RTL5-Sport, levensgevaarlijk!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Meligemaaike

Re: RTL5-Sport, levensgevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:05

toevallig heb ik dit ook gezien, dit zijn idd wel extreme gevallen, want de normale draf sport enzo zal er wel anders aan toe gaan , maar dit vond ik echt gek, die mensen die dat doen zijn echt niet goed bij hun hoofd en ik vind het voor de mensen ook zeker niet zielig, dan moeten ze maar beter nadenken bij waar ze aan beginnen. die race ook van die heuvel af door het water heen! zo steil man, dat heeft echt niks met gewoon paardensport ofzo te maken, dit is idd gewoon een zelfmoord poging en een poging om je paard te doden.

_Ama_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:08

Ik was ook toevallig aan het zappen en zag dat toen ook van die paarden,, dat is toch niet normaal ?? De dodenberg ja ofzow....dan heb je toch niet echt een hard voor dieren.

En dan zeggen ze ook nog zo van ja deze paarden zijn er op getraint, maar hoe kan je een paard op zo iets ergs trainen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:01

Iemand riep dat er op het filmpje geen band te zien was, ik zie wel degelijk iets zitten, en daarbij gebruiken ze veel gemenere dingen dan een zichtbare band hoor, ze gooien gerust een lus om de ballen heen en trekken deze strak. Het paard word in het filmpje niet omgetrokken, hij spingt gewoon achterom om dat nare mens van zich af te krijgen. In het begin dacht ik nog, hmm zo bokt mijn paard ook, maar daarna kreeg ik gewoon tranen in mijn ogen, zo onnatuurlijk is het om te zien hoe het paard achterover springt op zijn rug. Dit is te ziek voor worden. Net zoals met stierenvechten, ik zat laatst spaanse tv te kijken, en daar waren ze zo trots als ze een stier helemaal lek gestoken hadden, en het kadaver werd nog even door de arena gesleept, en maar juigen die mensen!

In het begin lieten ze een belg de ring in met allemaal bescherming om, en dan lieten ze die stier het paard aanvallen, die mensen zijn helemaal gestoord, dit is sowiezo al 1 van de redenen dat ik NEE gestemd heb voor de Europese Grondwet!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:14

ze laten álleen maar die dingen zien Verward goede dingen laten ze niet zien! spaanse stierenvechten zijn gewoon slecht!
maar Shannay: probeer jij een rodeo hengst maar een lus omd e ballen te krijgen, ik wens je veel succes eigenlijk Verward er zal een enkeling zijn die dat klaar krijgt zonder mors dood getrapt te worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:27

pharagirlke schreef:
ze laten álleen maar die dingen zien Verward goede dingen laten ze niet zien! spaanse stierenvechten zijn gewoon slecht!
maar Shannay: probeer jij een rodeo hengst maar een lus omd e ballen te krijgen, ik wens je veel succes eigenlijk Verward er zal een enkeling zijn die dat klaar krijgt zonder mors dood getrapt te worden

Nooit van verdoving ect gehoord? Een hengst word pas echt gek als hij zijn mannelijkheid gekrenkt word, deze beesten gaan niet zomaar uit hun dak (alhoewel, ik ken er eentje!) erg grappig dat ze nederlandse paarden dan maar net zo nuchter zijn als ze ingereden worden, het zal er vast mee te maken hebben dat ze een spaans temperament hebben Koe ... tuurlijk niet?! Ik hoop dat je zelf wel wat verder kunt denken dan dat paarden dit uit zichzelf doen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:31

als je Pharaon kende dan ging je beseeffen dat dit niet eens zo gek is Verward

als ik Pharaon een jaar op weide zet en er vervolgens zonder zadel /hoofdstel in een vreemde/grote omgeving op kruip mag ik er zeker van zijn dat een rodeo dier er niets tegen is.

wb hengsten: heb zelf een hengst en ik vermoed dat ik geen lus om zijn ballen moet aanspannen, want dat ik dan alle hoeken van de stal zie. En dan heb ik nog een brave hengst! (ik denk dat geen enkele hengst het toelaat om een lus rond zijn ballen te krijgen)
verdoving zou inderdaad kunnen. Maar toch heb ik respect voor degene die het wil en kan doen Verward
als je een beetje een sterke hengst heb mag je al zoveel verdoving gebruiken dat zijn ballen afgestorven zijn eer die uitgesuft is (bij wijze van spreken) als ik me inbeeld dat die dieren een jaar op wei staan zonder echt 'tam' gemaakt te worden.

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:36

@ pharagirlke Er zijn echt wel manieren om die lus erom te krijgen hoor je moet er alleen voor zorgen dat het beest geen kant opkan!
Het zegt al genoeg dat mensen op zo`n paard gaan zitten hoe gek ze dan zijn.
En idd zoals eerder gezegt om deze redenen om de welzijn van het dier heb ik ook tegen gestemt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 08:01

pharagirlke schreef:
als je Pharaon kende dan ging je beseeffen dat dit niet eens zo gek is Verward

als ik Pharaon een jaar op weide zet en er vervolgens zonder zadel /hoofdstel in een vreemde/grote omgeving op kruip mag ik er zeker van zijn dat een rodeo dier er niets tegen is.

wb hengsten: heb zelf een hengst en ik vermoed dat ik geen lus om zijn ballen moet aanspannen, want dat ik dan alle hoeken van de stal zie. En dan heb ik nog een brave hengst! (ik denk dat geen enkele hengst het toelaat om een lus rond zijn ballen te krijgen)
verdoving zou inderdaad kunnen. Maar toch heb ik respect voor degene die het wil en kan doen Verward
als je een beetje een sterke hengst heb mag je al zoveel verdoving gebruiken dat zijn ballen afgestorven zijn eer die uitgesuft is (bij wijze van spreken) als ik me inbeeld dat die dieren een jaar op wei staan zonder echt 'tam' gemaakt te worden.

Ik weet dat dit niet zo gek is, want mijn paard heeft vorig jaar het stempel “gevaarlijk” gekregen, zelfs mijn instructrice die tegen een behoorlijk stootje kan die raadde met sterk aan om het paard weg te doen. Maar paarden die dit doen, doen dit niet zomaar omdat ze de ruiter eraf willen hebben, ze hebben een nare ervaring meegemaakt en zien het rijden niet als “prettig”. Zoals ik al in mijn vorige post zei, in het begin dacht ik nog, is dit zo bijzonder? Zo heb ik elke dag op mijn paard gezeten (en nee dan heeft hij geen jaar op de wei gestaan, maar word elke dag gereden), dit is niet zo bijzonder, maar een paard moet wel erg in paniek zijn als hij zichzelf achterover gooit (want dat doet hij letterlijk) en land op een mens. Een paard wil zijn benen niet breken en zal daarom ook altijd mensen, dieren of iets anders dergelijks ontwijken. Hier springt hij gewoon op de persoon, dus ga eens na hoe het dier zich gevoeld moet hebben.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:47

ik vind het echt te gek voor woorden Verdrietig

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:53

ShannaY schreef:
Iemand riep dat er op het filmpje geen band te zien was, ik zie wel degelijk iets zitten, en daarbij gebruiken ze veel gemenere dingen dan een zichtbare band hoor, ze gooien gerust een lus om de ballen heen en trekken deze strak. Het paard word in het filmpje niet omgetrokken, hij spingt gewoon achterom om dat nare mens van zich af te krijgen.

Hier ben ik het mee eens. Dit is geen normale reactie van een paard dat die vreemde ruiter op zijn rug er wil afgooien. Dit was geen paard dat steigerde en daardoor zijn evenwicht verloor en achterover sloeg. Maar een soort van allerlaatste redmiddel uit pure angst, pijn.
Het was duidelijk op dat filmpje te zien dat dat paard bewust achterover op zijn rug sprong (geen evenwichtsverlies door steigeren).
Sorry maar dan moet er wel iets heel ergs aan de hand zijn als een paard uit gevaar voor eigen leven en dat van de ruiter zich zo gaat gedragen.
Ook ik kon een band om het lichaam van het paard zien.

Bij gewone rodeo waar op een wild paard "gereden" wordt heb ik niet zo'n problemen mee. Maar hier was duidelijk meer aan de hand.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:10

tja hoe zou jij reageren als je rond je allemaal joelende mensen ziet? op je een onbekende zit, en nog in de buurt 2 vreemde paarden crossen (ruiters om de cowboy eventueel van het paard te halen) ik kan me voorstellen at hij in paniek raakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:31

Een paard is een vluchtdier en zal dan ookveel sneller gaan rennen. Probeer je dit goed te praten of wat? Is het zo moeilijk om toe te geven dat dit geen normale reactie is?

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:08

Even ten 1e ; ik heb niets tegen 'onze' rensport..

Ook heb ik totaaal geen medelijden met de ruiters van de rodeo, met de paarden wel.
Vooral dat 1e filmpje, dan laatste stukje ; gewoon erg voor woorden. Je kunt dan wel zeggen: ze laten alleen de ergste dingen zien, normaal valt het wel mee.. Het is gewoon Goed dat ze het een keer laten zien, je ziet maar dat het gebeurt. Misschien niet dagelijks, maar het gebeurt en dat is al teveel.. Kan gewoon niet..
Willen die rodeoruiters graag gewond raken, oke, maar doe dat dan lekker op een andere manier.
Natuurlijk zal het rodeorijden niet altijd zo gaan, maar ik zie er geen goede kant aan, die paarden worden van de wei getrokken, dr word ineens een doodvreemde op zijn rug gezet, nee
Die dodenrace, laat die ruiter maar lekker pijn hebben, ik zal echt geen medelijden krijgen.
En dat is niet toevallig omdat dit om paarden gaat, als dit bijv. met koeien was gebeurd had ik het net zo erg gevonden.

Maarja ; wat doe je eraan?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:42

ShannaY schreef:
Iemand riep dat er op het filmpje geen band te zien was, ik zie wel degelijk iets zitten, en daarbij gebruiken ze veel gemenere dingen dan een zichtbare band hoor, ze gooien gerust een lus om de ballen heen en trekken deze strak

Dat was ik, die liesband waarmee ze de ballen afknijpen zit er bij dit paard niet om, maar ik noemde al dat hij wel een band om zn rug heeft waar vast gekke dingen aan/onder zitten waardoor dit paard zo knettergek is

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:50

bij de echte rodeo's zit er inderdaad een liesband mo het paard heen. end an die ruiters die erbij rijden die trekken d e band los als de cowboy eraf gevallen is. is al een heel topic over geweest

rn ik vind het gewoon te achterlijk voor woorden die sporten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:29

ik wil het zeker niet goed praten, laat dat duidelijk zijn. Maar er word vaak ook heel erg heftig op gereageert door 'buitenstaanders' Ik denk dat het een keer goed zou zijn als een 'insider' (als je't zo noemt Clown) eens wat te laten vertellen over deze sport, een hoop vooroordelen die erin gepompt zijn doen ons vaak erger denken dan het is. Bij dressuur word het de paarden ook niet altijd even vriendelijk geleert hoor! en Bij springen al helemaal niet Lachen Dus ja...Net zoals in die takken zal er in de rodeo ook wel verschil zijn tussen de ene 'ruiter' en de andere he.

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:27

Ik noem dit dus echt geen paardensport Ja dat Racen is wel een paardensport, maar om met zoveel paarden van een steile berg af te gaan is ook wel met heel veel risico ...

Mensen gebruiken die paarden gewoon daar bij rodeo, ik vind het maar niets

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:53

ik zie de filmpjes niet Boos!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:18

ze doen het niet:(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:38

waarom zou dit geen paardensport zijn Rolleyes *zucht* vooroordelen Rolleyes
dit is een sport, net als volbloedenrennen, springen, western, dressuur enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:49

Dit is net als stieren"gevechten" gewoon dierenmishandeling.. een paard gaat niet voor de lol bokken, misschien uit joligheid, maar de "sport" zoals jij het noemt, is hetecht geen joligheid meer. Het is geen vooroordeel het is een feit.

Als mijn paard me weer eens van mijn rug af probeerde te krijgen (tot gevaarlijk aan toe) dacht ik echt niet bij mezelf wat een geweldige sport, dat ik zo goed blijf zitten. ONZIN !

Het is en blijft dierenmishandeling, een paard doet dit niet voor niks.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 16:07

Deze mensen zijn gewoon triest. Ik bedoel als jij ze niet allemaal goed op een rijtje hep okee. Maar als je daar onschuldige dieren mee gaat lastig vallen om op een spectaculaire manier een eind aan je leven te maken, kun je je beter om laten praten om van t hoogste gebouw van de wereld af tespringen. En niet alleen de mensen die een dier zo behandelen zijn triest. Ik vind de mensen die dit uit zenden op tv om kijkcijfers te krijgen, en de mensen die bij zo'n beul actie gaan kijken minstens zo triest. En diegene bij het laatste filmpje over de grond rolde: LEKKER VOOR JE Tong uitsteken !!!!! (hoop dat ie mors dood is Haha!, friendly van mij he Haha!)

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 16:13

ik zie ze niet....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 17:42

shannaY: als je op die manier gaat denken: dan mag dressuur ook afgeschaft worden, ik ken geen paarden die voor de lol piaffe of passage gaan doen, of die 'even voor de fun' hun pirouette in zetten Clown
sgw kan ik dan weer wel inkomen, in het 'wild' springen ze ook natuurlijke hindernissen, maar gewoon jumping? nee dat gaat er niet in welk paard vind et nou zo super om binnen een bepaalde tijd over 10 hindernissen van bv 1.20 gejaagd te worden?

maar dát noemen we wel een sport...Tja waar trek je de grens?

Ook in de dressuur worden wel eens 'onorthodoxe' middelen gebruikt zoals gewichtjes aan de benen (waar de paarden ook niet al te blij mee zijn als je het mij vraagt) en bitten die je als ware moordwapens kan gebruiken.

de neusriemen die je bij springen ziet zijn ook niet al te vriendelijk, en echt vriendelijk word er ook niet mee om gegaan vind ik Clown

om nog maar te zwijgen over de sporen Clown
zoals ik al zei: in élke sport zijn er slechte en goede ruiters, bij de goede ruiters doen de paarden hun werk met het grootste plezier, en bij de slechte oden ze het om (nog meer) pijn te vermijden.
Dat zal vast en zeker ook zo zijn bij rodeo! Zolang je zelf niet 'intern' bent geweest vind ik niet dat je een oordeel mag klaar houden.

edit: als je het zo bekijkt, is de enige sport waar paarden eventueel plezier aan kunnen hebben de rensport, want ja, daar zit niet echt iets tegennatuurlijks in, ze rennen voor het hards en daar blijft het bij Clown (bij wijze van spreken! Ik wil niet zeggen dat deze sport niet moeilijk is, begrijp me niet verkeert Haha!) daarbij zijnd e jocky's vaak bijzonder licht, wat je als je eerlijk bent niet kunt zeggen van de gemiddelde dressuur of springruiter (en ik wil niemand voor de kop stoten echt niet!!!) dus kun je het nog beter hebben als paard? d

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 20:56

Ik vind het zielig voor de paarden niet voor de mensen die zijn gewoon ziek en lokken het zelf uit !!!!