Ozep in een training 'met uitdrukking' draven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:49

mooi paardje en leuke foto's OK dan!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:50

Aqua8horse"]
Ik zeg helemaal niets over mijn methode??? Boos!
En ik dring niemand wat op. .
[/quote]

[quote="Aqua8horse schreef:
[Als Ozep zo moeilijk is, zou ik haar graag en goed kunnen helpen om dat doel wat makkelijker en sneller te kunnen bereiken(zonder hulpteugels)...maar ja dat wil Sjuimpje niet. Ik heb daar al heel veel mensen mee geholpen maar kennelijk wil ze het van mij niet aannemen. Toch jammer, ik heb haar al eens(geloof een keer of 3) aangeboden om haar gratis te laten voelen wat ik bedoel..
[/quote]

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:52

Jippie schreef:
Beste Aqua,

Al diverse keren hebben Bokkers je verzocht om foto's te plaatsen van paarden die volgens jou wel fijn lopen en foto's van je eigen paarden in training. Maar zo lang jij te laf bent om ook maar een klein kijkje in je eigen keuken te geven lijkt het me het beste dat je je onthoud van elk negatief commentaar op welke foto dan ook.

Op deze manier lijkt het er verdacht veel op dat je jezelf aan het omhoog halen bent door anderen neer te trappen. Zulk commentaar komt de sfeer op Bokt zeker niet ten goede.

aha, zit het zo

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:54

Ik dacht dat aqua zelfs een soort open dag had gehouden Verward
Maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik ben geen expert op het gebied van verzameling omdat ik dat zelf ook nog moet leren, dus daar zeg ik verder niks over.Het is iig wel een mooi paard!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:56

Aqua8horse"]
Ik zeg precies hetzelfde als jouw instructrice, dat kan ik goed weten omdat ik heb gelezen wat jouw instructrice zegt en wat ik zelf doe. .
[/quote]

Ik heb nog nooit gezegd dat Sjuimpje niet kan rijden. Ik zeg alleen dat het systeem wat ze gebruikt niet goed is voor een paard.

Sjuimpje rijdt volgens mij volgens "het systeem" van haar instructrice, ben je het daar nou wel of niet mee eens?

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:05

Lekker boeien allemaal zeg. Hoe kan iemand volgens een bepaalt systeem rijden als ze maar 1 paard naar het Z heeft gereden? Misschien is dit toevallig de methode die bij dit paard het beste aanslaat en rijdt ze het volgende paard weer volgens een andere methode...

Luke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:17

Loopt je paardje altijd met zijn oortjes naar achteren? Wel een erg mooi paard!!! Maar ik vind hem zo boos kijken.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:32

Luke schreef:
Loopt je paardje altijd met zijn oortjes naar achteren? Wel een erg mooi paard!!! Maar ik vind hem zo boos kijken.

Nee normaal niet als ik de rest van de foto's bekijk, maar het zit hier dan ook zo dat Ozep en Sjuim erg zware oefeningen doen waar Ozep zich erg op moet concentreren. Kun jij niet lelijk kijken als je met zakken voer moet sjouwen of hooibalen moet gaan tassen? Haha!

Nou ikke wel iig .... *LOL* Clown
Ik kijk al lelijk tijdens een examen wiskunde *LOL*

[EDIT] *off-topic, kijk ik een hele tijd uit naar m'n 3000ste bericht en dan zie ik het pas als ik er al over ben * [/EDIT]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 00:52

youngster schreef:
Ik vind het trouwens knap dat je van een foto kan beoordelen of het paard negatieve of positieve spanning heeft..

En dan hebben het hier ook nog over Ozep. Het is een paard dat veel in zijn mars heeft, het is alleen de kunst om hem ertoe te verleiden, je kunt hem namelijk niet pushen, dat laat hij niet toe. Je moet wel vastberaden zijn, anders haal je het ander eind van de baan niet eens met hem.
Het is helemaal geen naar paard, absoluut niet, hij wil alleen erg graag correct gereden worden, dat is zijn eis.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 00:59

Precies Lovely!! En daar is Sjuim hard mee aan het werk, en dat gaat ook helemaal goed komen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 01:50

Paarden zijn nooit naar, vaak alleen worden ze lastig als je op de grens gaat rijden, en je te maken krijgt met de beperkingen van een paard. Of je moet verrot rijden, dan loop je al vrij vlot tegen het karakter aan.

Persoonlijk denk ik, en dat is echt geen aanval : Door zijn wat hoge kruis en zijn zepachterbeen dat hij heel veel moeite heeft met het sluiten. Dat is zijn beperking en daar loop je tegenaan in het Z. Dat kost je hard werken, maar ik geloof graag dat je dat wel doet Haha!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 10:19

Ctal schreef:
Ik dacht dat aqua zelfs een soort open dag had gehouden Verward
Maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik ben geen expert op het gebied van verzameling omdat ik dat zelf ook nog moet leren, dus daar zeg ik verder niks over.Het is iig wel een mooi paard!

Is er volgens mij ook geweest, maar ik heb er nog nooit iets van meegekregen in die zin dat iemand een verslag of foto's heeft geplaatst.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 10:56

Tigger"]
[quote="Aqua8horse"][quote="Lenn schreef:
Waarom o waarom heeft iedereen zo de pik op aqua terwijl hij alleen maar wil helpen op een imo paardvriendelijke manier.
Wat hij zegt is inderdaad bij voorbaat al gedoemd omdat hij niet bij 'de popi's' hoort.
-->dit is wat ik ervan gezien heb

Zo ervaar ik dat ook. Ik vind dat niet objectief en veel zeggend over de personen die zo reageren. Maar goed als mensen niet geholpen willen worden, prima toch?
[/quote]

Dat bedoel ik dus...
Je doet net of ze alleen door jóu geholpen kunnen worden. Dat je commentaar geeft is prima. Dat is denk ik ook de opzet van foto's plaatsen.
Maar zeg dan niet dat ze maar eens bij jou moet komen om te leren hoe het wél moet. Want nu is het net of alleen jou methode de ware is.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

En dat van die Popi's vind ik een domme opemerking. Iedereen mag zijn mening geven. Maar dring het niet op aan anderen....

Maar goed, ik ga nu gruwelijk off-topic.
[/quote]

Soory hoor, wat jij zegt klopt helemaal niet. Ik dring niemand wat op, ik zeg helemaal niet dat ik de enige ben die haar kan helpen enz. Blijf even in de realiteit zou ik zeggen.
Als mensen het niet begrijpen of snappen, kunnen ze ook geen oordeel geven. Daarom heb ik ze uitgenodigd om het te ervaren dus te voelen omdat ze geen idee hebben van wat wij precies doen en kunnen. Dat willen ze niet, prima maar ze blijven wel kritiek geven op iets waarvan ze niet precies weten hoe het gaat of of het zelfs wel mogelijk is. Dat vind ik raar, hoe kan je nou oordelen over iets als je het helemaal niet kent? We hebben ook net nog op de wetenschappelijke pagina van de Volkskrant gestaan met een intervieuw, zou die krant zijn naam aan mensen wagen die onzin verkopen? Dit even ter zijde. Een aantal blijven maar kritiek leveren, vaak altijd negatief over iets wat ze niet kennen. Ze oordelen en veroordelen dus in de ruimte. Daarom heb ik ze dat een paar keer aangeboden. Dat is wel even een heel ander verhaal.
Ik zeg ook helemaal niet dat iemand moet komen, daar zijn ze vrij in. Maar dan ook niet van die ? kritieken geven totdat je daadwerkelijk kan oordelen.
Wij hebben veel ervaring met het oplossen van problemen bij paarden, oa. ook dit stukje wat Sjuimpje beschrijft. Ervaringen, dus resultaat.

Opdringen van een mening: wie doen dat hier nu eigenlijk???

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:04

Jippie schreef:
Beste Aqua,

Al diverse keren hebben Bokkers je verzocht om foto's te plaatsen van paarden die volgens jou wel fijn lopen en foto's van je eigen paarden in training. Maar zo lang jij te laf bent om ook maar een klein kijkje in je eigen keuken te geven lijkt het me het beste dat je je onthoud van elk negatief commentaar op welke foto dan ook.

Op deze manier lijkt het er verdacht veel op dat je jezelf aan het omhoog halen bent door anderen neer te trappen. Zulk commentaar komt de sfeer op Bokt zeker niet ten goede.

Nee, zeker niet. Al die felle kritieken van jullie over iets waarvan jullie niet precies weten hoe het werkt en ook de persoon niet eens kennen. Vervolgens de uitleg niet duidelijk genoeg vinden om te begrijpen en niet vrijblijvend ingaan om het dan eens te voelen en te ervaren omdat dat meer duidelijkheid schept.......maar wel ongeevenaarde kritieken blijven geven, die nergens op gebaseerd zijn. Precies.....dat vind ik laf!!!

Voel jij je verplicht als iemand je verzoekt om foto's te plaatsen daarop in te gaan?

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:08

Aqua8horse"]
Soory hoor, wat jij zegt klopt helemaal niet. Ik dring niemand wat op, ik zeg helemaal niet dat ik de enige ben die haar kan helpen enz. Blijf even in de realiteit zou ik zeggen.
Als mensen het niet begrijpen of snappen, kunnen ze ook geen oordeel geven. Daarom heb ik ze uitgenodigd om het te ervaren dus te voelen omdat ze geen idee hebben van wat wij precies doen en kunnen. Dat willen ze niet, prima maar ze blijven wel kritiek geven op iets waarvan ze niet precies weten hoe het gaat of of het zelfs wel mogelijk is. Dat vind ik raar, hoe kan je nou oordelen over iets als je het helemaal niet kent? We hebben ook net nog op de wetenschappelijke pagina van de Volkskrant gestaan met een intervieuw, zou die krant zijn naam aan mensen wagen die onzin verkopen? Dit even ter zijde. Een aantal blijven maar kritiek leveren, vaak altijd negatief over iets wat ze niet kennen. Ze oordelen en veroordelen dus in de ruimte. Daarom heb ik ze dat een paar keer aangeboden. Dat is wel even een heel ander verhaal.
Ik zeg ook helemaal niet dat iemand moet komen, daar zijn ze vrij in. Maar dan ook niet van die ? kritieken geven totdat je daadwerkelijk kan oordelen.
Wij hebben veel ervaring met het oplossen van problemen bij paarden, oa. ook dit stukje wat Sjuimpje beschrijft. Ervaringen, dus resultaat.

[/quote]Het gaat hier niet om een mening, maar om een methode
Meningen kun je niet opdringen, methodes net zo hard niet...

Maar dat wil niet zeggen dat Sjuimpje ook geholpen wil worden door jou. Wat ik al eerder zei, kritiek geven is goed, heel goed juist. Maar aangezien Sjuimpje al meerdere malen heeft aangegeven niet door jou geholpen te willen worden, accepteer dat dan!!! Is dat nou zo moeilijk? Blijf niet doorzeiken over dat jij haar kan helpen. Ze heeft geen wereld probleem, ze heeft begeleiding. Ik denk dat Sjuimpje haar eigen hulp heeft.

En over die krant, kranten doen wel meer om hun pagina's te vullen.. Knipoog

O ja en omdat lezen ook een vak is, Nog 1 keer;
[quote="Aqua8horse"]
[/quote]

Als Ozep zo moeilijk is, zou ik haar graag en goed kunnen helpen om dat doel wat makkelijker en sneller te kunnen bereiken(zonder hulpteugels)...maar ja dat wil Sjuimpje niet. Ik heb daar al heel veel mensen mee geholpen maar kennelijk wil ze het van mij niet aannemen. Toch jammer, ik heb haar al eens(geloof een keer of 3) aangeboden om haar gratis te laten voelen wat ik bedoel..

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:09

Kleintje"]
[quote="Lenn schreef:
Waarom o waarom heeft iedereen zo de pik op aqua terwijl hij alleen maar wil helpen op een imo paardvriendelijke manier.
Wat hij zegt is inderdaad bij voorbaat al gedoemd omdat hij niet bij 'de popi's' hoort.
-->dit is wat ik ervan gezien heb

Ow nee, zo zie ik het niet. Ik heb pas geleden wat pb's gewisseld met Aqua, maar ook hier kreeg ik geen antwoord op mijn laatste pb en vragen.

Ik vind niemand populair hier op bokt. Ja, er zijn namen die je geregelt langs ziet komen, maar dat maakt iemand nog niet populair in mijn ogen.
Ik vind het alleen fijn als iemand dingen onderbouwt en ik het idee heb dat ik er wat van kan leren om die stukjes goed te lezen en te bekijken.
Misschien kan ik ook heel veel van Aqua leren, maar ik heb geen trailer, kan dus niet makkelijk in Creil komen, ze komt niet naar Rotterdam toe en nee, ik ga niet van alles regelen om een keer die kant op te komen als ze verder niets over haar methode vertelt en vaag blijft.

Zo zit het bij mij, en denk bij meerderen. Aan vaag gedoe hebben we niets.
[/quote]

Moet je even je inbox goed lezen, ik heb je wel degelijk terug gestuurd en wij komen ook wel bij jou in de buurt. En over het onderbouwen wat wil je weten?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:20

Tigger"]
[quote="Aqua8horse"]Soory hoor, wat jij zegt klopt helemaal niet. Ik dring niemand wat op, ik zeg helemaal niet dat ik de enige ben die haar kan helpen enz. Blijf even in de realiteit zou ik zeggen.

[/quote]Het gaat hier niet om een mening, maar om een methode
Meningen kun je niet opdringen, methodes net zo hard niet...

Maar dat wil niet zeggen dat Sjuimpje ook geholpen wil worden door jou. Wat ik al eerder zei, kritiek geven is goed, heel goed juist. Maar aangezien Sjuimpje al meerdere malen heeft aangegeven niet door jou geholpen te willen worden, accepteer dat dan!!! Is dat nou zo moeilijk? Blijf niet doorzeiken over dat jij haar kan helpen. Ze heeft geen wereld probleem, ze heeft begeleiding. Ik denk dat Sjuimpje haar eigen hulp heeft.

En over die krant, kranten doen wel meer om hun pagina's te vullen.. Knipoog

O ja en omdat lezen ook een vak is, Nog 1 keer;
[quote="Aqua8horse"]
[/quote]

Als Ozep zo moeilijk is, zou ik haar graag en goed kunnen helpen om dat doel wat makkelijker en sneller te kunnen bereiken(zonder hulpteugels)...maar ja dat wil Sjuimpje niet. Ik heb daar al heel veel mensen mee geholpen maar kennelijk wil ze het van mij niet aannemen. Toch jammer, ik heb haar al eens(geloof een keer of 3) aangeboden om haar gratis te laten voelen wat ik bedoel..
[/quote]

Kritiek geven is helemaal niet erg, dat is juist gezond...maar dan moet je wel weten waar je over praat, lijkt mij!
Jullie beginnen iedere keer over die methode.

En de Volkskrant is wel een wat andere krant als die jij bedoelt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:33

Aqua8horse schreef:
Kritiek geven is helemaal niet erg, dat is juist gezond...
maar dan moet je wel weten waar je over praat, lijkt mij!

En misschien wringt hem daar nou net de schoen... Knipoog

Nog even over de oortjes van Ozep: een geconcentreerd paard heeft zijn oortjes vrijwel altijd naar opzij/achteren. Als je de foto's en het filmpje van Kojack bekijkt die ik een poosje terug plaatste dan zie je dat ook heel duidelijk. Het geeft een wat minder mooi beeld (sterker nog, het scoort zelfs beter in de dressuurring als ze ze er mooi "prikkend" op hebben staan) maar het is geen teken van verzet.

Ozep heeft een beetje zo'n kop. Als hij z'n oren erop heeft staan kijkt hij ook nog niet overdreven blij. Zijn gezichtsuitdrukkingen zijn veel minder expressief, je moet hem een beetje kennen om dat door te hebben anders lijkt hij alleen maar stoïcijns (maar dat is ie bepaald niet!)

Ik heb Ozep gereden en ik kan je vertellen dat het geen makkelijke is. Het is een Trakehner in het lijf van een "halve Gelderse". Niet bepaald een paard wat je makkelijk aan het werk zet, hij is verschrikkelijk sensibel en snel bang of beledigd.

En wat de krant betreft aqua, ik heb ook gepubliceerd in de NRC...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:47

Samsam"]
[quote="Aqua8horse"] Ik zeg precies hetzelfde als jouw instructrice, dat kan ik goed weten omdat ik heb gelezen wat jouw instructrice zegt en wat ik zelf doe. .
[/quote]

Ik heb nog nooit gezegd dat Sjuimpje niet kan rijden. Ik zeg alleen dat het systeem wat ze gebruikt niet goed is voor een paard.

Sjuimpje rijdt volgens mij volgens "het systeem" van haar instructrice, ben je het daar nou wel of niet mee eens?
[/quote]

A8H, ben je het nu wel of niet eens met instructrice/systeem van Sjuim?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:19

sjuimpje hoe komt het nou toch dat jouw postings op ITP altijd zo groot worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:25

Voor Aqua:

Ik vind het werkelijk diep triest worden.
Sjuim is trots op haar paard en wil dat met ons delen door wat foto's te laten zien, prima daar is Bokt voor. Opbouwende kritiek moet kunnen.

Maar dit topic dreigt het zo veelste topic te worden van Aqua die op iedereen kritiek weet te leveren en iedereen kan vertellen wat ze fout doen en dat iedereen toch maar vrijblijvend bij haar moet komen voor een les.

Daar gaat dit topic helemaal niet over!!! Boos! Het gaat over Sjuimje en Ozep. Als je zo verlegen zit om posts open dan aub een eigen topic. Maar ga niet steeds de topics van anderen verzieken. Want het zal niet lang meer duren dat hier door jouw medewerking ook een slotje op kan.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:28

Jippie en reacties van andere personen in dit topic zijn wel normaal?? Kom op zeg er staan echt reacties tussen die nergens over gaan. Maar omdat toevallig de naam van Aqua8horse ergens tussen staat is het plotseling allemaal toegestaan?? Lekker andere mensen afkraken, daar schijnen mensen erg goed in te zijn als het A8H betreft. Beetje jammer, helemaal omdat A8H nu zo ongeveer er de schuld van krijgt volgens jullie.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:31

WAUW Haha!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:36

Ik vind het niet normaal dat iedereen zo zit te zeiken op de reacties van aqua, hij geeft zn mening, en jullie gaan daar de hele tijd op in.Als je zo graag foto's en verslagen wil hebben over zijn methode, dan moet je er zelf maar heen gaan en dit op bokt zetten.Want ik weet wel bijna zeker dat aqua dat niet erg vindt.

Het is gewoon net wie de meeste 'vrienden' hier heeft, want ik zie bijna nooit iemand positief reageren op aqua8horse, meestal lees ik alleen, maar dan wordt vaak genoemd dat hij dan zelf maar eens foto's moet nemen en er geen op bokt staan, als je daar zo mee zit, en je je toch echt heel druk maakt over zijn methode ga er dan zelf heen!

Het is in mijn ogen ook logisch dat aqua steeds reageert, omdat hij/zijn methode wordt afgezeken, en omdat hij zeer te spreken is over zijn methode, wil hij natuurlijk niet dat iemand anders dat de grond intrapt.
Misschien lijkt t nu wel alsof hij zn methode probeert op te dringen, maar als jullie elke keer blijven vragen zal er reactie blijven, ook al zijn de meeste dingen al 100 keer naar voren gekomen.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:39

Jippie schreef:
Voor Aqua:

Ik vind het werkelijk diep triest worden.
Sjuim is trots op haar paard en wil dat met ons delen door wat foto's te laten zien, prima daar is Bokt voor. Opbouwende kritiek moet kunnen.

Maar dit topic dreigt het zo veelste topic te worden van Aqua die op iedereen kritiek weet te leveren en iedereen kan vertellen wat ze fout doen en dat iedereen toch maar vrijblijvend bij haar moet komen voor een les.

Daar gaat dit topic helemaal niet over!!! Boos! Het gaat over Sjuimje en Ozep. Als je zo verlegen zit om posts open dan aub een eigen topic. Maar ga niet steeds de topics van anderen verzieken. Want het zal niet lang meer duren dat hier door jouw medewerking ook een slotje op kan.

Het is de vraag wie hier in topics waar ik reageer overduidelijk de sfeer verpesten???

En natuurlijk is Sjuim trots op haar Ozep, dat vind ik heel gewoon.

En wat versta jij onder opbouwende kritiek Jippie? Kritiek geven terwijl je niet eens weet waar het precies over gaat, ook niet de moeite wil nemen om het te weten te komen maar wel kritiek geven, zelfs beledigend als je de naam Aqua8horse al ziet staan?

Ik vraag me af waar het probleem zit als mensen zp reageren.