De keuze gemaakt: een jong paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 00:08

SG1985 schreef:
Bespiering is het grootste probleem gebleken.
Vandaag een fysio / chiropractor bijgehad en die keek echt zo met grote ogen toen ik vertelde waar wij vandaan komen.

Ze is nog lang niet op de bespiering die ze zou verwachten bij een net 5-jarige.
en ik moet er zeker nog 6-12 maanden vooruit moet trekken.

Goed voedingsschema, training en ik laat haar goed volgen door deze fysio!

Maar heeft je instructrice dit nooit opgemerkt?

SG1985

Re: De keuze gemaakt: een jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 10:05

Tuurlijk, en die heeft zodoende vanaf begin af aan een plan opgezet.
Van haar hoefde ik dus ook niet vanaf dag 1 met de kop in de krul....

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:47

Dat is het lastige met paardrijden, alles schijnt zo snel mogelijk te moeten. Fijn dat jouw instructice de tijd neemt en een plan heeft. Zeker bespiering kweken (en dan vooral de juiste) kost tijd.

Ik herken wat je zegt, ik heb 1x per maand les van iemand waarmee we zo te zien kleine dingen doen, absoluut niet spectaculair voor iemand die naar de les kijkt, maar voor mij zo waardevol.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:09

Wat leuk om te horen dat het nu zo goed gaat :D. Super TS!

Carmelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:21

Ik heb niet al het commentaar gelezen, maar ik het zo vluchtig bekijk zijn er veel goedbedoelde opmerkingen. Ik wil je 1 heel belangrijk ding meegeven HEB PLEZIER. Als je dit niet kan vinden op de stal waar je staat doordat andere mensen volgens hun veeeeeeel beter kunnen rijden. Zoek dan een andere stal waar je wel op je plaats ben of vraag iemand die goed kan rijden af en toe je paard eens bij te rijden. Daar leert je aard ook veel van.

Ik weet uit eigen ervaring dat een jong paard rijden als je zelf niet zoveel ervaring heb ontzettend moeilijk is, het heeft een langere adem nodig maar uiteindelijk kom je er wel. En ja soms is het verstandig om een hulpteugel te gebruiken. Maar doe dat in overleg met je lesgever en kies iets waar je achter kan staan.

Veel suc6!!!!

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 19:16

Ja ik geniet er nu ook echt van. We hebben een speciale band, mijn paard en ik!
Ze gaat door het vuur voor mij, en ze wordt steeds leuker!

Sommige mensen zeiden van dat beest zou ik nooit gekocht hebben..... en nu opeens is het een paard met potentie en die willen ze wel hebben... Dan breekt je klomp toch...

Ik heb zojuist mijn startpas aangevraagd hahahaha