en het ziet er zeker niet overal even aardig uit.. maar als mij pony heet is, laat ik haar ook zeker merken dat ik erop zit en dat ze toch wel mag luisteren.
en dan nog, deze merrie was heet zoals ze al zeggen, dan mag hij haar toch wel even terug roepen?
als hij op ollright rijd, rijd hij toch super netjes! ik denk niet dat hij dan als hij op een ander paard rijd meteen een andere techniek heeft...
en hij is een topper, hoe zou hij op dat nivo gekomen zijn? door zijn paard aldoor zo op een wedstrijd te rijden? hij word niet voor niets de opvolger genoemd!
deze foto's zijn zowiezo moment opname's en iedereen pakt zijn/haar paard wel eens even aan om toch te laten merken dat jij er ook nog bent?
en iid, als deze merrie meer uit word gebracht zul je zien dat ze gewoon rustiger word en de richting van Ollright op zal gaan.
ik vind het goed dat hij haar juist mee neemt naar zo'n clinic.. hij had ook Ollright kunnen nemen.. maar deze merrie heeft het toch meer nodig...
ik vind hem echt super rijden, en mijn beeld over hem ga ik ook zeker niet veranderen door een paar van die momentopnames

en het zijn trouwens wel super foto's!
inwerken in de mond en raggen is imo beide het zelfde alleen andere beterming .Het bit is een subtiel comunicatie middel niet iets om mee te "straffen" of hoe je het ook noemen wil.Ik heb genoeg hete paarden gereden (met veel plezier moet ik zeggen) En nooit maar dan ook nooit heb ik het bit gebruikt om te stoppen (geloof het of niet das niet mijn probleem)Waarom laten merken dat je der bent door "in te werken in de mond" als ie een vlieg al kan voelen op zijn huid ?
, een bit is een 

.Maar met deze fotos word mijn punt wel benadrukt .Zeker met foto 2...