Meer mensen met springangst..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:12

Ik vind springen ook niet mijn favoriete bezigheid.
En toch heb ik het heel leuk gevonden.
Daarom wil ik nu de angst overwinnen, omdat ik weet dat ik het toen zo leuk vond.
Wat een aantal slechte ervaringen al niet kan veroorzaken.

Dankzij Jordy heb ik mijn eerste angst al overwonnen. Ik heb al 50 cm. gesprongen
Lijkt niks, maar voor mij erg hoog.

Lotje02

Re: Meer mensen met springangst..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:11

Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Het leek wel alsof iedereen graag springt behalve ik
Vroege kon het met niet hoog genoeg gaan, maar sinds ik Lotte rij spring ik niet meer. Ik heb het een keer met haar geprobeert. Eerst paar keer ging goed en ineens ging ze in volle galop op de hindernis af. Ik kon haar niet houden en ben er toen afgevallen...elleboog uit de kom en 4 maanden niet rijden. Vanaf toen heb ik niet meer gesprongen. Maar ik weet dat Lotte heel graag springt en af en toe kriebelt het bij mij ook, dus ik wil het binnenkort toch eens gaan proberen....

gevonden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 00:10

nou Mieke, ik reageer even snel, heb niet alle pagina's gelezen, maar ik ben ook een tijdje bang geweest, nou ja bang is een groot woord maar zag er tegen op om te gaan springen, mijn vorige paard was zo lastig dat ze me al het vertrouwen in het springen had weggenomen. Ben weer begonne met gewoon over balken heen galloppeeren, zo leer je afstanden te rijden. je paard/pony zal ook een klein galopsprongetje extra maken om erover heen te gaan, en zo kun je een beetje het spring gevoel terug krijgen. Overhaast niks als je het niet ziet ztten gewoon niet doen, anders komen er ongelukken van Succes ermee

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:00

Voor iedereen met springangst!

Ik heb je ervan af!

Moet je wel een beetje in de buurt van Nijmegen wonen, dan kom ik je heel graag helpen!

Ik spring zelf in het Z en vind het geweldig!

Hercules_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:40

Ja,....nog effe en ik spring ook, he Kris. De balkjes gingen al goed hahahaha

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:15

Balkjes waren een bijzonder goed begin! Hahaha.
Nog even en jij springt de hoogste muren weer Hercules

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:55

Sommige van jullie weten ook dat ik enorme springangst heb..
Ik heb men rug ermee gebroken en ben over de kop gegaan tijdens het springen en een flinke hersenschudding er aan over gehouden...
Ik moest altijd hoog springen en tjah ook nog eens vanuit een drafbalk over 1.20 wat ik dood en dood eng vond.
Ik ben veel te snel weer hoog gaan springen nadat ik dacht dat ik geen angst meer had wat ik dan ook zei omdat iedereen mij wilde zien springen omdat ik zo'n goede pony heb(was leuke reclame voor een stal).
Alleen men pony mag dan wel goed zijn maar ik misschien niet?
ik heb een paar weken geleden weer een B parcours gestart(90/1meter) mijn pony is een E pony.
Dit ging best goed alleen wat stijfjes dus ik dacht yes het ging goed en kwam met 49 punten voor stijl en een foutloos het parcours uit(HC).
Dus 2 weken daarop ging ik weer L starten.
Kom ik daar aan (ik ging weer beginnen waar ik ban was geworden in Boxtel dus)en moet ik de ring in en vergeet ik alles behalve de hoogte van de hindernissen(1/1.10)en hoe ik moet rijden.
Dus ik ging niet naar voren en gaf hem geen ruimte...
Ik had een weigering op 5B omdat ik hem zo in de weg zat kon hij gewoon niet springen.
Bij hinders 6 zette ik hem zelf stil want ik dacht waar ben ik mee bezig en heb daarna het parcours afgemaakt met heel heel heel veel angst.
Nu ben ik zelf weer begonnen met oefenparcourtjes op 80cm in Udenhout en dit gaat nu vrijgoed behalve dat ik hem eerst niet durfde los te laten.
Nu had ik donderdag springles en het inrijden ging niet goed(hij was super fris omdat hij die maandag was geschoren)liep niet nageefelijk en was een beetje bokkerig.
Ook met het inspringen ging het niet echt goed want hij ging voor de drafbalk in galop de hele tijd...
Ik was van plan om geen parcours te springen omdat ik bang was dat het dan fout ging...
Nu had ik het toch maar gedaan en iedereen kreeg commentaar van mijn instructeur en ik krijg ook altijd het commentaar dat hij een bezem heeft ingeslikt en dat ik gewoon zo niet kan springen en dat ik hem te veel vast houd en al dat gezeur...
Nu moest ik dus als laatste het parcours springen(80cm ongeveer)en het was heel raar want het was plotseling heel erg stil en ik hoorde mijn instructeur zelfs niks zeggen...
Het kwam allemaal perfect uit hij ronde zich mooi en ik ging goed mee deed men handen lekker naar voren.
En toen ik klaar was zei mijn instructeur nou best goed..
En na afloop zei hij ja ik hem me ingehouden het was dit keer echt goed zo heb je nog nooit gesprongen.
Ik heb dan ook maar 1 parcourtje gesprongen omdat dit zo fijn was en ik dat gevoel niet wilde verpesten...
Dus op vrijdag naar Udenhout
Sorry voor het lange verhaal

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:10

Mijn favoriet is 't ook niet.
Heb 't een paar keer gedaan, omdat we dat toevallig gingen doen in de manege les.

Ervaring 1: pony, weigerde steeds, ging er vandoor en als ie sprong was 't super hoog.

Ervaring 2: weigeren, ervandoor gaan en dan zo met je voet en je knie (auw) die standpaal omduwen, ermidden op springen.

Ervaring 3: hoog springen, weigeren, en in de nek van je pony belanden en er vervolgens zo half af hangen, maar heb me gelukkig nog kunnen optrekken.

Nu doe ik 't echt niet meer, mij krijg je niet over zo'n balk