Doorzitten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Re: Doorzitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:26

Gabi, wat bedoel je met naar beneden drukken van je knieen?

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 19:36

Nou dat werd als tip gegeven door iemand, ik weet niet meer wie. Dan zou ik beter mee kunnen gaan in de beweging maar het lukt me niet, dus vraag ik hier ook wel tips voor!

Sachavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:17

Ik heb dit probleem ook heel lang gehad, op elk paard stuiterde ik een halve meter de lucht in
Tot een vriendin van mij de tip gaf om men bekken goed te kantelen door ' je navel in te trekken', als je dat doet kantel je sowieso je bekken ook en kan je makkelijker blijven zitten. Wat ook hielp was gewoon mijn bene laten hangen, proberen volledig te ontspannen.
Veel succes nog!

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 00:48

Ik was dat :P Je knieen naar beneden drukken leer je zo:zonder paard droog oefenen; ga met je voeten ongeveer 50 cm uit elkaar staan, als je je navel nu omhoog aantrekt (dus niet "intrekken" anders maak je je buik alleen maar hol) en je bekken kantelt dan buig je automatisch je knieen, je onderbeen komt dan iets naar achter, je hebt een verticale schouder heup hak lijn, zoals je te paard ook wilt hebben. Je voelt het dan trekken in je liezen en net boven je knieen. Je kunt door dieper door je knieen te zakken en weer omhoog en tegelijkertijd "schepbewegingen" te maken met je bekken je spieren trainen en soepeler maken. Het ziet wel raar uit (het lijkt op twerken!!) Als je op je paard zit dan trek je je navel weer omhoog, veert met je bekken mee met de beweging en probeer dan "dieper door je knieen te zakken", alsof je op je knieen meeloopt. Dan duw je ze automatisch naar beneden en ligt je been in de ideale positie. Succes!

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 08:02

Oke bedankt voor die tips!!!!

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 16:43

maar moorcats, hoe trek je je navel omhoog dan?

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:48

Als je je buikspieren aanspant en dan je navel als het ware probeert op te tillen naar je ribben toe. En dan moet je natuurlijk niet je adem in gaan houden, maar in die lichte aanspanning rustig door blijven ademen. Het is best moeilijk en vergt veel oefening, maar als je dit heel veel doet wordt het steeds makkelijker en krijg je meer rompstabiliteit omdat die spieren sterker worden.

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 17:10

Oke maar dan houd ik mijn buik wel een beetje in is dat erg?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:21

Ik weet niet wat voor rijbroeken je hebt. Maar soms scheelt het ook om een rijbroek te hebben met (kunst) leren zitvlak.
Ik merk ook goed verschil bij het doorzitten met een andere rijbroek aan, de ene glijd net wat meer dan de ander.

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 17:39

Ja die heb ik :D

milou_amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:56

probeer je benen niet tegen het paard aan te klemmen als je doorzit, daar kan je paard soms gestresst van worden. ik klemde eerst ook me benen tegen me pony aan maar nu niet meer en ik merk dat ik niet meer zo erg stuiter. /3