Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sintara schreef:Omdat dit ook een plek is waar het zadel ligt, is dit wel een spier om in de gaten te houden wanneer je een zadelpasser langs laat komen. Want dit is typisch zo´n spier die door slecht passende zadels afgekneld wordt.
Jetta schreef:Er is ook niets miss met een fijne wandeling aan de hand. Vertrouwen opbouwen.
Linde99 schreef:Damian23 ze is gecheckt door een DA. Niet met bloedonderzoek. Ik heb haar niet röntgen laten keuren voor de aankoop ja omdat ze een jaar van te voren was gekeurd (en ja, weet inmiddels wel dat die niet meer geldig was)
Linde99 schreef:[
Ja ik hoop zelf ook dat er iets kleins is wat zo opgelost kan worden, maar goed we gaan het zien. Ben stiekem toch wel een beetje bang dat er iets ernstigs isDe bitfitter zag duidelijk dat het in ieder geval niet helemaal aan de training ligt, omdat ze met de overgang van stap naar draf echt een soort kreupel is,
Linde99 schreef:FennaK schreef:Wellicht kun je ook wat supplementen om haar te ondersteunen mocht je dit nog niet doen.
Goed idee
Linde99 schreef:Babootje dank je voor je reacties en tips.
Ik weet wat een klinische keuring inhoudt. Voor mij was het belang dat ze gezond is en dat is ze. Stel dat ze echt stuk is (kun je mij trouwens een heldere verklaring geven van een 'stuk' paard?) dan is dat ontzettend jammer en rot voor mij, maar het paard kan er niks aan doen en ik ben al heel gek op haar, dus ze gaat niet weg. Zonde? Ja enorm, maar het is een dier en niet een auto, die je wegdoet als deze het niet meer gaat doen.
Daarnaast is de vorige eigenaar geen oplichter, echt niet. Een oplichter zal het paard nooit zo behandelen als hij er om geeft, en de eigenaar gaf duidelijk om dit paard. Het komt ook over alsof je mij ontzettend naïef vindt met je opmerking dat oplichters dol zijn op mensen zoals als mij. Nogmaals ik weet wat ik heb gedaan, ik weet dat ik een paard heb gekocht met dit probleem. Ik heb haar niet in een opwelling gekocht. Ik heb alles gefilmd met proefrijden, alles uitgelegd, daarnaast een kundig iemand meegenomen, van allen kreeg ik te horen: Linde, steek tijd in dit paard en het komt helemaal goed. Natuurlijk had ik in de ogen van bokt beter haar nog röntgen laten keuren. Daarnaast heeft geen van allen mijn paard in het echt zien lopen. Zoals eerder aangegeven, meerdere deskundigen in mijn omgeving vinden het juist niet nodig om een foto te maken, ze vinden dat ik beter eerst een osteo en zadelmaker kan proberen. En zoals ook eerder aangegeven volg ik de weg die zij adviseren.Dit heb ik denk ik nu wel genoeg aangegeven dus ik heb liever nog reacties met adviezen die niet zijn gegeven
![]()
Koper; dank je voor je compliment! De dracht en bevalling zijn zonder enige complicaties verlopen. De osteopaat komt inderdaad langs. En dank je voor je tips! Als ik weer groen licht heb om te rijden dan kan ik het eens proberen, al denk ik eerder dat ik i.p.v. afstap haar een lange teugel geef. Ze loopt met lange teugel heel ontspannen, briest lekker veel. Ik snap dat je met het afstappen wilt bereiken dat ze ontspannen wordt? Ik denk dat dat ook wel met de lange teugel kan
Sintara schreef:Babootje, ts geeft aan dat er a. al een dierenarts naar haar heeft gekeken bij aanschaf en b. dat ze blijft doorzoeken om erachter te komen wat het is. Als het na een vakantie en de osteo nog niet was opgelost, is ze van plan weer een dierenarts te laten komen en foto´s te laten maken.
Wat heb je daarop tegen?