bakwerk met Wainonia

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: bakwerk met Wainonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 13:39

Welke tips er zijn gegeven kiwiwitje. En ik denk dat dit ook aan mijzelf is om te bepalen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:43

Ze zegt daar toch niks over. Ze zegt dat er dingen zijn waar zij niets mee kon, waarvoor je naar iemand anders zou moeten/kunnen gaan. Of dat een hoefsmid, een zadelmaker of wat dan ook is heeft ze niet gezegd.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 13:51

Er werd gesteld dat ik natuurlijk niet het hele verhaal schreef kiwiwitje. Dat schreef ik wel, omdat ik benoemde dat mij tips gegeven waren. Het is aan mijzelf om wel of niet online te zetten wat er dan voor tips zijn gegeven.

Ik zou jullie op de hoogte brengen van de behandeling. Dat heb ik bij deze gedaan. Hierbij wil ik voor mezelf graag dit topic afsluiten. We gaan vanaf hier verder en ik hoop dat we samen een fijne toekomst hebben. Iedereen bedankt voor de bijdragen en het meedenken, ook in het verleden in onze voorgaande topics.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:55

Eigenlijk zie ik dan nog niet, wat ze verkeerd gezegd zou hebben. Maargoed. Ik ben benieuwd of we een nieuw topic zullen gaan zien en ben daar benieuwd naar.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:55

Das natuurlijk wel wat simpel gesteld TS. Uit jouw bericht komt het naar voren alsof Rindin alles heeft behandeld en hopelijk is het daarmee opgelost. Als over een paar weken blijkt dat er toch meer aan de hand is, lijkt het dan vervolgens alsof Rindin niet weet waar ze mee bezig is, terwijl ze wel degelijk heeft aangegeven sommige dingen niet te kunnen behandelen. Dus ik snap vanuit Rindin dat zij - zeker omdat zij in dit geval van te voren al bij naam bekend is in dit topic als behandelaar - even aangeeft dat zij niet alles heeft kunnen behandelen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 13:56

Ik denk niet dat die er gaat komen, maar zeg nooit nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:56

Jammer Murosch, maar veel succes met Wainonia.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:01

mylittlejoy schreef:
Das natuurlijk wel wat simpel gesteld TS. Uit jouw bericht komt het naar voren alsof Rindin alles heeft behandeld en hopelijk is het daarmee opgelost. Als over een paar weken blijkt dat er toch meer aan de hand is, lijkt het dan vervolgens alsof Rindin niet weet waar ze mee bezig is, terwijl ze wel degelijk heeft aangegeven sommige dingen niet te kunnen behandelen. Dus ik snap vanuit Rindin dat zij - zeker omdat zij in dit geval van te voren al bij naam bekend is in dit topic als behandelaar - even aangeeft dat zij niet alles heeft kunnen behandelen.

Hier ben ik het wel mee eens, daar doelde ik dan ook wel een beetje op in mijn berichten.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:56

kiwiwitje schreef:
mylittlejoy schreef:

Hier ben ik het wel mee eens, daar doelde ik dan ook wel een beetje op in mijn berichten.

Niet om het een of ander, maar het blijft internet en teksten blijven op evenzovele manieren te interpreteren als welke lezer maar wil.

TS schreef dit:
Murosch schreef:
Bedankt voor de reacties. Ze heeft zich met een lichte verdoving (ik was voorbereid :) ) wel laten behandelen en ze is met name in het lage rug gebied gemobiliseerd. Ik heb goede tips en huiswerk gekregen. Nu eerst aan de longe een weekje en dan kijken in hoeverre er verbetering is. Vanmorgen toen ik ze naar de wei bracht merkte ik wel dat ze met veel grotere passen naast me stapte, maar goed, eerst maar even afwachten. Woensdag komt de smid ook (hoogste tijd door omstandigheden) om haar weer netjes op de voetjes te zetten. Ze heeft 1 steilere voorhoef en als ze wat langer niet bekapt is merk je dat wel een beetje.

Hier staat niet dat Rindin alles heeft behandeld. Dat kun je tussen de regels door willen lezen, maar het staat er eenvoudigweg niet. Uit de opmerking dat er tips en huiswerk zijn gegeven, blijkt ook duidelijk dat het allesbehalve klaar is nu deze ene behandeling heeft plaatsgevonden.

Rindin schreef dit:
Rindin schreef:
Is natuurlijk niet helemaal het hele verhaal. Ik heb dingen behandeld die ik kon behandelen, maar ik heb ook dingen gevonden waar ik niet voor kon behandelen en het advies heb gegeven daar verder onderzoek naar te doen.

TS weet nu meer, ik heb mijn ideeën geuit en adviezen gegeven en ik hoop dat het voor paard en TS helemaal goed gaat komen :)

Ongetwijfeld met de beste bedoelingen, maar ook deze tekst valt (negatief) te interpreteren. Met name de eerste zin kan meerdere kanten op. Die kan heel luchtig worden gelezen, maar ook neerbuigend richting TS. Persoonlijk zou ik als behandelaar helemaal geen uitspraken op internet doen over een niet-afgeronde casus, want over het algemeen roept zoiets meer vragen op dan worden beantwoord en dat is niet in het belang van behandelaar, eigenaar of het paard in kwestie. Bijvoorbeeld de vraag wat voor dingen je dan vindt die je niet kunt behandelen. Er zullen altijd mensen zijn die daar uit opmaken dat je (nog) geen erg goede of ervaren behandelaar bent en zelfs in deze tekst zullen mensen (willen) lezen dat ik vind dat Rindin haar vak niet verstaat. Voor de goede orde dus: ik ken Rindin niet, heb haar nooit zien werken en heb dus geen mening over haar kwaliteiten als fysiotherapeut. Ik vind het wel sympathiek dat ze naar aanleiding van dit topic haar hulp heeft aangeboden.

Tot slot de reden dat ik (na meerdere topics te hebben meegelezen) toch reageer: TS, ik heb je topics met grote interesse en bewondering gelezen. Ik zou het niet gedurfd hebben. Of misschien is het niet zozeer een kwestie van durven, als wel van zin hebben in een scherm vol betere stuurlui. Er zijn niet veel topics op Bokt die een gedetailleerde inkijk geven in de ontwikkeling van een paard op langere termijn, terwijl een gedegen opleiding van een paard meerdere jaren in beslag neemt. Topics die wel een overzicht geven van die jaren, betreffen vaak sportgerichte, zeer talentvolle paarden en kijken hooguit achteraf terug op moeilijkere perioden. Jouw topics gaan over een paard dat niet per se gunstig is gebouwd, een eigenaardig karakter heeft en fysiek een behoorlijk tik heeft gekregen door dracht. Ze gaan bovendien over jouzelf en de ontwikkeling die jouw beeld van 'het goedgetrainde paard' doormaakt. Dat vind ik uniek en verdient zeer veel respect. Hoewel ik echt wel weet dat ik niet de enige ben die regelmatig twijfelt of ik het zelf wel allemaal zo goed doe met mijn paard, vond ik het inspirerend om te lezen en vooral ook te zien hoe een ander daarmee omgaat. Dank daarvoor.

Dat je het hierbij wilt laten kan ik me goed voorstellen. Misschien verander je over een jaar ofzo nog eens van gedachten, maar of er wel of niet ooit nog een topic komt, ik wens je hoe dan ook heel veel succes met Wainonia in de dressuur en gun je het van ganser harte om een kast vol oranje linten bij elkaar te rijden op een manier die voor jou en haar goed voelt.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:25

Fijn bericht Maura! Ik sluit me als stille meelezer volledig bij alle onderdelen aan.

Succes Murosch en Wainonia :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:31

Ik ook. :o Hele fijne onderbouwde reactie naar alle kanten toe.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 16:21

mylittlejoy schreef:

Nee, dat zegt TS niet in haar eerste reactie na het bezoek van Rindin, dat alles opgelost is. Ze zegt dat ze nu huiswerk heeft en tips heeft gekregen. Rindin vult enkel aan dat ze het advies heeft gegeven verder onderzoek te laten doen voor zaken die zij niet kan behandelen. Niet meer en niet minder.

Edit: Maura schrijft hetzelfde. Mijn post was even ergens in de iClouds blijven hangen.
Laatst bijgewerkt door karijn op 07-10-16 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 16:23

Jammer ik had het juist zo interessant gevonden welke tips en huiswerk je had gekregen Voor ons als mee lezer zeer leerzaam

Succes met Wainona

xEverred

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:07

Jammer dat je het topic afsluit en verder misschien geen nieuw topic gaat openen. Vond het als stille meelezer interessante topics. Misschien niet altijd even gezellig, maar zeer leerzaam.
Veel succes verder Murosch met Wainona

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:18

Ik was ook benieuwd naar de trainingstips die je had gekregen, vooral over de hoofd/halshouding en welke voor een paard met haar bouw nou het beste zou zijn, want dat ze een lastige bouw heeft is wel duidelijk, maar hoe beweegt zo'n paard nou het best?
Daar was ik wel nieuwsgierig naar omdat tips over hoofd/halshouding vaak worden gegeven vanuit een stroming, en ik meer vertrouwen heb in tips die hierover gegeven worden vanuit de bouw van het paard - bijvoorbeeld door een osteo/fysio/dierenarts en co.

Thebiglion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:26

Snap dat longeren niet, is de pest voor paardenbenen en ruggen. Af en toe een noodzakelijk kwaad als ze uit moeten dollen, maar verder vooral niet doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:28

mylittlejoy schreef:

Ik vind dit ook. En ik vind ook zeker niet dat Rindin buiten haar boekje gaat. Ze heeft niet gezegd wat voor tips ze aan Murosch heeft gegeven al kan ik ze wel bedenken. Haar goede naam gaat eraan als het resultaat er niet naar is.
xJinxv heeft - alhoewel de post en reacties erop zijn weggehaald - precies verwoord wat een aantal van ons hier denken en in meer bedekte termen hebben willen duidelijk maken (en nee ik was dat niet..). Bedekte termen helpen niet, helaas.
Dit paard hoort bij de veearts. Ik zou er bijna 114 voor bellen, zo zielig vind ik dit.

En voor degenen die bang zijn dat er geen Wainonia topic meer komt. Wees gerust die komt er ongetwijfeld wel zo. Iets met "Wainonia op weg naar de groene weides" -O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 18:17

Ik zal de koffie voor ze klaarzetten hoor Babootje. En nu ga ik mijn arme paard even voeren.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:39

Ach Murosch, ik vind het niet normaal zoals je hier behandelt wordt...laat dat hele Bokt lekker voor wat het is. Als ze niks letterlijk vinden zoeken ze het wel tussen de regels door. Ik wens jou en Wainonia het allerbeste!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:58

Babootje

Wat een lage opmerking.
En dan raar vinden dat mensen geen foto's durven plaatsen op bokt.
Nu haalt ts er hulp bij is het weer niet goed.
Iedereen doet het anders.
Ja ik zou dingen ook anders doen.
En ik weet zeker dat mensen dat ook over mij zeggen.
Dus deze reactie is erg onder de gordel

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:49

Eens, Bruintje123. Het lijkt soms wel alsof je op bokt altijd precies moet (ja, moet!) doen wat er aan tips gegeven wordt, anders ben je dom bezig en op zijn minst een paardenmishandelaar. Bizar.

Er zijn door veel mensen echt wel goede tips gegeven, maar dan is het nog altijd aan Murosch om te kijken of en welke ze daarvan wil gebruiken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:32

Ik heb dit hele topic gevolgd en andere soms ook, omdat mijn paard bijna hetzelfde gebouwd is. Ik vind het knap hoe je doorzet en op zoek bent naar de juiste manier van trainen voor jou en je paard (ik weet hoe moeilijk dat is als je paard zo gebouwd is). Ook knap dat je bewust niet meer kiest voor het mooie plaatje en geen gelul in de krul. Ik snap het als je geen topics meer wilt openen. Als ik zulke reacties had gekregen, was ik al lang weggeweest op bokt.
Heel veel succes met het trainen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:41

Thebiglion schreef:
Snap dat longeren niet, is de pest voor paardenbenen en ruggen. Af en toe een noodzakelijk kwaad als ze uit moeten dollen, maar verder vooral niet doen.

Zou je kunnen onderbouwen waarom je dat vind? Lijkt mij minder belastend dan een ruiter er nog boven op. En funest voor de benen hangt natuurlijk er ook vanaf op wat voor grond je traint.

Ik longeer mijn paarden vooral voor de afwisseling en zodat ze mooi ontspannen lekker over de rug lopen en wat conditie kweken.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:54

Inderdaad bruintje!
En zo'n bokker ben ik ook.
Wat een negatief geseik...
Het is háár paard. Heeft er iemand bij gehaald en er is werk verricht.

Mensen doen het nóóit goed op basis van gezondheid. En dit begint al bij alleen al voer!!
Waar is de tijd gebleven van eigen keuzes en bepalingen zónder dat iemand zn mening moet opdringen. Want dát is het! Niet meer niet minder.

En dreigen vind ik compleet uit den boze.
En die schop na... gaatver wat vies.

Nee ik snap dat bokkers de middelvinger opsteken en geen topics meer openen en al helemaal geen fotos plaatsen.

Nee oehhh en ahhhh hoeft niet. Maar wél met respect.
Zoals we óók met ons paard achen om te gaan
Zo die reflexie ook op de mens.

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:00

Stille meelezer meldt zich.

Ook ik heb dit hele topic gevolgd, en een aantal van je vorige. Ik wil even zeggen dat ik respect heb voor de manier van reageren op sommige reacties, zoals de opmerking van Babootje. Zeer kinderachtig en irritant. Voegt niks toe.

Ik zou het jammer vinden als je geen topics meer opent, maar ik begrijp het volkomen. Ik vind jullie een interessante combinatie en vind leerzaam jullie proces te volgen.

Ik wens je alle succes en wijsheid toe met Wainonia.