Het gaat steeds beter! Training met Lesley 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:27

Hoi TS,

wat ben jij met je houding al aardig vooruit gegaan! Er zijn nog wel wat aandachtpunten waar je op moet letten , bijv je hakken uit drukken en je tenen naar voren draaien en daar houden.

Helaas kan ik je filmpjes niet zien. Op sommige foto's loopt je paard op de voorhand en je teugels zijn lang en wat je zelf ook aan gaf dat je kort zit. Zoals ik kon lezen komt de zadelmaker nog eens een keertje terug voor de kniewrongen op te vullen ? Begrijp ik het dan goed dat de zadelmaker al eens een keer is geweest ( tussen de tijd van je 2e en 3e topic? )

Ik heb nog steeds respect voor je dat je weer eens een topic hier zet !

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 20:44

terpentijn schreef:
Dat verwacht echt niemand, TS. Dat maak je er zelf van.

Miscchien verwacht je zelf alleen lovende berichten, door filmpjes of foto's te plaatsen. En ben je zoals vele posters die it doen, teleurgesteld als er dan niet gezegd wordt dat je enorm bent vooruitgegaan. Of dat je top rijdt. Daar leert niemand wat van, helaas leer je nooit van de OH's en AH's, maar juist van kritische opmerkingen.
Ik begrijp heus wel dat je het met dit op leeftijd zijnde paard niet gemakkelijk hebt.
En dat je met je instructie je best doet verder te komen er mee.

Je bent echter in je topics niet veel verder gekomen, naar wat ik er van gezien heb, dus een andere instructie en een ruim half jaar tot een jaar uittrekken voor een echt nieuwe ontwikkeling is het minimale.

Als ik dat had gewild had ik de foto's wel bij ITP neer gezet..
Het gaat mij op de manier waarop een reactie gegeven wordt. De meeste reacties zijn prima hoor, maar er zijn wel veel reacties waarbij het best anders geformuleerd had mogen worden. Ik leer er niks van als iedereen 100 x herhaalt wat ik allemaal niet goed doe. Ik wil juist reacties met opbouwende kritiek.

Deze instructrice heb ik maar 2 x les gehad. Mijn oude instructrice ook maar 5 x in een periode van 10 maanden. Maar ik ben inderdaad op zoek naar een andere instructrice. Die tijd trek ik zeker wel uit. Het gaat wel even duren voordat ik vertrouwen genoeg heb dat we klaar zijn voor een nieuw topic...

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 20:59

jansje73 schreef:
Hoi TS,

wat ben jij met je houding al aardig vooruit gegaan! Er zijn nog wel wat aandachtpunten waar je op moet letten , bijv je hakken uit drukken en je tenen naar voren draaien en daar houden.

Helaas kan ik je filmpjes niet zien. Op sommige foto's loopt je paard op de voorhand en je teugels zijn lang en wat je zelf ook aan gaf dat je kort zit. Zoals ik kon lezen komt de zadelmaker nog eens een keertje terug voor de kniewrongen op te vullen ? Begrijp ik het dan goed dat de zadelmaker al eens een keer is geweest ( tussen de tijd van je 2e en 3e topic? )

Ik heb nog steeds respect voor je dat je weer eens een topic hier zet !

Dankjewel!
Mijn hakken zijn inmiddels al weer naar beneden. Tenen naar voren mag inderdaad beter, tips daarvoor zijn welkom! Hij komt inderdaad snel op de voorhand. Dat is al iets verbeterd omdat hij nu meer voorwaarts is, maar het gaat wel even duren voordat hij sterk genoeg is om de achterhand er meer onder te krijgen.

De zadelmaker is nog niet geweest. Maar die komt nog wel om het zadel aan te passen voor ons beide.

Belmera

Re: Het gaat steeds beter! Training met Lesley 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:03

Wat doe jij totdat de zadelmaker het zadel heeft aangepast? Grondwerken, longeren, wandelen? Of stap je er toch met zadel op, alhoewel je weet dat het zadel nu niet past en rijden met n niet passend zadel meer kwaad dan goed doet?

Bokkers die in je topic reageren doen dat volgens mij met de beste bedoelingen. Tuurlijk hoef je niet elk advies letterlijk te gaan opvolgen, maar hopelijk zetten ze je wel aan tot nadenken.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 18:08

Belmera schreef:
Wat doe jij totdat de zadelmaker het zadel heeft aangepast? Grondwerken, longeren, wandelen? Of stap je er toch met zadel op, alhoewel je weet dat het zadel nu niet past en rijden met n niet passend zadel meer kwaad dan goed doet?

Bokkers die in je topic reageren doen dat volgens mij met de beste bedoelingen. Tuurlijk hoef je niet elk advies letterlijk te gaan opvolgen, maar hopelijk zetten ze je wel aan tot nadenken.

Er is al wat aan het zadel gedaan. En verder ga ik er niet meer op in.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Het gaat steeds beter! Training met Lesley 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:41

Moderatoropmerking:
Omdat dit topic vele herhalingen bevat en het beeldmateriaal (film) inmiddels is verwijderd plaats ik hier een slotje.