Dressuur EK 2025 Crozet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: Dressuur EK 2025 Crozet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 17:08

Hopelijk kan hij m aanhouden en selectief inzetten . En heel en blij houden.

Ja, hij is nog zo jong , en nu meteen deze scores lopen.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-25 17:19

Het is veel meer de wijze van rijden wat moet veranderen en of dat gaat lukken??

er zijn - in dit topic - namen genoemd die goede paarden hebben alleen het moeten presteren gaat ze opbreken, want de paarden zijn fysiek en mentaal niet in balans, het is voor de meeste op kracht en geen souplesse.

Landen rondom ons heen hebben na de OS van London, Rio, Tokio en nog zictbaar in Parijs de wijzen van rijden aangepast en dat begint steeds meer vruchten af te werpen.
wij zijn daarin niet gevolgd, waarom niet??

Terwijl duitsland mooie jonge combinaties heeft die IW niet als voorbeeld hebben en hun eigen wijze van rijden hebben en houden - lijkt het -.

Zeker nog niet perfect maar de paarden doen meer dan hun best, vanuit ontspanning inspanning kunnen vragen, foutjes corrigeren met simpele hulpen die het ritme niet verstoren,
fijn om die ontwikkeling te zien.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 18:37

Waar baseer je dat op?

Heb je het NK dressuur gezien?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-25 18:39

EK, 2025 Crozet

Rowena een fijne combinatie, past er tussen. maar die heb ik in andere topics ook al genoemd als prettige nieuwkomer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 23:51

_San87_ schreef:
Dat komt wel weer. Bijna geen enkele ruiter heeft een sponsor als Madeleine Winter-Schulze achter zich staan. Ze moeten het bijna allemaal doen met eigenaren die toch op een of andere manier hun geld terug willen verdienen, toch iig in Nederland.

In België sponseren de huidige ruiters hun eigen paarden geloof ik. Zowel Zonik+ als Flambeau zijn iig eigendom van de ruiter. Van de sponsoring gaan de dressuur ruiters het echt niet redden in België. :=

Beetje krediet geven aan de ruiters in kwestie is wel netjes. Zonik plus is sowieso niet gesponsord maar gewoon een ruiter die een jong talent vond en zijn eigen centen er in gestoken heeft. Larissa Paulius net zo,.. Domien zijn paard is van een ander, dat wel. Charlotte defalque en bv Flore de Winne weet ik niet maar iets zoals N.O.P is België nog ver van verwijderd (hence: België zou nog best wat kunnen leren van NL kwa ontwikkeling van de sport)

De hippiade die jullie hebben bv is ook al zo iets dat een veel bredere top zou kunnen creëren. Zulke dingen hebben wij niet. Je rijdt tot een bepaalt niveau en dan moet je een duurdere licentie en hopen dat het goed komt, :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:03

Ayasha schreef:
_San87_ schreef:
Dat komt wel weer. Bijna geen enkele ruiter heeft een sponsor als Madeleine Winter-Schulze achter zich staan. Ze moeten het bijna allemaal doen met eigenaren die toch op een of andere manier hun geld terug willen verdienen, toch iig in Nederland.

In België sponseren de huidige ruiters hun eigen paarden geloof ik. Zowel Zonik+ als Flambeau zijn iig eigendom van de ruiter. Van de sponsoring gaan de dressuur ruiters het echt niet redden in België. :=

Beetje krediet geven aan de ruiters in kwestie is wel netjes. Zonik plus is sowieso niet gesponsord maar gewoon een ruiter die een jong talent vond en zijn eigen centen er in gestoken heeft. Larissa Paulius net zo,.. Domien zijn paard is van een ander, dat wel. Charlotte defalque en bv Flore de Winne weet ik niet maar iets zoals N.O.P is België nog ver van verwijderd (hence: België zou nog best wat kunnen leren van NL kwa ontwikkeling van de sport)

De hippiade die jullie hebben bv is ook al zo iets dat een veel bredere top zou kunnen creëren. Zulke dingen hebben wij niet. Je rijdt tot een bepaalt niveau en dan moet je een duurdere licentie en hopen dat het goed komt, :+

In Nederland zijn er ook wel wat ruiters die eigen paarden hebben, Adelinde's Parzival was van haarzelf, bijvoorbeeld. Maar de meeste ruiters die nu meerijden, rijden toch echt paarden die van sponsoren/werkgevers zijn. En daar is ook niks mis mee, maar dan heb je toch te maken met een derde partij die zakelijke belangen heeft, en ik geef ze daarin geen ongelijk.

Ik weet dan ook niet waarom ik Belgische dressuurruiters krediet moet geven, wanneer ik het over Nederlandse ruiters heb, maar misschien begrijp ik je verkeerd?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:27

Ayasha schreef:
_San87_ schreef:

Flyn was van Flore zelf maar na de spelen verkocht.

Ik zit mij nu af te vragen hoelang Justin Zonik plus zal kunnen behouden. Als er daar iemand langs gaat met een oplegger met geld zal hij hem waarschijnlijk wel verkopen.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:59

Die oplegger met geld is al langs geweest en die heeft hij toch op het laatst afgeslagen.
Daarom vind ik dit toch net een wat mooier verhaal dan dat van Totilas.