Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Skippy01 schreef:Ook daar niet mee eens, Texaans western is anders dan klassiek. Californisch western is toch echt sterk klassiek gericht, op de achterhand, verzameld, langdurige opleiding van het paard. Maar alles op een signaalteugel, niet op een contactteugel. We hoeven het absoluut niet eens te zijn, maar een klein beetje verdieping is op zijn plaats
mirjamalvaro schreef:Thanks.
Dat naar voren kijken. Euhhh tja euhhh je zegt het al zelf...zulke knappe paarden onder mijn kont... nee pfffff probeer het af te leren maar dat lukt maar niet.![]()
Mijn armhouding vind ik nog erg lastig waar het het beste is. Bij Zorro de neiging te hoog te gaan, bij deze weer td breed. En tis niet eens dat ik zo met dat hoofd bezig ben.![]()
Been eraan als gewoon been of als drijven? Drijven zal onbewust zijn maar gewoon been eraan houden is bewust.
Ik begin wel met lichtrijden bij haar. Maar met die kleine snelle ponypasjes is doorzitten makkelijker.Met lichtrijden is zij soms zelfs snellee dan ik en zit ik weer op verkeerde been. Schijnen volwassenen op pony's wel vaker last van te hebben.
Mwahhh kan gewoon niet rijden.
manubres schreef:Wat mij opvalt aan de nieuwe filmpjes is dat je een hele instabiele aanleuning hebt...Je zou de teugels wat meer in verbinding kunnen nemen en dan van achter het paard activeren om naar de hand te lopen. Ik zou mijn hand op dezelfde plek houden en dus probleem van achter oplossen. Je zou wat meer de leiding hierin kunnen nemen ipv afwachten wat je paard doet.
mirjamalvaro schreef:Ok duidelijk
Niet te streng zijn. Was bloedheet, aan hef einde. Moest op alles letten; tempo, handen lager, niet drijven, ohh ja voltes, euhh tempo terug, niet te ruim naar voren. Pfffg nog meer. Helluppiee ik ontplof.
Maar of het er nou beter op word?? Zucht.
https://youtu.be/bw9FJTQKd8s
mirjamalvaro schreef:xChanelx schreef:Even uit de meeleesmodus: wat een ontzettend fijn topic is dit! Heel leerzaam én een prettige sfeer.
Vond het reuze spannend en flink over getwijfeld. Maar nu blij dat ik het gedaan heb.