kreupel paard @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 23:22

mooneyes schreef:
einde discussie OK dan! OK dan! OK dan! Knipoog

hoop ik:D

succes met haar verder!

nog niet dus Scheve mond Bloos Bloos

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 23:34

getsie wat een flauwe boel. ze heeft nu al meerdere malen haar kant van het verhaal gegeven. Ze doet dit op aanraden van de DA dus die zal echt wel het beste voor hebben. Het idee dat sommige bokkers hebben dat ze het beter weten dan een DA is helemaal vreemd.

Kijk kritiek op de touwtjes als je niet van hulpteugels ect houd oke maar voor de rest kom op als je niets beters weet te zeggen omdat het in de titel staat...... ze weet nu heus wel dat ze een andere titel had moeten kiezen.

Ik denk dat maar weinig mensen het niet goed vooor hebben met hun paardje en ik denk dat je over het internet de situatie niet altijd goed kunt beoordelen. Kom op heb wat meer vertrouwen in je medebokker zonder dat je direcht in haar nek zit met vervelend commetaar

maar nu weer on-topic: meid veel sterkte met je paardje en ik hoop dat je eruit komt!

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 23:59

Trouwens, ik wil nog even reageren op dat mensen zeggen dat ik maar met een slof moet rijden.
Zelf vind ik eigenlijk dat ik daar mijn handen niet stil genoeg voor kan houden enzo. Daarom ben ik daar heel voorzichtig mee omdat je zoveel kan verzieken met een slof.
Ik heb het wel één keer geprobeerd met slof maar vond het helemaal niet fijn en Pris werd er alleen maar onrustig van met dr hoofd. Waarschijnlijk omdat ik er niet goed genoeg mee kon rijden.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 00:27

Leuk paardje, ik hoop dat het snel weer helemaal goed gaat Ach gut .

En voor de zeikerds: die DA heeft ervoor gestudeerd Knipoog .

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 00:27

Veel sterkte met je paard. Ik hoop dat het snel weer beter zal gaan met haar. Lucien moest laatst ook op rust en die hebben we daarna op een soortgelijke manier weer opgebouwd.

Niekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 00:38

zelf heb ik wèl de tijd genomen om ALLE reacties te lezen.. (hoe vervelend dat ook werd omdat ze allemaal op elkaar gingen lijken.) En mijn oordeel die ik las bij de titel ging ook weg na het lezen van de reacties van de eigenaar.
Ik heb ook vaker andere dingen gehoord, maar meestal verschilt ook de situatie, dus kun je niet hetzelfde oordeel erover vellen.

Ik wil echt nog even zeggen dat als je de moeite niet wilt nemen om de reacties te nemen, je ook niet de moeite hoeft te nemen om kritiek te leveren.. maar da's mijn mening.

Meis, sterkte met je stoere paardje Lachen

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 00:39

Redgirl schreef:
Trouwens, ik wil nog even reageren op dat mensen zeggen dat ik maar met een slof moet rijden.
Zelf vind ik eigenlijk dat ik daar mijn handen niet stil genoeg voor kan houden enzo. Daarom ben ik daar heel voorzichtig mee omdat je zoveel kan verzieken met een slof.
Ik heb het wel één keer geprobeerd met slof maar vond het helemaal niet fijn en Pris werd er alleen maar onrustig van met dr hoofd. Waarschijnlijk omdat ik er niet goed genoeg mee kon rijden.

je weet zelf precies wat goed is OK dan!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 10:08

Ik wil hier ook wel even mijn mening geven. Ik heb zelf ook een kreupel paard staan. Dit paard heeft afgelopen winter haar kootbeen gebroken, zeg maar verbrijzelf tijdens de training. Alles zit nu weer vast maar mijn paard is nog wel kreupel. Van tijd tot tijd zit ik ook op dit paard, paard doet idioot als ik er net opstap. Waarvan?van blijheid dat er weer eens wat met haar gedaan wordt. Overigens stap ik alleen, een kreupele draf vind ik zelf niet lekker zitten.
Ik weet 100% zeker dat mijn paard geen pijn heeft en ik zit ook op een kreupel paard.
En het is vaak wel zo dat als je erop zit meer te vertellen hebt dan ernaast loopt.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:47

Ik vind het toch geen goed idee Vajramani om te rijden op een kruepel paard. Dan belast je dat been juist nog serker i.p.v beter te maken. Hoe kan je 100% zeker weten dat ie geen pijn heeft als hij zo idioot doet als je erop stapt?

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:51

xxsummyxx schreef:
eigenlijk maak het toch niet zoveel uit..
dat paard leert het miss dan wel net als wat je bij beaut deed Lachen

ontopic leuk paard!
ziet er ook leuk uit hoor *LOL*

bij beaut deed ik het aan de longe shir..
pff..wat doe je toch weer flauw..
Trouwens ik heb het over het bewerken van een foto
ik zeg toch niet over het gebruik dus slaat je bericht een beetje
fout op wat ik schreef.. Schijnheilig

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:10

Astragirl schreef:
Ik vind het toch geen goed idee Vajramani om te rijden op een kruepel paard. Dan belast je dat been juist nog serker i.p.v beter te maken. Hoe kan je 100% zeker weten dat ie geen pijn heeft als hij zo idioot doet als je erop stapt?

Omdat ze ook als een gek tekeer kan gaan in het land. Ook dan belast ze dat been. Naderhand is het dan niet zo dan ze dan meer kreupel loopt of het been ontziet. Als zij echt last van dat been heeft dan doet ze dit niet. Zij heeft in Januari dit been gebroken, het bot zit nu wel aan elkaar.
Mijn paard doet idioot uit vreugde. Zij is nu jaloers als ik met een ander paard bezig ben.
Bovendien weet ik niet wat jij onder rijden verstaat. Bij dit paard stap ik alleen, een minuut of 10/ 15.

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:21

Heb laatst op het paard gezeten waarover dit topic gaat. Ze loopt idd nog ligt onregelmatig, maar of dit beter zou gaan als je er naast loopt of op het harde... Ik zou het niet weten. De bak waarin ze rijdt is nieuw aangelegde bak met een soort van eb en vloed bodem. Echt een prima bodem! Hij is niet zacht en los, maar ook niet keihard. Om met dit paard hier in te stappen kan denk ik weinig kwaad. Omdat het beestje nog steeds een beetje onregelmatig is, draaft ze alleen als die goed aanvoelt en stopt als het niet meer gaat. Toen ik er opzat heb ik een klein stukje gedraafd. Ze protesteerde niet en deed verder ook niet gek. Ik blij ben die 'hoge' kwpn'ers niet gewend Bloos Wat betreft de touwtjes. Ik vind dit persoonlijk ook niet zo'n goed idee, maar dan meer vanwege het gevaar in panieksituaties. Een touwtje krijg je vanaf het zadel niet zo snel los. Heb dus het voorstel gedaan van de slofteugel, maar als je hier niet mee kunt rijden dan kun je daar ontzettend veel mee kwaad doen. Door de touwtjes er aan te doen, blijft dit paard rustig en gaat niet zo snel ouwhoeren, want energie over heeft ze zeker wel! Alleen als ze gaat gek doen, wordt de pees teveel belast en daar schiet je ook niks mee op. Die moet juist herstellen. En voor jezelf: het lijkt me ook niet zo leuk om op een druk, springerig paard te zitten die energie over heeft en alleen maar mag stappen. Dan ben je denk ik elke keer met elkaar in gevecht.
Anne nog veel succes met je paard. Ik vind dat je het goed doet, heb gezien hoe je bezig bent en hoe je paard eruit ziet. Die ziet er super uit, lekker in conditie. En je paard lekker in zn vel is toch het belangrijkste!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:55

Vajramani schreef:
Omdat ze ook als een gek tekeer kan gaan in het land. Ook dan belast ze dat been. Naderhand is het dan niet zo dan ze dan meer kreupel loopt of het been ontziet. Als zij echt last van dat been heeft dan doet ze dit niet. Zij heeft in Januari dit been gebroken, het bot zit nu wel aan elkaar.
Mijn paard doet idioot uit vreugde. Zij is nu jaloers als ik met een ander paard bezig ben.
Bovendien weet ik niet wat jij onder rijden verstaat. Bij dit paard stap ik alleen, een minuut of 10/ 15.

Ok , maar in het land is er geen ruiter van ...kg die op haar rug zit en zo haar been belast. Ik zou toch uitkijken ermee, en niet te snel meer willen, heel rustig opbouwen zoals je zegt met stappen. En blijft ze onregelmatig zou ik toch zeker stoppen met rijden. Scheve mond

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 18:15

Sylleke schreef:
Altijd gelijk dat gezeur .
Wacht nou is eerst lekker de reactie af .
Als de Da het zegt, dan zal het toch wel zo zijn niet?
En de bijzetteugel hangt vaak slap, dus what's te problem? Oh ja, en dit stond btw in het bericht:

Ik wil het natuurlijk ook graag weten, maar oordeel niet voor je iets meer weet.

Wel een leuk paardje trouwens Knipoog.

echt bokt dit, ik vind dit zo jammer he.... zodra er een hulpmiddel gebruikt wordt is er altijd direct commentaar van bokkers... altijd hetzelfde. sorry dit is offtopic...

ik wilde wel even zeggen dat ik het een heel chique paardje vind en benieuwd was naar de afstamming, vind hem echt heel leuk.. sucses met het opbouwen komt vast helemaal goed!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 18:29

succes ermee, en k trek mn vorige reactie maar eventjes terug hihi

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 18:33

ontzettend leuk paard heb je Lachen In tegenstelling tot de meeste mensen hier heb ik wel alle verklarende reacties gelezen, en ik denk dat je gewoon goed bezig bent.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:02

Yvonniej schreef:
wat een gezeur constand...

meid, je hebt een super leuk paardje, ik wens je echt superveel succes en hoop dat ie snel weer beter is..

ps 'ruitje'=> enne hangt jou paard niet heel erg in je bijzet aan het longeertouw?

>;) .....Vraag me toch af hoe een paard bij jou in een elastiek kan hangen,dat gaat namelijk door de bitringen heen zodat een paard zich niet kan vastzetten en er dus niet in kan hangen Knipoog ...en dan andere mensen beschuldigen van gezeur.... >;)

Dus PLEASE,geef me meer nuttig commentaar waar ik wat aan heb Haha!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:50

Astragirl schreef:
Ok , maar in het land is er geen ruiter van ...kg die op haar rug zit en zo haar been belast. Ik zou toch uitkijken ermee, en niet te snel meer willen, heel rustig opbouwen zoals je zegt met stappen. En blijft ze onregelmatig zou ik toch zeker stoppen met rijden. Scheve mond

Ik ben nu 10 maanden verder. Ze heeft 5 maanden op stal gestaan, toen nog bijna 2 maanden op een heel klein stukje land. Vervolgens over het grote stuk land. Eind augustus ben ik erop gegaan. Daarna nog een paar keer. Het is niet zo dat ik elke dag erop zit. Een keer in de zoveel tijd.
Mijn DA heeft al gezegd dat ze altijd kreupel zal blijven, haar botbreuk was zo erg dat ze haar toendetijd weinig kans gaven. Overigens weet mijn DA dat ik er van tijd tot tijd op zit en hij heeft hier geen problemen mee.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:59

ik heb daar geen problemen mee, ze zal wel weten wat ze doet en de dierenarts ook!

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 23:07

mesastamp schreef:
echt bokt dit, ik vind dit zo jammer he.... zodra er een hulpmiddel gebruikt wordt is er altijd direct commentaar van bokkers... altijd hetzelfde. sorry dit is offtopic...

ik wilde wel even zeggen dat ik het een heel chique paardje vind en benieuwd was naar de afstamming, vind hem echt heel leuk.. sucses met het opbouwen komt vast helemaal goed!

Jeetje dank je, ik zal het compliment aan Pris doorgeven Tong uitsteken
Ze is een Jorn (v. Ahorn) x Satelliet.
Jorn is nu wachthengst, was wel dekhengst maar is wachthengst geworden op afstammelingen ofzo.
Satelliet is een tuigpaard. Pris dr moeder zelf is een Gelder.
Beetje mengelmoesje dus. Maar je ziet dat Gelderse bloed er wel in en ze kan ook heerlijk uitstrekken met lekker veel knieactie Haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:13

mesastamp schreef:

Ik vind dat iedereen zelf moet weten of hij een hulpmiddel gebruikt.
Een martingaal helpt ook. Dat is zeker ook erg???

Ik vond het ook apart dat ze een kreupel paard met touwtjes reed. Maar nu ik de verhalen lees ben ik van mijn mening gestapt. *LOL*

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:34

Ik heb alle reacties gelezen, en ik denk dat je goed bezig bent Lachen. Je hebt het beste met je paardje voor en je denkt na over wat je doet, als ik jou reacties zo lees. En na jouw uitleg ben ik van mening dat het helemaal niet erg is dat je haar met touwtjes rijdt. Eerder verstandig Lachen. En ik vind het ook een heel mooi paardje!
Ik hoop dat ze snel weer helemaal beter is .Ik weet zelf hoe vervelend het is om een langdurig geblesseerd paard te hebben.......... en dat het heel moeilijk is te bepalen wat je nu wel en wat je nu niet van je paard kan vragen.
Succes verder!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 16:27

ponylovertje schreef:
Ik heb alle reacties gelezen, en ik denk dat je goed bezig bent Lachen. Je hebt het beste met je paardje voor en je denkt na over wat je doet, als ik jou reacties zo lees. En na jouw uitleg ben ik van mening dat het helemaal niet erg is dat je haar met touwtjes rijdt. Eerder verstandig Lachen. En ik vind het ook een heel mooi paardje!
Ik hoop dat ze snel weer helemaal beter is .Ik weet zelf hoe vervelend het is om een langdurig geblesseerd paard te hebben.......... en dat het heel moeilijk is te bepalen wat je nu wel en wat je nu niet van je paard kan vragen.
Succes verder!

OK dan!
Meer kan ik er niet aan toevoegen Lachen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 16:33

ruitje schreef:
>;) .....Vraag me toch af hoe een paard bij jou in een elastiek kan hangen,dat gaat namelijk door de bitringen heen zodat een paard zich niet kan vastzetten en er dus niet in kan hangen Knipoog ...en dan andere mensen beschuldigen van gezeur.... >;)

Dus PLEASE,geef me meer nuttig commentaar waar ik wat aan heb Haha!

weet je wat we starten er een topic over..
ik longeer zelf ook met elastiek. ik vindt trouwens als ik al je berichten leest da je vrij veel commentaar en zoals jij dat noemt.. "oorlog" hebt..

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 16:35

Yvonniej, dat lijkt me een goed idee... ik rijd zelf niet met hulpteugels omdat het op het paardje waar ik nu op rij geen toevoeging heeft. Maar wát een gemiep zeg...