kaïsje at work ( anglo-arabier )

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kaiske

Re: kaïsje at work ( anglo-arabier )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 18:59

Afbeelding

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 19:13

Tsjah, ik ga me hier al niet eens meer druk over maken.

Op de laatste foto zie je dat het paard een valse knik heeft en daardoor ook flink achter de loodlijn staat / loopt.

Als je niets meer bij hoefde te leren, zou je dit natuurlijk ook gemakkelijk kunnen verhelpen in één lesje....

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 19:19

eh.. loopt hij altijd zo? Verdrietig
Dat ziet er erg aangetrokken en verspannen uit... ver achter de loodlijn...!

Verder is iemand noooooit uitgeleerd! Ook anky niet Knipoog
En verder is geloof ik wel genoeg gezegd... voor ik doodraaf Clown Verdrietig

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 09:00

kijk eens naar de teugels! er word niet eens aan getrokken dus daar kan al geen commentaar over zijn...
Dat paardje loopt heel erg goed met zijn hoofdje hoor en zelfs al geef je hem lange teugel, dan blijft hij nog gebogen lopen, dat vind hij gewoon leuk....

hier is een foto als bewijs (je ziet dus duidelijk dat de teugels los hangen en dat hij toch mooi buigt):

Afbeelding

of als dit niet werkt:

http://groups.msn.com/muildierenenshetl ... PhotoID=39

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 09:48

ramgad schreef:
kijk eens naar de teugels! er word niet eens aan getrokken dus daar kan al geen commentaar over zijn...
Dat paardje loopt heel erg goed met zijn hoofdje hoor en zelfs al geef je hem lange teugel, dan blijft hij nog gebogen lopen, dat vind hij gewoon leuk....

Dat noemt men achter de teugel kruipen. Knipoog Is niets positief...

En ja, ik weet dat Kaïs dat gemakkelijk doet, want ik heb er ook al op gereden toen ik op zoek was naar een paardje en hij te koop stond ongeveer anderhalf jaar geleden. Waarschijnlijk is hij nu niet meer helemaal hetzelfde om te rijden, maar ik heb de indruk dat hij toch nog niet echt bijzonder veel veranderd is. Hij kruipt gewoon achter de teugel om zo onder het werk uit te komen. Je moet hem goed voorwaarts rijden en proberen om zn neusje meer naar voor te krijgen. Op al de foto's die je geplaatst hebt, zie je dat zijn oren niet het hoogste punt van de hals zijn, maar dat er een soort "knik" zit in het midden van de hals. Dit is een valse knik, en hangt meestal samen met achter de teugel kruipen of in de krul trekken. Probeer er op te letten dat zijn neus niet voorbij de loodlijn gaat en zijn oren het hoogste punt blijven. Lachen

Dit is allemaal goedbedoeld advies, ik wil je helemaal niet afkraken ofzo. Knipoog

kaiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 19:49

hoi,

tis nu al een tijdje geldeden dat ik heb geantwoord maar heb het nog al druk gehad met kaisje hij is namelijk gevraagt voor horse - bal ( mss dat iemand van jullie dat wel kent ( anders vraag maar e ))
en hij heeft al een match gespeeld en het wes tegen de eerste ploeg ( ah jha das bij het nationeel team ) en die waar ze tegen moesten waren eerst en zij dus 2de ze hebben verloren met 6 - 7 de kaptieiein ( die op kais red ) heeft 5 van de 6 doelpiunten gemaakt helaas geen foto's van maar wel een foto van hem ( de kapitein dus ) met zijn paardje op de training.

Afbeelding

ik weet foto is wat donker dat komt omdat het 11 uur was ofzoiets Haha!

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:25

kenny (zo noemt die dat op kaisje reed) is de uiterst linkse (hij reed daar wel met zijn eigen paard, want dat was voor hij kaiske kende Haha! )

kaisje is een van de zaligste paarden die ik ken! Hij springt met super techniek en kan hoog (maar haat dat), rijdt heel makkelijk (maar soms streken) en heeeel erg mooi, superverkeersmak, gewoonweg alles... maar heeft soms wel streken Vingers aflikken he melanie Vingers aflikken

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:53

*denk*
speelde jouw paardje deze zomer ook al horseball?
er was een match in het clerckenshof, en daar deed ook een arabiertje in mee.

kaiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 20:59

neeh 3 weken geleden was z'n eerste training en vorige week z'n eerste match maar ik denk dat we naar daar ook eens moeten

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:07

hahahhahahahahahahahahahahahaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!
Dit meen je toch niet!!!!!! Als ik dit topic doorlees en de fotos kijk, kom ik zowat niet bij!!!! Ik zie jou er op zitten en dan hoor ik die vriendinnetjes over jou vertellen en jij over jezelf en dat je instucteur je niks meer kan leren (wat is dat voor een kneus???) En echt waar ik stik zowat van het lachen, meisje zet je wekker eens en word wakker want jij hebt nog een HELE BOEL te leren!!!!!!!

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:10

sorry voor mijn taal gebruik maar van zulke ruiters moet ik gewoon kotsen, als die instructeur jou niks meer kan leren kom dan maar eens bij mij langs.........

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:24

Moet dat nu echt?
je kan zoiets best op een normale manier zeggen hoor.

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:48

jah sorry hoor maar ik vind het gewoon te gek voor woorden als je zulke dingen over jezelf gaat zeggen terwijl je je pony zo aan het lopen hebt, echt drama....... sorry, maar een kletsverhaal kan ik ook vertellen, liegen kan iedereen......

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:35

Ja hallo dan! Moes jij bent geen steek beter dan de TS als jij zo reageert! Je verlaagt jezelf wel tot een erg laag niveau zo!
kunnen we hier op bokt niet gewoon iedereen in hun eigenwaarde laten? dan was het een stuk gezelliger... Boos!

Over horseball: ik heb net even de website's daarover bekenen. Lijkt me een erg gaaf spel! Moeilijker dan polo!
Zomaar die bal van de grond rapen terwijl je half uit het zadel hangt (met je beugels aan elkaar vast zodat je meer steun hebt)...
zou het wel eens willen proberen, maar dan wel op een shetlander... kan ik tenminste bij de grond.. Bloos

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 08:08

Kaiske, het is niet de bedoeling dit topic steeds omhoog te halen. Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 09:03

ik vind dat er hier wel weer eens enorm gekat wordt terwijl de aanleiding daarvoor nogal meevalt. Vanaf gaarne alleen nog normale reacties, anders volgt hier een slotje.

Kaisje, let jij op je taalgebruik?

Een jachtmartingaal is trouwens bij mijn weten een gewone martingaal waarbij de riemen met de ringen die naar de teugel lopen aan elkaar zitten (een soort slabbetje dus). Wat Kaiske bedoelt is een martingaal voorrtuig combinatie.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 09:12

Waarom steekt iedereen nog tijd en moeite om zoiets eigenwijs' nog wat wijs te maken...ze is zelf blijkbaar wijs genoeg om te weten dat ze alles goed doet...* wat dus totaal niet is

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 11:29

Rhiannon schreef:
Ja hallo dan! Moes jij bent geen steek beter dan de TS als jij zo reageert! Je verlaagt jezelf wel tot een erg laag niveau zo!
kunnen we hier op bokt niet gewoon iedereen in hun eigenwaarde laten? dan was het een stuk gezelliger... Boos!

Over horseball: ik heb net even de website's daarover bekenen. Lijkt me een erg gaaf spel! Moeilijker dan polo!
Zomaar die bal van de grond rapen terwijl je half uit het zadel hangt (met je beugels aan elkaar vast zodat je meer steun hebt)...
zou het wel eens willen proberen, maar dan wel op een shetlander... kan ik tenminste bij de grond.. Bloos

Ook bedankt....... Frusty
Ik geef gewoon mijn mening en ik heb al mijn excuses aangeboden voor mn taal gebruik dussuh.........

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:39

twee reacties met uitsluitend smileys verwijderd

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:39

Euh, tsja ik zie helemaal geen rijfoto's, of muildiertjes... alleen maar een mooi arabiertje! Ja

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:41

ze doen het niet allemaal maar voor zo ver ik zie zijn het leuke foto's hoor Haha!
hij kan goed springen hoor *LOL*

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:04

Hay

@Kaiske : Wat ik hier ga schrijven is echt niet slecht bedoeld hoor, maar je meot het accepteren: Iedereen moet bijleren, en je blijft altijd maar meer en meer leren. Als je dressuur wilt rijden op wedstrijden op een hoger nivo zou ik je slof en/of martingaal uitdoen, want anders wordt je in België gediskwalificeerd. En als je dan toch zo goed bent, waarom sta je dan niet (spijtig genoeg) als enige in de top als belgische ruiter. Ik kom op heel veel pony/junior/yr competities en heb je nog niet tegengekomen op enig CDN en kblijf meestal de hele tijd. Maar ja daar maak ik me niet druk om! Je moet begrijpen dat dit een forum is en dat iedereen mag reageren zoals ze willen!

x
(Trouwens ken jij Sabine? Een meisje uit Lebbeke dat ook meegedaan heeft aan Idool2004? )

xxx

kaiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 17:09

neeh Bloos
bedankt voor de GOEDE reacties ik ga morgen foto's proberen maken

kaiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 17:11

en jha ik heb eens aan een jumping mee gedaan in dendermonden en ben ook wle eens in t' overdijk geweest.
wat ik de pony aan doe zijn toch mijn zaken dacht ik ? Verdrietig

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:44

ja ik ken sabine Haha! ze zat nog op de chiro bij mij Knipoog