Paardrijden met muziek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charlot_te

Re: Paardrijden met muziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:05

Ik heb "Beauty and the Brains" van Nielson in mijn playlist staan en dan zing ik altijd 'ik ben geen held van mezelf maar ik heb een super-paa-aard bij me.' Vervolgens moet ik dan weer lachen om mezelf. (Want het klopt stiekem ook wel.) Zo heb ik ook "Broodje Bapao" er tussen staan. Dat nummer gaat echt helemaal nergens over dus moet ik weer lachen. En voor het 'serieuze' rijden luister ik graag naar Taylor Swift. Denk niet dat mijn paard het asociaal vind. Ik denk dat hij het juist wel fijn vind dat ik een beetje meezing en lach.

NinaTeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:46

Toen ik zelf nog paard reed had ik altijd muziek op. Tijdens buitenritten niet, maar met de trainingen altijd. Wanneer je met het liedje mee zingt/neuriet dan voelde ik mezelf altijd meer ontspannen

lotxviyatti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:53

Ik doe geen oordopjes in, maar wel doe ik de radio in de bak altijd lekker hard aan! Ik vind dat fijner rijden en ik en mijn paard blijven dan geconcentreerder! Wel doe ik dat alleen als ik alleen in de bak ben! *D

domosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:05

Ik rijd op mijn new forest pony meestal met oortjes, ik tijd dan in de bak , alleen. Deze pony is braaf en schrikt bijna nooit. Ik luister dan meestal naar de radio, ik word er dan ontspannen van. Maar bij mijn welsh pony doe ik dit niet, hij schrikt vaak, houdt me ook vaak voor de gek, als ik weet waarvan hij schikt dan weet ik of ik hem aan moet pakken omdat hij zich aanstelt of dat hij echt schrok. :)

domosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:06

Tijd = rijd (stomme autocorrectie) |o

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 19:58

[quote="kelseyclover"]Ook vaak met oortjes.
Soms ga ik dan met mijn verzorgpony zo op de maat proberen te 'dansen'
En soort een 'dansje' maken :o

Dat dansje maken doe ik ook :)

ktje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:01

ik doe het niet maar ik denk dat het zoiezo niet slim is om muziek te luisteren als je met anderen in de bak rijd en je kan je minder goed concentreren vind ik maar dat is per iedereen verschillend je hebt ook minder goed contact met je paard

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:09

Deze zomer toen ik mij o zo brave paardje nog had, reed ik ook soms met muziek. Paardje kon alles hebben :') . Was heerlijk we reden altijd in een weiland en soms dan zette ik mn muziek aan en dan crosten we de weilanden door :') was echt heerlijk <3 ik denk niet dat ik dat met mn nieuwe paard moet gaan proberen := .

Ik had er overigens geen moeite mee dat ik niet meer op mn paard lette. Ik vond het juist wel fijn :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:17

Als je aan het trainen bent voor een kür op muziek dan ontkom je er niet aan ;-) Verder vind ik het onverstandig. Je bent aan het rijden omdat je bezig wilt zijn met je paard. Een muziekje op de achtergrond in de bak prima, van mij hoeft dat alsnog niet maar dat is persoonlijk voor iedereen. Met buitenrijden vind ik het helemaal not done. Dat vind ik overigens ook voor fietser, scooter bestuurders enz enz gelden.

DanonePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:25

De muziek neemt meestal me angst weg, vind het ergens ook wel weer goed.

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:15

In de bak prima, weet niet of ik dan oordopjes in zou doen. Maar meestal stond de radio gewoon aan.
Maar tijdens een buitenrijden lijkt het mij niet verstandig, is denk hetzelfde als sommige die op de fiets
met oortjes zitten en nergens meer op letten.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:18

Ik reed een keer met eenn meisje in de buitenbak. Ze had allebei de oortjes in en schreeuwde keihard tegen haar paard, wss had ze niet door hoe hard het was want zelf vanuit de binnenbak keken de mensen wie er aan t schreeuwen was -O- vind t echt niet kunnen hoor...

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:28

Mila11 schreef:
Ik reed een keer met eenn meisje in de buitenbak. Ze had allebei de oortjes in en schreeuwde keihard tegen haar paard, wss had ze niet door hoe hard het was want zelf vanuit de binnenbak keken de mensen wie er aan t schreeuwen was -O- vind t echt niet kunnen hoor...

Is ook wel asociaal zeg, uiteindelijk iemand wel naar der toegestapt om te zeggen dat ze zo aan het schreeuwen was? -O-

Tinneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:30

Bij ons staat de radio aan als we aan het rijden zijn in de binnebak, dus oortjes zijn niet nodig! :D

KaatjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:13

Ik rijd ook nooit met muziek, ik zou me niet volledig op mn paard kunnen concentreren. Met leerwerk had ik ook nooit muziek aan want dan betrapte ik mezelf er te vaak op dat ik geen woord meer las haha!

o0loveFly0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:39

Ik rijd heel vaak met oordopjes in. Ik ben zo snel afgeleid en met muziek heb ik daar weinig tot geen last van. Ook op wedstrijd is het een hele fijne manier om niet afgeleid te zijn daar wordt altijd zo geschreeuwd en druk gedaan:)

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:48

Ik denk dat je beter kan kijken wat je zelf het fijnst vind maar ook vooral of je paard er last van heeft of niet.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:50

Mijn vriendin rijdt altijd met oortjes, buiten volgensmij niet.

Ik zet wel eens de radio aan op mijn mobiel leg hem op een paaltje en dan heb ik toch nog een beetje muziek op.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:32

Ik deed het ook wel... Muziek op gsm aan en gaan :) zowel in de bak als buiten. Eens ik op de weg kwam zette ik de muziek een beetje minder luid en eens weer in het bos of op een veldwegje weer wat luider. Nooit geen problemen gehad.
Ik vind het wel beter zo dan met de oortjes, want dan zonder je echt helemaal af, wat je niet voor hebt als de muziek gewoon zo speelt.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:36

In de bak rij ik altijd met muziek. Dan kan ik me meer ontspannen en heb ik het idee dat ik meer met het paard bezig ben, omdat ik dan niet zo snel afgeleid ben van de dingen wat er buiten de bak gebeuren.
Als ik naar buiten ga nooit, omdat ik dan ook op de weg moet letten.

jornymarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:41

als ik het bos in ga luister ik vaak muziek, wel met één oortje zodat ik nog wel kan luisteren, en net hard genoeg dat ik het nog wel hoor.
vaak bij het galopperen wel uit, want dan waaien ze vaak uit mijn oren :') en ik wil dat liever voorkomen.

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:45

shirleyp schreef:
kleinvosje schreef:
Zingen is juist goed voor de ontspanning!

Voor mijn ontspanning wel, de rest van de stal wordt er minder gelukkig van denk ik _O-

:')

naomixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:37

Als ik muziek luister tijdens het rijden (gebeurt maar zelden), doe ik mijn muziek zachtjes en altijd maar 1 oordopje in zodat ik nog kan horen wat er om me heen allemaal gebeurd!

Pebbles_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:58

Wij hebben altijd de radio aan staan in de bak. Ik vind t wel fijn, lekker ontspannen meezingen, daar word ik rustiger van :).

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:03

ik heb het nooit gedaan, maar zal het ook nooit doen!
ik kan me dan niet meer concentreren, dat vind ik niet eerlijk tegen over mijn paardje! hij doet dan zo zijn best en ik zit maar beetje te prutsen, omdat ik me zelf veel te veel op de muziek zit te concentreren :+

maar dat is natuurlijk verschillend per persoon, sommige worden er misschien rustig van en gaan juist zich beter concentreren op het rijden!