dagje @ shetlander smoowlina

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loveramona

Re: dagje @ shetlander smoowlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 09:38

DeedeJee schreef:
Citaat:
het rijden iets moeilijk ging met de stelling, ik had niet gereden maar mijn nichtje (ik heb half rondje gedaan) dus toen wou ik kijken of het met sporen beter ging, antwoord: ja

Ja en HIER word ik nou zo kwaad om. Je roept wel dat er geen tips worden gegeven, maar er is wel degelijk gezegd dat sporen niet bedoeld zijn om stelling te vragen. En dan zo'n eigenwijs antwoord....
Stoom uit je oren Stoom uit je oren Het is overduidelijk dat je stronteigenwijs bent en alles beter weet. En straks krijgen we foto's van Mogli aan de zelfgemaakte pessoa... ik krijg er de rillingen van.

Oh en voor degenen die Mogli bewonderen omdat ie het met haar volhoudt, er is ergens een filmpje waarop hij naar een hindernis toe wordt getrapt, hij weigert en hahahaha die muts valt er af. En Mogli trapt na! GO MOGLI!
Het arme beest....

nou wooowww wel 1 tip, doe die sporen af

ik zie een tip waar ik echt naar zou willen luisteren:
waarom rijd je met sporen??? ik denk dat je ze beter kan afdoen

en die pessoa, uhum gewoon zielig hoe je daarover reageert

en die filmpjes zijn al oud weet je echt KINDERACHTIG dat je die erbij haalt en die trap helaas voor je meid dat ben ik niet dus over mijn omgang met mogli kan je niks zeggen want van mij staan er HAAST (dus wel een paar) geen foto's

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:39

ik heb ook ff je andere toppics gelezen .
niet om nu ook hier te gaan zeuren tegen jou .
ik vind dat je zeker wel iets gedaan hebt met de ( vriendelijke Bloos ) tips .
en vind het knap van je dat je toch nog steeds fotos plaatst ik heb gezien hoe er gereageerd word op je toppics ( meestal door dezelfde personen.)

Verder vind ik je wel een volhoudster Haha!
En mischien dat er hier en daar een wat veranderingen moeten komen denk ik wel dat je trouw bent aan je paardjes ik zie veel verzorgers die vaak niet op komen dagen omdat het regent of te warm is .
( dat zou het volgende commentaar zijn waarom ga je niet als het regent of te warm is )

doe iets met de tips die je krijgt van iedereen .

groetjes

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 09:48

karina1977 schreef:
en vind het knap van je dat je toch nog steeds fotos plaatst ik heb gezien hoe er gereageerd word op je toppics ( meestal door dezelfde personen.)

En mischien dat er hier en daar een wat veranderingen moeten komen denk ik wel dat je trouw bent aan je paardjes ik zie veel verzorgers die vaak niet op komen dagen omdat het regent of te warm is .
( dat zou het volgende commentaar zijn waarom ga je niet als het regent of te warm is )

groetjes

als ik weleens met regen en onweer naar mogli kom, is de eigenaar vaak bezig in de garage ofzo. vaak genoeg komt hij me dan ook bedanken omdat ik altijd kom, ook met slecht weer

ik wil ook wel iets doen met de (ZOGENAAMDE) tips die iedereen geeft maar ik zie het vaak niet echt als tips, meer als afzeik dingen (koop een brommer) en het ligt er ook een beetje aan hoe mensen het zeggen

en jup altijd dezelfde mensen die reageren: beloved, ilkkah (omdat hun toch nooit iets normaals zeggen heb ik ze gefoeid ofzo, dus jullie 2 geef maar GEEN commentaar meer want ik lees het niet, misschien een beetje kinderachtig van mij maar dat vind ik meer van jullie omdat je altijd oude topics erbij haalt)

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:51

Citaat:
en die filmpjes zijn al oud weet je echt KINDERACHTIG dat je die erbij haalt en die trap helaas voor je meid dat ben ik niet dus over mijn omgang met mogli kan je niks zeggen want van mij staan er HAAST (dus wel een paar) geen foto's

Moeilijk he, lezen.

Het komt er eigenlijk op neer dat alle foto's waarop duidelijk is dat Mogli het niet naar zijn zin heeft, of waarop op een beroerde manier wordt gereden, gesprongen of getrokken, dat dat Loveramona niet is.

Kortom, Loveramona: JE BENT EEN HELD dat je al die foto's durft te plaatsen. En je hebt helemaal gelijk, het is altijd de fout van iemand anders, nooit van jou. Je bent een echt paardentalent. Je moet lekker zo doorgaan. Vooral niet luisteren naar andere mensen. Je bent helemaal niet te groot en het ziet er allemaal heel rustig en vriendelijk uit. GA ZO DOOR. Ik hoop dat iedereen snel doorheeft hoe geweldig je eigenlijk bent, en dat iedereen helemaal ongelijk heeft wat betreft jouw foto's en omgang met dat ponietje. Meid, ik bewonder je. Wat een talent. Je kunt paardenminnend Nederland nog een heleboel leren.

Koe which means, koe

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 09:56

DeedeJee schreef:
Citaat:

Moeilijk he, lezen.

Het komt er eigenlijk op neer dat alle foto's waarop duidelijk is dat Mogli het niet naar zijn zin heeft, of waarop op een beroerde manier wordt gereden, gesprongen of getrokken, dat dat Loveramona niet is.

Kortom, Loveramona: JE BENT EEN HELD dat je al die foto's durft te plaatsen. En je hebt helemaal gelijk, het is altijd de fout van iemand anders, nooit van jou. Je bent een echt paardentalent. Je moet lekker zo doorgaan. Vooral niet luisteren naar andere mensen. Je bent helemaal niet te groot en het ziet er allemaal heel rustig en vriendelijk uit. GA ZO DOOR. Ik hoop dat iedereen snel doorheeft hoe geweldig je eigenlijk bent, en dat iedereen helemaal ongelijk heeft wat betreft jouw foto's en omgang met dat ponietje. Meid, ik bewonder je. Wat een talent. Je kunt paardenminnend Nederland nog een heleboel leren.

Koe which means, koe

sinds wanneer kan je aan een paar foto's zien (1seconde)

hoe een paard alles vind

sorry hoor, maar als een pony DIE JE ZOOO VRESELIJK HAAT elke keer als je komt naar je toerent met ZIJN OREN ZO NAAR VOREN DAT HET NIET VERDER KAN

leg dat maar eens uit EN OOOO WAT MISHANDEL IK MOGLI TOCH ERG ZODAT HIJ ELKE KEER HINNIKT EN NAAR ME TOE KOMT RENNEN

GEEF DAAR DAN EENS EEN VERKLARING OVER???

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:10

Wie zegt dat jij Mogli mishandelt?
Maar lieve schat, lees dan toch. Ik vind je een held, een talent!

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 10:14

DeedeJee schreef:
Wie zegt dat jij Mogli mishandelt?
Maar lieve schat, lees dan toch. Ik vind je een held, een talent!

jullie zeggen altijd dat ik mogli oneerlijk behandel

ik zeg daarover 1 ding:

als een pony oneerlijk wordt behandelt, zou die echt wel wat laten merken, pony's pikken dat gewoon niet. en ik denk niet dat als een pony oneerlijk wordt behandelt, iedere keer als je komt zou hinniken en naar je toekomen, ik denk eerder opkijken, of geeneens en wegrennen trappen aanvallen.

dus kap een keer met zeggen dat ik mogli oneerlijk behandel

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:22

Lieve schatten met al je mooie commentaar,
zoals jullie allemaal wel weten zijn shetlanders eigelijk niet geschikt voor kleine kinderen.
Ze lopen er met die kinders vandoor, trappen, bijten, stijgeren en zijn helemaal niet gelukkig.
Die pony's hebben iemand nodig die de overhand heeft en duidelijk is.
Nou, deze pony is zo een voorbeeld van een pony die veeeel gelukkiger is als iemand als zijn verzorgster nu.
Je ziet toch hoe blij hij steeds kijkt en grapjes uithaalt en naar ze toe komt gegaloppeerd.
Heb toevallig verhalen gehoord dat deze pony bij kleine kinderen bijt en stijgert, waarschijnlijk omdat hij ze niet begrijpt of hem hinderen.
Dit meisje doet dit duidelijk niet.
Zij houdt duidelijk van hem en hij van haar.
Dat jullie dat nou niet zien!!!
Ik vind dat je eerst eens naar jezelf moet kijken en je commentaar maar eens voor je moet houden.
Dan denk je dat maar in jezelf en bedenk er dan gelijk even bij wat je zelf allemaal niet goed doet.
En hoe heb jij het zelf geleerd? van jezelf? of was je al zo geboren?
wow wat knap!
nou, laat hun nou eens met rust en laat ze eens genieten van hun pony en die pony van hun.
sjongejongejonge.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:23

Lees dan. Waar staat dat dan? Ik zeg toch dat je geweldig bent en dat het jouw fout allemaal niet is. Door wat je hierboven schrijft, denk ik juist dat ik mijn paard mishandel. Want als ik die roep, dan komt ze niet of rent ze weg. En ze wil ook nog wel eens trappen naar me. Dus jij doet het goed, anderen doen het allemaal fout. Ik zou graag meer van je leren.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:27

_Aise_ schreef:
Lieve schatten met al je mooie commentaar,
zoals jullie allemaal wel weten zijn shetlanders eigelijk niet geschikt voor kleine kinderen.
Ze lopen er met die kinders vandoor, trappen, bijten, stijgeren en zijn helemaal niet gelukkig.
Die pony's hebben iemand nodig die de overhand heeft en duidelijk is.
Nou, deze pony is zo een voorbeeld van een pony die veeeel gelukkiger is als iemand als zijn verzorgster nu.
Je ziet toch hoe blij hij steeds kijkt en grapjes uithaalt en naar ze toe komt gegaloppeerd.
Heb toevallig verhalen gehoord dat deze pony bij kleine kinderen bijt en stijgert, waarschijnlijk omdat hij ze niet begrijpt of hem hinderen.
Dit meisje doet dit duidelijk niet.
Zij houdt duidelijk van hem en hij van haar.
Dat jullie dat nou niet zien!!!
Ik vind dat je eerst eens naar jezelf moet kijken en je commentaar maar eens voor je moet houden.
Dan denk je dat maar in jezelf en bedenk er dan gelijk even bij wat je zelf allemaal niet goed doet.
En hoe heb jij het zelf geleerd? van jezelf? of was je al zo geboren?
wow wat knap!
nou, laat hun nou eens met rust en laat ze eens genieten van hun pony en die pony van hun.
sjongejongejonge.

commentaar mag gegeven worden en tips ook maar de manier waarop Ach gut

_/-o_

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:38

ik denk dat het tijd word dat dit topic gesloten word.
Het meisje heeft nu wel genoeg commentaar gehad...

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:39

juist, opbouwend.
Wat er nu gebeurd is simpelweg afkraken en zo leert niemand er iets van.
Je hebt veel meer aan een tip als: zit rechter op zodat je hem niet hindert, dan een 'tip' als: koop een brommer, vind je ook niet?
Offeh... je kunt beter niet de longeerlijn zo lang laten, weet ik het.
maar niet dit.. zo wil je zelf ook niet 'gestimuleerd' worden.
Hou het even gezellig... Haha!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:04

ze heeft al genoeg tips gehad maar doet er toch niks mee.
mijn tips:
*doe de sporen af(sporen zijn er niet voor om meer stelling te vragen, die heb je nodig om de hulpen te verfijnen als je moeilijke oefeningen doet)

*zoek een andere ruiter voor Mogli, en zoek zelf een grotere verzorgpony.

*ga lessen volgen.

*zet pas foto's op bokt als het er goed uit ziet.

is al wel vaker gezegd maarja blijkbaar heb je toch niet goed gelezen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:40

tjonge wat een hoop reacties weer zeg(logisch)
maar ik zou toch nog wat willen zeggen;
zoek een dappere kleinere ruiter voor mogli,en ik weet dat hij volgens jou aanvalt met poetsen als jij niet kijkt,en bokt met het rijden en dergelijke.
als je echt het beste voor hem wil(en ik ga er vanuit dat dat zo is)ga je met een kleinere ruiter samen met hem werken.leer diegene met mogli omgaan en laat diegene les volgen.
ik weet zeker dat zijn 'gevaarlijke gedrag' naar 'kleinere' ruiters dan minder zal worden.

ik hoop dat je het gaat proberen,en met diegene samen kan je hem ook beleren voor een karretje,dan kan jij nog vaak genoeg iets leuks met hem doen,want er zijn zoveel andere leuke dingen dan rijden!prijs jezelf gelukkig met zo'n leuke en lieve verzorgpony,want er zijn een er heleboel die maar wat jaloers op je zijn,wees dus zuinig op hem!

heel veel succes en ik ben benieuwd wat je gaat doen

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:16

Tja, hoe je reageert is niet is positief voor bokt.. Je krijgt alleen nog maar meer commentaar, maarja dat moet je zelf weten Knipoog

Misschien is het een idee om een verzorgstertje te zoeken voor mowgli, die jij dan les kan geven en alles aanleren. Ik heb het zelf ook, met mijn vz pony waarvoor ik te groot ben (grote c ik ben 1,75).. vind ik onwijs leuk Lachen, ben ik bij mijn pony.. en mijn pony heeft er ook nog lol aan!

Misschien een tip Knipoog..

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:17

Meis
ik heb je al 2x een pb van een geheel A4 met
tips en comentaar gegeven

je reageerde er niet eens op!
heb ook nog nergens gemerkt dat je er wat aan hebt gedaan..

vind je het dan gek dat je oude topics erbij worden gehaald?
lees even je andere topics door en gebruik de tips die gegeven zijn

wanneer die niet worden aangenomen kom je geen steek verder
en kan niemand je verdere tips geven..
want die worden toch genegeerd Rolleyes

vind het een beetje een onnozele reactie Scheve mond Nagelbijten / Gniffelen
zijn reacties bij die nergens op slaan dat vind ik wel..
maar jij moet wel een wakker worden !!! Rolleyes Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Stephanie op 20-06-05 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:26

amie_x_mij schreef:
Hopen dat als ze een grotere vz pony krijgt en die zo gaat behandelen, dat ze dan een keer een mep krijgt, misschien komt haar verstand dan terug Vork

sorry hoor maar als dit ook als tip bedoelt was zou ik ook zo gaan reageren .

ik zal niet zeggen dat ik alles zo goed vind gaan maar het is al veel beter als het was .
en deze uitspraken die jij maakt vind ik niet echt kunnen .
Dan vraag ik me af wie er hier geen verstand heeft . Bloos

Anika_Ses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:26

ik kan de foto's niet zien (mischien ligt het aan mijn computer (denk het niet maar goed zou kunnen..)) mischien zijn ze weg gehaald.... jammer... wilde ze graag zien...

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:41

@ lovejewel, ik kan de foto's ook op dit moment ff niet zien..
IK heb het geveoel dat mijnalbum er even uitligt!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:42

karina1977 schreef:
amie_x_mij schreef:
Hopen dat als ze een grotere vz pony krijgt en die zo gaat behandelen, dat ze dan een keer een mep krijgt, misschien komt haar verstand dan terug Vork

sorry hoor maar als dit ook als tip bedoelt was zou ik ook zo gaan reageren .

ik zal niet zeggen dat ik alles zo goed vind gaan maar het is al veel beter als het was .
en deze uitspraken die jij maakt vind ik niet echt kunnen .
Dan vraag ik me af wie er hier geen verstand heeft . Bloos

Dit was niet als tip bedoeld hoor Clown
Kan zijn dat ik dan geen verstand heb, maar iig nog genoeg verstand om te zien dat dit er niet zo lekker uitziet Vork

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:37

ik zeg niet dat jij er geen verstand van hebt dat kan ik niet weten vanaf hier .
maar om nu te gaan zeggen dat ze een mep moet krijgen vind ik wat ver gaan zoiets wens je niemand want kan altijd verkeerd uitpakken.
ik vind ook dat ze iets met de tips moet doen .
maar om nu elk toppic zo te gaan reageren kun je ook niet verwachten dat zij normaal reageerd. kijk dat jij het er niet mee eens bent is jouw mening en dat mag maar ligt er een beetje aan hor je het brengt .
iedereen gaat op zijn of haar manier met zijn of haar (verzorg) pony om dus meningen blijven verschillen .

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:56

Snoevie schreef:
zoek een dappere kleinere ruiter voor mogli,en ik weet dat hij volgens jou aanvalt met poetsen als jij niet kijkt,en bokt met het rijden en dergelijke.
als je echt het beste voor hem wil(en ik ga er vanuit dat dat zo is)ga je met een kleinere ruiter samen met hem werken.leer diegene met mogli omgaan en laat diegene les volgen.
ik weet zeker dat zijn 'gevaarlijke gedrag' naar 'kleinere' ruiters dan minder zal worden.

ik hoop dat je het gaat proberen,en met diegene samen kan je hem ook beleren voor een karretje,dan kan jij nog vaak genoeg iets leuks met hem doen,want er zijn zoveel andere leuke dingen dan rijden!prijs jezelf gelukkig met zo'n leuke en lieve verzorgpony,want er zijn een er heleboel die maar wat jaloers op je zijn,wees dus zuinig op hem!

Ga ik helemaal in mee. Ik snap dat je van Mowgli houd, maar misschien kan je met het rijden stoppen. Als je goed leert te longeren, leert te mennen, en andere dingen met hem doet hoef je hem toch ook niet te missen?

Ik heb de nadruk op goed leren gelegd, omdat je beter niet 'zomaar' kunt longeren en mennen, dat moet je wel leren, en in het begin samen met een goede longeerder / menner doen.

Het is niet de bedoeling om je hiermee aan te vallen, alleen een tip, en zodat je wél met Mowgli samen kan blijven! Lachen

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:56

Snoevie schreef:

Ga ik helemaal in mee. Ik snap dat je van Mowgli houd, maar misschien kan je met het rijden stoppen. Als je goed leert te longeren, leert te mennen, en andere dingen met hem doet hoef je hem toch ook niet te missen?

Ik heb de nadruk op goed leren gelegd, omdat je beter niet 'zomaar' kunt longeren en mennen, dat moet je wel leren, en in het begin samen met een goede longeerder / menner doen.

Het is niet de bedoeling om je hiermee aan te vallen, alleen een tip, en zodat je wél met Mowgli samen kan blijven! Lachen

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:01

Ik reageer niet elk topic zo over haar, dit is het eerste topic dat ik reageer bij haar.
En ik verwacht ook helemaal niet dat ze normaal reageert, en ook niet dat ze opeens niet meer gaat rijden o.i.d.
Maar we zeggen alleen maar dat ze een beetje normaal moet doen..
En tja, mijn mening is als ze een groter paard zo gaat behandelen dat ze dan misschien echt wel een keer een mep krijgt..
Maar mijn exuses dat ik dat haar toewens, op dei manier was het eigenlijk niet echt bedoeld..
Mijn exuses

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:03

karina1977 schreef:

groetjes

Go go go go Haha! ! Ben het helemaal met je eens Knipoog

Maar dan toch een tip aan loveramona! Ik weet nu waarom je met sporen rijd Knipoog , maar het is de bedoeling dat Mowgli op jouw kuiten gaat reageren en niet op je spoortje! Je spoortje is meer om je hulpen te verfijnen. Daarbij komt dat een spoortje niet zo helpt omdat je inderdaad dan je been moet optrekken! Volgens mij helpt het veel meer als je je kuiten er goed bij hebt! Desnoods iemand ernaast die je even helpt met extra druk van de zijkant, zodat hij begrijpt dat een eenzijdige kuitdruk opzij betekent Knipoog

Dan nog een vraagje aan de mensne die zoveel commentaar hebben! Wat denken jullie hiermee te bereiken?
Heb gelezen dat jullie mogli willen helpen...waarom dan zo doorzeuren terwijl jullie zelf ook inzien dat het wel degelijk beter gaat!

Denken jullie ook niet dat ze daar veel meer aan heeft?