Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kuggur schreef:Ik meen me toch een geval te herinneren waarin een dronken fietser zijn autorijbewijs ingetrokken werd.
Is wel lang geleden (woonde nog in NL, dus minstens twintig jaar).
rainbow8 schreef:Kuggur schreef:Ik meen me toch een geval te herinneren waarin een dronken fietser zijn autorijbewijs ingetrokken werd.
Is wel lang geleden (woonde nog in NL, dus minstens twintig jaar).
Is nog steeds zo. Een tijdje geleden was het zelfs zo dat een jongen dronken op z'n fiets werd gepakt. Hij moest z'n rijbewijs inleveren, dit kon hij niet.... Hij had namelijk geeneens een rijbewijs!! Dit is voor de rechter geweest en toen moest z'n vader z'n rijbewijs inleveren!! Hoe achterlijk kan je het hebben in dit land?!?!
Maar goed.... TS hoe is het ritje met de, ik geloof, glühwein afgelopen?? Was het gezellig?? Of was het toch te koud??
wemkelover schreef:schijnbaar niet want heb het helemaal niet over verantwoordig bij ee dier neerleggen. ik heb het er ook niet over dat ik in die toestand op een paard ga zitten. van twee drankjes zijn de meeste mensen nog niet eens aangeschoten.
ik heb ook nergens gezegd dat ik het ok vind om dronken op een paard te gaan zitten.
dus nee, jij kan niet lezen zo te zien.
PaulinBijoux schreef:rainbow8 schreef:Is nog steeds zo. Een tijdje geleden was het zelfs zo dat een jongen dronken op z'n fiets werd gepakt. Hij moest z'n rijbewijs inleveren, dit kon hij niet.... Hij had namelijk geeneens een rijbewijs!! Dit is voor de rechter geweest en toen moest z'n vader z'n rijbewijs inleveren!! Hoe achterlijk kan je het hebben in dit land?!?!
Heb je dit ergens gehoord of ergens gelezen?
Ik ben namelijk werkzaam op een advocatenkantoor en heb zoiets geks nog nooit gehoord.
(blijf erbij dat het rijbewijs niet ingenomen kan worden, maar dat het zeer onverstandig is als je met alcohol op je paard gaat zitten. Ja je kan er zeker voor opgepakt worden maar niet je rijbewijs kwijtraken;)
MisterMc schreef:Ik vind het niet kunnen om dronken op een paard te gaan rijden, maar met een glaasje alcohol op, welja waarom ook niet?
Alleen op buitenrit zou ik het niet snel doen, omdat je buiten toch alerter moet zijn dan in een bak, met verkeerd etc.