Rodeo @ Ruby's Inn (USA)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjintoo

Re: Rodeo @ Ruby's Inn (USA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:03

Mien je hebt precies een supervakantie gehad.

Ik ben ook van mening liever rodeo dan stierenvechten. Heb ook ooit eens een reportage gezien over rodeo en zoals eerder vermeldt zo slecht hebben die paardjes het nog niet.

sammie_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:05

ik vind het zo zielig ECHT 100% DIEREN MISHANDELING
die penis word gewoon afgebonden nou sorry hoor en dat vind jij leuk arme beestjes

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:10

sammie_13 schreef:
ik vind het zo zielig ECHT 100% DIEREN MISHANDELING
die penis word gewoon afgebonden nou sorry hoor en dat vind jij leuk arme beestjes

Misschien eerst het topic lezen voor je gaat reageren?

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:36

laugrease schreef:
dit is zoooo afgrijselijk!!
hoe kan je hier nou naar lopen kijke..?
weet je wel hoe ze die arme beesten zo gek krijgen?
echt afschuwelijk! zou verboden moeten worden..

en NEE, ik ben geen PENNY hoor!!
maar dit is gewoon verschrikkelijk!

ik ben het met je eens..
kvind het maar gemeen tegenover die dieren

Saartjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:25

@ tirana_nr1 : dus jij vind dat mien hier schuldig is omdat ze er naar kijkt ?
Ja ja was is Mien toch een bitch tegen de paardjes ni te doen
Bad Bad Mien

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:31

Wel leuke foto's..
Wens je een hele leuke vakantie..

( ik ben ook geen fan van rodeorijden maar laat me er verder maar niet over uit, mensen die daarover willen discusseren moeten maar een apart topic starten..)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:35

ik vind het wel leuk dat je je fotos erop zet,je hebt dit vast gedaan met de bedoeling,van kijk zo gaat het in amerika. dat is hun stijl en kijk hoee mijn vakantie was!
nah ik zou het graag zo willen meemaken hoor ik vind het knap werk. en opzich is het niet zielig nee het is de harde wereld...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:37

Er is een tijd terug een docu op geweest over gevangenisrodeo's. Daarin werd het hele rodeo-gebeuren bekeken. Zoals TS al zegt is het een band die gebruikt wordt voor houvast. Geen harde band oid, ze reageren er zo op omdat ze het niet gewoon zijn. Die beesten worden uit een kudde geplukt, daar neergezet en vervolgens weer teruggegooit in de kudde...

Eén van mijn voorgangers had het over irritant ipv pijnlijk: precies. Als ze een paard pijn willen doen trekken ze dat bontje er wel vanaf...

Ik ken Nederlandse paarden die een slechter leven hebben dan zo'n paard.

Oh trouwens, mooie foto's, ik wil zo'n rodeo ook ooit nog eens in het echt zien! Klinkt als een supervakantie verder

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 21:10

Sylvia schreef:
Er is een tijd terug een docu op geweest over gevangenisrodeo's. Daarin werd het hele rodeo-gebeuren bekeken. Zoals TS al zegt is het een band die gebruikt wordt voor houvast. Geen harde band oid, ze reageren er zo op omdat ze het niet gewoon zijn. Die beesten worden uit een kudde geplukt, daar neergezet en vervolgens weer teruggegooit in de kudde...

Amen.

Alleen dringt dat hele kudde-gebeuren maar niet door tot sommige mensen
Wel, dan zal ik het uitleggen:
Je hebt een grote weide met één gewone uitgang en één die naar die boxen leidt. Ze laten dan 4 wilde paarden in de boxen lopen, sluiten de boxen en klaar. En ik kan je verzekeren, zodra die mannen in het zand beten, vloog de riem eraf en gingen ze rechtstreeks op de wei.
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 05-08-05 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:14

neej idd,sommigen maken van een mug een olifant. echt alles kan zo worden opgedirkt. is helemaal niet nodig!
ik vind het keigaaf om te zien!! en idd het is allemaal kuddewerk.
maarjah tipisch wat bokkers die perse moeten reageren,maar dan net weer op een andere (extreme,omgekeerde)manier

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:24

Ik ben in 1997 in Austin, TX naar de rodeo geweest. Ik vond t echt super! Ik heb me ook mateloos zitten irriteren aan de reacties hier. En dan zetten ze een link naar een site tegen diermishandeling. Ja, duh, tuurlijk is die negatief. Voor iedereen die niet weet hoe een mannelijk paard er aan de onderkant uit ziet; de koker hangt tussen de achterbenen! En daar zit dus geen band om heen. Die zit om de liezen van het paard, en da's irritant. Als de ruiter er af is (gevallen, of opgehaald door hulpruiters) trekken de hulpruiters gelijk de band af. Het paard loopt dan in een sukkel drafje de arena uit. Het dier is dan welgetelt 10 sec. in de ring geweest! De paarden stonden er super bij. Er wordt mega veel geld betaald voor een goed bokkend paard, dus daar zijn ze zuinig op!
Je zal altijd illegale rodeo'shebben, maar op de grote evenementen is het allemaal netjes geregeld. Overal kunnen ongelukken gebeuren. Hoeveel paarden overleven bv eventing niet? Ik denk dat er in de "gewone" paardensport meer leed is als in de rodeo.

De sfeer is super he?! Hadden ze bij jullie ook optredens van (daar) bekende zangers/zangeressen? En hadden ze ook een petshow? Die amerikanen sporen niet. Die hebben showvarkens, die gewoon hun eigen "huisje" hebben, compleet ingericht tot aan de deurmat toe!! Moet niet gekker worden!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:42

Lijkt mij dus ook idd een geweldige sfeer daar op die shows!! Lijkt me geweldig om mee te maken! Zou er heel wat voor over hebben om er eens heen te gaan

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 21:47

Haha, nee, wij hadden geen gestoorde Amerikanen in het voorprogramma (eigenlijk hadden we gewoon géén voorprogramma )
Nuja, nu ik erover denk ... er was zo'n man met een ezeltje die altijd domme dingen kwam doen tijdens de pauzes

Maar het was niet echt zo'n grote show ofzo, gewoon iets plaatselijk.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:54

Die huisdieren show was gewoon op hetzelfde terrein, in een andere tent. Was niet als voorprogramma. Ze hadden ook keuringen voor vee enzo.
Wij hadden als show tussendoor een bierwagen met 16 !! clydesdales (of hoe je t ook schrijft) ervoor. Die konden gewoon de wagen op de plaats laten draaien. Knap hoor met al die horsepower. Die paarden staan trouwens bij Seaworld in San Antonio, TX. (kwamen we later achter)

Ann_Ick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:56

illegaal vind ik echt niet goed,
maar verder ik weet niet hoe het in elkaar zit.
maar ik zie soms wel paarden gewoon achterover vallen.
dat is wel heel sneu. maar verder.
er zouden filmpje skomen?
als ie te groot is, kan altijd bij www.rapidshare.de en dan zelf maar uitzoeken

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:58

cissie schreef:
Yellowfish schreef:
Mensen kom op, open een topic met ' Rodeorijden zielig ? ' en dicussier daar verder! Dit is een fototopic, geen discussietopic?

Dit is een FORUM waarin ieder topic een discussie kan onstaan zo ook bij HAW

Zolang je reageerd met "oww wat leuk en wat gaaf dat zou ik wel willen en mooi daar"(dat heb ik ook gezegt) mag het wel maar zodra wat 'kritiek' of meningen over de items die op de foto's staan en niet eens zozeer over de TS maar over de foto's mag dat niet

De Discussie is er volgens mij niet meer, dat hoeft ook helemaal niet, maar je mag zeggen wat je wilt, toch?

Ben het best met je eens, iedereen mag zijn eigen mening geven, maar waarom moet dat hier? dat het in andere topics gebeurd wil nog niet zeggen dat het gelijk 'oké' is..

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:05

leuke foto's
ik ga niet over dierenmishandeling klagen
heb er allemaal zelf niet al te veel verstand van en zoals het hierboven beschreven staat trek ik er mijn besluit uit dat dit geen dierenmishandeling is. Maarja, ik was er niet bij, dus ik weet het niet

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:15

Volgens mij heb je een super vakantie gehad. Je kan daar leuk apardrijden of niet?

Diervriendelijk is anders maar jullie trekken wel heel erg snel je conclusies. Als je goed kijkt zie je dat die band helemaal zo strak nog niet zit.

Als jullie dit zielig vinden dan kan je ook neit meer naar springwedstrijden gaan. Sommige dekhengsten hebben tijdens springwedstrijden ook iets dat hun gevaltje op de plek houd omdat ze hem anders alten bungelen en er balken af knallen. Dus is het wel zo zielig?

Die mensen zorgen ook goed voor hun paarden alleen het leven is daar harder dus waarschijnlijk zullen wij hollanders wel meer dingen daar mishandeling vinden.

Die paarden worden na de rodeo gewoon verkocht. Als ze zo erg mishandeld zouden zijn doordat hun zaakje afgekneld word denk je dan echt dat het ooit nog leuke rijpaarden worden? Denk eht niet.

Het valt allemaal best wel mee. Ook in amerika bestaat de dierenbescherming die als ik me niet vergif verplicht bij elke rodeo aanwezig is om een oggje in het zeil te houden.

Dus inderdaad neit zo penny achtig zeiken. Als het zielig was en ze leden pijn dan deed de dierenbescherming er wel wat aan.

Zo verder hoop ik voor de TS dat mensen nu kunnen stoppen met zeiken en ben nog steeds benieuwd hoe het rijden daar was.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 00:45

Als ik jullie was zou ik het boek van Monty Roberts eens lezen, dat is een prachtig boek. Daar staan ook wel gruwelijke dingen, maar ik denk dat dat deze tijd niet meer zo is.

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 01:42

Spectaculaire foto's Mien!
Lijkt me leuk om zoiets te kunnen meemaken

Was precies wel erg warm daar

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 06:34

Leuke foto's!

Ik heb eigenlijk geen zin om mijn woorden vuil te maken aan een zootje "penny kinders" die nog moeten leren eerst zich ergens in te verdiepen voordat ze hun scheur open trekken.

Maar goed, ik wou toch het volgende nog even kwijt: de positieve berichten zijn waar. Bokkende paarden en stieren zijn atleten en worden dus ook zo behandelt, met het enige verschil dat itt. de meeste sportpaarden in NL, deze rodeo atleten wel full time in een wei leven.

Totdat je je eigen paard met rust laat, in de wei smijt en alleen maar zijn natje en droogje geeft, heb je geen recht om te klagen over het leven van rodeo paarden. Geloof me, menig rodeo paard is beter af in de rodeo ring dan een dressuurpaard in de handen van een dressuur wannabee miep.

Duussss, penny kindjes jullie kunnen weer allemaal met gerust hart slapen!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 08:40

Het is hier niet de bedoeling om over eventuele dierenmishandeling of weet ik veel te gaan discussieren.
Als mensen daar behoefte aanhebben, openen zij maar een topic op PP.
Hier graag reacties op de foto's.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 10:38

Danku, Sjoert

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 10:43

Pril schreef:
Leuke foto's!

Ik heb eigenlijk geen zin om mijn woorden vuil te maken aan een zootje "penny kinders" die nog moeten leren eerst zich ergens in te verdiepen voordat ze hun scheur open trekken.

Maar goed, ik wou toch het volgende nog even kwijt: de positieve berichten zijn waar. Bokkende paarden en stieren zijn atleten en worden dus ook zo behandelt, met het enige verschil dat itt. de meeste sportpaarden in NL, deze rodeo atleten wel full time in een wei leven.

Totdat je je eigen paard met rust laat, in de wei smijt en alleen maar zijn natje en droogje geeft, heb je geen recht om te klagen over het leven van rodeo paarden. Geloof me, menig rodeo paard is beter af in de rodeo ring dan een dressuurpaard in de handen van een dressuur wannabee miep.

Duussss, penny kindjes jullie kunnen weer allemaal met gerust hart slapen!

Daarom zei ik lees het boek van Monty Roberts eens, daarin staat dat de rodeopaarden en -stieren een geweldig fijn leven hebben en echt lol hebben.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 14:38

Tja, ook lang niet iedereen is het met Monty Roberts [en dan vooral zijn technieken] eens, maar dat is al helemaaal niet iets wat in dit topic thuishoort.

Ik vind het nog steeds geweldige foto's dinnie, volgende keer ga ik mee in je koffer