Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MissSisa schreef:He als ik wat commentaar over het veulen mag geven???
Ze is niet zo mooi gebouwd. Iets op de kop met een niet zo fijn halsje.
En over der springmanieren???
Beetje een lang voorbeen. Voor de rest is het wel een leuk beestje.
Ik zet overal eerlijk neer wat ik vind. Bij een lelijkert zet ik niet neer van: Goh wat een mooi pony.
Jus_dOrange schreef:Wat een geweldige k*topmerking weer van je...
Tulandro schreef:Maar die springpaarden op proffesionele stallen zijn ook al vroeg afgetakeld.. ZO nu en dan kan het geen kwaad, vooral niet als het paardje het zelf aangeeft, maar om nu te zeggen dat het absoluut niet schadelijk is.. dat geloof ik gewoonweg niet. Met puppies mag je het eerste jaar ook niet te veel doen (fietsen, trappen lopen) Omdat het te belastend kan zijn voor zijn groeiende lichaam.
en dacht dus: Oeps als dat overbouwde maar goed komt
Maar voor een jaarling ziet het er goed uit! Hardstikke leuk!
)

Pipo schreef:
Prima dat je haar nu af en toe laat losspringen hoor! Dat doen alle professionele stallen, en die branden zeker niet op, op jonge leeftijd. Want daar zijn die paarden veel te kostbaar voor Tulandro!

marije1987 schreef:Gelukkig zijn er tohc mensen zoals MS die er verstand van hebben, wat zou de wereld zonder hun zijn!
, ik vind het echt een leuk beessie... ShannaY schreef:Hé, gatverdamme wat ben jij eng..
Waarom val je Tulandro zo aan? Ga nu eens menselijk na denken, liet jou moeder je ook al rechtop zitten toen je lichaam dat nog niet aankon, ze ondersteunde jou toch ook als ze je beethield, of liet ze jou met je zwakke lijfje gewoon aan je lot over ? Dan wil ik niet voorstellen hoe jij nu gebouwd bent...
Ten eerste vind ik de foto's veels te onduidelijk, en ik vind het paard ook niet mooi op wat ik hier zie. Verder snap ik zowiezo het nut niet van een jong paard op stal zetten, laat hem lekker veulen zijn, als hij behoefte heeft aan springen, dan springt hij wel over een hek. Want je gaat me nu niet vertellen dat je paard dacht als jong beest toen hij in de bak stond "Hey kijk een hindernis, laat ik die eens nemen", maar een zweepje is dat best wel gelukt. Op dat moment weet dat veulen nieteens dat hij daarover heen moet springen, hij heeft immers nog een hele bak om zich heen, waarom zou hij dan moeilijk doen en over een hindernis springen.
Het is verder altijd al moeilijk geweest voor de die-hard bokkers om eens open te staan voor andere meningen en opvattingen, iedereen heeft gelijk, en iedereen weet het allemaal het beste. Je zou ook eens kunnen openstaan voor andere dingen ipv als een kindje opmerkingen te maken die nergens over gaan.
Verder moet je het allemaal zelf weten, maar als jij nog in de groei bent, gaat je moeder jou ook geen zware arbeid laten doen, omdat je simpelweg dat niet aankunt. Althans dat kun je wel, maar kunnen je gewrichten dat wel aan? Daar zul je helaas pas later achter komen.
Maar om even net zo kinderachtig te doen als Pipo..
Ach het zijn maar paarden, die zijn niet kostbaar...
Ze staat hele dagen in de wei, alleen s'nachts staat ze op stal. Verder was dit eenmalig en ik zal niet zeggen dat ze er uit haar zelf overheen ging, maar ik hoefde haar echt niet te dwingen. Als dit wel het geval geweest was, had ik haar niet eens laten springen. Maar ze had er plezier in en deze hoogte valt echt niet te vergelijken met een baby die nog niet rechtop kan zitten en je doet het toch of een puppy of whatever. Ze springt verdorie in het weiland 10x vreemder, en dan is 1x(!!!) vrijspringen slecht voor haar. Sorry, maar overdrijven is ook een vak. Ik vind het prima dat jullie je mening geven(val ik onder de Die-hard bokkers?), ik zal er ook niet tegenin gaan ,tenzij ik het er echt niet mee eens ben of het gewoon niet klopt. Als je de vrijheid hebt om je mening te geven, dan heb je toch ook de vrijheid om er tegenin te gaan? Het valt echt reuze mee met dit paard, en ze hoeft tot haar 3e ofzo eerst niet meer vrij te springen, dus maak er aub niet zo'n drama van!
ShannaY schreef:Hé, gatverdamme wat ben jij eng..
Waarom val je Tulandro zo aan? Ga nu eens menselijk na denken, liet jou moeder je ook al rechtop zitten toen je lichaam dat nog niet aankon, ze ondersteunde jou toch ook als ze je beethield, of liet ze jou met je zwakke lijfje gewoon aan je lot over ? Dan wil ik niet voorstellen hoe jij nu gebouwd bent...
Ten eerste vind ik de foto's veels te onduidelijk, en ik vind het paard ook niet mooi op wat ik hier zie. Verder snap ik zowiezo het nut niet van een jong paard op stal zetten, laat hem lekker veulen zijn, als hij behoefte heeft aan springen, dan springt hij wel over een hek. Want je gaat me nu niet vertellen dat je paard dacht als jong beest toen hij in de bak stond "Hey kijk een hindernis, laat ik die eens nemen", maar een zweepje is dat best wel gelukt. Op dat moment weet dat veulen nieteens dat hij daarover heen moet springen, hij heeft immers nog een hele bak om zich heen, waarom zou hij dan moeilijk doen en over een hindernis springen.
Het is verder altijd al moeilijk geweest voor de die-hard bokkers om eens open te staan voor andere meningen en opvattingen, iedereen heeft gelijk, en iedereen weet het allemaal het beste. Je zou ook eens kunnen openstaan voor andere dingen ipv als een kindje opmerkingen te maken die nergens over gaan.
Verder moet je het allemaal zelf weten, maar als jij nog in de groei bent, gaat je moeder jou ook geen zware arbeid laten doen, omdat je simpelweg dat niet aankunt. Althans dat kun je wel, maar kunnen je gewrichten dat wel aan? Daar zul je helaas pas later achter komen.
Maar om even net zo kinderachtig te doen als Pipo..
Ach het zijn maar paarden, die zijn niet kostbaar...
En Die hard bokkers, voor welke mening moet ik openstaan in dit topic? Voor iemand die roept dat het zeer ongezond is voor veulens om te springen? Of kan ik beter de mensen geloven die al jaren paarden fokken en opfokken, meerdere internationale toppers hebben gefokt/opgeleid enz enz.