Anky met Salinero en Painted Black @ IB

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Otjuh

Re: Anky met Salinero en Painted Black @ IB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:58

Sali Lovers Kwijl

Enne Anky, Waar is je Cap ?? Schijnheilig

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:11

door_ schreef:
nobility schreef:

een flinke ophouding......jaja!
en hij loopt ook zo door je hand heen!
Man, hij heeft een stang en trens in z’n bek, dus daar moet je vooral niet aan gaan zagen!
Allemaal voor “het mooie plaatje” van een achter de teugel lopend paard!

Dan ga jij een keer op salinero zitten en dan rij maar een piaffe en passage eruit zonder je handen ook maar iets van je plek af te doen.
En dan heb ik het nog niet over die appyumenten waar dat paard zo enorm kan scharen.
En dan erbij anky zaagt niet hoor zagen is links,rechts,links,rechts. en wat anky doet is gewoon flink in laten buigen.
En als ze zo rond lopen lopen ze helemaal niet achter de teugel.
Achter de teugel lopen ze als je geen contact met de mond meer hebt en dat heeft anky dus degelijk wel.

Vanaf de kant is het altijd makkelijk om commentaar te geven, maar als je op zo'n paard zit en al die grand prix oefeningen moet rijden dan piep je wel anders.

Twee van d'r drie olympiade paarden zijn waarschijnlijk ook zo oud, omdat ze ze helemaal verkeerd rijdt en dit zielig is.
Prisco is inmiddels boven de 30 en nog super fit en bonnie is net een 3 jarige af en toe, dus ze hebben het allemaal overleefd en hebben er geen trauma's aan over gehouden.

Kijk eerst een keer naar jezelf en pas als je zelf perfect bent mag je commentaar geven!!!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:20

Spetterlover schreef:
die 4e foto... Misselijk Lips are sealed
ik zie wel meer van zulke foto's van anky, vind het echt verschrikkelijk Lips are sealed

Ben t helemaal met je eens Ja

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:20

lachmar schreef:
Achter de teugel lopen ze als je geen contact met de mond meer hebt en dat heeft anky dus degelijk wel.

Hier zit je fout, als een paard achter de teugel loopt kan je nog altijd contact hebben, maar als je je handen dan naar voor doet volgt het paard je hand niet, dat is achter de teugel lopen. Knipoog

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:26

Anjatjeuh schreef:
lachmar schreef:

Hier zit je fout, als een paard achter de teugel loopt kan je nog altijd contact hebben, maar als je je handen dan naar voor doet volgt het paard je hand niet, dat is achter de teugel lopen. Knipoog

Dan heb je toch ook geen contact meer als je je hand naar voren doet en hij volgt je hand niet Haha!

Salinero doet dit overduidelijk wel, dus is het niet achter de teugel lopen Haha!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:47

Achter de loodlijn wordt bedoeld, vrees ik.

Laat ik zeggen, mijn rijstijl is 't niet...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:47

lachmar, wat een agressie bij jou zeg. ook wel eens commentaar gehad op jouw werk of voel je je gewoon aangesproken?
beetje minder mag ook hoor.

dat mensen geen commentaar mogen hebben als ze zelf niet internationaal lopen vind ik echt grote onzin.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:54

milo schreef:
lachmar, wat een agressie bij jou zeg. ook wel eens commentaar gehad op jouw werk of voel je je gewoon aangesproken?
beetje minder mag ook hoor.

dat mensen geen commentaar mogen hebben als ze zelf niet internationaal lopen vind ik echt grote onzin.

Hmm ik dacht al hoe komt die scheur toch in me beeld scherm, maar dat komt dus door m'n agressie. Haha!

Is niet agressief bedoelt hoor, alleen wordt zo moe van die mensen die zeggen dat de rijstijl van anky niet goed is.
Als je zelf niet op redelijk niveau gereden hebt is het gewoon super moeilijk om te weten hoe zoiets aanvoelt en daarom ook moeilijk om commentaar te geven.
Je paard en dan een keer doorpakken is gewoon nodig.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:08

lachmar schreef:
Dan heb je toch ook geen contact meer als je je hand naar voren doet en hij volgt je hand niet Haha!
Salinero doet dit overduidelijk wel, dus is het niet achter de teugel lopen Haha!

Tuurlijk kan je nog wel contact hebben, als je paard al zo diep loopt dat hij gewoon niet dieper KAN, is het voor hem onmogelijk om het contact helemaal te verbreken, maar daarom loopt hij niet minder achter de teugel. Scheve mond
En nee, ook ik rijd niet internationaal, en TOCH blijf ik commentaar hebben op Anky, ieder zn idee over paardrijden hè, voor mij is het niet zo dat ze omdat ze zo hoog niveau rijd dat ze ook effectief goed rijd. Maarja, ik zal altijd een beetje koppig blijven en mn eigen mening over dingen vormen door goed te kijken en conclusies te trekken, niet door gewoon achter de massa aan te lopen. Knipoog

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:12

Oja dus ik loop achter de massa aan??
Zelf rijd ik me paarden ook niet zo hoor, maar het heeft zeker wel nut op die manier trainen.

Ach ik ga d'r trouwens ook niet meer op in.
Ik weet hoe anky is en ook met d'r paarden en als d'r iemand goed is voor d'r paarden dan is het anky wel.
Maar als er topprestaties gevraagd worden dan moet je wel is wat harder zijn voor je paard.

Maarja iedereen moet gewoon met z'n paardje bezig zijn zoals hij/zij denkt dat het goed is en mensen hier op bokt moeten is stoppen met altijd commentaar geven op iedereen dat verpest zo de sfeer.

Je hebt verschil tussen je mening/tips of commentaar vind ik,
En ja ik heb net ook commentaar gegeven dat weet ik, maar dat was commentaar terug op het commentaar van iemand.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:30

Ik heb helemaal niet gezegd dat jij achter de massa aanloopt, en zo bedoelde ik dat laatste ook helemaal niet. Mijn commentaar was ook helemaal niet bedoeld om commentaar te geven op iemand, wou gewoon eventjes rechtzetten dat een paard wel degelijk achter de teugel kan lopen als je contact hebt als ze zo diep lopen. Heb ook helemaal niet gezegd dat dit het geval is bij Anky, hiervoor zou ik haar in het echt moeten aan het werk zien. Knipoog Dus sorry als je dacht dat mijn commentaar negatief was bedoeld op jou ofzo, want dat was helemaal het geval niet. Ach gut

En ook op dat hard zijn heb ik niets gezegd, tuurlijk moet je wel een keer harder zijn voor je paard, als mijn paard niet wilt buigen ofzo maak ik mijn hulpen meestal ook wat duidelijker, wat er soms inderdaad wel kan uitzien als "hard". Again: om te oordelen of Anky haar rare handhouding op die 4de foto terecht was, zou ik het in het echt moeten hebben zien.

Ik ben het inderdaad niet eens met de trainingsmanier van Anky, en vind ook niet dat ze er zo een fantastische resultaten mee boekt, maar daar ga ik in dit topic zeker niets over zeggen omdat je dat op deze foto's gewoon helemaal niet ziet omdat je geen foto's hebt waarop je duidelijk kan zien hoe het achterhand gebruik is, en daar draait het om. Als ze goed achterhand kan bereiken met zo diep rijden, heb ik er geen probleem mee, maar spijtig genoeg zie ik op foto's en ook in het echt dat dat niet altijd zo is. Maar op deze foto's heb ik rijtechnisch dus geen commentaar. Knipoog

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:38

Nee okee, dan zitten we een beetje op dezelfde lijn Haha!
Wil hiermee ook geen mensen aanvallen ofzo, maar wou alleen ff duidelijk maken dat die manier van rijden gewoon bij anky en haar paarden past.

Maar nog ff over dat achterbeen gebruik, bij welke vind je dat dan niet goed???
Salinero vind ik juist super erbij komen in de piaffe en passage van achteren.
Ben gewoon ff nieuwschierig Haha!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:46

Weet niet of het al is uitgelegd maar heb geen zin om alle berichtjes te lezen.

Die ruiters doen dat zo diep rijden omdat ze in de proef en zo altijd opgericht moet lopen, dat is best zwaar voor een paardenrug en daarom laat ze het paard diep lopen zo wordt die rug weer even rond gereden.

Ik vind dat ik het zelf nu vaag uitleg dus hoop dat jullie het snappen
( wil geen betweter zijn hoor Bloos ). Maar zo is het mij eens een keer uitgelegd.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 12:54

ik heb van conny14 de volgende reactie in mijn pb-box:
Citaat:
Volgens mij ben je jaloers...snap ik best hoor tis ook niet niks wat ze allemaal gepresteerd heeft...
Niet banketstaaf bedoeld hoor maar het komt zo over...
Groetjes, Conny

Ik heb hier dus echt helemaal geen behoefte aan!
Ik geen gewoon mijn reactie op de rijstijl en de foto's daarvan in een topic, en er zijn ook mensen die het met me eens zijn, en ook mensen die het niet met me eens zijn, alles best!
Maar IK HEB ALLE RECHT OM MIJN MENING TE GEVEN ZONDER DAT IK DAAROP VEROORDEELD WORDT!!!!!

En als je daar een mening of een reactie terug op hebt, gelieve dit in het forum te plaatsen, zodat iedereen dat openlijk ziet!!!!!!

Mijn reactie op conny14: ik vindt het bullshit dat zodra je het met iemand niet eens bent, je meteen jaloers bent!
Ik rij niet op dat niveau, heb daar ook geen aspiraties voor, rij lekker met "mn" tinkertje en bereik voor ons goede dingen, en daar ben ik tevreden mee!
Heb gewoon vraagtekens bij de rijstijl, en zoals ik al zei, ik vind het een beetje flauw als er dan zo'n reactie komt!!!!

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:37

Belli schreef:
Ik ga ff iets herhalen voor de Verward 500 ste keer

Anky, Edward, Isabelle Werth, ... som ze maar op.

Allemaal rijden ze goed, en op een andere manier, de kans dat Edward net als Anky rijdt is groot omdat hij er les van krijgt. Isabelle Werth heeft weer een heel andere manier. Ulla Salzgeber ook. De "ANKY-METHODE" werkt niet bij iedereen, ik heb ze ook al uitgeprobeerd en ik word knetter na een kwartier, maar bij mijn paarden, werkt mijn methode, dus waarom lastig doen. Bij Anky werkt haar methode, die weer anders is dan die van Isabelle & Ulla, maar bij hen werkt hun methode net zo goed. Het gaat erom wat je past. Je mag ook niet vergeten, dat deze paarden een luizeleventje hebben, het is waar dat ze hard moeten werken, maar wij moeten ook hard werken voor onze centjes, niet soms?

Tuurlijk mag er commentaar gegeven worden op Anky, Edward, ... maar gooi pas stenen als je jezelf niet kan bekogelen. En remember... op bokt geld een regel zeker heel goed. De beste stuurlui staan aan wal.... Waar of niet waar?

Naar mijn mening waar!

Zoals hierboven gezegd heeft Anky haar methode, en ja... die is soms hard, maar het werkt wel, anders zou ze niet aan de top staan... het gezever over een "ongelukkig" paard (gaaf als je dat op een foto kan zien trouwens) is Gestoord bullshit! Als een paard ongelukkig is he... dan geraak je niet aan de top. Prent dat er maar in, das gewoon onmogelijk. Ze krijge trouwens bij de meeste 3 keer voer per dag, goeie schelle hooi e.d., ze komen los in de wei, ze hebben hun eige "shetland"vriendje (sommige) en ga zo maar door. Ongelukkig nee dat zijn ze niet, soms wel op hun tenen getrapt, maar ja wie is dat niet soms?

x

Oki 1000ste keer dan

en ff reactie op hierboven staande berichtje: je kent de persoon niet, dus kan je moeilijk weten of ze jaloers is of niet he :S ! Sjeezes, het is niet omdat je niet akkoord gaat met iemand zn rijstijl dat je er jaloers op bent. Ik geef eerlijk toe dat ik jaloers ben op Anky en nee toevallig niet om haar rijstijl maar wel om alle heerlijke momenten die ze al heeft meegemaakt met haar paarden, niet dat ik mag klagen, maar 2 keer olympisch kampioen daar droom ik ook over hoor!

xxx

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:58

wie zou er niet jaloers zijn op alleen al haar paarden en de accomodatie die ze heeft?

wemkelover: kijk eens naar marlies van baalen,... rijden die rond? nee, ze rijden voortdurend opgericht.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:06

precies precies!!!!!
Dames, dit is toch geen commentaar op Anky zelf???
Er zijn gewoon mensen geen fan van dr rijstijl!

Smaken verschillen toch?

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:10

door_ schreef:
precies precies!!!!!
Dames, dit is toch geen commentaar op Anky zelf???
Er zijn gewoon mensen geen fan van dr rijstijl!

Smaken verschillen toch?

voila! Haha!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:22

zucht.........
Haha!

biepje schreef:
Citaat:
voila!

hehe.......eindelijk iemand die me niet jaloers noemt! Haha!

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:27

Ik noem je ook niet jaloers hoor !!! Knipoog

xxx

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:29

Belli schreef:
Citaat:
Ik noem je ook niet jaloers hoor !!!

nee inderdaad!

thanx!!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:33

okey is de hele kwestie nu een beetje uitgesproken?

enne ik denk dat de meesten hier jaloers op een gezonde manier zijn Haha!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:40

Snoevie schreef:
okey is de hele kwestie nu een beetje uitgesproken?

enne ik denk dat de meesten hier jaloers op een gezonde manier zijn Haha!

inderdaaaaaaad, het is toch logisch dat je wat jaloers bent?

die rijstijl, tja, dat is gewoon iets anders, dat moet je een beetje voor jezelf uitmaken. sommigen vinden de ronde stijl nu eenmaal beter dan het opgerichte, en anderen zijn dan weer van een totaal andere mening. het zijn best leuke discussies, maar ze lopen vaak uit op ruzie en dat is ook niet de bedoeling.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:12

als ik dingen herhaal die al 100000 x gezegd zijn, don't shoot me! had geen zin om t hele topic bij te lezen Clown

ik snap niet dat iedereen denkt dat alle ruiters jaloers zijn op anky. Persoonlijk zou ik t niet willen (gp) ik zou wel paarden willen die de oefeningen konden Haha! (of die ik ze kon leren, want dat betekent dat ik beter zou rijden dan ik nu rijd) . Maar om nou internationaal te rijden niet op dat niveau in elk geval, dekn dat het verschrikkelijk zwaar is voor paard en ruiter! En of ze der zoveel mee verdiend? en een buitenritje zal der ook niet meer inzitten vrees ik? Nagelbijten / Gniffelen

geen commentaar op anky? en waarom niet? Omdat wij niet perfect zijn? nou zij ook niet ze komt dichtbij maar z'is niet perfect Haha!

ik vind t niet schokkend dat ook anky een keer een hardere ophouding geeft. En in het geval van die ene foto is ze denk ik gewoon stelling aan het vragen, en dan doe ik mijn hand ook wat hoger?

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:30

Pharagirlke, je hebt gelijk. Jee wat kan iedereen hier overdreven doen.
Van een foto kun je toch niet zien of Anky zit te zagen? Ik denk dat dat paard gewoon knettersoepel is, daar hoef je niet zo hard aan te trekken om die te laten buigen. Ik denk niet dat Anky gauw zit te zagen hoor. En dan nog: niemand hier op Bokt zit te zagen, nee helemaal nooit!!! Hoe kom je erbij!! Iedereen rijdt hier perfect natuurlijk. Aha, daarom zie ik zoveel bijzonder goed lopende paarden op HAW........

Denk ik.