Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
CCCCorine schreef:Veel mensen noemen het 'om de hulpen te verfijnen' als reden om sporen te dragen. Nu vraag ik me dus af bij welke oefeningen/vanaf welk niveau jullie het nodig vinden om hulpen te verfijnen?
Zelf gebruik ik sporen eigenlijk alleen om te corrigeren. Als er geen reactie komt op een beenhulp, gaat de spoor erin. Ik heb er namelijk echt een gloeiende hekel aan om een paard fijn te moeten klemmen, voordat ik reactie krijg.
)
(niet dat er veel mensen op rijden, want er zijn er maar weinig die een beetje met sporen overweg kunnen en die dat beest leuk vinden (juist omdat ze zo langzaam is))
gewoon omdat ik het makkelijker vind voor mijzelf, maar ik ga er dan niet mee lopen kloten ofzo gewoon om de hulpen net wat duidelijker door te geven..
) nog moest afvallen, en dus nog geen 'moeilijke' oefeningen deed, heb ik gewoon zonder spoor gereden. Nu met wijken, schouderbinnenwaarts enz. rijd ik wel met sporen. Volgens mij is dat ook fijner voor hem zelf, 1 keer een prikje met je spoor, of 3 keer schoppen. Maar bij mij is het wel eerst alleen kuit, en als hij daar niet op reageert spoortje...
Gewoon rechtdoordraven vind hij niet erg, maar als hij echt moet werken.. Aiii
gussnl schreef:Niet dat ik daarom met sporen rijd, maar ik vind sporen met mooie leren laarzen ook gewoon goed staan (beetje stoer). Jullie (stiekem) ook niet dan?
. nobility schreef:Omdat dat vanaf de m1 moet met wedstrijden
en alleen op concours