shetter moow @ longeren & SPRINGEN

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loveramona

Re: shetter moow @ longeren & SPRINGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 19:59

@ eydis

hij stelt zich heel dominant op, heeft hij soms in het voorjaar maar nu is het meer en hij blijft het proberen maar vals is hij niet, alleen sommige momenten heeeeel erg dominant

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:06

Misschien is Freestyl dan wel wat voor jou en Mogli.
Vooral de basis.
Ben je ook niet de hele tijd bezig met rijden Knipoog

Je paard leert je gelijk te respecteren. Als jij je paard tenminste ook respecteert.

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:21

grr.....oooooowwww...........*zucht*....grrr, zo zit ik het topic echt door te lezen!!

Mogli heeft moeite met de galop aan de longeerlijn (bokt trouwens echt wel hoor (ben niet blond)), waarom zet je hem dan bij.....is het alleen nog maar moeilijker voor hem. Zet een longeercirkel af en laat hem lekker aan een halstertje galopjes oefenen.
Daarbij komt ook nog eens een veld, met toch echt wel een gat (je zegt het zelf ook...en Mogli struikelt er zelfs over..maar goed) en een zeer oneffen terrein..dan wordt het alleen maar moeilijker voor Mogli. Laat het longeren dan en ga als de wei wel weer goed is dan pas longeren.

Iris heeft moeite met haar houding tijdens het springen, tuurlijk moet ze dat oefenen. Maar waarom moet dat dan gelijk zo hoog? Liever een klein huppeltje met een juiste houding dan een megasprong met een slechte houding!!! Toch? Ook al vind Mogli het nog zo leuk..zeggen jullie dan (*Heeft ruiter al eens op de grond zien liggen in hindernis en heeft Mogli al eens trap zien geven*)

En ik klikte 1 van je andere topics aan..en daar zag ik al staan..lekker rollen op de stenen.....tja.....

Het is gewoon de algehele manier van omgaan..en longeren en dan nog eens megaspringen. Doe dat lekker op een andere dag allebei. Want ik denk dat jullie zeker een belangrijke oorzaak zijn voor het vervelende gedrag van Mogli. Wat ik zie is dat jullie toch teveel in 1 keer willen, hou het een beetje in proportie!!! Lekker een dagje tutten of echt dressuur (desnoods een soort zitlesje ervan maken)...maar houd het leuk voor allebei!

Dus denk eerst eens 3x na en dan pas doen, want mogli blijft een uberstoere pony!

Enne Sammie, toppie!! Ik geloof ook dat het zeker een superoplossing is!! Wat ik ook al zei dat jullie in mijn ogen elke keer wel erg veel van die shet vragen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:38

Eydis ik begrijp dat je het probeert maar lees eens haar andere topics door. Ze is zeker niet goed in omgaan met paarden en paardrijden maar bijzonder goed in het vinden van excuses.
Ze heeft het zelfs gepresteerd om te verzinnen dat een Fries steeds overkruist galoppeerde omdat hij Z was geweest en daardoor gewend was aan changementen Clown

Loveramona: Het zou je sieren als je nu eindelijk eens stopte met verzinnen van excuses en er alleen eens over zou gaan denken dat het misschien toch zo is dat je niet goed bezig bent met Mogli.
Gooi dat bitje alsjeblieft in een diepe rivier of in de zee, en ga vooral eens op zoek naar een goede lesgever die je de basisbegrippen van het rijden bijbrengt. Al zou je het alleen maar voor Mogli doen.

Dan kun je misschien in de toekomst eindelijk eens echt stoere foto's laten zien waarop je op een goede en paardvriendelijke manier met deze shet bezig bent. En dan zul je ook een stuk vriendelijker commentaar gaan krijgen!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:39

Mee eens ThePast03...

Aan Freestyle had ik ook al gedacht!

Eloise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:52

Aapestaartje schreef:
Iedereeen neemt me de woorden uit de mond
Lips are sealed dus ik zeg maar niets meer Lips are sealed

precies, behalve dat ik het ermee eens ben Haha!
nee, wacht trouwens,
je zegt dat ie bij jou dus vet lief is enzo,
maar bij andere mensen wordt het een monster?
ik bedoel hoe zit dat?

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 19:10

Elow schreef:
Aapestaartje schreef:
Iedereeen neemt me de woorden uit de mond
Lips are sealed dus ik zeg maar niets meer Lips are sealed

precies, behalve dat ik het ermee eens ben Haha!
nee, wacht trouwens,
je zegt dat ie bij jou dus vet lief is enzo,
maar bij andere mensen wordt het een monster?
ik bedoel hoe zit dat?

nou, bij mij en mijn zus doet die niks, soms is proberen maar dan heel sniekie en als je iets harder zegt tegen hem doet hij het al niet meer, want als hij iets wat niet mag nog is doet, krijgt hij op zijn flikker. bij zijn eigenaar doet hij ook helemaal niks. maar bij andere mensen/kinderen gaat hij gewoon uitproberen ik zou ook niet weten waarom, misschien ligt het voor een deel aan de tijd van het jaar, want een raar schaapgeval die bij hem staat gaat telkens een gevecht met hem aan (zijn allebei mannen) en dan beukt dat schaap tegen hem aan en dan bijt mogli

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:17

Nee het schaap leert hem met bepaalde mensen omgaan misschien, hij leert Mogli eindelijk eens voor zich zelf opkomen Schijnheilig

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 19:21

dat schaap valt iedereen aan

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:34

loveramona schreef:
@miranda

de eigenaar kijkt heel vaak Knipoog
en dit is de 2e keer pas dat ik met dit bitje rijd

is die eigenaar blind?!
of haal je dan niet van zulke halsbrekende toeren uit?!
vast niet, dat doe je alleen als de eigenaar weg is, lekker stiekem he!
En je zegt de 2e keer dat je met dit bitje rijd, weet je uberhaupt wel wat voor effect dat bit heeft in verhouding met een gewoon bitje?!
vast niet als je er pas voor de 2e keer mee rijd, je moet niet zomaar een bit in het paard zijn mond hangen zonder dat je weet wat voor inwerking het heeft en sowieso HOE je ermee moet rijden.

zie je het dan zelf gewoon niet?!
ben je nou zo dom of doe je je zo dom voor?!
Doe nou eens wat met die tips die je krijgt
de hele tijd in verzet gaan en mogli en je vriendinnen de schuld geven heeft geen zin (oho, stel dat die vriendinnen dit topic of 1 van je andere topics een keer onder ogen krijgen Nagelbijten / Gniffelen )
je moet ook eens zelf je fouten toe durven geven want niemand is perfect, dus ook jij niet, maar je kan ervan leren door naar mensen te luisteren die heel wat meer weten en er veel meer verstand van hebben dan jij.
Zo kom je een stuk verder dan de hele tijd in de verdediging te gaan.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:28

Ilkkah schreef:
loveramona schreef:
@miranda

de eigenaar kijkt heel vaak Knipoog
en dit is de 2e keer pas dat ik met dit bitje rijd

is die eigenaar blind?!
of haal je dan niet van zulke halsbrekende toeren uit?!
vast niet, dat doe je alleen als de eigenaar weg is, lekker stiekem he!
En je zegt de 2e keer dat je met dit bitje rijd, weet je uberhaupt wel wat voor effect dat bit heeft in verhouding met een gewoon bitje?!
vast niet als je er pas voor de 2e keer mee rijd, je moet niet zomaar een bit in het paard zijn mond hangen zonder dat je weet wat voor inwerking het heeft en sowieso HOE je ermee moet rijden.

zie je het dan zelf gewoon niet?!
ben je nou zo dom of doe je je zo dom voor?!
Doe nou eens wat met die tips die je krijgt
de hele tijd in verzet gaan en mogli en je vriendinnen de schuld geven heeft geen zin (oho, stel dat die vriendinnen dit topic of 1 van je andere topics een keer onder ogen krijgen Nagelbijten / Gniffelen )
je moet ook eens zelf je fouten toe durven geven want niemand is perfect, dus ook jij niet, maar je kan ervan leren door naar mensen te luisteren die heel wat meer weten en er veel meer verstand van hebben dan jij.
Zo kom je een stuk verder dan de hele tijd in de verdediging te gaan.

Ontzettend mee eens!

Voor de rest zal ik maar mijn mondje dicht houden, ik ben zelf ook niet perfect, dus ja..

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:40

Afbeelding

Oke Loveramona dan naar al je verhalen he, vertel dan eens wat Mogli hier aan JOU probeert duidelijk te maken met zijn gehele lichaamstaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:50

Tsja wat zal ik zeggen, vind het een knappe shet met een keileuk dekje...

alleen het rijden is minder, ik rijd ook niet perfect hoor echt niet maar het zou misschien kunne helpen als je normale teugels hebt en met een normaal bitje rijdt..Ik bedoel als ik het bit was vergeten zou ik gewoon weer ff naar huis rijden of iets anders gaan doen dan met zo`n bit rijden die er op de foto`s inzit (kleine moeite toch?) ..

Maargoed hoop dat je er wat van leert...

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:05

Oké ik ben het met iedereen eens hier..

Maar: Loveramona: Je spreekt jezelf tegen! Je zegt eerst dat je ongeveer 2/3 weken met dit bit rijdt en daarna zeg je dat het de 2e keer is.. Verward Ben ik nou blont of ben jij gewoon dom Verward

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:44

ik vind het er al een heel stuk beter uitzien dan eerst Knipoog
ga zo door zou ik zeggen dan gaat het wel goed Vingers aflikken
vind het een heel leuk beestje Haha!
van het bit ik weet niet wat er is maar ik zou dan niet rijden of maar met halster maar niet een ander bitje erin hangen Bloos
mare nog veel plezier en hoop dat je(jullie) erop vooruit gaan Knipoog
groetjes patty

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 17:01

abigaillover schreef:
Oké ik ben het met iedereen eens hier..

Maar: Loveramona: Je spreekt jezelf tegen! Je zegt eerst dat je ongeveer 2/3 weken met dit bit rijdt en daarna zeg je dat het de 2e keer is.. Verward Ben ik nou blont of ben jij gewoon dom Verward

ik rijd vaak maar 1x per week soms alleen maar lopen dus het kan wel

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 17:11

eydis schreef:
Afbeelding

Oke Loveramona dan naar al je verhalen he, vertel dan eens wat Mogli hier aan JOU probeert duidelijk te maken met zijn gehele lichaamstaal?

ik stond in het midden foto's te maken en ik liep op hem af om van dichterbij te maken en mogli houd er niet van als iemand in het midden staat (denk omdat hij vroeger keihard werd geslagen aan de longeerlijn) en hij doet heel vaak zijn hoofd zo raar Knipoog soort waarschuwing ofzo denk ik (niet aanvallend dat je weg moet) maar iets van ik ben beter. soms ga ik weleens met de friezen en mo buitenrijden en als hij dan voorop loopt oren naar voren en als het andere paard iets verder loopt oren helemaal in zijn nek (het is een haatje de voorste Tong uitsteken )

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 17:13

Pattypaard schreef:
ik vind het er al een heel stuk beter uitzien dan eerst Knipoog
ga zo door zou ik zeggen dan gaat het wel goed Vingers aflikken
vind het een heel leuk beestje Haha!
van het bit ik weet niet wat er is maar ik zou dan niet rijden of maar met halster maar niet een ander bitje erin hangen Bloos
mare nog veel plezier en hoop dat je(jullie) erop vooruit gaan Knipoog
groetjes patty

dankje Haha! ik ga denk niet meer rijden met dat bitje soms wel voor de kar met dat ding Knipoog maar ik had het alleen gedaan omdat mogli de laatste echt niet zichzelf is, ik vertrouw hem niet zo maar hij mij wel heel vaag want alles wat ik doe vind hij goed en bij andere gaat hij klooien
maar ik zal dus NIET meer met dit bit rijden (misschien heeeeel soms)

wendy_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:16

Ik vind het een leuke pony hoor Knipoog
Maar misschien wat minder vaak gaan springen ermee...
Zitten wel leuke foto's tussen hoor!

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 17:21

ZIE HIER:

Afbeelding

hoe lelijk mogli ttegn schaap doet (dit is alleen boos kijken maar ze trappen ook)

dat schaap is het gele vlekje vlakbij moows neus

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:15

loveramona schreef:
eydis schreef:
Afbeelding

ik stond in het midden foto's te maken en ik liep op hem af om van dichterbij te maken en mogli houd er niet van als iemand in het midden staat (denk omdat hij vroeger keihard werd geslagen aan de longeerlijn) en hij doet heel vaak zijn hoofd zo raar Knipoog soort waarschuwing ofzo denk ik (niet aanvallend dat je weg moet) maar iets van ik ben beter. soms ga ik weleens met de friezen en mo buitenrijden en als hij dan voorop loopt oren naar voren en als het andere paard iets verder loopt oren helemaal in zijn nek (het is een haatje de voorste Tong uitsteken )

Volgens mij heeft dat beestje last van zijn rug hoor Scheve mond
Ik vind btw dat dat kind ook wel even een paar lesjes kan gebruiken Lips are sealed

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:17

loveramona schreef:
ZIE HIER:

Afbeelding

hoe lelijk mogli ttegn schaap doet (dit is alleen boos kijken maar ze trappen ook)

dat schaap is het gele vlekje vlakbij moows neus

Haha! Zo doet Saar ook als de andere pony's bij haar staan, maar dan wanneer ze eten krijgen Haha!

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 18:43

@lovesaartje

ze lest al, 1 of 2 keer in de week op een manege en ze heeft een eigen pony[/quote]

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:20

leuk bokt Rolleyes
zo gaat het altijd in van die topics...

maarja..

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:30

Oké ik houd verder mijn mond hoor.. maar nog een vraagje Nagelbijten / Gniffelen

Heb je ook foto's van die pony van haar? En hoe ze daar op rijdt? Wil ik wel eens zien..