Aris Floint onder ´t Zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:07

Marijuhhhhh schreef:
Waarom kan ut wel als je western rijd en niet als je dressuur rijd Verward

Dan kan het ook niet want heb jij wel eens een western paard ouder dan 8 in amerika gezien ?
Mensen volgen te snel verkeerde voorbeelden Boos!
Ieder paard ookal lijken ze volwassen qwa bouw heeft tijd nodig volwassen te worden in zijn hoofd

Mijn merrie was 4 toen ik haar ging inrijden maar na een maand heb ik besloten haar weer in het land te zetten zodat ze kon nadenken over wat ze ervaren had en nog wat tijd had om te groeien en volwassener te worden.
Ze is in die tijd 5 cm gegroeid en ook een stuk "ouder" geworden
Nu is ze weer voor 5 maanden het land in zonder rijden, ze is nu aan het puberen en dan kan je beter maar niet gaan vechten anders kan je veel kapot maken qwa relatie.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:08

Marijuhhhhh schreef:
Ojah... als ut nou geen halflinger geweest was maar een ander paardje, nrps ofzow waren jullie dan ook zo heftig gereageerd???

Leer eens nederlands !! dis is verelend Knipoog

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:13

ehe ze heeft een paar berichten geleden gezecht dat ze het paardje niet meer zou gaan rijden, lees even voor je wat plaatst Schijnheilig
en niet vechten he Haha!
Het paardje is te jong, en te iel, daar is iedereen het overeens.... dus reageren heeft niet zooo veel nut meer Scheve mond

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:17

roylinde schreef:
ehe ze heeft een paar berichten geleden gezecht dat ze het paardje niet meer zou gaan rijden, lees even voor je wat plaatst Schijnheilig
en niet vechten he Haha!
Het paardje is te jong, en te iel, daar is iedereen het overeens.... dus reageren heeft niet zooo veel nut meer Scheve mond

Ik geef alleen reactie op die domme opmerkingen hier van die penny's Tong uitsteken

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:20

pony25 schreef:
Ik geef alleen reactie op die domme opmerkingen hier van die penny's Tong uitsteken

over wie heb je het?
over mij??

Annetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:37

Dit is echt het rottigste topic dat ik ooit heb gelezen Scheve mond Een pony wordt veel te vroweg ingereden, mensen reageren daarop en er komen allemaal ruzies van Scheve mond Het meisje moet het paard een jaar op de wei laten staan er wij moeten ons er verder niet meer mee bemoeien denk ik...anders krijg je alleen maar tegenreacties Knipoog

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:39

xxsummyxx schreef:
over wie heb je het?
over mij??

nee die slaap smiley bv maar ik ben hier weg is genoeg geweest

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:40

Jammer dat hij vroeg is ingereden... Scheve mond

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:49

Pfff, kunnen we nog kinderachtiger doen?

Marijuh, lees aub de hele posts voor je commentaar hebt op uitspraken...
stef schreef:
Janneke, ik zat ook op mijn haf toen ze 2,5 was. Ik ging western rijden, dus dan kon dat....
Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat dat onzin is, net zoals jij daar nu achter komt

En ja, we zouden ook zo overdreven gereageerd hebben op een ander paard dan een Haflinger, ook zo'n opmerking die nergens op slaat... Wat heeft 't ermee te maken dat dit een Haflinger is? Dit paardje is véél te iel, zo wie zo voor een Haf, maar ook voor een ander paardenras! Niet elk paard is klaar om met zijn 3e ingereden te worden.

Pony25, uitgekat op de "Penny's"? Niet iedereen is oud en volwassen... En die opmerking van geen westernpaard ouder dan 8? Waar baseer je dat in godsnaam op?! Mag ik je er meteen even op wijzen dat westernrijden - vooral in wedstrijdverband - erg belastend is voor een paard?

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:57

Wat een Schatje Lovers

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:58

Sylvia, tnx.....
En summy, jou reactie slaat helemaal als een l*l op een drumstel....

Pony25, ijslanders worden met 5 ingereden, niet met 8

manouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:59

Super janneke dat je nu deze beslissing neemt Haha! Lovers *LOL* Egt geweldig
Kusssssss Noukjuh

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:00

Marijuhhhhh schreef:
Waarom kan ut wel als je western rijd en niet als je dressuur rijd Verward

Helaas geldt er in Amerika op sommige plaatsen de "time is money" en worden paarden al op 2jarige leeftijd ingereden. En "hier kan dat ook, want alles wat de Amerikanen doen moet wel goed zijn Rolleyes ".
Of wat ik ook wel eens van westernmensen heb gehoord: "quarters zijn vroeger rijp dan andere paarden, die mag je op 2jarige leeftijd inrijden "
bullsh*t. Ik zie niet in wat een quarter zo speciaal maakt tov andere rassen, ik wacht nog altijd op het bewijs. En daarbij moet je je maar eens afvragen wat er met paarden gebeurd die op zulke leeftijd intensief worden gereden(dus ik bedoel niet 2 keer in de week een halfuurtje, maar om de dag of dagelijks goed werken), je zult er maar weinig terugvinden achter tien jaar.

En wat is dan btw het nut van een jong paard in te rijden? Waarom mag hij niet nog even van zijn vrijheid genieten, hij heeft maar 3 jaar om zorgeloos te genieten, geef hem die dan ook. Als je niet kan wachten koop je een +3jarige en ga je niet met een veulen liggen klooien.

Maargoed de TS heeft al ingezien dat ze fout bezig was, dus ik vind het wel niet erg netjes dat er nu nog mensen zijn die haar afbreken, wees tenminste blij dat ze haa fout durft toegeven, zo zijn er niet veel op bokt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:14

Katleentje, bespaar je de moeite, Marijuh leest nl niet verder dan haar neus lang is

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:36

stef schreef:

Pony25, ijslanders worden met 5 ingereden, niet met 8

ik wou net zeggen en al helemaal niet met 11.. Knipoog maar janneke ik vind het super dat je hem op het land zet, idd een wormkuurtje kan denk ik geen kwaad ?!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:57

Ik wilde een reactie geven, maar las dat je al had besloten te stoppen met rijden.
Ik denk dat alles ongeveer al gezegd is, heb niet alles gelezen, maar ik wil wel even vragen, waarom je het van belang vind dat ie aan de teugel gaat lopen ? Verward Dat beest was 2,5 maanden onder het zadel, lekker belangrijk..

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:04

[quote="stef"]Sylvia, tnx.....
En summy, jou reactie slaat helemaal als een l*l op een drumstel....

nouwja
waar slaat dat nou weer op tss Verward

Annetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:13

Laten we even ophouden met ruze maken Scheve mond Om gek van te worden!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:15

Aangezien er met lichaamsdelen gedrumd gaat worden, kan dit topic wel op slot.
Daarnaast heeft iedereen zijn zegje wel kunnen doen lijkt me zo.