3jarige Gribaldi@work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 10:30

Afbeelding
longeren gaat wel beter, heb de pessoa niet strak...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 10:34

Ja, ik blijf zeuren....

Maar in dit geval kruipt ze er weer achter. Je ziet hier wel die bovenhalsspier, alleen is er nu geen verbinding van de achterhand over de rug naar het bit toe.

Als ze zo onder je zou lopen, zou je totaal geen druk in je hand hebben en ook dat is niet de bedoeling.

Vanuit deze houding zou ze juist wat meer de neus eruit mogen hebben.

Omdat ze van nature een vrij mooie hals heeft (zoals de meeste Gribs), lijkt het plaatje al vaak af, maar dat is dus niet zo. Het moet om het gevoel gaan, niet om het beeld.

Een functionele "krul" dus Knipoog

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 12:36

uuhmm .. je singelt aan de verkeerde kant aan Verward

wel mooi paardje

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 12:48

ik vind dat die manon het niet slechter doet dan jijzelf. ik vind het eerlijk gezegd een beetje banketstaaf dat je al meteen begint over dat je paardje bij manon zo slecht liep enzo. op sommige foto's wel, maar dat was bij jou nou niet bepaald beter. en op sommige foto's van manon liep ie wel al iets meer ontspannen, en gebruikte hij zijn rug al beter. vind ik tenminste. ik denk niet dat het slecht is om een jong paard nageeflijk te rijden, als het maar niets af doet aan de ontspanning en het balans enz. wel vind ik het belangrijker dat een jong paardje ontspannen en goed in balans loopt, en zijn rug goed gebruikt, dan dat zijn hals helemaal in de krul is. dat vind ik trouwens bij alle paarden gelden...

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 13:03

Ik vind dat je een prachtig paardje hebt, maar ik sluit mij ook aan bij de anderen.
Nog veel succes met het rijden Lachen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 13:03

Ik zeg ook niet dat ik Manon niet goed vind rijden, vind alleen dat ze het op de pony's beter doet. Ook nam Umi bij haar een paar keer een loopje, ik zou t heel anders aangepakt hebben......Umi was in het begin best lastig, Manon kon niet eens haar been er aan leggen dan was ze al weg. Ze liep later wel ontspannen maar wel laat...

Ik was alleen een beetje aan t los rijden, even kijken hoe ze was want het waaide nogal, was voor haar de eerste keer met wind erbij. Vind haar verder bij mij niet eens zo super slecht lopen, oortjes staan naar voren...

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 13:05

Otjuh schreef:
uuhmm .. je singelt aan de verkeerde kant aan Verward

wel mooi paardje

Weet ik, maar dat deed ik omdat ze voor het rijden haar buik heel erg uitzet en ik de singel aan bijde kanten dan heel los moet doen om t vast te kunnen maken. Later heb ik de singel toen aan de andere kant wat hoger gedaan dat vind ik zelf wat makkelijker.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 13:48

Afbeelding

hier loopt ze al ietsjes lager....

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 14:24

FF 2 plaatjes waar nog niets over gezegd is en waar de TS ook nog wel wat van kan leren:

Afbeelding
schouderbinnewaarts?

Nee, lijkt mij gewoon een wending / begin van een volte.

Afbeelding
Galopje! volgens mij op t verkeerde been :s

Kijk eens heel goed naar die beenzetting en vertel dan eens welke galop dit is Lachen

Bubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 14:36

callippo schreef:
FF 2 plaatjes waar nog niets over gezegd is en waar de TS ook nog wel wat van kan leren:

Afbeelding
schouderbinnewaarts?

Afbeelding

Kijk eens heel goed naar die beenzetting en vertel dan eens welke galop dit is Lachen

Dit is een correct uitgevoerde rechtergalop waarbij het rechtervoorbeen op moment van foto nemen is neergezet en bijna weer wordt opgetild om een nieuwe galopsprong te maken.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 14:42

ik vind het er niet echt ontspannen uitzien...

verder ga ik hier niks meer over zeggen,ik ga mee met de vele bovenstaande reacties.

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:01

Afbeelding

Nou ja vooral op deze foto zie je er zelf ook niet bepaald ontspannen uit. Het zal wel komen doordat je er net op zit en het waaide, maar ik zat al eerder te kijken naar je armen, beetje rare houding.
En je richtingaanwijzers Knipoog

Zillahx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:07

Lorena schreef:
Nou ja vooral op deze foto zie je er zelf ook niet bepaald ontspannen uit. Het zal wel komen doordat je er net op zit en het waaide, maar ik zat al eerder te kijken naar je armen, beetje rare houding.
En je richtingaanwijzers Knipoog

Ik zie niks verkeerds aan de armen hoor! Rach vond trouwens dat je, je handen vndg netjes stil hield Knipoog

Ik zie ook op de foto geen verkeerde galop , je zou je wel vergist hebben denk ik.

edit: galop:foto hier boven Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Zillahx op 23-04-05 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Zillahx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:11

nog even iets toevoegen. vind dat je, je voet iets meer naar binne toe moet draaien...ik vond je er vandaag beter op zitten hoor! OK dan!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:15

De armen horen naast je lichaam, niet recht naar voren! Hierdoor heb je niks te vertellen als ze schrikt of wat dan ook.. Ook heb je totaal geen speling met de mond.. tis alleen strak en verder niks bij jou op de foto's.

Die foto hierboven ziet er nog niet fijn uit. Je paard wordt wel langer, maar word er van achter niet voldoende bijgereden waardoor ze vreselijk op de voorhand valt en de teugels min of meer uit je hand lijkt te trekken. Hierdoor val jij dus ook naar voren en breng je je paard uit evenwicht.

Nog een tip: Neem eens een paar goede zitlessen!!!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 17:46

OP zich ben ik het met bijna iedereen eens. Maar vind ik het zeer verstandig van de TS om niet aan de voor te pimmelen zolang ze geen les heeft. Ze is op zoek naar een instructie dus meld je aan!! Want aan les zijn ze toe!!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 23:18

amondi schreef:
Waarom een teiltje, heb ik ergens gezegt dat alleen Gribussen bloedkikkers zijn.
Ik dacht meer aan een goedmoedige Groninger of een ouderwetse Fries. die pikken nogwel eens wat van een ruiter, maar bloedkikkers echt niet.

Ik ken een Belg, en die pikt vrijwel niks van de ruiter.
Zit je dr per ongeluk te veel in de mond? Dan gaat ze stijl overeind. Niet omdat het pijn doet, maar omdat ze verschrikkelijk snel op d'r tenen (hoef) getrapt is.
Geef je d'r zomaar een schop, dan kan je een paar goeie bokkensprongen terug verwachten. Het is een paard met een gebruiksaanwijzing, en maar heel weinig mensen kunnen daar mee omgaan. Dus het is echt niet zo dat paarden die hoger in het bloed staan minder pikken dan wat meer koelbloedige paarden, dat slaat nergens op.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 23:58

Dit is denk ik een fout wat vele mensen maken. Een onervaren iemand koopt een jong paard. Een jong paard is ontzettend leuk als je : a. kan rijden, b. goede begeleiding neemt, c. weet waar je mee bezig bent.

Ik ben het met de andere eens en kan je alleen maar zeggen dat je eens gauw een goede instructeur moet zoeken.

Ik heb ook de fout gemaakt om als mijn 1e paard een 3 jarige te kopen, gelukkig heb ik hele goede begeleiding gehad zodat het een beetje wat werd, zonder die begeleiding was het een drama geworden!

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 00:15

Ik vind het wel een mooi paard, maar zonde dat je geen goede begeleiding hebt. Maar het is niet jouw paard begreep ik?

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 00:38

Ik kom inmiddels een beetje als mosterd na de maaltijd, maar ik wilde er toch nog even wat overkwijt.

Ik vind de fotos echt een ontzettend rot beeld geven! Tuurlijk loopt een jong paard niet netjes aan de teugel, tuurlijk is het beeld nog wat onrustig, maar dit? Ik vind het nergens over gaan. Hij loopt niet eens "niet nagefelijk", hij loopt gewoon met zijn hoofd in de wolken. De rug is compleet weggedrukt, en de ruiter zit er ontzettend verstijft op.

En dan heeft ie op 2 fotos zijn oren naar voren... Ook daar heeft de ruiter geloof ik de klok horen luiden, maar wist niet waar de klepel hing. De oren ontspannen opzij/naar voren/naar achter, is iets anders dan de oren in de nek en even later recht naar voren omdat er iets boeienders te doen was dan de ruiter.

Het paard zelf is ook niet helemaal mijn type maar dat is een kwestie van smaak, een fatsoenlijke ruiter erop, of in ieder geval een met goed les, en wat minder eigenwijs, zou al een hele hoop aan het plaatje schelen. Ik blijf erbij, deze ruiter had beter en braaf ouder paard kunne kopen, met alle knoppen er GOED op, en ook goede begeleiding, dan had ze misschien net wat minder schade aangericht...Succes ermee, en ik hoop dat de basis er ooit op komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 01:06

Ik vind dat je een heel mooi paardje hebt Ja. Verder is alles geloof ik al gezegd. Er is maar 1 ding wat van mij nog tientalleen keren herhaalt mag worden. Neem ajb zo snel mogelijk les? Lachen.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:21

ja, ik denk ook dat goede begeleiding heel belangrijk is. ik heb zelf ook geen ervaring met paarden inrijden, wel met jonge paarden longeren, maar ik wil misschien ook een jong paardje. maar ik ga wel van tevoren bij een vrouw heel intensief les nemen, om mijn zit heel erg te verbeteren en meer bij te leren. en zij zou me dan ook helemaal begeleiden en helpen met het inrijden enzo. ik denk dat dat al makkelijker is dan helemaal zonder begeleiding. het is denk ik het belangrijkste voor een jong paard dat je zit heel goed is, en je altijd meegaat. zodat hij nooit onnodig verkeerde hulpen krijgt en in zijn mond wordt geplukt. dan zal hij de hulpen nooit goed leren. en je moet denk ik ook niet bang zijn, en heel consequent zijn... moeilijk moeilijk!

AnoukieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:55

Bubbie schreef:
callippo schreef:

Afbeelding
schouderbinnewaarts?

Afbeelding

Dit is een correct uitgevoerde rechtergalop waarbij het rechtervoorbeen op moment van foto nemen is neergezet en bijna weer wordt opgetild om een nieuwe galopsprong te maken.

Ik zal wel een ei zijn Haha!, maar volgens mij is dit echt de linker (en dus de verkeerde) galop,...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:02

ei ei ei jij bent erbij Anoukie Haha!
Dit is echt de rechtergalop Ja

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:19

sorry hoor maar ik moet ff commentaar leveren: persoonlijk zou ik pas op een jong/groen paard rijden als mijn basis goed is, jezelf in balans bent enzo, zover ik het op de foto zag vond ik de ruiter niet echt in balans zitten, dus mijn advies is ga zitlessen nemen, eigenlijk was het beter geweest als de ruiter een ouder paard met alle knoppen had gekocht maja dat is nu al te laat