paard ineens in verzet door gevaarlijk te steigeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 09:36

Lynn_Nikita schreef:
Paloma, paard heeft dit 7 jaar geleden gedaan, en nu pas weer nadat er bijrijders op gezeten hebben, bij een tumor zou dit gedrag toch telkens zijn of niet?

Kan me ook niet voorstellen dat het paard al zeven jaar een leverontsteking heeft dus ik betwijfel ook of dat de oorzaak is.

Babootje

Re: paard ineens in verzet door gevaarlijk te steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 09:39

Je zou ook - zou daarmee wel wachten tot de lever weer in orde is - even met pijnbestrijding kunnen rijden (metacam oid). Dan weet je ook wat.

Bora2013

Re: paard ineens in verzet door gevaarlijk te steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:31

Wellicht is de streek rondom de lever nu gevoelig en is hierdoor aanleggen van het been bij aangalopperen een pijnlijke prikkel?
Weet wel dat leverontsteking het resultaat kan zijn van jarenlang JJK in kleine hoeveelheden in 't hooi, het kan dan heel lang duren voordat er symptomen optreden.
In ieder geval heel veel beterschap en alle respect voor je doorzettingsvermogen, weet dat de aanhouder doorgaans wint.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 21:10

Ik weet 100% zeer dat er voorheen geen jjk in het hooi zat aangezien dit eigen hooi was ( oom )
als dat erin zit is het sinds max 6 mnd aangezien ik nu sinds 6 mnd via de loonwerker heb. Laatste pak ben ik nu mee bezig en dan haal ik weer eigen hooi, waren gelukkig weer enkele pakken over dus nu zeker weten weer veilig hooi de komende tijd

Zadelmaker is vandaag geweest, zadel lag perfect, niks aan op te merken dus. Had ik ook niet verwacht, ik weet waar ik op moet letten en de zadelmaker komt 1 a 2 x per jaar
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 28-03-14 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 21:12

Plan van aanpak, Longeren en buitenrijden en zo langzaam opbouwen dat rijden leuk is. ik verwacht dat zij bij doorrijden en aanpakken bij een ander nog meer in verzet gaat en wil niet hebben dat ze straks echt achterover klapt met alle gevolgen van dien

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:29

Ja vooral dat het de lever is doet me toch denken dat het misschien in die hoek zit. Ooit ging daar een pennyverhaal over, twee zelfs.