Sarabande@Work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XJuul

Re: Sarabande@Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:22

Wie zegt er dan het bijzonder is dat er zo vaak van ruiter gewisseld is? Ik vraag me alleen af wat de reden daarvan is, er zal vast een verklaring voor zijn neem ik aan.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:30

de vele reacties over het wisselen van de ruiter doet over komen als of het heel bijzonder is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:35

De verklaring is ten dele al gegeven, tenminste wat betreft Levy. Levy kreeg het drukker en had weinig tijd haar uit te brengen, Zwelgje trainde op dat moment mijn 3 jarige en vond het leuk om haar uit te bregen, ik kreeg haar eindelijk weer thuis.
Wat de rest betreft dat heeft allemaal uitgebreid op Bokt gestaan, en ik begrijp niet dat het zo boeiend is. Gribaldifan wilde vol goede moed beginnen, maar kreeg een maand nadat Saar bij haar kwam een nieuw schoolrooster dat aanzienlijk drukker was dan het vorige, ze had dus gewoon geen tijd. Anoukie wiens jaarling op dat moment hier stond is toen fijn met Saar aan de gang gegaan, maar naargelang de tijd vorderde bleek de combinatie niet te kloppen en was het voor amazone en paard niet meer leuk, en het is wel een hobby. Anouk heeft het echt geprobeerd met veel inzet en begeleiding, maar ondanks dat was het beter te stoppen. Missouri kreeg last van haar rug en kon een tijdje niet rijden, dacht toen zelfs dat ze nooit meer zou kunnen rijden en stapte nog maar een paar keer per week op een paard waarbij vanzelfsprekend haar eigen paard prioriteit kreeg.
In de notedop de geschiedenis, wat achtervolgd door pech en omstandigheden.
Een paard met een slecht karakter zou zich na dit alles niet zo fijn laten bewerken als Sarabande nu doet.
Daarbij komt dat voor mij de enige reden dat ze gereden wordt het behalen van het sportpredicaat is, ze moet dus uitgebracht worden, en ook dat gaat nu gebeuren.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:11

Ok, dat lijkt me een heel duidelijke verklaring, ik heb verder de topics niet gevolgd dus vroeg het me gewoon af.

Dat haalt niet weg dat het beeld op deze foto's goed is en het paard er naar mijn mening ook niet slechter op is geworden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:14

flair schreef:
Dat haalt niet weg dat het beeld op deze foto's goed is en het paard er naar mijn mening ook niet slechter op is geworden.

Nee hoor ze is vrolijk en eet haar eten met smaak op

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:30

Waar maken sommige mensen zich druk om
Paard en ruiter doen hun best en hebben er plezier in

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:18

Kijk nou zeg, volgens mij heb ik wat gemist. Een nieuwe Sarabande-amazone, hopelijk komen nu de resultaten die zo graag geboekt willen worden!

Kennelijk heb ik weer een hele fight gemist, ik wil eigenlijk ook over de foto's niets kwijt behalve Zwelgje succes te wensen.

Enkel de volgende opmerking sprong me in het oog en wilde ik nog wel wat over kwijt:

Zwelgje schreef:
Ik durf van mezelf te zeggen dat ik met een fijne hand verbinding rijd en NOOIT te hard inwerk.

Volgens mij kan dit niet. Ik geloof niet dat er een ruiter of amazone bestaat die NOOIT te hard inwerkt met de handen. Dat geldt imo zelfs voor Anky, voor Sven, voor Laurens en voor Edward.... dus zeker voor alle dressuurruiters die buiten het kader vallen en al helemaal voor basisruiters. Bovenstaande opmerking vind ik vallen onder nogal hoog van de toren blazen en wellicht zelfs weinig inzicht in het eigen kunnen.
Dat vind ik een beetje jammer, maar het doet imo niets af aan je rijkunsten. Die zullen vast in orde zijn, succes verder met Sarabande!

Inferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:51

Zwelgje, je lijkt me serieus genoeg bezig om aan te nemen dat je goede begeleiding hebt en je best doet. Ik zou me vooral daarop concentreren en niet zozeer op wat hier gezegd wordt. Ik wil je verder veel succes en vooral veel plezier wensen bij het rijden van het paard!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:06

sjakie schreef:
wat is er toch zo bijzonder dat er van ruiters gewisseld is? hoevaak komt dat wel niet voor zonder dat er over nagedacht wordt?
En dan nog "who cares???"

Arie53 cares.
En Ceasario ook.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:57

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 08:55

MissJ schreef:
sjakie schreef:
wat is er toch zo bijzonder dat er van ruiters gewisseld is? hoevaak komt dat wel niet voor zonder dat er over nagedacht wordt?
En dan nog "who cares???"

Arie53 cares.
En Ceasario ook.

viewtopic.php?f=29&t=442887

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 09:45

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 10:30

Daarbij komt dat voor mij de enige reden dat ze gereden wordt het behalen van het sportpredicaat is, ze moet dus uitgebracht worden, en ook dat gaat nu gebeuren.[/quote]

Buiten het feit of het paard nu goed/slecht gereden wordt of makkelijk of moeilijk is.... ik ken de hele voorgeschiedenis niet!

Waarom laat je het paard al die klassen doorlopen, zag dat ze afgelopen weekend L1 is gestart. Als het echt alleen maar om het sportpredikaat te doen is is dat naar mijn idee niet echt slim. Begrijp me goed indien jullie er lol in hebben naar wedstrijden te gaan dan moet je gewoon op deze manier door gaan maar als het echt alleen om het predikaat te doen is en dat dier heeft al zoveel ruiters op haar rug gehad zet haar dan alsjeblieft bij iemand neer die haar gewoon gelijk Z2 mag starten laat dat dier op een klein concoursje in de buurt lopen en dat benodigde punt word dan echt wel behaald. Kan de merrie daarna lekker de wei en voor de fok gebruikt worden, ik neem aan dat dat de bedoeling is omdat je dat predikaat graag wil hebben.

Nu zullen er wel mensen beginnen te zeuren dat dit rijtechnisch niet verantwoord is en nog meer van dat gezeur. Dit zou ik ook nooit doen met een dier wat na het Z2 naar het zz-licht en verder gaat maar als de merrie daarna lekker de wei op gaat zou ik het zo doen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 10:43

Merrie vind werken veel leuker dan in de wei

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 10:45

vossie schreef:
Daarbij komt dat voor mij de enige reden dat ze gereden wordt het behalen van het sportpredicaat is, ze moet dus uitgebracht worden, en ook dat gaat nu gebeuren.

Buiten het feit of het paard nu goed/slecht gereden wordt of makkelijk of moeilijk is.... ik ken de hele voorgeschiedenis niet!

Waarom laat je het paard al die klassen doorlopen, zag dat ze afgelopen weekend L1 is gestart. Als het echt alleen maar om het sportpredikaat te doen is is dat naar mijn idee niet echt slim. Begrijp me goed indien jullie er lol in hebben naar wedstrijden te gaan dan moet je gewoon op deze manier door gaan maar als het
echt alleen om het predikaat te doen is
en dat dier heeft al zoveel ruiters op haar rug gehad zet haar dan alsjeblieft bij iemand neer die haar gewoon gelijk Z2 mag starten laat dat dier op een klein concoursje in de buurt lopen en dat benodigde punt word dan echt wel behaald. Kan de merrie daarna lekker de wei en voor de fok gebruikt worden, ik neem aan dat dat de bedoeling is omdat je dat predikaat graag wil hebben.

Nu zullen er wel mensen beginnen te zeuren dat dit rijtechnisch niet verantwoord is en nog meer van dat gezeur. Dit zou ik ook nooit doen met een dier wat na het Z2 naar het zz-licht en verder gaat maar als de merrie daarna lekker de wei op gaat zou ik het zo doen.
[/quote]

Ik kan je vertellen dat ze nu echt niet " zomaar" een wp loopt in de Z2.
Mijn instr. mag ook in de Z2 meteen starten en we hebben het daar ook over gehad hoor.
Maar ook mijn instr. vindt het niet verantwoord om dat nu te forceren en staat meer achter de huidige gang van zaken.
Uiteraard is het laatste woord altijd aan de eigenaar. Persoonlijk heb ik het gevoel dat het voor de merrie niet verkeerd is om even wat stappen terug te zetten.
Dat sport predicaat komt er wel.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 10:46

OK duidelijk, dan gaat mijn verhaal idd niet op! Veel plezier met je chique paardje en nieuwe ruiter!
Laatst bijgewerkt door db1 op 25-07-05 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 10:47

Ik vind het ook wel héél bijzonder dat héél HAW vol staat met baggerfoto's die baggerrijtechniek laten zien en daar heeft niemand kritiek (ja, houd je hander stil en let op dat je je hakken uitdrukt etc ) en hier komt me toch een waslijst los aan kritieken...

Hoe dan ook, het lijkt alsof met een appeltje te schillen heeft met iemand.

En wat betreft die jockeyzit: wat mij betreft 10x liever dan die mensen die altijd alleen maar doorzitten!!!

Yegh...

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 10:47

Heb ook sterk het gevoel dat deze merrie na het Z2 nog wel verder zal gaan... .

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 10:52

[Ik kan je vertellen dat ze nu echt niet " zomaar" een wp loopt in de Z2.
Mijn instr. mag ook in de Z2 meteen starten en we hebben het daar ook over gehad hoor.
Maar ook mijn instr. vindt het niet verantwoord om dat nu te forceren en staat meer achter de huidige gang van zaken.
Uiteraard is het laatste woord altijd aan de eigenaar. Persoonlijk heb ik het gevoel dat het voor de merrie niet verkeerd is om even wat stappen terug te zetten.
Dat sport predicaat komt er wel.[/quote]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens, als de merrie redelijk voor elkaar is en wat ik al eerder schreef je in de buurt op een klein concoursje start, en je rijd zeer precies, dan moet dat goed mogelijk zijn, hier lukt het mij en in ieder geval wel

Maar goed ik begrijp dat dat niet jullie doel is en ik volgens mij heeft de merrie idd meer dan voldoende kwaliteit om het predikaat te behalen dat zal dus ook wel gaan lukken. Nogmaals voor het hele team veel succes en plezier met dit paard!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 11:01

Hartstikke bedankt vossie!!!
We gaan ons best doen!!!

TomL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 11:07

Gail schreef:
knip...
En wat betreft die jockeyzit: wat mij betreft 10x liever dan die mensen die altijd alleen maar doorzitten!!!

Yegh...

Gelukkig zijn er toch ook meer mensen die zo over paardrijden denken.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 20:23

Om toch nog even terug te komen op het punt dat ik eerder maakte over het vasthouden op de binnehand, waarschijnlijk een hoop irritatie oproepende ga ik toch nog eens duidelijk aangeven wat ik bedoel. Vorige keer leverde het gebruiken van een foto uit het profiel van de TS mij een OW op, maar er is mij toen duidelijk gezegd dat ik wel foto's uit de topic's mag gebruiken, dus bij deze. Nogmaals niets persoonlijks of paardlijks, enkel een voorbeeld om mijn kritiek te onderbouwen:

Afbeelding

Deze keer kan ik geen cirkels zetten om mijn punt duidelijk te maken want dan moet ik het hele paard omcirkelen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 20:45

Sjee, het zit je wel dwars he? Afbeelding

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 21:02

Maar gelijk heeft ze wel

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 21:09

ach...waarom is het zop belangrijk om op een simpel paardenforum je gelijk te moeten halen?? En zeker om nadat de 'discussie' allang is gedoofd het weer allemaal opnieuw op te moeten rakelen??