Kennen jullie ons nog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:26

Robin_S schreef:
Veel verbetering tov je vorige topics! +:)+

Jullie zijn als combinatie duidelijk erg hard vooruit gegaan.
Verder ziet je merrie er ook super goed uit.

Foto's zijn maar momentopnames en ik vind, als je daar rekening mee houdt, het er in de grote lijn toch niet slecht uitziet. Je geeft zelf al aan dat je een strenge linkerhand hebt dus da's goed dat je daar nog verder aan werkt :)

Ik begrijp de ophef hier niet zo, blijf gewoon lekker verder doen zoals je bezig bent.
Je zit is al super goed vooruit gegaan, dus als dat mogelijk is, dan is het vast ook mogelijk om nog meer rust in je lijf/hand te krijgen.

Benieuwd naar een nieuw topic binnen x aantal maanden! :j

Meen je dit nu serieus?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:28

Little_Gift schreef:
Hahaha er is geen paard dat vlugger straft en toont wat wel en niet kan dan deze merrie, trust me!

Trouwens, zadel is compleet naar paard aangepast en ligt haar als gegoten, waar jouw werk en ervaring met paarden dan zit, zal niet in zadelpassen zijn althans lol

En er zijn wel degelijk paarden die zelf de druk op de teugels zetten en niet de ruiter, ik zeg niet dat dit hier zo is, maar ze bestaan heel zeker.
Denk maar aan de iberische rassen... het heeft een reden waarom die allemaal met stang en trens gereden worden.

En degenen die tips geven maar vervolgens het paard een pony noemen... haflinger is standaard tot de paardachtigen ingedeeld, dus pony / ponie / pownie doet hier niet terzake en doet me zeker ook niet direct openstaan voor de gegeven tips gezien het niet moeilijk is te weten welke rassen tot wat behoren.

Mvg
Nikita
Ps : is dit reactie van TS genoeg ? :-D

Als deze pony echt zo afstraffend was als je beweert had ze je allang niet meer op haar rug gelaten, dus wees maar heel blij dat ze zo vergevingsgezind is...

Ik vind jou posts altijd bovengemiddeld interresant om te lezen..De manier waarop je met de reacties hier in topics omgaat, zie ik bijna altijd op de foto's terug: Jij hebt nooit ongelijk, wij zijn gek en je paard is gewoon lastig.Ik slaap er vannacht niet minder om wat je van me vind, maar voor het paard vind ik her ronduit triest.

Je mist overduidelijk elke vorm van zelfreflectie en als dat op paardrijden aankomt ben ik het met een eerdere post eens:stop met rijden. Paardrijden is een teamsport, jij en je paard. En als je paard dan toch de oorzaak is van alles wat misgaat, wat let je om een hobbelpaard te kopen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:30

en ja stukje over iberische rassen..als mensen nou niets over haffies mogen zeggen ( het is dan wel een kruising, maar goed) zeg dan ook niets over de iberische rassen waar je duidelijk niets van weet. Maar goed, ik heb wel heel hartelijk gelachen om dat stukje. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:05

kleiduiker schreef:
Robin_S schreef:
Veel verbetering tov je vorige topics! +:)+

Jullie zijn als combinatie duidelijk erg hard vooruit gegaan.
Verder ziet je merrie er ook super goed uit.

Foto's zijn maar momentopnames en ik vind, als je daar rekening mee houdt, het er in de grote lijn toch niet slecht uitziet. Je geeft zelf al aan dat je een strenge linkerhand hebt dus da's goed dat je daar nog verder aan werkt :)

Ik begrijp de ophef hier niet zo, blijf gewoon lekker verder doen zoals je bezig bent.
Je zit is al super goed vooruit gegaan, dus als dat mogelijk is, dan is het vast ook mogelijk om nog meer rust in je lijf/hand te krijgen.

Benieuwd naar een nieuw topic binnen x aantal maanden! :j

Meen je dit nu serieus?

Dit meen ik heel serieus en ik vraag mij af waarom dat niet zo zou zijn
Voordat er een hele discussie ontstaat, hier mijn post even ontleed in puntjes:

- TS en haar paard zijn samen erg vooruit gegaan tov haar vorige topics
- haar paard ziet er goed uit
- foto's zijn momentopnames
- het ziet er in grote lijn daarom niet slecht uit (haar paard wordt niet mishandeld, de sperriem staat totaal niet strak enzovoort,...)
- ze zegt zelf dat ze een strenge linkerhand heeft
- waar ze ook aan werkt
- ik begrijp de ophef hier op bokt (nog steeds) niet
- ze moet verder doen zoals ze bezig is; daarmee bedoel ik: zichzelf blijven verbeteren, en dat doet ze ook (geldt trouwens voor iedereen hier)
- haar zit is al heel goed vooruit gegaan
- dus dan is het vast ook mogelijk de rest te verbeteren
- ik ben benieuwd naar een nieuw topic

Weerleg gerust waar je het niet mee eens bent, maar ik blijf bij mijn post.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:28

Robin_S schreef:

- het ziet er in grote lijn daarom niet slecht uit (haar paard wordt niet mishandeld, de sperriem staat totaal niet strak enzovoort,...)
- waar ze ook aan werkt
- ze moet verder doen zoals ze bezig is; daarmee bedoel ik: zichzelf blijven verbeteren, en dat doet ze
ook (geldt trouwens voor iedereen hier)

Nee dat was dus de clue waarom sommige er tegen in gingen.
Zij geeft toe dat ze een zeer strenge linkerhand heeft, maar dat het paard maar moet leren zich daar niet sterk op te maken (dus niet dat zij moet leren deze los te laten).
Dus dat zij het paard de schuld geeft van het sterk worden/hangen want hij moet leren geen misbruik te maken van haar sterke hand door er op te gaan hangen.

terpentijn

Re: Kennen jullie ons nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:36

Ik zou nog wel eens een nieuwe reactie van de Ts willen horen, hoe zij er nu over denkt. En hoe het nu gaat met rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:55

Brainless schreef:
Robin_S schreef:

- waar ze ook aan werkt
- ze moet verder doen zoals ze bezig is; daarmee bedoel ik: zichzelf blijven verbeteren, en dat doet ze
ook (geldt trouwens voor iedereen hier)

Nee dat was dus de clue waarom sommige er tegen in gingen.
Zij geeft toe dat ze een zeer strenge linkerhand heeft, maar dat het paard maar moet leren zich daar niet sterk op te maken (dus niet dat zij moet leren deze los te laten).
Dus dat zij het paard de schuld geeft van het sterk worden/hangen want hij moet leren geen misbruik te maken van haar sterke hand door er op te gaan hangen.

Ok dan begrijp ik het probleem.
Jammer, want mits blijvende goede inspanning kan het echt een mooi plaatje worden hoor.
Iedereen trekt zijn been (spoor) al eens wat te hoog op, of is wat te strak in een hand. Is niet erg zolang je jezelf maar blijft verbeteren (of toch probeert..)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:00

miss is het al gevraagd TS maar ik heb niet alles gelezen alleen pagina 1 en 2

maar ik vroeg me af

waarom zit jij niet rechtop maar leun je naar achter dit lijkt erg lui.

2. waarom trek jij zo hard aan de teugels ? ben ik de enigste die dit vind of ben ik gek?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 17:16

Ik zou wel eens willen weten waar ts beweert dat ze niets moet doen aan de strenge linkerhand??
Neen, er zijn hier een paar bokkers die willen lezen dat ts dat zo schreef en hun eigen draai eraan gaven en enkele andere die dat oppikten en het dan maar zo verder verkondigen!

Jullie maken het ervan dat ik de schuld bij mijn paard leg of haar lastig noem!
Als zij lastig is, wel dan hou ik van lastige paarden zeker want I sure love that girl :-D

Ik zei enkel en alleen dat paard reageert op strenge hand door zelf hard te worden en vervolgens te staken en dat ze moet leren dat staken achterwege te laten nadat ik mijn strenge hand afleer ! Want dat het staken op den duur een automatisme zal worden, ook als die strenge hand zou weg zijn !

Lees dus wat er staat ipv wat jullie willen lezen!
Zien jullie nu waarom ik hier velen niet eens meer serieus wens te nemen ?
Als lezen al te moeilijk is hoef ik geen tips van diegenen :-D

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:18

TS strenge hand is ook niet goed voor een paard leer hem dan eerst iets aan de longeerlijn ofzo in gelijk zo gaan rijden. en doe iets aan je zit leer recht opzitten in plaats va onderuit hangen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 17:24

Waar denk je dat we mee bezig zijn pandameisje?
We nemen wekelijks priveles en maandelijks een lesdag.
Dat doen we niet voor niks!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:25

waarom zet je geen foto van nu dan neer? want ik vind dit echt zielig voor het paard zo hard die aan de teugels word getrokken.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:32

Wat jammer TS dat je zo in de verdediging schiet. En dat je zo agressief iedereen over een kam scheert als waardeloos met hun op- of aanmerkingen.
Natuurlijk hoef je je niet alle kritiek aan te trekken, maar DOE dat dan ook niet.
Als je iets op Bokt plaatst weet je toch wat je kunt verwachten?
Als je met dat soort kritische posts niet om kunt gaan, vraag ik me af waarom je het topic hebt geopend.
Als ik jou was (wat ik niet ben) zou ik ipv alles schamper weg te lachen, er gewoon uit pikken waar je je voordeel mee kunt doen, en in een volgend topic laten zien hoe veel je verbeterd bent.
Van alleen juichende 'kritieken" leert niemand iets.

Anoniem

aitl schreef:
Ik weet niet of je de reacties uit dit topic nog leest of dat je daar ook al mee gestopt. Bent.
Als eerste wil ik zeggen dat je een ontzettend leuk paardje hebt. De kruising is 100% goed gelukt.

Verder vind ik dat je een schop onder je kont nodig hebt voor de manier waarop jij met de gegeven tips omgaat. Stuk voor stuk zijn het allemaal tips waar de meesten in het verleden zelf baat bij hebben gehad. Dit wil niet zeggen dat het voor jou ook de gouden tip is, maar je kunt de goedbedoelde tips aanhoren en dan zelf de keuze maken of je er wel of niet wat mee doet. Pak eruit waar je zelf een goed gevoel bij hebt en ga ermee aan de slag.
Jij bent diegene die ervoor kiest om met het paard aan het werk gaan, dus jij bent diegene die het paard moet gymnastiseren en niet andersom. De taak van het paard daarentegen is jou een spiegel voorhouden. Jij sterk =paard sterk, jij gespannen =paard gespannen, zachte hand= zachte mond ,enz. Enz. Het is de kunst om de confrontatie met jezelf aan te gaan en deze spiegel te leren lezen.

Buiten alle gegeven tips (Die jou allemaal zouden kunnen helpen) zou je misschien met rijden gebruik kunnen maken van een touw om de hals van je paard, daaraan bevestig je bovenaan een dun touwtje die je met rijden door je duimen kunt halen. (Gewoon los om je duimen leggen) op deze manier dwing je jezelf om je handen op de juiste hoogte boven de hals en voor het zadel te houden. Je bovenramen die volgens jezelf stug en streng worden kunnen dan ook niet in hun eigen comfort zone schieten en slaan dan niet zo gauw op "slot". Op het moment dat jij namelijk je handen uit elkaar schuift (uit automatisme) voel jij dat door het touwtje, waardoor jij aan je handhouding herinnert wordt. (Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, ik weet namelijk niet hoe ik het anders moet omschrijven).

Als laatste wil ik nog even kwijt dat het super is dat je een speciaal aangemeten zadel hebt voor je paard en dat deze goed ligt. Helaas wil dit niet altijd zeggen dat dit ook het juiste zadel is voor de ruiter. De zadelmaker/osteopaat kan dit pas beoordelen tijdens een training (filmpje).

Ik hoop echt dat je de confrontatie met jezelf aan durft te gaan en bekijkt of er bij alle bovenstaande tips iets zit waar jij wat mee kunt doen want je hebt gewoon een harstikke leuk paard en aan jou de taak om je paard de juiste begeleiding te geven.

Succes verder.

Als "meelezer" wil ik gewoon even melden dat ik dit een superpost vind! +:)+ .

Vooral de tip van het touw en touwtje om de hals vind ik geweldig! Het werkt echt. Doe er je voordeel mee.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-06-14 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

terpentijn

Wat jammer TS dat je zo in de verdediging schiet. En dat je zo agressief iedereen over een kam scheert als waardeloos met hun op- of aanmerkingen.
Natuurlijk hoef je je niet alle kritiek aan te trekken, maar DOE dat dan ook niet.
Als je iets op Bokt plaatst weet je toch wat je kunt verwachten?
Als je met dat soort kritische posts niet om kunt gaan, vraag ik me af waarom je het topic hebt geopend.
Als ik jou was (wat ik niet ben) zou ik ipv alles schamper weg te lachen, er gewoon uit pikken waar je je voordeel mee kunt doen, en in een volgend topic laten zien hoe veel je verbeterd bent.
Van alleen juichende 'kritieken" leert niemand iets.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:33

Probeer je voeten minder ver in de beugels te doen, handen dichter bij elkaar en dragen (ik zie ze een paar keer richting je bovenbeen gaan met een naar beneden geknikte pols). En wat je al zei linkerhand loslaten.
En probeer toch de tips hier wat serieuzer te nemen want over het algemeen (uitzonderingen daargelaten) zijn het goed onderbouwde en terechte opmerkingen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:35

als jij die hand loslaat gaat zij ook stoppen met staken. Dan is er nl. niks meer om tegen te vechten. :) Maak je daar maar geen zorgen over.

LvA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:41

Little_Gift schreef:
Ik zou wel eens willen weten waar ts beweert dat ze niets moet doen aan de strenge linkerhand??
Neen, er zijn hier een paar bokkers die willen lezen dat ts dat zo schreef en hun eigen draai eraan gaven en enkele andere die dat oppikten en het dan maar zo verder verkondigen!

Als zij lastig is, wel dan hou ik van lastige paarden zeker want I sure love that girl :-D

Ik zei enkel en alleen dat paard reageert op strenge hand door zelf hard te worden en vervolgens te staken en dat ze moet leren dat staken achterwege te laten nadat ik mijn strenge hand afleer ! Want dat het staken op den duur een automatisme zal worden, ook als die strenge hand zou weg zijn !

Misschien zou je het "sneller" kunnen proberen te verhelpen,
als je zelf het idee hebt dat het vooral je strenge hand is die "veroorzaakt",
misschien kun je dan proberen daar eerst aan te werken.

Zijn er op internet geen tips en oefeningen te vinden?
Denk ook eens aan niet paard gerelateerde oefeningen,
het zou namelijk heel goed kunnen dat het er steeds vaker van bewust zijn,
er ook steeds vaker en steeds sneller voor kan zorgen dat je loslaat.

Begin desnoods weer samen opnieuw,
veel stappen en daarbij goed bewust worden van elkaar (actie-reactie).

En oprecht gemeend,
het bewust worden zou er ook nog wel eens vanzelf voor kunnen zorgen
dat je niet meer "hard" hoeft te lachen om kritiek,
maar dat je zacht kunt glimlachen om wat jullie samen bereiken!

Geniet van elkaar!

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:43

Jammer dat je zo reageert.. en ik hoop niet voor je dat je er gigantisch hard van af gaat donderen. Maar als je zo doorgaat ben ik bang dat je paard gigantisch in protest gaat komen. Ik lees vooral opbouwende kritiek.. aan jou of je er iets mee kan of niet. Heel goed dat je les hebt.. maar ben ook van mening dat het er in je vorige topics beter uit zag! Je kan het dus wel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:25

Little_Gift schreef:

Toch lees ik duidelijk wat anders:
Citaat:
Ud'Anna is ook een merrie die gauw de zwakte van de ruiter tegen die gebruikt.
Ze weet dus dat ik daar vlug hard ben en gaat het ook echt opzoeken tot je hard wordt om dan te weigeren nog verder te doen.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:04

Jammer ts dat je zo in de verdediging schiet.

waarom denk je dat staken een automatisme gaat worden? Je paard gaat staken omdat jij te streng bent in je hand en dat doet pijn. Als jij je strenge hand afleert heeft je paard geen reden meer om te staken en zal dat dus ook niet doen.
echter blijf je zo doorrijden gaat je paard vastzitten waardoor het hele rijden onaangenaam wordt waardoor je dus op alles staakgedrag krijgt. Geen aangeleerd gedrag maar gedrag om de verwachte pijn weg proberen te houden.

Je kunt wel zeggen dat je de mensen hier niet serieus neemt maar ik zou eens rustig alle tips terug lezen. De meeste reacties zijn opbouwend bedoeld en absoluut niet aanvallend!

Ik hoop dat je de tips ten harte gaat nemen, dan wordt het rijden voor jou en je paard vast een stuk prettiger.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:19

Je schrijft duidelijk: alle reacties zijn welkom. Maar helaas zijn ze niet zo welkom. Jammer, want er worden goede tips gegeven.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:35

Eigenlijk zou je eens op mijn PRE moeten komen rijden (loopt op een simpel gebroken bitje)
Ik denk dat hij je een hele goede spiegel zal voorhouden. Hij tolereert alleen aanleuning en geen druk dan mag je wieberen van hem :D

Je bent denk/hoop ik goed op weg met je lessen nemen etc, maar je manier van reageren komt erg aanvallend over. Waarschijnlijk niet zo bedoeld, nadeel van geschreven woord.... Met een andere insteek zou zo'n toppic heel leerzaam kunnen zijn voor jou (TS) maar ook voor anderen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 02:17

Ach juist ja, de ts is geacht vriendelijk te reageren als anderen niet vriendelijk kunnen antwoorden... Nou nee, die vlieger gaat hier niet op... u zult beantwoord worden zoals u mij aanspreekt...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 02:39

Little_Gift schreef:
Ach juist ja, de ts is geacht vriendelijk te reageren als anderen niet vriendelijk kunnen antwoorden... Nou nee, die vlieger gaat hier niet op... u zult beantwoord worden zoals u mij aanspreekt...

Was het maar, buiten dat; Iberische rassen zijn vaak juist heel gevoelig. :) mispak u daar niet ik. Maar elk paard is hard te maken in de mond dus helaas ook de Iberische rassen. :)