Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
goede dingen laten ze niet zien! spaanse stierenvechten zijn gewoon slecht!
er zal een enkeling zijn die dat klaar krijgt zonder mors dood getrapt te worden pharagirlke schreef:ze laten álleen maar die dingen ziengoede dingen laten ze niet zien! spaanse stierenvechten zijn gewoon slecht!
maar Shannay: probeer jij een rodeo hengst maar een lus omd e ballen te krijgen, ik wens je veel succes eigenlijker zal een enkeling zijn die dat klaar krijgt zonder mors dood getrapt te worden
... tuurlijk niet?! Ik hoop dat je zelf wel wat verder kunt denken dan dat paarden dit uit zichzelf doen.. 

pharagirlke schreef:als je Pharaon kende dan ging je beseeffen dat dit niet eens zo gek is
als ik Pharaon een jaar op weide zet en er vervolgens zonder zadel /hoofdstel in een vreemde/grote omgeving op kruip mag ik er zeker van zijn dat een rodeo dier er niets tegen is.
wb hengsten: heb zelf een hengst en ik vermoed dat ik geen lus om zijn ballen moet aanspannen, want dat ik dan alle hoeken van de stal zie. En dan heb ik nog een brave hengst! (ik denk dat geen enkele hengst het toelaat om een lus rond zijn ballen te krijgen)
verdoving zou inderdaad kunnen. Maar toch heb ik respect voor degene die het wil en kan doen
als je een beetje een sterke hengst heb mag je al zoveel verdoving gebruiken dat zijn ballen afgestorven zijn eer die uitgesuft is (bij wijze van spreken) als ik me inbeeld dat die dieren een jaar op wei staan zonder echt 'tam' gemaakt te worden.
ShannaY schreef:Iemand riep dat er op het filmpje geen band te zien was, ik zie wel degelijk iets zitten, en daarbij gebruiken ze veel gemenere dingen dan een zichtbare band hoor, ze gooien gerust een lus om de ballen heen en trekken deze strak. Het paard word in het filmpje niet omgetrokken, hij spingt gewoon achterom om dat nare mens van zich af te krijgen.
ShannaY schreef:Iemand riep dat er op het filmpje geen band te zien was, ik zie wel degelijk iets zitten, en daarbij gebruiken ze veel gemenere dingen dan een zichtbare band hoor, ze gooien gerust een lus om de ballen heen en trekken deze strak
) eens wat te laten vertellen over deze sport, een hoop vooroordelen die erin gepompt zijn doen ons vaak erger denken dan het is. Bij dressuur word het de paarden ook niet altijd even vriendelijk geleert hoor! en Bij springen al helemaal niet
Dus ja...Net zoals in die takken zal er in de rodeo ook wel verschil zijn tussen de ene 'ruiter' en de andere he.
Ja dat Racen is wel een paardensport, maar om met zoveel paarden van een steile berg af te gaan is ook wel met heel veel risico ...
*zucht* vooroordelen 
!!!!! (hoop dat ie mors dood is
, friendly van mij he
) 

welk paard vind et nou zo super om binnen een bepaalde tijd over 10 hindernissen van bv 1.20 gejaagd te worden? 

(bij wijze van spreken! Ik wil niet zeggen dat deze sport niet moeilijk is, begrijp me niet verkeert
) daarbij zijnd e jocky's vaak bijzonder licht, wat je als je eerlijk bent niet kunt zeggen van de gemiddelde dressuur of springruiter (en ik wil niemand voor de kop stoten echt niet!!!) dus kun je het nog beter hebben als paard? d