Kafue voor het eerst na 2jaar 9mnd @ wedstrijd De lutte

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Re: Kafue voor het eerst na 2jaar 9mnd @ wedstrijd De lutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:42

Ben ik toch weer blij dat mijn instructrice ABN spreekt, anders zou ik nog een opfriscursus Duits moeten volgen Haha! Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:06

Daar ben ik ook blij mee. Anders moet mijn woordenboek nog mee in mijn rij jasje Haha!

Om eerlijk te zijn wil ik ook een instructrice die het ff voor kan doen.
Niet dat het vaak voorkomt, maar als het zou moeten, moet dat wel kunnen.
Alleen maar de theorie kennen vind ik dan ook niet genoeg.
Ook het gevoel wat je ervaart is zo belangrijk.
Het uitleggen daarvan ook, maar zonder het gevoeld te hebben, hoe moet je het dan uitleggen of corrigeren?

Ik denk idd door bepaalde berichten, dat je bepaalde verwachtingen schept.

En het Thuis M/Z nivo kaar zijn, wat erg veel mensen zeggen.
Dan zeg ik altijd, doe dat eerst maar eens op concours, want daar is het toch ff heel wat anders. En denk dat vele wedstrijd ruiters dit met me eens zijn.
Pas als je je wp in het Z hebt, kun je zeggen dat je Z klaar was. Ja

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:16

Pascha schreef:
Ik wil me er verder niet mee bemoeien, maar hoe kun je je paard thuis op Z niveau hebben lopen, en op concours met moeite een puntje in de L2 bij elkaar scharrelen?

Zal dat niet met de blessure en de aanloop naar de wedstrijd te maken hebben?

Ik rijd thuis ook oefeningen op L2 niveau en richting de M zelfs. Maar zodra we een wedstrijd hebben komt het er niet uit. Stress, zenuwen, ik weet niet wat het is, maar met een wedstrijd lijk ik echt een beginner.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:19

Had het er een tijdje geleden nog met iemand over, ze heeft een jong paard dat de oefeningen tot en met het M kan, maar een simpele B-proef rijden lukt nog niet zo goed. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:23

Dan vind ik het paard ook niet op M nivo lopen, want thuis is het altijd simpeler, voor iedereen.
Pas als je ook je wp's op wedstrijd kunt rijden, kun je gerust zeggen ik heb .. nivo.

Het is zo snel gezegt, maar doe het maar eens Tong uitsteken

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:24

Nou ja, bij nader inzien is mijn rijden niet echt vergelijkbaar met het niveau waarop hier wordt gesproken (en gereden trouwens). Dus mijn vorige post was niet echt on-topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:27

Hoezo niet?
Er word hier ook niet hoger dan L2 gereden Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:29

Leuk om nu eens te zien wie je bent Kafue (zowel paard als ruiter Haha!)

Wat betreft de discussie over les krijgen van iemand. Ik heb liever les van iemand die er ook voor moet werken om goed en vriendelijk te rijden,. net als ik. In het verleden heb ik wel wat instructeurs versleten die op hoog niveau reden, maar niet wisten hoe ze mijn basisproblemen aan konden pakken, puur omdat dit bij hen vanzelf ging. Bijvoorbeeld mijn scheefzitten etc Haha!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:32

runningkawa schreef:
Hoezo niet?
Er word hier ook niet hoger dan L2 gereden Lachen

Je zou me eens moeten zien aanmodderen Nagelbijten / Gniffelen

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:00

runningkawa schreef:
Dan vind ik het paard ook niet op M nivo lopen, want thuis is het altijd simpeler, voor iedereen.
Pas als je ook je wp's op wedstrijd kunt rijden, kun je gerust zeggen ik heb .. nivo.

Het is zo snel gezegt, maar doe het maar eens Tong uitsteken

Dat bedoelde zij dus ook, met een voorbereiding van een rondje lukt zo'n oefening wel, maar als het verwerkt moet worden in een proef waar onderdelen snel achter elkaar komen was een volte rijden al moeilijk. Dus de oefeningen die een paard kent zeggen op zich niet altijd evenveel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:03

Idd
Thuis maak je nog eens een extra volte om je appuyement goed in te zetten.
Wacht je ff met je overgang omdat hij net niet lekker aan je been was.

En al oefen je precies op de letter je proef.
Je hebt geen spanning en je paard ook niet.
Er staat niet ineens aan de zijkant een vrouw met een paraplu
de jury auto die schitterd in de zon enz enz.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:17

runningkawa schreef:
Daar ben ik ook blij mee. Anders moet mijn woordenboek nog mee in mijn rij jasje Haha!

Om eerlijk te zijn wil ik ook een instructrice die het ff voor kan doen.
Niet dat het vaak voorkomt, maar als het zou moeten, moet dat wel kunnen.
Alleen maar de theorie kennen vind ik dan ook niet genoeg.
Ook het gevoel wat je ervaart is zo belangrijk.
Het uitleggen daarvan ook, maar zonder het gevoeld te hebben, hoe moet je het dan uitleggen of corrigeren?

Ik denk idd door bepaalde berichten, dat je bepaalde verwachtingen schept.

En het Thuis M/Z nivo kaar zijn, wat erg veel mensen zeggen.
Dan zeg ik altijd, doe dat eerst maar eens op concours, want daar is het toch ff heel wat anders. En denk dat vele wedstrijd ruiters dit met me eens zijn.
Pas als je je wp in het Z hebt, kun je zeggen dat je Z klaar was. Ja

Klopt, de theorie legt een boel dingen uit, maar pas nadat je zelf het gevoel hebt gehad weet je pas precies hoe het in elkaar steekt, en eigenlijk kun je dan zelf pas goed uitleggen wat je nou eigenlijk bedoeld.

En idd, iemand zegt zo snel dat hij M klaar is nadat diegene een schouderbinnenwaarts kan rijden Scheve mond (en zo´n contra-galop-lijntje) dan denk ik echt dat een klasse niet alleen uit kunstjes bestaat, maar ook verzameling/oprichting en stille aanleuning de oefeningen snel achter elkaar, aan het been houden zonder zweep enz enz spelen een rol. Die vermelden ze niet op het moment dat ze zo een kunstje kunnen rijden, en ja dan ben ik met je eens dat je snel op een M/Z niveau zit.

Ook rij ik thuis eigenlijk wel voor een punt meer dan op wedstrijd, en ik denk dat iedereen dat wel heeft. Een paard narijden op wedstrijd is zoveel moeilijker dan thuis een oefening uit de Z laten doen...

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 14:23

Nou nou wat een hak en hap werk zeg.

Ik denk overigens zelfs maar te stoppen. Paard is weer kreupel weer op dezelfde manier. Dus ik kan wederom niet rijden.
En dan dat gezever hier.
Ik denk erover de hele rotzooi aan de kant te doen. Het kost een hoop geld en tijd dat paard en een hoop tijd op bokt. Dan is het toch nooit goed en rijden kan ik ook al niet.

Wat doe ik mezelf en de dieren aan. Hoppa weg ermee dus.
Ik heb er voor even heel erg veel genoeg van en ga maar fijn even depresief doen. Het paard staat op de weide heeft er geen hnder van, het kind slaapt en de verveledende hond is weg met de neef wandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:27

Reageer jij altijd zo met elke tegenslag?
Dit is niet aanvallend bedoeld, vroeg het me gewoon ff af Lachen

Je wilt niet weten wat voor berichten ik kreeg van een paard waar ik opzat en voorover zat.
Dat er pas voor de 9e keer een mens op zijn rug zat werd ff vergeten Lachen
En had niet eens een nivo genoemd Tong uitsteken
Maar tegen die berichten moet je tegen kunnen.
Zeker als jezelf veel op rt komt met adviezen, zoal ik ook doe/deed.
Dan kun je het van te voren al verwachten.. Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:32

Rustig aan Kafue.

Bokt en Bokkers is een wereld op zich. Jij plaatst tenminste nog foto's. Er zijn meer dan genoeg bokkers die dat nooit zouden doen of waarvan volkomen onbekend is op welk niveau ze rijden/gereden hebben en of ze uberhaubt ooit weleens te paard zitten.

(met als resultaat dat je op bokt veel foto's ziet van meiden die trots hun verzorgpony showen of van mensen die Z rijden/gereden hebben: de grote middenmoot zie je bijna niet meer op foto's).

Om nu daarom gelijk je wedstrijdjas aan de wilgen te hangen lijkt me ook wat drastisch.

Dat de blessure terug is is flink balen Ach gut. Lijkt me dat je dat eerst zal moeten aanpakken.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:38

Apple schreef:
Jij plaatst tenminste nog foto's.

Ik wou dat ik de guts had om eens foto's te plaatsen. Ook ik maak me wel eens schuldig aan zogenaamde kritiek die nergens over gaat. Ik ben echt, serieus, als de dood om zulke kritiek als bijvoorbeeld in dit topic te krijgen.

Terwijl ik echt wel weet waar ik aan moet werken en wat ik niet goed doe. Ik durf gewoon niet, omdat ik bang ben voor de reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:39

Ze eten je niet op door het beeldscherm hoor Haha!
er zit altijd een kern van waarheid in, das makkelijk, daar kun je op gaan letten.
De rest gooi je overboord en gaat weer lekker rijden Lachen

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:40

Balen meid dat de blessure terug is. Sterkte met het revalideren, maar om nu bij de pakken neer te gaan zitten, niet doen joh. Kop op.
En inderdaad Bokt is vaak hard en wie foto's plaatst moet lef hebben, maar je bent niet de enige die dit heeft moeten voelen hoor.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:01

Ach ja, je krijgt altijd wel wat kritiek, maar het is ook maar hoe je ermee omgaat. Sommigen pakken het heel goed op, en dan krijg je een heel positief topic. Sommigen reageren echter heel raar en schuiven het op bokt af en gaan dingen roepen die niemand gezegd heeft en gaan overdrijven enzo. En dan krijg je een minder leuk topic. Maar dat heb je dan over jezelf afgeroepen.

Vervelend dat de blessure terug is. Ach, die dingen kun je toch niet voorkomen, komt vast wel weer goed. Succes ermee iig.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:01

Je hebt internet en je hebt het "echte leven". Stoppen met paardrijden omdat een er een aantal mensen via internet commentaar hebben op foto's van het rijden, lijkt me nogal onzinnig. Kijk, als er nou een heleboel mensen in je nabije omgeving commentaar hebben op je rijden, dan zou je het je eens aan kunnen trekken.

En verder lees ik hier geen commentaar in de trant van "die kan niet rijden". Meer commentaar op dat men wat heel anders verwacht had naar aanleiding van de inhoud van een aantal van je posts.

Het is erg vervelend dat je paard weer geblesseerd is en al helemaal omdat het op dezelfde manier is. Sterkte met de revalidatie en gewoon de schouders eronder en doorzetten.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:03

Sterkte met de blessure Kafue. Je reactie vind ik wel wat dramatisch eigenlijk Bloos.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:10

DeedeJee schreef:
Jij plaatst tenminste nog foto's.

Ik wou dat ik de guts had om eens foto's te plaatsen. Ook ik maak me wel eens schuldig aan zogenaamde kritiek die nergens over gaat. Ik ben echt, serieus, als de dood om zulke kritiek als bijvoorbeeld in dit topic te krijgen.

Terwijl ik echt wel weet waar ik aan moet werken en wat ik niet goed doe. Ik durf gewoon niet, omdat ik bang ben voor de reacties.

Welke kritiek? Niemand zegt dat TS slecht kan rijden. Als je gewoon normale reacties erbij geeft en eerlijk zegt op welk niveau je rijdt en dat er nog veel te verbeteren is, en goed omgaat met kritiek (dus niet zeggen dat kritiekgever gek is enzo) dan is er niets aan de hand. Dan snoer je eventuele oproerzaaiers vanzelf de mond door fatsoenlijk te reageren. Die blijven dan alleen staan. Het overgrote deel van de reacties is bij een normale TS positief.

Ben benieuwd naar je foto's!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:34

Kritiek hoeft niet per se negatief te zijn. Het is misschien niet helemaal de juiste woordkeus. In dit topic is duidelijk een negatieve toon merkbaar en ik ben iemand die van nature wat onzeker is. Zal daar wel aan liggen dat ik niet zomaar foto's durf te plaatsen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:36

Daar staat tegenover dat jij je heel anders profileert als bijvoorbeeld Kafue, RK, Jippie of KiWiKo op RT.

Het gezegde 'hoge bomen vangen veel wind' gaat hier wel degelijk op Lachen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:41

Apple schreef:
Het gezegde 'hoge bomen vangen veel wind' gaat hier wel degelijk op Lachen.

Dat is precies wat ik (en velen met mij) al eerder hebben aangegeven. Als je je op een bepaalde manier profileert, schep je verwachtingen bij mensen. Voldoe je niet aan die verwachtingen, zijn mensen teleurgesteld en kunnen dat uiten.

Lijkt me een wijze les en weer een goede blik in de spiegel voor Kafue (niet vervelend bedoeld). Probeer het positief op te pakken en je te beseffen wat je doet en hoe je overkomt. Daar kun je toch alleen maar van leren als persoon?