manege paarden maken plezier

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Re: manege paarden maken plezier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 21:03

Illyria schreef:
misschien moet ik mij er niet in mengen, maar volgens mij lezen jullie niet helemaal wat jullie typen. jullie zeggen dat Miigurl ruzie zoekt, maar jullie moeten eens gewoon lezen wat jullie nou zelf hebben getypt. jullie kraken de hele manege af. ik vind het best zielig. als je zelf niet op die manege rijdt, hoe kun je dan weten hoe er les word gegeven en hoe die paarden zijn. die vos en haf zijn niet zoals gewone manegepaarden heel lief en doorsnee beginnerspony's. het zijn hele ondeugende paarden die niet luisteren. en het zijn geen stakers omdat er getrokken word aan de teugels maar er word aan de teugels getrokken omdat ze staken. en dan kun je niks beginnen met beenhulpen of een tikje. dan gaan ze gewoon een andere kant op. als hij dan een andere kant op moet kun je beenhulpen geven wat je wilt maar als hij vingers zou hebben dan zou hij zijn middelvinger opsteken en zeggen f*ck you! ik doe lekker waar ik zin in heb. dan kun je niet zomaar even een tikje geven want dan denkt ie, oew dat kriebelt en loopt hij gewoon door naar de kant waar hij heen wil. het is dus niet altijd een staker die denkt, ik ga zomaar ff stilstaan, maar ook een pony met een eigen willetje waar een beetje beenhulp of een tikje met de zweep niet bij helpt.

heel leuk maar eigenlijk zijn paarden heel gevoelig, ze voelen een vlieg zitten (weer? ja alweer Haha!) maar ik kraak niet de hele manege af, ik heb toch niet gezegt dat het leijke paarden zijn en ze heel zielig ztaan en blabla, nee, die les vond ik erg slecht, en heel toevallig ging het met die andere pony's ook niet goed, de ene bokte nog hoger dan de andere en ervandoor gaan en staken, niet alleen die 2, meerdere deden het..... en ik snap ook best waarom, en heb ook bewondering voor die pony's. stel je voor dat jij daar stond en dat werk moest doen......

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:04

jullie zullen ook wel is iets hebben gedaan wat niet leuk was voor het paard

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:06

Waarom spit je het nu weer terug op ons. Natuurlijk ben ik ook geen heilig boontje en krijgt mijn pony ook weleens een mep. Maar dit topic gaat niet over mij of jou, maar over de foto's die geplaats zijn. Daar geven wij commentaar op en daar kunnen sommige mensen niet tegen Rolleyes

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:06

en het zijn moment opname's!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 21:07

maar daar heb ik wel van geleerd... en als ik het doe heb ik altijd meteen spijt, ik geef timo als ik hem zat ben en hij weer eens niet luisterd (omdat een ander hem anders rijdt dan mij en dat voor hem betekend dat hij bij mij ook wel zo kan doen) ook wel eens een tik, en sommige zijn ook niet echt zacht, maar daarna ben ik wel weer redelijk en beloon hem als hij het weer goed doet, en geloof me eigelijk berijk ik met die tik niets, alleen maar dat hij bang voor me wordt....

En ik heb er xpres geen naam bij gezet niet van de manege en niet van de meiden (toch) maar jullie begonnen daar zelf mee....

Illyria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:07

en ik had het ook over de ruk in zijn mond. wat je op die foto ziet ziet er erger uit dan dat het eigenlijk is. heb je het weleens in het echt gezien??? nee, ik dacht het niet. heb je er zelf weleens op gereden??? nee, ik dacht het ook niet. dus je moet gewoon ophouden over dat gezeur over da ter in hun mond word gerukt, want er word misschien wel af en toe in de mond getrokken, maar niet zo erg dat het bit er bij wijze van word uitgetrokken. jullie gaan uit van wat er op de foto's te zien is, maar ga eerst maar eens gewoon kijken op de manege en zelf een lesje op 'de vos' rijden. dan weet je waar wij het over hebben en dan ben jij ook niet zo lief voor die pony dat je alleen maar je benen gebruikt.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:08

jemig he wat kunnen we een topic toch weer even lekker verzieken
snap best dat dat getrek in de mond niet leuk is enzo maar pb er dan gewoon over i.p.v het hele topic te verknallen.. Bloos
het is fout dat getrek in de mond maar het zijn moment opnames..!! en ik weet dat manege paarden het niet makkelijk hebben en dat sommige kinderen geen respect hebben voor paarden pony´s maar .. daarom kunnen we toch ook wel rustig reageren op zo´n topic..!
en ja het is zielig sommige ffoto´s zijn echt niet tof..!! maar dat is nu wel genoeg gezegt toch?
Bloos

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 21:10

Illyria schreef:
en ik had het ook over de ruk in zijn mond. wat je op die foto ziet ziet er erger uit dan dat het eigenlijk is. heb je het weleens in het echt gezien??? nee, ik dacht het niet. heb je er zelf weleens op gereden??? nee, ik dacht het ook niet. dus je moet gewoon ophouden over dat gezeur over da ter in hun mond word gerukt, want er word misschien wel af en toe in de mond getrokken, maar niet zo erg dat het bit er bij wijze van word uitgetrokken. jullie gaan uit van wat er op de foto's te zien is, maar ga eerst maar eens gewoon kijken op de manege en zelf een lesje op 'de vos' rijden. dan weet je waar wij het over hebben en dan ben jij ook niet zo lief voor die pony dat je alleen maar je benen gebruikt.

ik wil gerust langs komen, maar wil dan wel vrijrijden, heb besloten geen manege lessen meer te rijden. (prive)

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:10

bij belonen ook de paarden hoor als ze het goed doen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:10

Jullie spreken elkaar tegen. Ik las net ergens: Hij pakt het bit vast, dan kun je niks meer. Nou ik heb toch altijd geleert dat je dan vooral niet moet trekken. Maar goed ik zal het wel fout hebben Ja

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:12

lailapri schreef:
Illyria schreef:

ik wil gerust langs komen, maar wil dan wel vrijrijden, heb besloten geen manege lessen meer te rijden. (prive)

helaas rijden er dan eigen paarden in de andere bak dus je kan dan niet vrijrijden

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:13

TabeR schreef:
jemig he wat kunnen we een topic toch weer even lekker verzieken
snap best dat dat getrek in de mond niet leuk is enzo maar pb er dan gewoon over i.p.v het hele topic te verknallen.. Bloos
het is fout dat getrek in de mond maar het zijn moment opnames..!! en ik weet dat manege paarden het niet makkelijk hebben en dat sommige kinderen geen respect hebben voor paarden pony´s maar .. daarom kunnen we toch ook wel rustig reageren op zo´n topic..!
en ja het is zielig sommige ffoto´s zijn echt niet tof..!! maar dat is nu wel genoeg gezegt toch?
Bloos

Nou ik denk dat verzieken een groot woord is, de meeste hebben imo normaal gereageert. Neetm niet weg dat ik mijn verhaal kwijt ben en weer lekker heb kunnen discusieren (poging tot Haha! ) dus ik zwaai dit topic (voor vandaag) uit Doei!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 21:13

als mijn pony het bit vast pakt doe ik dit, vooral niet na gaan doen, een ophouding, teugels los. vind ze het niets meer aan en gaat ze maar stappen....

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:15

Ik heb het topic doorgelezen (voor zover ik jullie bij kan houden), maar volgens mij is het zo wel mooi geweest.
Iedereen heeft z'n zegje kunnen doen en ik geloof niet dat dit nog goed gaat komen in dit topic.