aitl schreef:Ik weet niet of je de reacties uit dit topic nog leest of dat je daar ook al mee gestopt. Bent.
Als eerste wil ik zeggen dat je een ontzettend leuk paardje hebt. De kruising is 100% goed gelukt.
Verder vind ik dat je een schop onder je kont nodig hebt voor de manier waarop jij met de gegeven tips omgaat. Stuk voor stuk zijn het allemaal tips waar de meesten in het verleden zelf baat bij hebben gehad. Dit wil niet zeggen dat het voor jou ook de gouden tip is, maar je kunt de goedbedoelde tips aanhoren en dan zelf de keuze maken of je er wel of niet wat mee doet. Pak eruit waar je zelf een goed gevoel bij hebt en ga ermee aan de slag.
Jij bent diegene die ervoor kiest om met het paard aan het werk gaan, dus jij bent diegene die het paard moet gymnastiseren en niet andersom. De taak van het paard daarentegen is jou een spiegel voorhouden. Jij sterk =paard sterk, jij gespannen =paard gespannen, zachte hand= zachte mond ,enz. Enz. Het is de kunst om de confrontatie met jezelf aan te gaan en deze spiegel te leren lezen.
Buiten alle gegeven tips (Die jou allemaal zouden kunnen helpen) zou je misschien met rijden gebruik kunnen maken van een touw om de hals van je paard, daaraan bevestig je bovenaan een dun touwtje die je met rijden door je duimen kunt halen. (Gewoon los om je duimen leggen) op deze manier dwing je jezelf om je handen op de juiste hoogte boven de hals en voor het zadel te houden. Je bovenramen die volgens jezelf stug en streng worden kunnen dan ook niet in hun eigen comfort zone schieten en slaan dan niet zo gauw op "slot". Op het moment dat jij namelijk je handen uit elkaar schuift (uit automatisme) voel jij dat door het touwtje, waardoor jij aan je handhouding herinnert wordt. (Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, ik weet namelijk niet hoe ik het anders moet omschrijven).
Als laatste wil ik nog even kwijt dat het super is dat je een speciaal aangemeten zadel hebt voor je paard en dat deze goed ligt. Helaas wil dit niet altijd zeggen dat dit ook het juiste zadel is voor de ruiter. De zadelmaker/osteopaat kan dit pas beoordelen tijdens een training (filmpje).
Ik hoop echt dat je de confrontatie met jezelf aan durft te gaan en bekijkt of er bij alle bovenstaande tips iets zit waar jij wat mee kunt doen want je hebt gewoon een harstikke leuk paard en aan jou de taak om je paard de juiste begeleiding te geven.
Succes verder.
Als "meelezer" wil ik gewoon even melden dat ik dit een superpost vind!
.
Vooral de tip van het touw en touwtje om de hals vind ik geweldig! Het werkt echt. Doe er je voordeel mee.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-06-14 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt