Toedeledoki met haar Z2 Gribaldi @ dressage!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Belli

Re: Toedeledoki met haar Z2 Gribaldi @ dressage!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:41

Tulandro schreef:
Dus? Omdat de teugels van maat verschillen is het niet licht en ongedwongen? Ach, de beste stuurlui staan aan wal he.. Ik vind het er in ieder geval heerlijk uit zien!

hmmm... ik bedoel het anders, je teugels moeten ten alle tijden hetzelfde contact houden met de mond, blijft dat de hele tijd zo, dan vind ik dat je kan zeggen dat het licht en ongedwongen is. Bijna niemand bereikt die fase...
maar ja , wie ben ik eigelijk om commentaar te geven... heb gewoon een totaal andere visie...mr ja .... maakt ni uit.. ga ni moeilijk doen, wij hebben dit al meer gehad tulandro , kdenk dat we anders denken Haha! andere opvoeding wrsch Haha!! hehe...

@siets: je hebt het goed ingeschat , het is volledig komisch Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:13

Tulandro schreef:
Dus? Omdat de teugels van maat verschillen is het niet licht en ongedwongen? Ach, de beste stuurlui staan aan wal he..
Ik vind het er in ieder geval heerlijk uit zien
!

Het zijn maar moment-opnames, maar ik vind de amazone nou niet zo geweldig zitten hoor, behoorlijk storend aan een mooi plaatje... Je kunt alles wel ophemelen, maar dit ziet toch iedereen??

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:17

Kaja schreef:
Tulandro schreef:
Dus? Omdat de teugels van maat verschillen is het niet licht en ongedwongen? Ach, de beste stuurlui staan aan wal he..
Ik vind het er in ieder geval heerlijk uit zien
!

Het zijn maar moment-opnames, maar ik vind de amazone nou niet zo geweldig zitten hoor, behoorlijk storend aan een mooi plaatje... Je kunt alles wel ophemelen, maar dit ziet toch iedereen??

Wat ziet iedereen? Niemands houding is perfect, maar ik vind de amazone netjes zitten. Ik vind dit behoorlijk overkomen alsof mensen hetzelf beter weten, terwijl waarschijnlijk de meeste van de zeikerds zelf niet hoger dan de Z2 rijden.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:18

Kaja schreef:

Kvind haar zeker niet storend zitten, en ze had soms moeite om hem uit te zitten zei ze.

Sjongejonge bokt ziet ook eens een Z2 combinatie hoor.. -> 6 pagina's commotie Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:46

Tja... Je kunt alles en iedereen wel ophemelen en als er dan een keer commentaar komt staat iedereen op zijn achterste benen...

Bloos Kan aan mij liggen, maar naast al het gekwijl is er toch ook plaats voor kritieken?? Of mag dat niet meer als je Z2 rijdt??

Daar kun je immers meer mee dan met gekwijl.... Knipoog

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:23

Nog steeds een genot... Sigaar

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:55

Nou, ik ben toevallig heel blij met de complimenten en wat er nog aan mankeert zie ik zelf ook wel. Knipoog

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:13

Kaja schreef:
Tja... Je kunt alles en iedereen wel ophemelen en als er dan een keer commentaar komt staat iedereen op zijn achterste benen...

Bloos Kan aan mij liggen, maar naast al het gekwijl is er toch ook plaats voor kritieken?? Of mag dat niet meer als je Z2 rijdt??

Daar kun je immers meer mee dan met gekwijl.... Knipoog

Het gekwijl gaat over de manier waarop dit paard loopt, dat de ruiter dan nog een tikje zus of een tikje zo zit is in deze van ondergeschikt belang. Mocht ze niet goed zitten of met de handen zus of zo doen dan zou het paard niet lopen zoals het nu loopt.
Zelfs Steinbrecht schrijft al in zijn Gymnasium dat de correcte dressuurhouding niets te maken heeft met een ruiter die heel erg netjes lijkt te zitten maar alles met een ruiter die ontspannen en met gevoel telkens weer opnieuw zijn eigen zwaartepunt kan doen samenvallen met dat van het paard en van daaruit zijn paard in evenwicht en ontspannen kan rijden.

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:43

wat een stoer beesie!

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:11

Super paard en je hebt hem fantastisch aan het lopen. Heerlijk ontspannen, precies zoals het hoort!!

Maarja, op jaloerse reacties kun je natuurlijk wel rekenen he. Haha!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 11:34

anders heb je even 6 pagina's vol Bloos

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 13:27

Ik heb zelf ook een zevenjarige gribaldi (ook Z2) en wat me meteen opviel is die oren van jouw paard. Mijn paard heeft zijn oren ook altijd zo hangen. Iedereen zegt altijd dat mijn paard chagerijnig kijkt/oren in zijn nek legt maar volgens mij is dat gewoon ontspanning. Zie ik bij jouw paard ook.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:13

Ook Gribaldi x Michelangelo, maar pas 3,5. Als Toedeledoki zijn voorbeeld wordt zijn we dik tevreden, machtig beest!
En 1.65m is een fantastiche maat( vind ik) groter hoeft echt niet!

Afbeelding

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:07

Teigetje schreef:
Het gekwijl gaat over de manier waarop dit paard loopt, dat de ruiter dan nog een tikje zus of een tikje zo zit is in deze van ondergeschikt belang. Mocht ze niet goed zitten of met de handen zus of zo doen dan zou het paard niet lopen zoals het nu loopt.
Zelfs Steinbrecht schrijft al in zijn Gymnasium dat de correcte dressuurhouding niets te maken heeft met een ruiter die heel erg netjes lijkt te zitten maar alles met een ruiter die ontspannen en met gevoel telkens weer opnieuw zijn eigen zwaartepunt kan doen samenvallen met dat van het paard en van daaruit zijn paard in evenwicht en ontspannen kan rijden.

Ja, zo denk ik er ook over. Knipoog Neemt niet weg dat als ik netter zou zitten dat het plaatje dan mooier is.Het heeft ook met zelfvertrouwen te maken om met wat meer houding te zitten, maar dat krijg ik zo wel meer met jullie aardige reakties.Over de functionaliteit van mijn zit heb ik al met meerdere deskundigen gesproken en dat schijnt prima te zijn. Haha!

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:09

amondi schreef:
Ook Gribaldi x Michelangelo, maar pas 3,5. Als Toedeledoki zijn voorbeeld wordt zijn we dik tevreden, machtig beest!

Afbeelding

Hoi, sprekend koppie heeft je paard.Trakheners groeien lang door, Rebel was slechts 1.56m toen hij twee en half was.

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:14

Denise82 schreef:
Ik heb zelf ook een zevenjarige gribaldi (ook Z2) en wat me meteen opviel is die oren van jouw paard. Mijn paard heeft zijn oren ook altijd zo hangen. Iedereen zegt altijd dat mijn paard chagerijnig kijkt/oren in zijn nek legt maar volgens mij is dat gewoon ontspanning. Zie ik bij jouw paard ook.

Gelukkig priemen ze met een wedstrijd altijd naar voren, maar bij die van mij is het ook gewoon ontspanning en oplettendheid.Hij is eigenlijk nooit sjacherijnig. Clown

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:00

Normaal reageer ik nooit op "hoge dressuur" foto's, omdat ik me nou eenmaal bezig hou met een andere "tak" van het paardrij gebeuren ( Jawel, op zijn IJslands Knipoog ). Maar hier wil ik wel graag wat over kwijt :

Namelijk dat ik zelden echt fijne plaatjes zie, en dit is zo'n moment ! Aanleuning die op de foto's te zien is, spreekt mij veel meer aan dat dat gehang en op de voorhand gekukkel ( wat ik helaas ook vaak voorbij zie komen). Mijn complimenten dus ( voor wat het waard is hihi).

De houding van amazone is al uitgebreid onder de loep genomen, volgens mij is ze daar zelf ook nog mee aan het werk ( ergens gelezen ?), denk als daar inderdaad nog aandacht wordt besteed het plaatje steeds mooier gaat worden Lachen

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:27

amondi schreef:

Afbeelding

Hmmmm, de foto laadt niet bij mij (alleen de bovenste rand, ik zie sneeuw?)... Boos!

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 11:14

hallo.

WAT EEN PLAATJE
egt super hoor k vin m egt heel mooi. ik hoop dat die van mij ook zo uitgroeien Tong uitsteken heb namelijk nu ook 2 gribaldi's ook zo mooi zwart Bloos
kei veel suc6 ermee! enne al da gezeur...... ik bedoel het zijn foto's en dus maar een moment opname. kan je eg maar weinig van zeggen... ik kan zo alleen zeggen dak t n super mooi dier vind. Vingers aflikken kei stoer hoor! k denk dat er maar weinig zijn die het je zo nadoen Haha! Pling gewoon TOP

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 11:28

mooi paard

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 11:32

Wat een mooi dier zeg.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 11:43

Wat een schitterend paard! Waarom ziet het er op een foto altijd zo makkelijk uit. Gewoon om te kwijlen....

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 12:19

Wow dit ziet erg mooi uit! Het lijkt bijna vanzelf te gaan, super! Wedstrijdfoto's zijn in de toekomst erg welkom Haha!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 12:44

parouscha schreef:
Ik vind hem juist meer van Michelangelo hebben Tong uitsteken

Ja Ik ook!
Ontzettend gaaf paard.. Is hij te koop? Clown

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 13:35

Zo'n beest doe je toch nooit weg?!?!!!