar dit kan toch echt beter.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:04

Ik vind het er afschuwelijk uit zien, totaal niet vriendelijk, veel te hard in de mond en op deze manier krijg je niet een paard wat goed aan het been is. En idd je moet het RUSTIG opbouwen en niet én longeren én dan ook nog zo lang rijden. Als dat meisje er op stapt dampt het paard nog helemaal!!!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:17

impala schreef:
mijn paarden hebben plezier in het werk en ik ben erg vriendelijk voor de paarden.

Kijk je eigen filmpje eens terug (die waar je aan de longeerlijn erop zit). En kijk dan eens goed als je filmpje rond de minuut is. Je trekt een paard keer flink in die mond. Volgens mij omdat je wilt dat hij omhoog komt, maar dat kan degene die longeert beter oplossen door hem meer voorwaarts te drijven. Laat eerst dat paard op 4 benen lopen en zijn balans vinden. Jij dit dat met je getrek in de weg. Verder al is je paard al lang onder het zadel, moet je dit soort problemen nooit oplossen met trekken. Straks krijg je zo'n paard met een dode mond.

Verder zit je (wanneer je los reed) bij elke stap flink hard aan te drijven. Hoe kun je verwachten dat je paard straks op lichte beenhulpen reageert. Nu ziet je paard het als iets normaals: twee benen die continue tegen zijn buik aan trappen. Of hij nu wel of niet reageert, je blijft elka pas hard aandrijven. Je kunt beter een zweepje erbij pakken of de longeerder het paard voorwaarts laten drijven.

Ik kan er gewoon niet bij! Je rijd dan wel Z, maar dan zou je juist denken dat je wel beter zou moeten weten....

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:49

er hebben al zoveel mensen commentaar gegeven..

Ik vind het een grandioos mooi paard, maar de wijze waarop hier beleerd wordt zou niet mijn manier zijn..

Had je geen spierpijn in je tong na al dat klikken

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:00

Sorry maar ik vind dit dus echt geen fijn beeld geven Onze merrie is pas ook beleerd en dat ging echt heel heel anders. Zonder trekken of schoppen.
Nee kan hier niet blij van worden

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:09

Ik snap wel dat je probeert te herstellen dat hij te diep gaat, maar dit werkt alleen maar rond, jij trekt, dús gaat hij nog diepter lopen. Een probleem als dit moet je voorwaarts oplossen, een losse teugel, en een voorwaartse hulp geven als hij gaat hangen in je handen. desnoods drijft de longeerder hem voorwaarts. Zo krijgt hij een hekel aan rijden, omdat hij inwerking ziet als straf, voor de vierde keer, ga eerst maareens netjes zitten en geef wat lichte hulpen bij de stemhulp van de longeerder, en verder niets. Dit is gewoon zwaar ruk zoals dit eruit ziet.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:19

jeetje waar gaan die handen toch steeds heen!! het paard snapt toaal niet wat je bedoelt. waarom zoveel klik-geluiden? laat het paard op stemcommando's leren reageren. je handen bewegen veel te veel en je benen zitten bijna constant in de buik van het paard. ik vind dit toaal niet vriendelijk eruit zien. heb zelf genoeg beleerd maar dit is niet mijn manier. ik wil je absoluut niet afkraken maar hoop dat je jezelf nog eens te rade gaat en kunt bekijken of je geen andere manier kunt bedenken om dit paard te beleren!

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:42

wat een beelden zeg!
Die handen die trekken dat paard alleen maar in de mond en en die benen trappen onwijs niet normaal meer.
dit paard heeft het niet naar zijn zin tijdens het rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:46

Blijkbaar zijn al haar eigen paard behoorlijk braaf zoals de merrie hier op de foto.. Mijn paard zou je echt afmaken als je zo bezig zou zijn!

Laat dat nu ook net een verschrikkelijk gevaarlijk monster zijn geweest :(

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:58

Sorry ik vind dit eigelijk een beetje triest.
Met name het eerste deel van het 2e filmpje waarbij de ruiter het paard flink in de mond rukt om het hoofd omhoog te krijgen.
Waarom staat dan die man in het midden met die mooie zweep.
Die moet het paard aanjagen zodat hij zijn hoofd weer op de juiste positie brengt.
Snap ook niet hoe de ruiter denkt het hier beter mee te maken want het paard kruipt toch weer in die houding omdat hij niet actief genoeg loopt.
Daarbij lijkt mij dat je een jong dier zoveel mogelijk wilt ontzien in de mond?
Over het hele 2e filmpje wordt het paard gewoon te veel aangedreven zonder enige reactie. Hierbij is mijn vraag weer waarom die man er dan staat met die zweep?

Het derde filmpje vind ik gewoon triest.
Het dier snapt er werkelijk geen ene jota van.
Vooral aan het eind stuurt de ruiter hem van links naar rechts en trapt ze hem nog eens flink ook.
Je ziet het dier helemaal schichtig worden.

Mijn tip:
Laat de man met de zweep het dier wat meer opjagen.
Neem veel minder contact met je teugels en ruk hem zeker niet meer zo in de mond.
Drijf hem veel minder aan (ook met je stem) laat de man hem na 1 keer drijven aanjagen zodat hij het allemaal beter gaat begrijpen.
Mocht je zonodig los willen rijden trek hem dan niet steeds uit balans en laat ook hier de aanjager zijn werk doen.
Succes

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:08

Volgens mij is ondertussen wel duidelijk geworden wat de diverse bokkers van dit beeld vinden. Vandaar een slotje.