Pipodipo schreef:TS, ik vind het wel een beetje eigenaardig dat je fysio zegt dat je geen voltes en overgangen mag rijden. Juist omdat dat DE twee instrumenten zijn om het paardenlijf aan het werk te zetten. Een volte vertelt heel veel juist en met overgangen help je het paard om naar het achterbeen te komen. Eerder in dit topic is al eens aan de orde geweest dat er geen paard op de wereld bestaat die uit zichzelf naar het achterbeen komt, daar zul je hem altijd naartoe moeten lokken door in te werken op het lijf. En dan nog moet je er een hele tijd voor uit trekken om zover te komen, maar elk ritje kun je naar een pasje toewerken dat de goede kant op gaat.
Je begint trouwens altijd bij impuls en takt, daarna komt de rest.
Het baart me wel een beetje zorgen hoe je paard de wendingen loopt omdat hij daar niet zuiver doorheen komt. Als de rug en SI goed zijn en de bekken is hersteld, waar komt dat dan vandaan?
Het laatste zijn gewoon onschuldige taktfouten wellicht.
Gebrek aan kracht en impuls. Pas als dit met training niet verbeterd moet je bezorgd zijn.
Op het achterbeen komt pas later, wanneer ze werkt aan het horizontaal evenwicht lijkt me.
Het paard moet eerst op eigen benen lopen.
Ik heb het idee dat jullie erg snel willen?