Ongevallen te paard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Meest voorkomende ruiterongevallen

Armbreuk
88 (6%)
Beenbreuk
31 (2%)
Voetbreuk
28 (2%)
Handbreuk
37 (2%)
Rugbreuk
38 (2%)
Nekbreuk
6 (0%)
Blauwe plek
294 (22%)
Kneuzing
302 (23%)
Inwendige bloeding
24 (1%)
Uitwendige bloeding
27 (2%)
Bewusteloos
50 (3%)
Hersenschudding
192 (14%)
Schaafwond
183 (14%)

Totaal aantal stemmen: 1300

xniieeenke

Re: Ongevallen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:10

Belachelijk veel blauwe plekken, en enkel gekneusd. Was begin zomervakantie, aan het eind klapte ik met mijn enkel op het zwembad, dat was wel echt verschrikkelijk omdat de enkel nog niet hersteld was.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:26

frisian_love schreef:
Maar bij jou werkt je nier dus niet meer?
Want mijn uroloog sprak ook over niergoulash , maar de delen zijn bij mij toch weer naar elkaar gegroeid.
Samen heb ik gewoon 100% nierfunctie en de betreffende nier zelf doet 80%
Ik was zelf juist heel helder en allert, kan me alles nog herinneren en heb zelfs nog van alles geregeld toen ik op de EHBO lag.
Mijn man had pas door, hoe zwaargewond ik was, toen de arts hem vertelde dat ik levensgevaarlijk gewond was.
En we mogen zeker van geluk spreken, gisteren mijn 5e verjaardag gevierd

Overigens totaal geen angst gehad met opstappen, mijn familie daarentegen des te meer.

En inderdaad Majabeestje, die catheterzak, altijd verstopt met bloedklonters . Waardeloos!
Ze hadden bij mij overlegd, om me evt. Naar Nijmegen te verplaatsten, dan konden ze via een soort ballonnetje in mijn lies de bloeding proberen te stoppen (als ik het goed heb begrepen), maar ze durfden me niet te verplaatsen.

Grappig dan, dat sommige klachten zo op hun plaats vallen

Nee, geen functie meer. 't Was echt moes zeg maar. De stukjes zijn door mijn lichaam opgenomen of zo iets, haha. Ik raakte steeds weg, heel eng vond ik dat. Godzijdank nog 112 kunnen bellen want ik lag alleen in het bos :oo

Ik heb trouwens ook nooit angst gehad weer op te stappen. Gek eigenlijk hè!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:16

Meestal een gedeukt ego, maar 1x kneiterhard over de kop gegaan met paard en al. Schade: gebroken neus, gat in mn neus en een extreem verschoven wervel (1 dag aan een been verlamd geweest).

De meeste ellende toch vanaf de grond gehad eigenlijk, dat rijden gaat me duidelijk beter af.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:00

Gescheurde kniebanden en een gekneusde nier!

Aan mijn knie geopereerd (na 3 keer vallen).
Die nier heb ik nog regelmatig last van. Dat is door de bodyprotector gekomen, die naar binnen klapte. De val zelf was heel langzaam en niet een onwijs harde klap haha.

Chalpaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:55

Gelukkig ben ik er tot heden goed afkomen, alleen wat schaafwondjes en blauwe plekken. Weet ook niet of als ik er echt hard zou afvallen en echt iets heb of ik er nog wel op durf te stappen xd

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 18:10

Gebroken en verbrijzelde onderkaak inclusief alle kiezen en tanden los links.
Achterover van paard gevallen.
Paard schrok en trapte na.
3 dgn op ic gelegen, complete ijzerstellage in m'n mond.
Week later zat ik er weer op :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 08:50

Eind december mn vinger tussen de kiezen van mn paard gehad, met een in het leven gebroken nagel tot gevolg. Nu bijna 3 maand later is de breuk er bijna uitgegroeid, heb ik een deuk in mn vinger van waar hij beschadigd was, en is het gevoel er in nog overdreven wat erg irritant is..

Gister nog heel dom mn duim uit de kom geschoten :oo

Er kwam bij het losmaken van mn singel (nieuw zadel, dikke stoten dus moeilijk vast of los te krijgen) blijkbaar zo veel druk op mn duim dat hij plots op een andere plek stond. Uit reflex heb ik hem weer terug geduwd, en dat is maar goed geweest ook, want al na een halve minuut gaan de spieren verkrampen en na 2 minuten krijg je hem vrijwel niet meer terug..
Mn eerste keer, en hopelijk laatste keer want het is geen pretje en zwaar onhandig want ik kan er nu bijna geen kracht mee zetten, zelfs een sleutel omdraaien is een hele opgave haha :+

Verder een keer van mn paard op mn voet gevallen, zwaar gekneusd dus een 3 weken lang dikke olifanten-voet als gevolg.

En verder is de schade beperkt gebleven tot brandwonden van het halstertouw of longeerlijn. Snij/ schaafwonden (diverse oorzaken), zere spieren na een val, blaren e.d..