danzzz schreef:TS, je hebt het paard pas een maandje en je bent nog volop bezig een band op te bouwen.
Is ze lief als je komt knuffelen of poetsen? Loopt ze ontspannen en met haar aandacht op jou gericht mee aan een touwtje? Hoe is ze op een ontspannen buitenritje? Herkent ze je al als je op stal komt? Zou je nu op dit moment zonder zorgen op haar gaan zitten zonder zadel en hoofdstel? Wat doet ze als de smid komt?
Jullie gaan nog een lange weg hebben om elkaar te leren kennen. Ga de eerste paar maanden gewoon elkaar leren kennen en focus in die tijd heel wat minder op het rijden. Dat komt wel goed als het vertrouwen tussen jullie er is. Tja, en als dat 6 of 12 maanden duurt voor het er is... dan is het maar zo.
Volledig mee eens! Laat een net verhuisd dier (ik neem aan dat je haar verhuisd hebt) zich thuis voelen, sommigen doen daar idd 6-12 maanden over.
Citaat:
Maar ik heb ook al zonder slof gereden en voor mijn eigen veiligheid heb ik deze er even aangedaan omdat ze mij heel erg heeft uitgetest.
Waarom zou een dier je uittesten? Misschien heeft ze te veel tegelijk te verwerken, ze heeft toch 6 jaar bij 1 eigenaar gestaan, een verhuizing is niet niks he.
Verder een prachtige merrie!!