RAISA @ work....... 4e keer onder het zadel...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaelle

Re: RAISA @ work....... 4e keer onder het zadel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 17:24

Zoals ik hier al zei in mn vorige berichtje; Mensen zeggen soms dat je 'te groot' en 'te zwaar' bent omdat het in hun ogen niet zo mooi staat.
Oké, ze is misschien wel te groot, mischien ook wel een beetje zwaar.. Maar ik vind het zeer verstandig om er zelf eerst ff op te kruipen om te kijken hoe de shet reageerd..
Sommige zeiden ook van aan de longe een kleiner ruitertje op te zetten die wel van aanpakken weet. Dat vind ik ook wel een goed idee..
Maar zolang de shet het nog kan dragen en ze er plezier in heeft (en de ruiter trouwens ook) vind ik het nog gaan

Ga maar eens op internet zoeken, google bv, shetten werden vroeger gebruikt om werk te verichten, ze kunnen gemakkelijk een paar kilotjes dragen. Natuurlijk geen 100 kilo ofzo
Nougoed, dat was het dan ff .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 17:32

saffierie ik vind je een verstandig meisje en je bent pas 12 me mond valt open

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 17:35

angel_laura schreef:
saffierie ik vind je een verstandig meisje en je bent pas 12 me mond valt open

Nou sta ik wel ff te blozen
Ik kom graag uit voor mijn mening, en sommige vinden
me te volwassen voor mn leeftijd..
Nouja iig bedankt!

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 17:39

karoliena schreef:
Nou ja zeg. Dan kunnen we kinderen beter verbieden om op paardrijden te gaan of niet.

Kinderen die op paardrijden gaan worden niet op onbeleerde,onervaren paarden/pony's gezet.
Nee daar kiezen ze rustige brave paarden en pony's vooruit.

Natuurlijk kunnen die ook bokken, rennen en dergelijke
maar dat is minder waarschijnlijk dan een jong ervaren beestje.
Dus mensen als jullie commentaar geven kom dan met goed en relevant bewijs. Dit slaat gewoon nergens op.

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 17:41

BettyLove schreef:
een 4-jarige die 1 x in de zo veel tijd een m proef loopt gaat langer mee dan een 4-jarige shetlander die overbelast word.

Dan is die 4 jarige op drie jarige leeftijd wel super veel belast dus over belast!, dat hij zij de b,L1 en l,2 allemaal met winstpunten gereden heeft. in 1 jaartje.

Terwijl een 3 jarige niet eens dagelijks gereden mag worden.

Knap hoor

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 17:50

Joyja schreef:
karoliena schreef:
Waarom zouden er dan geen kinderen op haar pony kunnen, daar ben ik dan toch wel heel erg benieuwd naar.

Wij worden toch ok wel eens van onze paarden gelanceerd. Of ben je vroeger nooit van een paard gevallen.

Ik ben ook wel eens gelanceerd is niets ergs aan.

Als ik dit dan lees word ik toch lichtelijk geiriteerd, want omdat wij ook weleens gelanceerd zijn dan moet een klein kind dit ook maar meemaken, want zeg nu eerlijk als ik deze reactie lees en nog meerdere reactie's het is een shetje hoor geen grote wilde hengst nu in de ogen van een kind kun je een shetje vergelijken met een grote wilde hengst!
Als ik een zoon of dochter had gehad amenooitniet dat die een shetlander mogen helpen inrijden, heb geen gatje in mijn hoofd, weetje hoe uitgekookt een shetje uit de hoek kan komen vergis je daar niet lelijk in, ik heb het ooit in het echt meegemaakt en dat noem je dan misschien een extreem geval;
ik kende mensen die dachten leuk shetje/kinderpony voor dochter, ze gingen erop rijden, touwtje eraan shetje helemaal geflipt kind lag dr af moeder kon dr niet naar toe had geflipte pony vast, dochter lag huilend tegen hek, touw breekt los en die pony vliegt als een blinde gek op het paard waar ik toevallig op reed in de bak af en trappen, bokken en stijgeren en vervolgens vliegt die door de bak heen recht op het kleine meisje af.
Het meisje is voor eeuwig genezen van dr kinderdroom, nou nou wat een goed idee een kindje op een pony zetten die niet te vertrouwen is!

Ik vind het heel goed dat ze het eerst zelf gaat proberen en misschien word het wel helemaal nooit een kinderpony!!!

Ik zie echt neit in waarom eht neit kan. mijn pony is heel erg moeilijk, waarschijnlijk echt wel moeilijker als de merrie uit dit topic. Maar door een goede begeleiding van de pony en van het kind gaat het zonder problemen. Alleen we doen alles op een rustiger tempo als ik zelf zou met inrijden om eht kind rustig de kans te geven om de ony te lerne kennen.

En dat extreme geval van jou dan geloof ik neit dat pony en kind een goede voorbereiding gehad hebben.

Vandaag hebben ze voor het eerst alleen opgestapt en mijn pony heeft geen stap verkeerd gezet terwijl ik hem nog niet eens door een kind van 12 duft te laten poetsen omdat dat te gevaarlijk is.

Dus met een goede begeleiding van beide kanten kan dat best.

BettyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 17:51

CrackerHorse schreef:
BettyLove schreef:
een 4-jarige die 1 x in de zo veel tijd een m proef loopt gaat langer mee dan een 4-jarige shetlander die overbelast word.

Dan is die 4 jarige op drie jarige leeftijd wel super veel belast dus over belast!, dat hij zij de b,L1 en l,2 allemaal met winstpunten gereden heeft. in 1 jaartje.

Terwijl een 3 jarige niet eens dagelijks gereden mag worden.

Knap hoor

als je even terug leest kon je al lezen dat ik alle paarden in het M mag starten. de mijne leert nou eenmaal snel en kan het makkelijk aan tussen door krijg hij genoeg rust in de wei

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 17:52

CrackerHorse schreef:
karoliena schreef:
Nou ja zeg. Dan kunnen we kinderen beter verbieden om op paardrijden te gaan of niet.

Kinderen die op paardrijden gaan worden niet op onbeleerde,onervaren paarden/pony's gezet.
Nee daar kiezen ze rustige brave paarden en pony's vooruit.

Natuurlijk kunnen die ook bokken, rennen en dergelijke
maar dat is minder waarschijnlijk dan een jong ervaren beestje.
Dus mensen als jullie commentaar geven kom dan met goed en relevant bewijs. Dit slaat gewoon nergens op.

Dat kan jij vinden maar mijn pony is te gevaarlijk om door een kind alleen te laten poetsen maar door de goede begeleiding die ze apart en samen krijgen gaat het heel goed. Ze hebben vandaag voor eht eerst alleen opgestapt en mijjn pony heeft geen stap verzet. Waarom zou een pony die ingereden word trouwens standaard bokken.

Mijn pony heeft geen reden om te bokken alleen tijdens galopperen wil hij nog wel eens een vreugdebokje geven.

Daarnaast een kidn dat net op paardenrijden gaat ga je natuurlijk ook niet een paard altne inrijden lijkt me duidelijk. Hervoor zoekt je een kind dat al wat jaartjes ervaring heeft.

AMMieJLoveR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 17:55

misschien kan je beter in de berm lopen met de pony, dit is nou niet bepaald goed voor zijn hoefjes

en over de mensen die zogenaamd zitten te 'zeiken', sorry mar plaats dit topic dan niet, je weet dat je daar altijd gezeik mee krijgt.

en daar kan je dan wel over door blijven zeiken, maarja sorry hoor iedereen heeft zijn eigen mening, dus discussie zal er altijd blijven.

Ik vindt het er persoonlijk ook niet uitzien maar iedereen moet het voor zich zelf weten.

en zoals ik het dan begrepen heb, gaan er, zodra netjes ingereden is, naar kleinere kinderen toe.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 17:55

Saffierie schreef:
Zoals ik hier al zei in mn vorige berichtje; Mensen zeggen soms dat je 'te groot' en 'te zwaar' bent omdat het in hun ogen niet zo mooi staat.
Oké, ze is misschien wel te groot, mischien ook wel een beetje zwaar.. Maar ik vind het zeer verstandig om er zelf eerst ff op te kruipen om te kijken hoe de shet reageerd..
Sommige zeiden ook van aan de longe een kleiner ruitertje op te zetten die wel van aanpakken weet. Dat vind ik ook wel een goed idee..
Maar zolang de shet het nog kan dragen en ze er plezier in heeft (en de ruiter trouwens ook) vind ik het nog gaan

Ga maar eens op internet zoeken, google bv, shetten werden vroeger gebruikt om werk te verichten, ze kunnen gemakkelijk een paar kilotjes dragen. Natuurlijk geen 100 kilo ofzo
Nougoed, dat was het dan ff .

Een shetlander kan midner als zijn eigen gewicht dragen maar wel meer trekken.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 18:09

hahahaha... sorry.. maar mag ik even lachen..
Waar in Godsnaam gaat dit over?! Dr zit een meid met een prima gewicht op die pony, en ze verwacht bovendien ook niks van haar. Ik ga hier verder niet te veel over zeggen, maar ik vind dit gewoonweg kinderachtig.het gaat hier om een recreatieve kinderpony, niet om een paard waarvan verwacht wordt dat hij een pirouette maakt met een vent van 200 kilo op z'n rug. Overdrijven is wel een kunst ben ik achter.

Alsjeblieft.. lees dit topic nog eens na, lach om je zelf, en vergeet het!

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 18:11

En nogmaals.. AMEN! (let op, er komen weer reacties;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 18:15

pfff bokkers toch laten we dit volhouden zo de wereld is soms al slecht genoeg. een betere wereld begin bij zelf. zal dit ook voor z'n site als deze gelden

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 18:18

Jammer dat jullie het topic van Pjotr zo verpest hebben maar hier gaat een slot op.
Ga even overleggen wat er verder mee gebeurt.