Eerste wedstrijd op lusitano hengst...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

milo

Re: Eerste wedstrijd op lusitano hengst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 16:55

whaa een roodkapje paard!!!!!

wat een supermooie deken zeg, en wat een prachtig koppie heeft dat paard!!!! ik vind het een heel mooi paard, ook zonder staart!

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:10

Ik vind het een erg vervelende bewoording, een 'kankeraanval' .. Misselijk

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:26

sassie22 schreef:

Net alsof iedere 10 jarige dat netjes kan verwoorden!

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:31

sassie22 schreef:

Wat voor woord zou jij gebruiken dan?

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:27

Wat is dit kinderachtig zeg!!!!!!!!!

BAH Boos!

Als dat meisje dat gewoon wilt vertellen laat haar dan. Je ziet duidelijk op de fot's dat het een klein meisje is en of ze nu 8, 9 of 10 is dat boeit mij echt totaal niet.

Waar ik me wel aan stoor is dat alle volwassenen nu een kind aan het "afzeiken" zijn. En wat als ze een penny-meisje is? dat was ik ook op die leeftijd en ik denk velen met mij.

Laten we gewoon respect voor elkaar hebben, dus oko voor de potentiele penny's.

Bovendien zou dit heel goed een lusitano kunnen zijn en al was dat niet zo, WAT DAN NOG???

Laat haar gewoon in haar waarde. We hebben het hier wel tegen een kind...

Beetje triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:50

Super dat rode stipje in de sneeuw. Wat een pak sneeuw bij jouw.

Ik vind het wel aandoenlijk die dikke billen zonder staart. Het lijkt mij een ontzettend lief en wijs paard.

Oei, oei, zoals ik al in het andere deel van dit topic zei. Wat zijn sommige toch gruwelijk jaloers. Dat is dus de echte paardenwereld. Gelukkig nog wat leuke reakties.

Bedankt voor je foto's. Niet voor controle, maar gewoon leuk om te zien. Het lijkt mij een top gevoel om zulke mooie oefeningen op een ervaren en lief paard te mogen doen.

nicolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:15

wat zijn jullie tog allemaal lekker muggenzifters zeg!!!
laat t nou tog rusten, tis tog al uitgelegd of niet soms!!!?!!!?!
k schaam me diep voor jullie en k denk dat dat wel meerdere mensen doen,
hoe oud zijn jullie zeg kom op he!!
jullie hebben tog wel wat betere dingen te doen tog??
k zou bijna denken dat hier sprake is van jaloezie Boos! Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:08

ach ja levend of dood, piaffe of niet, 8 of 9 jaar, staart of geen staart, wit of grijs....... ik vind t een schitterend paard Knipoog

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:13

Debo schreef:
ach ja levend of dood, piaffe of niet, 8 of 9 jaar, staart of geen staart, wit of grijs....... ik vind t een schitterend paard Knipoog

Haha! Haha!!!

You go girl!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:08

pharagirlke schreef:
waar woont ze? hier in Belgie mag je nl wèl met een hengst starten. Onderling zoiezo maar hier ook officieel.

Dat bedoel ik dus:

Soda schreef:
De laatste keer dat ik op de kaart keek lag Klazienaveen niet in Belgie.... Clown

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:26

Scheve mond

Leuk, heel leuk. Stelletje jaloerse kinderachtige zeikerds! Ze kan het verhaal natuurlijk een beetje aandikken, maar komop! Welk jong kind doet dit nou niet? Leuk toch om over oude hengst te praten! Ik geloof het wel.
En over dat kleurverschil. Schimmels veranderen naar mate ze ouder worden van kleur (worden witter)! En wie zegt hier btw dat het een OFFICIELE WEDSTRIJD is? Ik vind het een erg leuk paard! En dat rode deken staat hem prachtig Lachen

angel_anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:29

leuke foto's
jammer van z'n staart Huilen

Maris_Winner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:51

Gelukkig,hij leeft dus gewoon Knipoog
Wat een droppie zeg,zo'n lief hoofdje!! Pling

evaline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:56

WE zyullen jullie allemaal wat extra stof geven tot kletsen en mailen.
Genio komt a.s. WOENSDAG MET KUNSTSTAART in het Dagblad van het Noorden. Vandaag zijn er foto's van hem gemaakt, midden in een besneeuwd weiland in de piaffe.

Bibberbibber wat koud in je show kostuum. En die fotograaf maar heel lollig vragen kun je nog zo'n dansje doen. Die wist alleen iets van dammen, snapte niet dat het zeer bijzonder is om gewoon een stukje te staan piafferen met je paard in een laag sneeuw van 30 cm. En dat even vrolijk 15 keer overdoen voor een mooie foto. Ben bennieuwd wat hij er van maakt.

Evaline

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 09:22

Nono schreef:
ehm.. even over hengst uitbrengen op wedstrijden , ik heb hte opgezocht want wil volgendjaar zef ook op een hengst gaan rijden dus heb ik dat opgezocht.

pony's moet je minimaal 12jaar zijn en wp hebben in de L2
paarden moet je minimaal 14 zijn en ook een wp hebben in de L2

geloof ook neit om eerlijk te zijn.. Clown

op barokke wedstrijden mag dit dus wel!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:12

evaline, wacht met spanning af.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:32

Dit "gedoe" en de verwarring over het paard is mede ontstaan doordat de vorige eigenaresse haar leerling(en) het idee heeft gegeven dat ze haar dekhengst Genio in heeft laten slapen vanwege de melanomen.

Na de toelichtingen in de verschillende topics geloof ik dat het inderdaad om dezelfde Genio gaat en dat deze inderdaad nog in leven is.

Wat ik heb gehoord is het inderdaad een ontzettend lief en braaf paard en ik geloof graag dat er een kind op kan rijden.
Veel plezier met dit paard en ik hoop dat hij nog jaren gezond mee kan!

Klazienaveen ligt dacht ik in Groningen, erg ver van de Randstad volgens mij Schijnheilig Haha!

damnos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:48

nou eigelijk geloof ik het owk niet..
Het is eigelijk onmogelijk dat je die moeilijke oefeningen kunt..
ik ben 14 rijd al 7jaar en kan dat zelfs niet laat staan dat jij 6 jaar jonger bent en dat wel kunt:s.. maarja..
en op die eerste foto waar je dat paardje poetst daar lijk je veel groter dan als je er eenmaal op zit:s.. kan dat heel toevallig een ander zijn Cool
nouja en volgens mij is een paard aan de teugel rijde niet zo heel moeilijk toch als je de piaff kent:s

Finduilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:22

Wat maakt het uit?
Wat doet iedereen hier moeilijk over..?
Ook al zou het zo zijn dat ze al die oefeningen kan, of misschien heeft ze het verhaal een beetje aangedikt..! Nou en..! Elk kind doet zoiets toch?
Zijn jullie jaloers? Lijkt er namelijk aardig op!

Erg leuk paard, en die deken staat hem mooi Haha!

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:25

damnos schreef:

ik ben 14 rijd al 7jaar en kan dat zelfs niet laat staan dat jij 6 jaar jonger bent en dat wel kunt:s.. maarja..
en op die eerste foto waar je dat paardje poetst daar lijk je veel groter dan als je er eenmaal op zit:s.. kan dat heel toevallig een ander zijn Cool
nouja en volgens mij is een paard aan de teugel rijde niet zo heel moeilijk toch als je de piaff kent:s

als iedereen elkaar nu gewoon in hun waarde liet, dan was bokt een stuk gezelliger.. Boos!
waarom oordelen als je het paard niet kent? aan de teugel rijden is idd moeilijker als je korte benen hebt.... de piaffe is voor dit paard misschien niet meer dan een stemcommando...
Dat jij al veel langer rijdt heeft helemaal NIETS te maken met een paard die die oefeningen kan.... Waarschijnlijk kan jij OOK de piaffe op Genio, dus ik vind dit een beetje een loze opmerking...
en waarschijnlijk is diegene die genio poetst wel iemand anders ja...

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 09:09

het klopt wel wat ze zegt, want er staat een stuk over het hengstenbal in manege de hulhorst in en daar staat dus ook dat genio ook een show geeft en ook een stuk over dat hij kanker in z'n staart heeft gehad.

'k zal dat stukje dat over genio gaat even overtypen:

het scheelde maar een haar of de lusitano hengst Genio was geen hengst meer, "kanker in het staartdeel",verklaart evaline de gruyter, "het was kiezen: of de gehakt ballen of een operatie"
er moest echt van alles worden weggesneden.. Op vrijdag 25 maart wordt de show die de gruyter geeft samen met genio, die in de strijd tegen kanker zijn staart moest afstaan, ongetwijfeld een van de hoogtepunten, "we werken nog aan een kunststaart maar dat is allemaal nog niet zo gemakkelijk."

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 11:29

damnos schreef:

ik vind ook niet echt dat het uitmaakt hoelang je rijd of hoe oud je bent,
Ik krijg alleen een beetje het idee dat als ik jouw reactie lees dat er dan wel iets van jaloerzie vanaf komt.

ik geloof het wel, en die paarden worden gewoon zo afgericht dat ze bij elke poep of scheet wel een kunstje kennen (sorry voor mijn verwoording Bloos ) En is aan de teugel rijden nu zo belangrijk voor jullie??? Als ze zich er verder niet mee bezig houd en gewoon lekker een beetje wilde rijden, dan kan ze ook gewoon meegedaan hebben aan die wedstrijd voor de lol...
Als ik sommige reacties zie heb ik het idee dat iedereen vind dat je bij een wedstrijd je paard aan de teugel moet laten lopen... Nagelbijten / Gniffelen

Sorry dat moest ik even kwijt Knipoog

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 14:35

hahhaha
over dit paard stond vandaag een stuk in het dagblad van het noorden...

dit stond er, ik citeer:
'het scheelde maar een haar of de Lustiano-hangst Genio was geen hengst meer geweest. Knker in het staartdeel, verklaart eigenaresse Evaline de Gruyter. Het was kiezen: of de gehaktballen of een operatie. Er moest echt van alles worden weggesneden..
Op vrijdag 25 maart wordt de show die De Gruyter geeft samen met Genio, die in de strijd tegen kanker zijn staart moest afstaan, ongetwijveld een van de hoogtepunten. We werken nog aan een kunststaart, maar dat is allemaal nog helemaal niet zo gemakkelijk.
De Gruyter heeft en showstal met lusitano's en Andalusiers in Hollandseveld. ze geeft op tal van pleekken in het land shows en clinics. gehuld in feestelijke showkledij die met Spaanse muziek en Spaanse paarden centraal stelt.
De Gruyter kocht Genio pas een maand geleden, maar ze gaat met een gerust hard naar Roden (ff voor duidelijkheid, stuk gaat over een hengstenbal dat in roden wordt gehouden, treedt genio op). Want al mist de goedgekeurde dekhengst zijn staart, hij heeft een perfecte opleiding gehad. Ik heb ontdekt dat er ontzettend vel konppen op zitten. hij kan supergoed piafferen, je hoeft alleen maar goed te zitten.
zo kan deze bijzondere hengst bijvoorbeeld de Spaanse Pas in draf, waarbij hij zijn voorbenen ongelovelijk ver en hoog weggooit. hij gooit zijn voorbeen bijna over de bakrand!

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 14:44

wat ik wel raar vind is dat dit meisje van bokt zegt dat er niet meer op Genio gereden kan worden, terwijl er in de krant staat dat er wel op gereden kan worden en er staat zelfs een foto in waar de nieuwe eigenaresse op het paard rijd...
wel beetje vreemd... Ach gut

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:19

Haha.. toen ik het in de krant las dacht ik meteen: Ooo dit moet ik meteen in dit topic zetten! Even ter verduidelijk van het dood/levend.
Maar ik was zo te zien niet de enige die dat dacht Vork Hihi