alcoholgebruik tijdens het (buiten)rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Re: alcoholgebruik tijdens het (buiten)rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:14

Ik meen me toch een geval te herinneren waarin een dronken fietser zijn autorijbewijs ingetrokken werd.
Is wel lang geleden (woonde nog in NL, dus minstens twintig jaar).

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:18

Wie met meer dan 0.5 promille op het paard stapt en de openbare weg opgaat, is niet meer of niet minder dan niet goed bij zijn hoofd.
En dat een paard niet zomaar ergens tegenaan loopt. Leg je nu echt de verantwoordelijkheid voor een veilige thuiskomst bij een dier. Jeetje mina, jeetje mina,...

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:40

lezen is ook vak of niet?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:42

0.5 promille is niet lazarus, 0.5 promille is twee pintjes. ;)
Ik kan lezen hoor, don't worry.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:46

schijnbaar niet want heb het helemaal niet over verantwoordig bij ee dier neerleggen. ik heb het er ook niet over dat ik in die toestand op een paard ga zitten. van twee drankjes zijn de meeste mensen nog niet eens aangeschoten.

ik heb ook nergens gezegd dat ik het ok vind om dronken op een paard te gaan zitten.
dus nee, jij kan niet lezen zo te zien.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:03

Kuggur schreef:
Ik meen me toch een geval te herinneren waarin een dronken fietser zijn autorijbewijs ingetrokken werd.

Is nog steeds zo. Een tijdje geleden was het zelfs zo dat een jongen dronken op z'n fiets werd gepakt. Hij moest z'n rijbewijs inleveren, dit kon hij niet.... Hij had namelijk geeneens een rijbewijs!! Dit is voor de rechter geweest en toen moest z'n vader z'n rijbewijs inleveren!! Hoe achterlijk kan je het hebben in dit land?!?!

Maar goed.... TS hoe is het ritje met de, ik geloof, glühwein afgelopen?? Was het gezellig?? Of was het toch te koud??

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:16

rainbow8 schreef:
Kuggur schreef:

Is nog steeds zo. Een tijdje geleden was het zelfs zo dat een jongen dronken op z'n fiets werd gepakt. Hij moest z'n rijbewijs inleveren, dit kon hij niet.... Hij had namelijk geeneens een rijbewijs!! Dit is voor de rechter geweest en toen moest z'n vader z'n rijbewijs inleveren!! Hoe achterlijk kan je het hebben in dit land?!?!

Maar goed.... TS hoe is het ritje met de, ik geloof, glühwein afgelopen?? Was het gezellig?? Of was het toch te koud??

Heb je dit ergens gehoord of ergens gelezen?

Ik ben namelijk werkzaam op een advocatenkantoor en heb zoiets geks nog nooit gehoord.

(blijf erbij dat het rijbewijs niet ingenomen kan worden, maar dat het zeer onverstandig is als je met alcohol op je paard gaat zitten. Ja je kan er zeker voor opgepakt worden maar niet je rijbewijs kwijtraken;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:24

wemkelover schreef:
schijnbaar niet want heb het helemaal niet over verantwoordig bij ee dier neerleggen. ik heb het er ook niet over dat ik in die toestand op een paard ga zitten. van twee drankjes zijn de meeste mensen nog niet eens aangeschoten.

ik heb ook nergens gezegd dat ik het ok vind om dronken op een paard te gaan zitten.
dus nee, jij kan niet lezen zo te zien.

Jij zegt dat je niet lazarus op een paard moet gaan zitten, maar na twee drankjes maakt het toch niet uit, de wet is het daar niet met je eens. Of je nu na twee drankjes aangeschoten bent of niet, dat maakt ome agent echt helemaal niets uit. Er is een reden dat die grens zo is aangeduid, je concentratievermogen is minder, reactiesnelheid net iets trager (en nee, daarvoor hoef je niet ladderzat te zijn).

Verder zou ik willen vragen of je zou willen stoppen met de beschuldigingen dat ik niet kan lezen, want dat is niet zo aangenaam. ;)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:31

Je mag hier twee drankjes hebben mits je onder 0,5 promile blijft, tenzij je een beginnerrijbewijs zou hebben dan mag je niks. Maar aangezien het om paarden gaan en minderjarige daar ook op mogen rijden buiten.
Dus het mag gewoon mits je onder toegestande promile blijft, en voor de rest ben je aan het overdrijven.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:36

Ach Wemkelover toch, nu zeg je toch gewoon wat ik eerst al zei. :+

Gini schreef:
Zo lang je onder de 0.5 promille blijft zitten, mag je drinken wat je wil.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:17

PaulinBijoux schreef:
rainbow8 schreef:

Heb je dit ergens gehoord of ergens gelezen?

Ik ben namelijk werkzaam op een advocatenkantoor en heb zoiets geks nog nooit gehoord.

(blijf erbij dat het rijbewijs niet ingenomen kan worden, maar dat het zeer onverstandig is als je met alcohol op je paard gaat zitten. Ja je kan er zeker voor opgepakt worden maar niet je rijbewijs kwijtraken;)

Dit was een aantal maanden geleden, dacht 3 of 4. En was in het journaal en heeft uitgebreid in de kranten gestaan

jeemxma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:27

Zolang je nog met je gezonde verstand erbij bent, moet het kunnen toch ?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 08:53

jeemxma schreef:
Zolang je nog met je gezonde verstand erbij bent, moet het kunnen toch ?

Hm, denk je er óók zo over als je in de auto stapt...?
Er is een reden waarom de wet mensen niet hun eigen capaciteiten tot het deelnemen aan verkeer laat beoordelen terwijl ze min of meer onder invloed zijn.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 09:30

Alcohol tijdens bezigheden met paarden. Vind ik not done.
Ook niet 1 glaasje. Dat ene glaasje kan verkeerd vallen en je hebt met levende wezens te maken die ook nog eens vluchtdieren zijn.

asdfghjkl06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:54

Alcohol en met paarden bezig zijn of rijden, vind ik niet bepaald verstandig. Je moet toch met je goede verstand in situaties goed kunnen handelen.

Tivioxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:44

Als je je paard geen slokje geeft is het denk ik wel oké :))
Maar als je echt straalbezopen op je paard zit dat je niet eens meer de teugels kan vasthouden, zou ik aanraden het niet te doen.
Maar als je gewoon een glaasje drinkt is en je gewoon niet dronken bent of aangeschoten zie ik geen probleem. Maar neem dan wel een glaasje en niet EEN FLES

MisterMc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:33

Ik vind het niet kunnen om dronken op een paard te gaan rijden, maar met een glaasje alcohol op, welja waarom ook niet?
Alleen op buitenrit zou ik het niet snel doen, omdat je buiten toch alerter moet zijn dan in een bak, met verkeerd etc.

Tivioxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:48

MisterMc schreef:
Ik vind het niet kunnen om dronken op een paard te gaan rijden, maar met een glaasje alcohol op, welja waarom ook niet?
Alleen op buitenrit zou ik het niet snel doen, omdat je buiten toch alerter moet zijn dan in een bak, met verkeerd etc.

Ja daar heb je gelijk in. Je zal jezelf maar dronken zuipen en daarna buitenrijden... Auto's en alcohol zijn geen combinatie *D