Zertab @work, dringend tips nodig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LvdO

Re: Zertab @work, dringend tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:08

En daar is niets zweverig aan, dat is gewoon echt een heerlijk gevoel! :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 16:10

LvdO schreef:
Nee hoor, dansen is als je samen elkaar aanvoelt, de een de ander aanvult. Als jij leidt en het paard volgt en er bijna geen communicatie nodig is. De lichtste hulpen aangevoeld worden en je zo samen ongestoord en zonder storinkjes kunt genieten van het samen door de bak gaan :) Dat is voor mij ook al dansen! :)

Oh zo. :)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:10

Ik begreep dat er meer meiden rijden bij de eigenaar van dit paard? Is er geen handige meid die hem een paar keer in de week voor je door kan rijden zodat jij er gewoon 1 keer per week van kan genieten? Zoals ik het begrijp heb je geen ambities op paardenvlak en geen tijd en geld om te trainen maar wil je wel af en toe leuk rijden. Correct me if I'm wrong.

Helaas werkt dat niet zo. Lekker rijden vergt investering. Zoals jouw paard nu loopt zal je dat met 1x per 2 weken rijden zonder les te nemen niet oplossen. Ik veroordeel dat niet maar het is wel de realiteit. Wil je toch lekker rijden op de momenten dat je komt, dan zou ik het paard door iemand anders laten rijden die wel gericht kan en wil trainen. Ik vind het overigens wel een heel leuk paard.

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:40

Ik wou dat ik meer tijd had, want ik zou hem graag voor je rijden hahaha

Fidolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:29

Wat mij het eerste opvalt is dat je zonder chaps rijdt. In principe niks ergs aan maar chaps kunnen je wel heel erg helpen met je houding omdat je dan meer grip hebt en minder snel weg glijdt, je enkels zitten meer als waren 'opgesloten' wat ervoor zorgt dat het hakken uitdrukken makkelijker wordt. Zodra het hakken uitdrukken makkelijker wordt, zit je 'vaster' in het zadel. De 'staan zit staan zit' moet uit je knieën komen, en niet uit heel je benen/lichaam.
Probeer op de 'knobbeltjes' op je billen te zitten en je bekken naar voren te kantelen, je gewicht zal dan meer naar achter worden verplaatst en je houding wordt dan vanzelf rechter en je paard minder belast op zijn rug. Dit als zal uitkomst hebben dat er meer beweging door je rug heen kan en gaat, en daardoor zal je paard de rug ook meer gaan gebruiken.
Lekker veel overgangen rijden en voltes. Tijdens het rijden even met je schouders naar voren en naar achter rollen wilt vaak ook goed helpen om de juiste houding te vinden. Begin eerst in stap, zodra je paard rond is in stap; draaf dan pas aan!

Veel succes en het komt vast wel goed, ik weet hoe druk 4HAVO kan zijn! Gelukkig is het alweer bijna vakantie en kan je waarschijnlijk lekker aan de slag. :)

xSensi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:45

Ik zou voor het paard en voor jouzelf meer grondwerk doen, puur om aan de ontspanning te werken! :j
Daarnaast mag je tijdens het rijden je rug wat rechter houden, je tenen wat meer naar binnen draaien en je lichaam verder goed ontspannen (wat altijd belangrijk is :+ )!
Verder ziet het er leuk uit.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:19

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:06

Ook met les zal je niet ver komen als je 1x in de 2 weken rijdt.
Mijn tip als je fijner wil rijden: stop er tijd en energie in, maak het een prioriteit! Ik werk minimaal 40 uur in de week, heb een vriend en een sociaal leven, maar ik wil verder komen met mijn paard dus ik ben er elke dag. Tuurlijk kan je met minder ook af, maar ga er minimaal 3 dagen in de week op zitten.
Het is voor je paard ook niet eerlijk dat hij de ene keer vaak gereden wordt en de andere keer 1x in de 2 weken. Daarnaast is het voor zijn lijf ook niet goed om 1x in de 2 weken gereden te worden en dat hij dan wel in de krul moet..