Clinic Laurens van Lieren op Hippiade 2005

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zoetje_

Re: Clinic Laurens van Lieren op Hippiade 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 22:35

zo ja! ben het helemaal met hierboven eens.

en het ziet er zeker niet overal even aardig uit.. maar als mij pony heet is, laat ik haar ook zeker merken dat ik erop zit en dat ze toch wel mag luisteren.

en dan nog, deze merrie was heet zoals ze al zeggen, dan mag hij haar toch wel even terug roepen?

als hij op ollright rijd, rijd hij toch super netjes! ik denk niet dat hij dan als hij op een ander paard rijd meteen een andere techniek heeft...

en hij is een topper, hoe zou hij op dat nivo gekomen zijn? door zijn paard aldoor zo op een wedstrijd te rijden? hij word niet voor niets de opvolger genoemd!

deze foto's zijn zowiezo moment opname's en iedereen pakt zijn/haar paard wel eens even aan om toch te laten merken dat jij er ook nog bent?

en iid, als deze merrie meer uit word gebracht zul je zien dat ze gewoon rustiger word en de richting van Ollright op zal gaan.
ik vind het goed dat hij haar juist mee neemt naar zo'n clinic.. hij had ook Ollright kunnen nemen.. maar deze merrie heeft het toch meer nodig...

ik vind hem echt super rijden, en mijn beeld over hem ga ik ook zeker niet veranderen door een paar van die momentopnames

en het zijn trouwens wel super foto's!

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 23:30

gegeten spijtig genoeg om 2 uur al inwerken in de mond en raggen is imo beide het zelfde alleen andere beterming .Het bit is een subtiel comunicatie middel niet iets om mee te "straffen" of hoe je het ook noemen wil.Ik heb genoeg hete paarden gereden (met veel plezier moet ik zeggen) En nooit maar dan ook nooit heb ik het bit gebruikt om te stoppen (geloof het of niet das niet mijn probleem)Waarom laten merken dat je der bent door "in te werken in de mond" als ie een vlieg al kan voelen op zijn huid ?

ojah wat ik hier doe : mijn mening geven

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 23:36

jannico schreef:
gegeten spijtig genoeg om 2 uur al inwerken in de mond en raggen is imo beide het zelfde alleen andere beterming .Het bit is een subtiel comunicatie middel niet iets om mee te "straffen" of hoe je het ook noemen wil.Ik heb genoeg hete paarden gereden (met veel plezier moet ik zeggen) En nooit maar dan ook nooit heb ik het bit gebruikt om te stoppen (geloof het of niet das niet mijn probleem)Waarom laten merken dat je der bent door "in te werken in de mond" als ie een vlieg al kan voelen op zijn huid ?

ojah wat ik hier doe : mijn mening geven

En waarom denk ik, als ik dit lees, dat dit theoretisch gezien perfect is maar geen enkele ruiter zo in de praktijk te werk gaat!? Dit klinkt allemaal erg ideaal en natuurlijk super paardvriendelijk maar ik ben ervan overtuigd dat iedere ruiter wel een keer wat harder inkomt met de hand, ongeacht op welk niveau er wordt gereden!!

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 23:41

Ik heb leren rijden op ijslanders .De gene waarvan ik les kreeg zou me hoe jong ik ook was van het paard hebben getrapt als ik het ook maar waagte "in te werken" .Verder rij ik al lange tijd bitloos dus al zou ik in de verlijding komen....

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 00:05

Bitloos. tsjah, ieder zijn eigenmanier van rijden. ieder ook zijn mening erover. maar ik heb nog neimand gezien in de hoge sprot die bitloos rijd, en dat lijkt me ook niet verstandig.

Op het paard kan je ook met een stille hand zitten, Met bit in. Maar heb dan wel meer controle over me paard. Zeker omdat ik zeker weet dat de rem en het stuur dan beter zullen functioneren. niet dat ik in de mond loop te raggen, maar goed.

Mij zul je nooit bitloos zien rijden.

Zoals ik eerder al zei, die stang op deze manier? wie weet is er wel wat fout gegaan, en zijn ze er te laat achtergekomen.

En zon heet paard, tsjah das alleen maar goed voor het beestje om hem mee van huis af te nemen, waarom niet? anders went die er nooit aan. ja toch?

Die fotos zijn ook maar moment opnamens. laurens... neej die heb ik nog nooit met zon strakke stang zien rijden.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 00:08

jannico schreef:
Ik heb leren rijden op ijslanders .De gene waarvan ik les kreeg zou me hoe jong ik ook was van het paard hebben getrapt als ik het ook maar waagte "in te werken" .Verder rij ik al lange tijd bitloos dus al zou ik in de verlijding komen....

Vergeet daarbij ook niet dat er een verschil is tussen in werken en in werken. Normaal gesproken is in werken gewoon erachter aanrijden en spelen met je hand, aanleuning op die buiten teugel. volgens mij is dat net zoals bitloos alleen dan zonder bit.

maar goed ik hou me mond verder want ga een beetje teveel oftopic geloof ik.

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 00:11

navidad :

Ik heb niks tegen een bit integendeel , een bit is een subtiel comunicatie middel.Maar niet meer dan dat.Op het moment dat je het moet gaan gebruiken om te laten zien dat jij der nog bent schiet het zijn doel voorbij.

edit : zelfs bitloos rij ik met extreem lange teugel

edit 2: wil trouwens nog even toevoegen: als een paard een vlieg voelt (zoals ik eerder aangaf) Beetje vreemd dat ie dan tig kilo en een aangenomen teugel (met bit) in zijn mond ( 1 van de meest gevoeligste delen van een paard zoniet de gevoeligste)"niet" voelt.En dat je dan moet laten blijken dat jij er op zit.

justmehere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 01:33

Ok ik had me voorgenomen niks meer te plaatsen maar toch nog 1 bericht!!!!!

Als ik laurens Lau wil noemen doe ik dat dat is 1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ten tweede Ik ben niet navidad voor de info navi woont in het oosten van het land en ik in het midden cq zuid midden van het land dus laat hem met rust over schaduwaccounts dank u

Verder heb ik over die belachelijke topic al genoeg gezegd en dat ga ik niet weer doen.

Of het nu de beginnende ruiter over de ervaren ruiten is ze rijden zoals ze rijden laat dat gewoon ieder weet wat voor zijn of haar paard goed is.

doe het lekker met 100% horsemenship

enne even voor de info navidad ik hoop dat we vrijdag beetje lol kunnen maken als we elkaar zien!!!!!!

greetzzzzzzzzzzzzzz

Francisca87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 08:14

Navidad schreef:
Bitloos. tsjah, ieder zijn eigenmanier van rijden. ieder ook zijn mening erover. maar ik heb nog neimand gezien in de hoge sprot die bitloos rijd, en dat lijkt me ook niet verstandig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 08:34

wou niet direct met dit soort fotos op de proppen komen .Maar met deze fotos word mijn punt wel benadrukt .Zeker met foto 2...

Francisca87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 08:57

Ho sorry, post ik de foto's te vroeg?

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 09:06

neeh hoor

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 09:09

Dat paard kijkt anders ook niet al te blij.

Maar in de wedstrijd sport is het ook niet toegestaan om bitloos te rijden.

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 09:16

Geef mij is een reden waarom dat paard niet vrolijk kijkt ? omdat zijn oren gericht zijn op de ruiter ?.

Dat een bitloos hoofdstel niet is toegestaan ach tis geen ramp zoalng het bit gebruikt word waarvoor het is bedoeld.Ik ben trouwens wel voorstander van een vrije keuze daar in maar das een andere discussie

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 09:54

Och hemel, worden we nu ineens overspoeld met Parelli fans?
Justmehere, mijn hemel zeg, je loopt achter de feiten aan, want er is al lang en breed uitgemeten dat niemand het over Navidad had.
Als jij Laurens Lau wil noemen moet je dat idd lekker doen.
En denk aan je bloeddruk.
Greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!

Francisca87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 09:57

Overspoeld is een groot woord, een echte Parelli-fan kan ik mezelf ook niet noemen, maar ik wilde even laten zien dat je zonder bit ook verzameld kan rijden en dressuur-oefeningen op hoog niveau kan doen

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:00

Im guilty..Maar doet het er toe ? Neem niet aan dat het mij een slechtere ruiter maakt of iemand met minder ervaring/paarden kennis..

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:02

Wie zegt dat dan?
Ik ben alleen van mening dat geen enkel systeem heilig is.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:04

Is dit weer een bekende "Hoe verziek ik een topic op Bokt" discussie?

Laurens is imo een hele goede ruiter, zo te zien was de merrie aardig heet en heeft hij haar bewust op dit evenement gereden. Zo te zien werkt het wat lager en ronder instellen prima voor de ontspaninng bij dit paard. Prima toch?
Laatst bijgewerkt door Anoukie op 08-09-05 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:05

Helemaal mee eens Anouk.

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:07

Pfff mag hier een slotje op!!! dit zijn weer van die discussies waar mensen toch niet uit gaan komen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:10

Ik wou net zeggen, dit gaat werkelijk nergens over.

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:19

justmehere schreef:
Ok ik had me voorgenomen niks meer te plaatsen maar toch nog 1 bericht!!!!!

Als ik laurens Lau wil noemen doe ik dat dat is 1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ten tweede Ik ben niet navidad voor de info navi woont in het oosten van het land en ik in het midden cq zuid midden van het land dus laat hem met rust over schaduwaccounts dank u

Verder heb ik over die belachelijke topic al genoeg gezegd en dat ga ik niet weer doen.

Of het nu de beginnende ruiter over de ervaren ruiten is ze rijden zoals ze rijden laat dat gewoon ieder weet wat voor zijn of haar paard goed is.

doe het lekker met 100% horsemenship

enne even voor de info navidad ik hoop dat we vrijdag beetje lol kunnen maken als we elkaar zien!!!!!!

greetzzzzzzzzzzzzzz

rustig meid, neem toch even het advies aan van Miss J , want een hartaanval krijgen door bokt lijkt me zonde.. en kan je ook niet meer van Lau genieten..

zonde van al die schaduwaccounts. want dat zijn ze wel degelijk

ik vind laurens echt een superlekkerding jummie!
en hij rijdt ook super.
ik snap alleen OOK dat mensen negatieve reacties geven hoor.
want een aantal moment opnames zien er niet prettig uit.

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:36

MissJ schreef:
Wie zegt dat dan?
Ik ben alleen van mening dat geen enkel systeem heilig is.

niemand was meer even voor de duidelijkheid .Ben ook niet van mening dat 1 systeem heilig is hoor .

@meyke Geloof dat iedere nieuwe member in deze discussie volgens jou een schaduw acount is ?. Voor de laatste keer : ik ben geen schaduw acount.

@Anderen: Waarop word gedoelt met "discussie verpesting" ? op een andere mening van sommige dan die van het gros ?...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:40

jannico schreef:
wou niet direct met dit soort fotos op de proppen komen .Maar met deze fotos word mijn punt wel benadrukt .Zeker met foto 2...

Vind je?

Kijk eens goed dan...

En denk je dat het niet eerst is aangeleerd met bit en vervolgens zo is aangescherpt dat het ook zonder bit lukt? Beetje naief...

(wel eens geprobeerd een hete zadelmak te maken zonder bit en dan Grand Prix klaar te maken...?)